וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה מעבר לכסף: כל הסיבות לפרידה של מאור בוזגלו והפועל באר שבע

הפגיעה באלי ברקת, הניסיון של השחקנים לפייס. למה באמת בוזגלו וב"ש נפרדו. "שני הצדדים הפסידו מזה שמאור לא בקבוצה", קובע הובאן. וגם: הצעת הענק מבשיקטאש שפוספסה וההכרזה של יעקב בוזגלו: "מאור לא יכול להיות טוב אם אין לו עזרה מסביב. התקשורת משפיעה על הקהל"

צילום וידאו: בני בן סימון, עריכת וידאו: מתן חדד

אלי ברקת ביקש לסיים את הפגישה עם יעקב בוזגלו אחרי כחמש דקות. ברקת לא רק כעס על הסכומים שביקש האבא של, אלא בעיקר על הדרך. על הגישה. ברקת לא נכנס לעובי הקורה בכל בעיה בהפועל באר שבע, אבל אחרי שהצדדים עשו פגישת פיוס, בתיווך אבי נמני, הוא הציע בעצמו לקיים שיחה נוספת עוד באותו הלילה, במטרה להתקדם. בפועל, הרצון הטוב שלו החזיק בקושי כחמש דקות.

וזה, כאמור, לא היה רק הכסף. אלא הצורה בה יעקב בוזגלו זרק סכום לא הגיוני ולא רצה לשמוע מעבר. ברקת החליט באותו רגע שהקשר עם משפחת בוזגלו תם. "משפחת ברקת הרגישה שיעקב לא באמת רוצה לעשות משא ומתן ואלי ואלונה חתכו את זה מייד אחרי הפגישה הזו", מסביר גורם המעורה בפרטים. "האמת שגם יעקב הרגיש שלא מתייחסים אליו כיאות. לפני הפגישה שני הצדדים הבינו שהכי טוב בשביל מאור זה להישאר בבאר שבע, אבל שני הצדדים גם הבינו שהם לא יכולים להסתדר וסיימו את העניין בפרידה".

עוד בנושא:

ההבדל בין משברון לכישלון: המדור של סקורר לקראת המשחק המרכזי
מבחן מסכם: כמה אתם באמת יודעים על הקריירה של מאור בוזגלו?
הפועל באר שבע - מכבי חיפה: וואקמה, ויטור וטהא צפויים לפתוח

מאור בוזגלו שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
הפרידה היתה בלתי נמנעת. בוזגלו בבאר שבע/ברני ארדוב
"התקופה האחרונה בבאר שבע אכלה את מאור מבפנים", מספר שחקן בקבוצה. "הוא הרגיש שלא מחשיבים אותו לכוכב ובמקביל חלק מהקהל יצא נגדו"

אולי זו הדרך להסתכל על הפרידה בין באר שבע לבוזגלו: קודם אגו, אחרי זה כסף. במקרה של משפחת ברקת אסור לשכוח גם את הכסף. שם מספר שהדרישה למענק חתימה חסר תקדים היא שהביאה לקרע, ופחות עניין המשכורת החודשית. מנגד, גם בסביבת בוזגלו יודעים לספר שעניין הכסף היה משמעותי, אך לא היה הגורם הבלעדי בגינו יחזור הערב (21.00, ערוץ הספורט) בוזגלו לטרנר בירוק. לפי שחקנים באלופה שמיודדים עם בוזגלו השחקן, הקשר התנהל בשנתיים האחרונות שלו במועדון עם תחושה שהוא לא מקבל את היחס והמעמד שבאמת מגיעים לו. בקיץ 2016 בוזגלו כבר חשב לעזוב, הוא הרגיש שהמאמן ברק בכר מחזיק משחקנים אחרים יותר ממנו. אלא שאחרי שיחה בין השניים הקשר התרצה והרגיש שהוא הולך להיות פקטור משמעותי מאוד. בפועל העונה החלה ובמפעלים האירופאיים בוזגלו חש שוב שהוא לא מקבל את היחס המתאים.

"הייתה למשפחת בוזגלו תחושה שבמשחקים גדולים ברק מעדיף לשחק עם שלישיית קישור הגנתית יותר ועם שחקני התקפה אחרים שהם לא מאור", מספר שחקן ששיחק בבאר שבע ומיודד מאוד עם הקשר. "ברור שבסוף היה גם עניין של כסף, אבל מי שמכיר את מאור יודע כמה הוא אוהב את המשחק וכמה חשוב לו להשפיע כמו שהוא חושב שהוא צריך".

כאשר מאור מליקסון נפצע, בוזגלו קיבל את המושכות והחזיר בגדול. אבל גם התקופה הזו לא שינתה את התחושה שבסופו של דבר גרמה לכל הצדדים לחתוך. "התקופה האחרונה בבאר שבע אכלה את מאור מבפנים", מספר שחקן בקבוצה. "הוא הרגיש שלא מחשיבים אותו לכוכב ובמקביל חלק מהקהל יצא נגדו. הוא לא סבל אבל בהחלט היו רגעים שלא נהנה"

עוד באותו נושא

מבחן מסכם: כמה אתם באמת יודעים על הקריירה של מאור בוזגלו?

לכתבה המלאה
ברק בכר מאמן הפועל באר שבע (שמאל) עם מאור בוזגלו. רויטרס
חש שהוא לא מקבל את היחס המתאים. בוזגלו עם בכר/רויטרס
"שני הצדדים הפסידו מזה שמאור לא בקבוצה", קובע אובידיו הובאן. "באר שבע לא בכושר טוב כרגע וחסר לה מישהו שיכול לשנות את המשחק ברגע"

היו שחקנים בבאר שבע שניסו עוד להציל את המצב. הם ניסו לתווך, לגשש, לראות אם אפשר לעשות עוד משהו, אבל מהר מאוד הבינו ששני הצדדים נעולים בעמדתם. השחקנים חשו שאחד המנהיגים שלהם, זה שדאג הרבה פעמים לגיבוש החברתי, יחסר. ובטח בצד המקצועי. הם האמינו שמדובר באבידה. היום אותם שחקנים מספרים כמה הם צדקו. הם מודים שבוזגלו חסר, אבל כמה הוא הפסיד שלא נשאר.

"שני הצדדים הפסידו מזה שמאור לא בקבוצה", קובע אובידיו הובאן, מכוכבי באר שבע בעונה שעברה. "באר שבע לא בכושר טוב כרגע וחסר לה מישהו שיכול לשנות את המשחק ברגע. מאור זה המישהו הזה והוא חסר. אני לא מבין למה הוא לא נשאר, אבל אין ספק שזה רע לשני הצדדים".

"מי שמכיר את אלונה יודע כמה היא מעריכה ואהבה את בוזגלו השחקן", אומר אחד מהסוכנים המובילים בארץ שביקש להישאר בעילום שם. "היא תמיד דיברה עליו טובות והיא חשבה שהוא צריך להישאר. אבל מסביב למאור יש מערכת שלמה שלדעתה הפריעה לו והפריעה גם למועדון. בסופו של דבר הפרידה הייתה בלתי נמנעת, וזה לאו דווקא בגלל כסף".

שחקני הפועל באר שבע מאור בוזגלו עם אובידיו הובאן. ברני ארדוב
"אני לא מבין למה הוא לא נשאר". הובאן לצד בוזגלו/ברני ארדוב
אחד ממקורביו של בוזגלו: "ברגע שמאור נפצע והחליט להישאר בישראל, הוא החליט שישחק רק במועדון שייתן לו אהבה. בב"ש דיברו רק על כסף, אבל הוא לא הרגיש מספיק רצוי. חיפה התעקשה מאוד, נתנה לו אהבה, ולכן בחר בה"

גישה. יחס. זו גם הסיבה, כך מספרים, ששכנעה את בוזגלו לבחור במכבי חיפה. לפני שחתם בירוק, בוזגלו היה בקרשים. הוא קיבל הצעת ענק מבשיקטאש. הטורקים הציעו 1.8 מיליון יורו לעונה, כולל בונוסים, מה שהיה אמור להוות את אחד החוזים המפלצתיים של שחקן ישראלי באירופה (רק נאתכו מרוויח סכומים בסדר גודל כזה מבין הישראלים ביבשת). אחרי הפציעה, עולמו של בוזגלו חרב עליו. אבל בסביבתו מספרים כי מכבי חיפה הייתה היחידה שהגישה הצעה חריגה בסדר גודל ישראלי בסיטואציה הלא פשוטה הזו. משיחה עם אדם הבקיא בפרטי החוזה, עולה כי בוזגלו אמור להגיע בכל עונה לכ-650 אלף דולר (כ-550 אלף יורו), לא כולל מענקים. "החוזה תלוי בעיקר בהישגים", הוסיפו.

בוזגלו יכול היה לחכות להצעות בינואר, אבל הלך עם הרגש. עם מכבי חיפה. "מאור עלה במשחקים האחרונים שלו וספג קריאות בוז", סיפר אחד ממקורביו. "לא עושים דברים כאלה. מבחינתו זה היה קו אדום. אנשים שכחו שהוא הכריע משחקים חשובים מהספסל, שהוא נכנס וגמר את המשחק. אז ברגע שהוא נפצע והחליט להישאר בישראל, הוא החליט שישחק רק במועדון שייתן לו אהבה. בבאר שבע דיברו רק על כסף, אבל הוא לא הרגיש מספיק רצוי שם. חיפה התעקשה מאוד, נתנה לו אהבה, ולכן הוא בחר בה. ברור שלכסף יש שיקול מכריע, כי הוא קיבל את החוזה הכי גבוה בקבוצה ובלי זה הוא לא היה מגיע. ינואר? לפעמים צריך לדעת לנצל מומנטום. מי ידע בדיוק מתי יחזור? מי היה מבטיח שקבוצה אחרת הייתה מציעה הצעה כזאת? חיפה נתנה אהבה וכסף. עוד נוכיח שבניגוד למה שכולם חושבים, זו הייתה הבחירה הכי טובה עבורו".

שחקן מכבי חיפה מאור בוזגלו. ברני ארדוב
הלך עם הלב. בוזגלו במדים הירוקים/ברני ארדוב
"אתה צריך להבין דבר אחד", מסביר יעקב בוזגלו. "מאור לא יכול להיות טוב אם אין לו עזרה מסביב. ולא תהיה לו עזרה מסביב כל עוד התקשורת בחיפה שולטת במה שקורה בקבוצה"

14 בישולים בעונה הראשונה בבאר שבע, 13 שערים ו-13 בישולים בשניה (ופעם שניה ברציפות מלך הבישולים של הליגה), ששה שערים ושבעה בישולים בשלישית, להפך ברביעית. אליפות היסטורית, כוכב הקבוצה בליגה האירופית עם שער בניצחון באינטר ושער חשוב מול סאות'המפטון, 140 הופעות ו-40 שערים. האם לא היה נכון יותר להמשיך את הנתונים האלה במכבי תל אביב, שגם הגישה הצעה, או בבאר שבע. או – למה בסוף הריב הזה בין האלופה לכוכב שלה מסתיים דווקא במכבי חיפה, מקום כוכבים לא נוטים להצליח בשנים האחרונות.

"אתה צריך להבין דבר אחד", מסביר יעקב בוזגלו. "מאור לא יכול להיות טוב אם אין לו עזרה מסביב. ולא תהיה לו עזרה מסביב כל עוד התקשורת בחיפה שולטת ומשפיעה על הקהל".

בוזגלו החליט לפתוח לאחרונה בקמפיין הקובע כי האשמה במצבה של מכבי חיפה הוא בעיקר בגלל כלי התקשורת שמסקרים אותה. "מה שקורה אצלכם זה טירוף", אומר יעקב בוזגלו. "תכנית ב-12, בשתיים, בארבע, תכנית בשש. אי אפשר לנהל ככה את הקבוצה. תנו למכבי חיפה שקט, ותראו שהיא תצליח.

"מאור לא חשוב בכלל. הוא צריך שחקנים מסביבו, ושחקנים שיהיה להם שקט. לא נותנים מספיק קרדיט למאור. כל שחקני ההרכב במכבי חיפה נמצאים בכושר מלא. חיפשתי בכל העולם מקום שאפשר לקנות בו כושר משחק, אבל לא מצאתי. קצת סבלנות. הדרגתיות".

יעקב בוזגלו ביציע, אסי בוזגלו. קובי אליהו
"תנו למכבי חיפה שקט, ותראו שהיא תצליח". יעקב בוזגלו/קובי אליהו

לשקט של בוזגלו קוראים עידו דנה, פיזיותרפיסט בכיר, לשעבר במכבי תל אביב בכדורגל וכיום מנהל את "ספורט קליניק", שעוזרת לספורטאים להשתקם מפציעות. דנה בנה לו את התכנית השיקומית ופנינו אליו כדי לשמוע האם החזרה של מי שהתבשר על הקרע ברצועה ב-27 באפריל וחזר למגרשים ב-5 בנובמבר (היה בסגל, אך בפועל שיחק כשלושה שבועות אחרי, אחרי הפגרה) לא הייתה מוקדמת מדי.

"מאור הגיע לכאן בלי שהיה לו גב של המועדון כי הוא לא רצה לקחת את ההצעה של באר שבע", מסביר דנה. "לכן, זו סיטואציה שונה. מאור הוא אדם יוצא דופן מבחינת רמה מנטלית ושכלית. הוא מאוד חיובי, זה האופי שלו. אם החזרה הייתה מוקדמת מדי? הוא חזר מהר, אבל מוכן. יש לנו את המבחנים שלנו להעריך את זה. יש אנשים שחוזרים אחרי חצי שנה ויש כאלה שלא. מאור ענה על כל המבחנים האלה, חמישה מבחנים תפקודיים. הוא ביצע מבחנים מעבדתיים, כולם הראו שהאיש מוכן. הוא לא עבר אותם סתם, אלא בגלל שהשיקום שלו היה מתודי, רציני. הוא עשה פילאטיס, בריכת פיזיותרפיה וחדר כושר. הוא גר פה. הוא בפירוש לא חזר מוקדם מדי".

seperator
בזגלו משקיע המון בגזרה הזו. הוא מנסה להכניס לתודעת השחקנים יותר ויותר שצריך לקרוא לקבוצה "מכבי". תודעתית, הוא מנתח, זה יגרום לשינוי שיוביל למהפך

מבחינת מכבי חיפה, זה כבר מספיק כדי לתת לו את סרט הקפטן. וזה מה שיקרה בקרוב. אולי אפילו לפני המאמן הבא. "גם בלי הסרט מאור שחקן מוביל, שיודע מה טוב לשחקנים", מסביר יעקב בוזגלו. "הוא תמיד היה מגבש ומחבר את השחקנים, תמיד חשב קודם כל על האחר. הוא עושה את זה ביתר שאת במכבי חיפה".

בזגלו משקיע המון בגזרה הזו. הוא מנסה להכניס לתודעת השחקנים יותר ויותר שצריך לקרוא לקבוצה "מכבי". תודעתית, הוא מנתח, זה יגרום לשינוי שיוביל למהפך. בינתיים זה לא ממש עובד. אז בוזגלו מעביר את הזמן באמצעות ערבי גיבוש שהוא מארגן, שולחן פינג פונג ירוק שנגר ייצר במיוחד עבורו ומגבש את הזרים שעדיין לא התאקלמו. בינתיים, את המסרים לאוהדים הוא שולח בעיקר דרך הרשתות החברתיות.

האם זה יצליח לו? האם ארוחות גיבוש ישנו את מכבי חיפה? האם המוטיבציה הזו לא נובעת ממחשבות שניות על עזיבת באר שבע. "אני מזכיר לך שמאור הגיע לבאר שבע כשהקבוצה הייתה מרוסקת", מזכיר לנו אחד ממקורביו השבוע. "זה יקרה, אתה תראה שזה יקרה. הוא יביא אליפות למכבי חיפה".

רשמתם?

שחקן מכבי חיפה מאור בוזגלו. יוסי ציפקיס
זה ייגמר בסרט הקפטן ובאליפות? בוזגלו/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully