וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן דושאטלה: "כולם חושבים שגיא לוזון ליצן כי הוא מתפרע על הקווים"

איש העסקים הבלגי שמינה את הישראלי למאמן סטנדרד ליאז' נזכר בחרטה בימים המשותפים: "הוא היה הראשון שנתן צ'אנס אמיתי לצעירים, השיטה שלו עבדה טוב, אבל ההתנהגות שלו הרסה לו"

קריירת האימון של גיא לוזון נמצאת על פרשת דרכים. בשנים האחרונות הוא הספיק לצאת לסיבוב קצר באירופה, לעזוב שני תפקידים מוקדם מהצפוי ולשרוף לא מעט גשרים גם בישראל, אחרי שעזב את הפועל תל אביב בטעם רע ונפרד גם מקבוצתו האחרונה, מכבי חיפה, בטונים צורמים.

כעת הוא אולי יכול לשאוב עידוד ממקורבו וממי שהעניק לו שתי הזדמנויות בקבוצות אירופיות - איש העסקים רולאן דושאטלה. הבלגי, שבתור נשיא סטנדרד ליאז' החתים את לוזון - קודם כמאמן ואחר כך כיועץ לבעלים - ואחר כך העניק לו הזדמנות מחודשת גם בצ'רלטון האנגלית (שגם היא היתה בבעלותו), נזכר בערגה בתקופה של לוזון בבלגיה.

"אני מתחרט שהקשבתי לאנשים מסביבי ונתתי לגיא לעזוב. הוא היה הראשון שנתן צ'אנס אמיתי לשחקנים הצעירים של סטנדרד, ובעיקר למישי בטשואי ופול ז'וסה אמפוקו", פרגן איש העסקים בראיון שהעניק לכלי התקשורת בבלגיה, זו העלה זכרונות מהתקופה הסוערת בה שימש כבעלי סטנדרד. "השיטה שלו עבדה והכדורגל היה חיובי רוב הזמן. נוצרה לו תדמית של ליצן, אבל זה אך ורק בגלל ההתנהגות שלו על הקווים. הוא היה, איך לומר, מאוד עסוק על הקווים...".

גיא לוזון מאמן סטנדרד ליאז'. GettyImages
התנהלות חשודה על הקווים. לוזון בימי סטנדרד ליאז'/GettyImages

דושאטלה, שנחשב לחבר קרוב של סוכן השחקנים דודו דהאן (ששימש בזמנו סוכנו של לוזון), ספג ביקורות רבות על מינויו של לוזון בזמנו, ולא אחת נטען כי החתמתו נבעה אך ורק מקשריו ולא בשל איכויותיו המקצועיות. על כך אמר דושאטלה ש"כשהבאתי לכאן את לוזון, עשיתי את זה בצורה לא אלגנטית. כיום הייתי פועל אחרת, והיית גורם לכולם להבין שמדובר באדם עם הבנה טובה בכדורגל. אני חושב שההתנהלות שלי גרמה לאנשים לסמן אותו ולראות בו אויב מהרגע הראשון".

דושאטלה בן ה-70 הוא חבר פרלמנט לשעבר בבלגיה, שנחשב לאחד מעשירי המדינה. במשך שנים היו בבעלותו כמה קבוצות כדורגל במקביל. בשנת 2015, בעקבות לחץ גדול מצד האוהדים, מכר את מניותיו בסטנדרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully