וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא בלמו את הנפילה: הפלופים של חצי העונה בליגות הבכירות באירופה

29.12.2017 / 17:00

הבלם הטוב בעולם קרס יחד עם מילאן, מוריניו שוב נפל עם רכש בהגנה ודורטמונד קיבלה טיפוס עצבני במיוחד. וגם: שלושה קולומביאנים וקפטן הולנדי אבוד. הנבחרת היחידה בה מקומו של ג'ו הארט מובטח: 11 שחקני הרכש המאכזבים עד כה

ג'ו הארט - ווסטהאם

ג'ו הארט שוער ווסטהאם. GettyImages
ג'ו הארט שוער ווסטהאם/GettyImages

מאז הנוקאאוט שקיבל מפפ גווארדיולה בקיץ 2016, כאשר זה הגיע למנצ'סטר סיטי והחליט לוותר עליו, ג'ו הארט פשוט לא מצליח לקום מהקרשים. בעונה שעברה היה בנבחרת המאכזבים אחרי עונת השאלה איומה בטורינו, והנה הטראומה נמשכת גם עם החזרה לפרמיירליג. מאז הפרידה ממועדון נעוריו, הארט רשם 52 משחקים בין הקורות, בהם ספג לא פחות מ-95 שערים ושמר רק שמונה פעמים על רשת נקייה. ב-14 משחקי ליגה בשערה של ווסטהאם הוא הספיק להוציא 30 כדורים מהרשת, חלקם באשמתו הישירה, עד שנאלץ לשבת ביציע במשחק מול מנצ'סטר סיטי כחלק מהסכם ההשאלה. אדריאן הספרדי תפס את מקומו, הצטיין ומאז הוא השוער הראשון. פחות מחצי שנה לפני המונדיאל, מעמדו של הארט כשוער מספר 1 של נבחרת אנגליה בסכנה ממשית.

עומר טופראק - בורוסיה דורטמונד

עומר טופראק שחקן בורוסיה דורטמונד. רויטרס
עומר טופראק שחקן בורוסיה דורטמונד/רויטרס

הבלם שתומאס טוכל כל כך רצה. כבר בפברואר השלימה דורטמונד את רכישתו של עומר טופראק מלברקוזן תמורת 12 מיליון יורו, לבקשתו של המאמן שבסופו של דבר לא נשאר במועדון. אחרי שנים טובות בלברקוזן וניסיון רב בבונדסליגה, הטורקי בן ה-28 אמור היה לייצב את ההגנה של דורטמונד, אך בפועל יצר כאוס עם תגובות איטיות ובעיקר שפת גוף עצבנית כלפי חבריו, גם אחרי טעויות שלו עצמו. חוסר היציבות הזה גרם לפיחות במעמדו (עד לעמדת הבלם החמישי בהיררכיה), אך פיטוריו של פטר בוס והגעתו של פטר שטוגר החזירו אותו להרכב עם הזדמנות מחודשת. לפחות עד הפעם הבאה שיאבד שליטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

לאונרדו בונוצ'י - מילאן

שחקן מילאן לאונרדו בונוצ'י. GettyImages
שחקן מילאן לאונרדו בונוצ'י/GettyImages

בקיץ, זו נראתה כמו העסקה שתשנה את פני הכדורגל האיטלקי. לאונרדו בונוצ'י, בלם הנבחרת והעוגן בחוליית ההגנה של יובנטוס, ערק למילאן כדי לקרוא תיגר על שלטון היחיד של הגברת הזקנה. 42 מיליון יורו נראו אז כמו מציאה. חצי שנה אחרי, בונוצ'י הוא שק החבטות של הכדורגל האיטלקי. ממעמד של אלוף בלתי פגיע לקפטן מבוהל בקבוצה היסטרית מהמקום ה-11. אפילו פאביו קאפלו הוסיף מהלומה משלו השבוע כשאמר: "בונוצ'י הוא אחד הבלמים הטובים בעולם כשהכדור אצלו, אבל יש בעיה אחת גדולה - הוא פשוט לא מסוגל להגן". במקום להתייצב, הגנת מילאן רק התערערה מעצם נוכחותו. היו שם כמה טעויות מביכות, כרטיס אדום במשחק מול גנואה וניסיון הרחקה כושל מקו השער בליגה האירופית מול ראפיד וינה שמסמל יותר מכל את העונה של בונוצ'י והרוסונרי עד כה. נפילה. אולי הדרבי בגביע יהווה נקודת מפנה.

ויקטור לינדלוף - מנצ'סטר יונייטד

ויקטו לינדלוף שחקן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
ויקטו לינדלוף שחקן מנצ'סטר יונייטד/רויטרס

ז'וזה מוריניו ממשיך ליפול עם שחקני הגנה. ויקטור לינדלוף הראה שיפור קל לאחרונה, אבל השורה התחתונה שלו עדיין גרועה. בפעם הראשונה שקיבל דקות משמעותיות, אחרי שפיל ג'ונס נפצע בדקה ה-23 מול האדרספילד, מנצ'סטר יונייטד רשמה הפסד מביך בגלל שתי טעויות של הבלם השבדי והאוהדים שלחו אותו "לעבוד באיקאה". טעות נוספת מול ניוקאסל והחלקות חוזרות ונשנות תרמו לרושם הגרוע, וסך הכול בשמונת משחקיו בפרמיירליג, השדים האדומים שמרו על רשת נקייה רק פעם אחת וספגו תשעה שערים. מוריניו משוכנע שהבלם בן ה-23 שווה כל פני מ-31 מיליון הליש"ט ששולמו עבורו, אבל בינתיים מקומו מובטח בכל נבחרת פלופים שהורכבה בממלכה.

יורי טילמאנס - מונאקו

יורי טילמאנס שחקן מונאקו מאוכזב. GettyImages
יורי טילמאנס שחקן מונאקו מאוכזב/GettyImages

פרט לקייטה באלדה, אף אחד משחקני הרכש של אלופת צרפת עדיין לא הצדיק ולו במעט את הבאתו. הציפיות הגבוהות ביותר היו מיורי טילמאנס, והאכזבה בהתאם. הקשר הבלגי בן ה-20 הגיע אחרי אליפות ועונת שיא באנדרלכט (13 שערים ו-12 בישולים) ובמעמד של אחד הכישרונות הבולטים באירופה. עד כה, ההשקעה בסך 23 מיליון יורו לא הניבה דבר. טילמאנס התקשה לתפוס מקום בהרכב של מונאקו (12 משחקי ליגה, מתוכם שבעה בהרכב, ללא שער או בישול) ואת התרומה היחידה שלו סיפק עם שער שוויון בליגת האלופות מול לייפציג. בצרפת דיווחו על קצר בתקשורת עם המאמן לאונרדו ז'ארדים ועל כעס מצד הצוות בעקבות טעויות טקטיות ומשחק איטי של טילמאנס. דווקא כשקיבל זמן הרצה בהרכב, נפצע בברכו נגד פריס סן ז'רמן והושבת עד לאחר הפגרה. למזלו, במונאקו לא מתייאשים כל כך מהר. רגע המפנה עוד יגיע.

דייבי קלאסן - אברטון

דייבי קלאסן שחקן אברטון. GettyImages
דייבי קלאסן שחקן אברטון/GettyImages

כן, גילפי סיגורדסון רחוק מלהצדיק את היותו שיאן ההעברות של אברטון וגם סנדרו ראמירס נמחק לחלוטין מהרוטציה, אבל הסיפור של דייבי קלאסן הוא גם סיפורו של הכדורגל ההולנדי כרגע. קפטן אייאקס, אחד השחקנים הבכירים בארדיביזיה, פשוט לא עומד בקצב ובדרישות הפיזיות של הפרמיירליג. בקיץ עוד התגאו באברטון בעובדה שהצליחו להחתים שחקן ברמתו, אבל בסופו של דבר גם שם הודו שכנראה אין זה מקרה שהוא נשאר בהולנד עד גיל 24. קלאסן הספיק לרשום 190 דקות בליגה, עוד בימי רונאלד קומאן שהביא אותו, ובכל המשחקים הוחלף אחרי פחות משעה והסתפק בסך הכול בבעיטה אחת לשער. מאז ספטמבר שיחק אך ורק בליגה האירופית, ונראה שיעזוב את אברטון כבר בינואר. הטורקיות בעקבותיו, אבל אולי עדיף לחזור לאייאקס?

חאמס רודריגס - באיירן מינכן

חאמס רודריגס שחקן באיירן מינכן. GettyImages
חאמס רודריגס שחקן באיירן מינכן/GettyImages

שוב קורבן של נסיבות כמו בריאל מדריד או שאולי הבעיה אצלו? חאמס רודריגס לא מצליח לחזור לטופ. הקשר הקולומביאני האמין שאיחוד עם קרלו אנצ'לוטי בבאיירן מינכן יאפשר לו להוכיח לזינדין זידאן כי טעה לגביו, אלא שהמאמן האיטלקי פוטר בשלב מוקדם של העונה וחאמס נותר די לבד. בגרמניה דיווחו כי הוא לא ממש מסתדר עם חבריו לקבוצה, מתקשה מאוד עם השפה ואחרי תרומה דלה של שני שערים ב-12 משחקי ליגה, שני הצדדים כבר מדברים על רצון להיפרד עוד לפני תום חוזה ההשאלה. כריסטיאנו רונאלדו דיבר על כך שהוא חסר לריאל מדריד, אבל אולי עדיף לקשר בן ה-26 ללמוד מבן ארצו רדאמל פלקאו ולקחת צעד אחורה כדי לחזור טוב יותר? 'אל טיגרה' ישמח לקבל שוב את פניו במונאקו.

הקאן צ'לחנוילו - מילאן

הקאן צ'לחנוילו שחקן מילאן. GettyImages
הקאן צ'לחנוילו שחקן מילאן/GettyImages

נציג שני לרוסונרי בנבחרת הזו. זה יכול היה להיות גם אנדרה סילבה, אבל הפורטוגלי מקבל הנחה בעקבות שמונת השערים בליגה האירופית. עד כמה במילאן לא מרוצים מהרכישה של הקאן צ'לחנוילו (22 מיליון יורו)? בחודש האחרון דווח כמה פעמים כי הרוסונרי הציעו לקבוצות הגדולות של טורקיה לקחת אותו. שער אחד ושני בישולים יש לו ב-13 משחקי ליגה, כשמאז מינויו של ג'נארו גאטוזו הוא כבר לא זוכה להזדמנויות בהרכב ומסתפק בדקות ספורות כמחליף. הטורקי בן ה-23 אמור היה להוסיף ברק ולשמש נשק נוסף במצבים נייחים, אך נראה כמו דג מחוץ למים בסן סירו. הפרשן פרנצ'סקו רפיצ'ה סיכם: "הוא מהשחקנים האלה שכיף לראות בליגה, לרגע, אבל לא שייך לרמות הגבוהות. הסכום ששולם עליו הוא דמיוני".

ג'ון קורדובה - קלן

ג'ון קורדובה שחקן קלן. GettyImages
ג'ון קורדובה שחקן קלן/GettyImages

"דידייה דרוגבה הקולומביאני" עלה לקלן 17 מיליון יורו. הוא אמור היה להוריד מעט מהנטל ההתקפי שרבץ כל כולו על אנתוני מודסט, אך הסקורר הצרפתי נמכר לסין וכך ג'ון קורדובה נדרש למלא את החלל. חלל עצום של 25 שערים. "אני לא אנתוני מודסט, אעשה את זה בדרך שלי", הבטיח החלוץ בן ה-24 שהגיע ממיינץ. בינתיים, בדרך שלו אין אפילו שער ליגה אחד. לפחות בן ארצו דויד אוספינה פרגן לו שער בליגה האירופית, אך התפוקה העלובה שלו הייתה בין הסיבות לכך שקלן השיגה את ניצחון הבכורה בליגה רק במחזור האחרון של הסיבוב הראשון. זה קרה כמובן ללא קורדובה, שהודח מהסגל בחודש האחרון וכבר מחפש מפלט במקום אחר. "הפנים של קורדובה אחרי החמצה הם פני עונת הבלהות של קלן", סיכמו בגרמניה.

לואיס מוריאל - סביליה

תקציב: אלאבס - סביליה 1:0. GettyImages
תקציב: אלאבס - סביליה 1:0/GettyImages

אוסקר אריאס, המחליף של מונצ'י, החליט לשבור את שיא ההעברות של סביליה בקיץ והוציא 22 מיליון יורו על 80 אחוזים מהכרטיס של לואיס מוריאל. הדמיון לרונאלדו הברזילאי, בפנים ובסגנון המשחק, הצית את דמיונם של אוהדי סביליה שחגגו בקיץ, אבל אחרי חצי עונה המצב שונה לגמרי. מוריאל כבש שלושה שערי ליגה בסך הכול, הוסיף אחד בגביע והראה כל הזמן נטייה לברוח לאגפים ולצאת מהרחבה, אף על פי שהוצב כחלוץ מרכזי. מוריאל בעצמו הודה: "חשבתי שזה יהיה פחות מסובך, הייתי רגיל באיטליה לכדורגל יותר הגנתי, למשחק של מתפרצות". לפחות חילופי המאמנים משחקים לטובתו של הקולומביאני בן ה-26, שמקבל כעת את וינצ'נזו מונטלה, עמו שיתף פעולה בסמפדוריה.

קלצ'י איהנאצ'ו - לסטר סיטי

קלצ'י איהנאצ'ו שחקן לסטר סיטי. GettyImages
קלצ'י איהנאצ'ו שחקן לסטר סיטי/GettyImages

רק לפני 15 חודשים הוא כבש בדרבי של מנצ'סטר, אבל את 2017 קלצ'י איהנאצ'ו קרוב לסיים ללא שער פרמיירליג אחד. כחלק מניקוי האורוות שביצע פפ גווארדיולה, מנצ'סטר סיטי מכרה את החלוץ הניגרי בן ה-21 ללסטר תמורת 25 מיליון ליש"ט. בניגוד לחברו אחמד מוסא, קלצ'י אמור היה להיקלט במהירות. הרי הוא כבר מכיר את הפרמיירליג, צבר ניסיון ועשה לעצמו שם בשתי העונות במדים התכולים. אלא שהסיפור שלו עד כה דומה לזה של מוסא. קרייג שייקספיר נתן לו הזדמנויות בודדות ולא אהב את מה שראה, וקלוד פואל שיתף אותו בליגה רק כמחליף. כך, שער הליגה היחיד של הכישרון הצעיר היה בכלל בקבוצה עד גיל 23. לא הכנה אידיאלית לקראת המונדיאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully