וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבור או נבל? האיש שהציל ארנבת משריפה תחת מתקפה

28.12.2017 / 11:07

צעיר מקליפורניה שחילץ את החיה הפצועה מהלהבות סופג אש אחרי שתיעוד המקרה הפך לוויראלי: האם הסיכון שלקח היה גדול מדי, והאם הצלתה ההירואית של הארנבת עלתה למעשה בחייהם של ילדיה?

(c) 2017 Thomson Reuters

סרטון שמראה בחור צעיר מציל ארנבת משריפה בקליפורניה הפך במירה לוויראלי, אבל הסיפור מחמם הלב הפך לשנוי במחלוקת. בתחילה טען בחור בשם אוסקר גונסאלס שהוא הבחור בסרטון, ושלמעשה הוא הציל "משפחה שלמה של ארנבים", אך בהמשך פורסם שבחור בשם קיילב ויידמן מתעקש שהוא זה שצולם, ואנשי המרכז הווטרינרי במאליבו אליו הובאה הארנבת אישרו את טענותיו.

ויידמן בן ה-21 הגיע כעבור שבוע לבקר את הארנבת בבית החולים הווטרינרי אליו הועברה, משם נמסר שהיא עלולה לאבד בוהן אחת, אך שהכוויות באזניה והפגיעות ברגליה מחלימות היטב. "הייתי על הכביש המהיר בלה קונצ'יטה, כשראיתי ארנבת במצוקה קשה יוצאת מאיזור השריפה", סיפר ויידמן. "פשוט רצתי החוצה, עם הרבה אמונה, ואז הארנבת רצה בחזרה אל תוך הלהבות, ואני אמרתי 'לא, ארנבונת, אני כאן. אני אדאג לך".

עוד בנושא:

מי לדעתכם ניצח בתחרות הריצה האמיתית בין הצב לארנב?
כולם חושבים שהארנב הזה עושה משהו גס - אתם רואים את זה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ויידמן עם הארנבת/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבית החולים נמסר: "הארבנת הזו היתה ברת מזל שמישהו היה מוכן לסכן את חייו בשבילה, למרות שאנחנו לא ממליצים על כך". אלא שגם אחרי שהוכיח שהוא אכן הגיבור המצולם, הסערה סביב ויידמן לא חלפה, מכיוון שרבים ברשת העלו את השאלה האם אכן מדובר במעשה גבורה, לאור העובדה הוא סיכן את עצמו, ואת חייהם של אנשי כוחות ההצלה שהיו עשויים לקפוץ להציל אותו.

אל תוך הדיון הסוער הזה, הצטרפה טענה מטרידה שעלתה במאמר במגזין המדעי "Live Science", שהסביר שייתכן מאוד שהארנבת חזרה אל תוך האש כדי לחלץ משם את הגורים שלה, ולמעשה "ההצלה" שלה על ידי ויידמן גבתה את חייהם של צאצאיה.

המאמר הסביר שארנבים בכלל, ובפרט ארנבים מהסוג של הארנבת שניצלה - ארנבוני יער - מתורגלים היטב בהישרדות בתנאי שריפה, ושהם כמעט תמיד מצליחים לשרוד במקרה של שריפות יער. בין אם במקרה הזה מדובר בגיבור או בנבל בטעות, כדאי לזכור את תגובתו של דובר משמר היערות של קליפורניה למקרה: "אם אתם נתקלים בחיית בר, עזבו אותה במנוחה. שריפה או לא שריפה, תנו לחיות להיות חיות. שריפות הן תופעה שהחיות נדרשות להתמודד איתה לעתים תכופות".

עוד באותו נושא

ארנבת נחמדת: האישה שהוציאה 200 אלף דולר כדי להיראות כמו ג'סיקה ראביט

לכתבה המלאה

אז מה אתם אומרים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully