וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מאמינים: קרלוס גרסיה הוא המינוי הנכון לעמדת עוזר המאמן

30.12.2017 / 10:50

ההצעות מליגת העל, הפגישה בספרד וההחלטה ללכת על מאמן שמכיר את המערכת מקרוב. יניב טוכמן מחבר את כל הנקודות שהביאו את קרלוס גרסיה לעמדת עוזר המאמן החדש של מכבי תל אביב

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

קרלוס גרסיה עשוי היה לחזור לליגת העל כשחקן פעיל, אם לא היה מסכם אתמול (שישי) כעוזרו של ג'ורדי קרויף במכבי תל אביב. מספר קבוצות התעניינו באפשרות לצרף אותו לקראת החלק השני של העונה וביניהן מ.ס. אשדוד. באשדוד התכוונו לבדוק האם הבלם הוותיק שמר על כושר בחודשים האחרונים בהם לא שיחק. מאז התיר את חוזהו באלניאספור הטורקית, גרסיה לא שיחק כיוון שעשה זאת אחרי שהסתיים מועד ההעברות. הוא ישב בביתו בברצלונה וחיכה לפרק חדש, עד שקיבל את הטלפון מקרויף.

לפני פחות מחודש, במשחק החוץ של מכבי תל אביב בליגה האירופית מול ויאריאל פגשו אנשי המועדון את גרסיה שקפץ לבקר. קרויף ידע כבר אז שקיימת האפשרות לפיה סטיב מקלארן יבקש לעזוב עם סיום השנה האזרחית. זה היה באוויר, למרות שמקלארן נהנה בישראל בסך הכל, אבל ההולנדי ידע לאורך כל הדרך שבסופו של דבר מקלארן רוצה לחזור ולהיות מספר 1 על הקווים וקרוב היום שהוא יחזור לאנגליה. אלא שקרויף לא רצה לעשות שום צעד אמיתי לחיפוש מחליף עד שמקלארן יקבל החלטה. הוא לא גישש ולא בדק אצל מאמנים בכירים, אבל קרוב לוודאי שהיה בקשר עם גרסיה והעריך שקיימת האפשרות שהם יעבדו יחד.

עוד בנושא:

קרלוס גרסיה מונה לעוזר מאמן מכבי תל אביב
"באנגליה יהיה למקלארן יותר קל לקבל הצעות"
ג'ורדי קרויף: "אייאקס לא מחכה לי ואני לא מחכה לה"

ג'ורדי קרויף, קרלוס גרסיה, ניקולה מיטרוביץ', מכבי תל אביב. ברני ארדוב
היכרות ארוכה. ג'ורדי קרויף עם קרלוס גרסיה/ברני ארדוב

אצל קרויף היתה התלבטות באשר לזהות המחליף של מקלארן במידה שזה יבקש ללכת. רק לפני שבוע הוא ישב במסיבת עיתונאים ואמר שאין שום סיכוי שאייאקס יפנו אליו כעת מאחר שאין לו נסיון. קרויף לא מתבייש להודות שהוא עוד צריך ללמוד להיות מאמן ולכן אדם בעל נסיון ומטען כמו אלה שהביא מקלארן איתו אחרי שנים ארוכות בתחום, הינם דבר חשוב והכרחי.

אלא שקרויף החליט בסופו של דבר ללכת על גרסיה ולא על מאמן ותיק שיסייע לו בשל כמה פרמטרים. הראשון, ההיכרות של גרסיה עם מכבי תל אביב. כל מאמן חדש שהיה מוצנח בקבוצה, היה צריך זמן ללמוד את המקום, על המועדון, הקבוצה והשחקנים. עד שהוא היה מתאקלם ומתרגל לקבוצה החדשה שלו, העונה כבר היתה מסתיימת. גרסיה שנחת הבוקר בארץ וכבר העביר את אימון הבוקר של הצהובים בקרית שלום לא צריך זמן כדי להבין איך העסק עובד, ויש כאלה במכבי תל אביב שבטוחים כי התחושות שלו ושל המועדון הן כאילו מעולם הצדדים לא נפרדו.

גרסיה, מעבר לקריירה הארוכה שלו, היה דמות מאוד מרכזית בנבחרות ספרד הצעירות. עד גיל 20 שיחק בנבחרת ספרד ובמרבית הפעמים אפילו שימש כקפטן. יתרה מזאת, קרויף משוכנע שהוא יעשה קריירת אימון. "אני שמח שקרלוס איתנו ואני יודע שהוא מוכן לתפקיד הזה", אמר אתמול קרויף לכל מי שבירך אותו על הצעד שהוא עשה. מאמן מכבי תל אביב אולי לא הנחית עוזר או יועץ בעל נסיון רב באימון ממנו הוא יוכל ללמוד, אבל בעקבות הנסיבות מאמינים בקבוצה שהוא עשה את הצעד הנכון עבורו וגם עבור המועדון.

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב: קרלוס גרסיה מונה לעוזר מאמן הקבוצה

לכתבה המלאה
קרלוס גרסיה שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
חוזר לצהוב. קרלוס גרסיה/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully