וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתה נשאר עם היריקות עד לסיום, עד שאתה יכול להתקלח. זה עלבון"

1.1.2018 / 18:19

"אחד האוהדים צעק: 'אני משתין על הקבר של אבא שלך'. הסתכלתי עליו, ואז זרקו עלי קולה. ירקו עלי מכל עבר, ואז זרקו עוד כוסות. הנהלת הפועל תל אביב לא עושה דבר. אני כבר מזמן התייאשתי מהם". רגב פנאן מדבר על דרבי הגביע הטראומתי שלו

ברני ארדוב

בווידאו: תגובות מהדרבי התל אביבי

מכבי תל אביב ניצחה אמש (ראשון) 85:96 את הפועל תל אביב בדרבי והשיגה את הכרטיס לחצי גמר גביע המדינה. הצהובים יפגשו את היריבה העירונית גם מחר במסגרת הליגה לפני שיחזרו להתמקד ביורורליג. מי שחווה בדרבי אירוע לא נעים היה מאמן הכושר של הצהובים, שחקן העבר ובנו של מנהל הקבוצה לשעבר מוני פנאן, רגב. פנאן בן ה-36 התעמת עם אוהדי הפועל תל אביב במחצית לאחר שאלה לכאורה קיללו אותו ואת אביו והשליכו לעברו כוס משקה.

עוד בנושא:
מכבי תל אביב חגגה את הניצחון והקדישה אותו לרגב פנאן
נבן ספאחיה: "ידענו שיתגרו ברגב פנאן"

רגב פנאן. ברני ארדוב
פנאן במהלך הדרבי אתמול/ברני ארדוב

פנאן שחזר בשיחה עם וואלה! ספורט את מה שחווה במהלך המשחק: "זה לא התחיל במהלך המחצית, זה התחיל עוד לפני המשחק, כשסידרתי את הציוד, ועלינו לאימון הראשוני. מי שהיה באולם שמע את הקללות, הנאצות ועוד מילים קשות מאוד. לקראת המחצית, כשסידרתי את הכדורים מתחת לסל שהיה קרוב לאוהדי הפועל, נמשכו הצעקות כשאחד מהאוהדים צעק: "אני משתין על הקבר של אבא שלך", הסתכלתי עליו, ואז זרקו עליי קולה, ירקו עליי מכל עבר, ואז זרקו עוד כוסות, ותוך כדי הנאצות והדברים שמדקלמים. זה מה שקרה".

זה קרה גם בעבר, התלוננת לפני? ביקשת מהשומרים או מראשי הפועל שיעשו משהו?

"עמדתי שם וספגתי מה שספגתי. ראו מה שקרה".

אני משערת שמה שיותר פגע בך מהיריקות או המשקאות, הם הדברים על אביך.

"יש דברים שלא אומרים ופרות קדושות שלא נוגעים בהן. לאבד מישהו זה טראומתי מספיק. למה צריך להגיד כאלה דברים? לחנך אותם או להגיד להם איך הם היו מרגישים? אלה לא אוהדי ספורט או מישהו שאפשר לחנך. מי שצריך לטפל בהם שיטפל בהם, אי אפשר לחנך אותם והם גם לא מעניינים אותי. הבעיה שאלה שעושים את זה, אלה אנשים שנכשלו איתם בחינוך ואין להם תקנה. לא כל האוהדים כך, אבל אלו שעושים דברים כאלה, הם לא מגיעים למשחקים כדי להשתפר אלא כדי לעשות כאלו דברים".

מי צריך לטפל בזה לדעתך?

"מישהו צריך לטפל בזה. בינתיים לא מתקדמים לשום מקום. אני כבר מזמן התייאשתי מהפועל תל אביב, מהדרך והצורה שהם מתמודדים עם העניין, אז אני לא מצפה מהם לשום דבר".

אתה נמצא עם הקבוצה, אתה מרגיש שהם נטפלים אליך יותר מאחרים בקבוצה?

"אני חושב שהם יותר מכירים אותי כי אני עם מכבי כבר הרבה שנים, מקשרים אותי עם הקבוצה. הם גם מכירים את שמעון (מזרחי, ו.כ.) ואת חלק מהבעלים, וכאחד מהצוות הם עושים את זה".

מי דיבר איתך במכבי? שמעון אמר לך משהו?

"טל (בורשטיין, ו.כ.) הגיע וחיבק אותי. הוא מכיר אותי, גם המאמנים והצוות וכולם נתנו גב, מילה טובה וחיבוק. וזה ממש מחמם את הלב ומראה שכולם ביחד ותומכים אחד בשני. וזה עזר לי מאוד לעבור את הערב הזה".

מוני פנאן. יותם רונן
"כשאחד מהאוהדים צעק: "אני משתין על הקבר של אבא שלך", הסתכלתי עליו, ואז זרקו עליי קולה, ירקו עליי מכל עבר, ואז זרקו עוד כוסות, ותוך כדי הנאצות והדברים שמדקלמים. זה מה שקרה". מוני פנאן/יותם רונן

איך הרגשת כשיצאת מהאולם?

"בגדול, כשיוצאים עם ניצחון זה עוזר מאוד, אבל מרגישים כעס ועלבון. זו בעיקר תחושת חוסר אונים. אתה מגיע לעבודה לעשות את תפקידך ואיך היית מרגישה אם זה מה שהיית חווה? זה מתסכל וגורם לתחושה של חוסר אונים. אתה לא באמת יכול לעשות משהו. אתה סופג יריקות, נשארתי עם היריקות עליי עד לסיום המשחק, עד שהלכתי להתקלח. אתה מרגיש כעס. אתמול כבר הרגשתי ממש ייאוש מוחלט מהכול".

זה גורם לך לא לרצות להגיע יותר לשם?

"ממש לא. אני כל החיים שלי במגרשים, מאז שאני ילד. אלה לא האנשים שיגרמו לי לוותר על מגרשי הכדורסל".

מכבי התלוננו. אבל מעבר לזה מה אתה מצפה שיעשו?

"אני לא חושב שמכבי יכולה לעשות משהו, אני יודע מה מכבי חושבים, המועדון ב-DNA סולד מדברים כאלו, גם שמעון ולא מעט אנשים חוו כאלו דברים. אני באמת לא מצפה, לא מהאיגוד ולא מהנהלת הפועל תל אביב, לעשות משהו. זה רק הולך ומידרדר ולא מטפלים בזה. בחיים שלי לא שמעתי שקבוצה בליגת העל נמצאת כבר שש שנים על תנאי, ואותם אנשים שעושים דברים כאלה, לדעתי, לא יודע מה ניתן לעשות מבחינה חוקית, אבל הם אנשים שלא צריכים להיות באולם כדורסל, או בכל מגרש ספורט אחר, לא משנה באיזה ענף. זה ביזיון לספורט שקיימת כזאת תופעה, אנשים שלא קשורים לספורט ואין להם הבנה בסיסית בספורט.

"אני לא רוצה להפנות את תשומת הלב לאף אחד. כל אחד צריך לשים את עצמו בנעליים שלי, כל אחד שאיבד מישהו יקר, שחווה משהו לא נעים, שיחשוב שהוא מגיע למקום עבודה ורוקדים על הדם שלו או למישהו שקרוב אליו ומבזים אותו בצורה כזאת. לאנשים קורים דברים בחיים, טרגדיות, ומתנהגים אליהם כך. אין לי מה לדבר עם איגוד הכדורסל או עם הנהלת הפועל תל אביב, הם אולי לא חלק מזה, אבל גם לא מטפלים בזה".

תחושות הניצחון הפכה את זה איפשהו למתוקה יותר?

"כמובן, אני מכביסט, אז אני רוצה שננצח בכל דרבי. אחרי ערב כזה שאתה עובר, כשאתה חווה דברים כאלה, ברור שזה עוזר לנצח אותם שם. אין סיכוי שאחרי שאתה עובר מה שאתה עובר, אתה גם סופג הפסד".

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. ברני ארדוב
"שמעון מכיר אותי מאז שאני ילד אז מספיק ממנו מבט או לחיצת יד ואני כבר מבין מזה שהוא כואב את הסיטואציה בדיוק כמוני". עורך הדין שמעון מזרחי/ברני ארדוב

שמעון גם חווה קריאות נאצה, הוא דיבר איתך אחרי המשחק?

"שמעון מכיר אותי מאז שאני ילד אז מספיק ממנו מבט או לחיצת יד ואני כבר מבין מזה שהוא כואב את הסיטואציה בדיוק כמוני. גם הוא עובר דברים קשים מאוד. יש תחושת סולידריות ממנו".

איך תרגיש מחר בדרבי?

"בסדר גמור, בבית שלנו מול הקהל שלי. אני חושב שגם בהיכל שלנו זה פחות קיצוני כי הם יושבים למעלה, אני לא חושב שמרגישים אותם בכלל בדרבי בבית שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully