וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההבדל בין משברון לכישלון: המדור של סקורר לקראת המשחק המרכזי

25.12.2017 / 14:30

יחס שערים כללי, אחוז כיבוש ממרחק, מספר איבודים למשחק וכמות מסירות מפתח. הפועל באר שבע לא מציגה העונה מספרים מרשימים, בטח לא במשחקיה האחרונים בכל המסגרות. אבל כאשר משווים אותה למכבי חיפה, מתחדדת עונת הנפל בירוק. סקורר מכין אתכם למשחק המרכזי

מחזור 15הסתיים25/12/2017
הפועל באר שבע
  • סנטוס (10, גול עצמי)
  • נוואקמה (89)
0:2
    מכבי חיפה
    צילום וידאו: בני בן סימון, עריכת וידאו: מתן חדד

    מחצית הכוס הריקה

    *** ערב המחזור ה-15, החזיקה הפועל באר שבע בהפרש השערים השני בטיבו בליגת העל (12+). מנגד, העונה הביזיונית של מכבי חיפה באה לידי ביטוי גם כאשר בודקים את הפרש השערים שלה (2-). אם לפני פתיחת העונה, היו מספרים לכם שלאחר 14 מחזורים הירוקים יחזיקו בהפרש שלילי, סביר להניח שלא הייתם מאמינים.

    *** שתי הקבוצות לא יכולות להתגאות במה שהן השיגו עד כה העונה במהלך 45 הדקות הראשונות של המשחק. בעוד שהאלופה כבשה שבעה שערים וספגה שישה (1+), מכבי חיפה כבשה חמישה וספגה חמישה (0).

    *** ההבדלים בין שתי הקבוצות מתגלים כאשר רואים מה כל אחת מהן עשתה במחצית השניה. בעוד שהאדומים מחזיקים בהפרש השערים הטוב בליגה בטווח הדקות הללו (19 כיבושים ו- 8 ספיגות= 11+), הירוקים שוב מובכים עם הפרש שערים שלילי (10 כיבושים ו- 12 ספיגות= 2-).

    *** אגב, באר שבע גם מחזיקה בהפרש הטוב ביותר בליגה במהלך רבע השעה האחרונה (5+). מנגד, רק למכבי פתח תקוה ומ.ס אשדוד, הפרש שלילי משל מכבי חיפה בטווח זה (3-).

    לאתר סקורר

    אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
    אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

    ראדי כמשל

    *** בשונה מהפועל באר שבע, אחת הבעיות העונה של מכבי חיפה היא היעדר איום ממרחק. בעוד האדומים כבשו שש פעמים מחוץ ל-16 של היריבה, הירוקים עשו זאת רק פעם אחת (סלליך נגד מכבי נתניה).

    *** כבר מספר פעמים העונה שהפועל באר שבע נחלצה ממבוכה גדולה בזכות שער שכבשה ממרחק רב. מנגד, המרחק הממוצע שממנו כבשה מכבי חיפה את שעריה העונה הוא הנמוך ביותר בליגה (5.1 מטרים). באר שבע מחזיקה במרחק ממוצע של 11.1 מטרים לכיבוש (רק שלוש קבוצות כבשו ממרחק גדול יותר ממנה).

    *** וכאשר מדברים על שערים מחוץ לרחבה, מדברים בעצם על מהראן ראדי. מלך שערי הליגה בעונה שעברה מטווח זה (שבעה כיבושים) והאיום הגדול ביותר שיש לאלופה להציע במשחק לא מסודר. עד כה העונה, ראדי כבש שני שערים, שניהם...מחוץ לרחבה. פעם אחת בדקה ה- 94, ב-0:1 על אשקלון, ופעם נוספת ב-1:3 על אשדוד, כאשר קבוצתו הייתה בפיגור.

    לאתר סקורר

    sheen-shitof

    בדקו התאמה לטיפול

    פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

    בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
    אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
    אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

    קהת כמשל

    *** ראדי הוא הרבה מעבר לאיום ממרחק, הוא בעצם המנוע של באר שבע. מבין שחקני הקבוצה, ראדי מדורג גבוה כמעט בכל קטגוריה: הוא שני באיומים, שלישי במרחק כולל, שני במסירות, רביעי בתיקולים, שני בחילוצי כדור בחצי המגרש של היריבה ושלישי באיבודים.

    *** במכבי חיפה, מי שאמור לספק את העבודה שעושה ראדי הוא רועי קהת. לכן, החלטנו לערוך השוואה סטטיסטית בין השניים. התשובות לפניכם.

    לאתר סקורר

    הברומטר של באר שבע

    *** בהפסד למכבי נתניה השיגה באר שבע 16 איומים, 4 בלבד למסגרת (25 אחוז).

    *** בחמשת המחזורים הראשונים של העונה (השיגה 8 נקודות מתוך 15 אפשריות), כולל הגומלין במאריבור (הפסד 1:0) והמשחק הראשון במסגרת שלב הבתים של הליגה האירופית (ניצחון 1:2 על לוגאנו), רשמה באר שבע את הממוצעים הבאים: 15.1 איומים למשחק ב- 29.4% דיוק למסגרת.

    *** אחד מאותם חמשת המחזורים הראשונים של העונה היה מול מכבי חיפה. מפת האיומים של באר שבע בסיבוב הקודם נגד הירוקים מופיעה כאן למטה: 17 איומים, 4 בלבד למסגרת (23%).

    *** מאז, הממוצע העונתי של האלופה במסגרת הליגה התאזן, וכעת הוא עומד על 15.1 איומים למשחק ב- 38% דיוק למסגרת (5.7).

    *** בשלושה מתוך ארבעת המשחקים האחרונים שלה בכל המסגרות, הפועל באר שבע לא הצליחה למצוא את הרשת. בשלושתם היא גם הפסידה.

    *** המשחק נגד מכבי נתניה, היה הראשון בו האלופה לא כבשה במסגרת הליגה העונה.

    לאתר סקורר

    מפת האיומים של באר שבע מול מכבי נתניה במחזור הקודם

    סקורר 1. סקורר, צילום מסך
    סקורר 1/צילום מסך, סקורר

    מפת האיומים של באר שבע מול מכבי חיפה בסיבוב הקודם

    סקורר 2. סקורר, צילום מסך
    סקורר 2/צילום מסך, סקורר

    איבודים, ואבודים

    *** הפועל באר שבע היא הקבוצה שמחזיקה בכדור הכי הרבה זמן העונה בממוצע למשחק (62%). מנגד, מכבי חיפה מדורגת במקום השלישי בליגה בפרמטר זה עם ממוצע של 57% החזקה ל- 90 דקות.

    *** מכבי חיפה (50) והפועל באר שבע (51), הן שתי הקבוצות שמחלצות הכי מעט כדורים העונה בממוצע למשחק. מכבי תל אביב מדורגת במקום ה-12 בליגה עם ממוצע של 52 חילוצים ל- 90 דקות. ככה זה שרוב הזמן הכדור נמצא ברגלים שלך.

    *** אבל אם יוצאים מנקודת הנחה כזו, מכבי חיפה לא אמורה לחלץ יותר מבאר שבע ומכבי תל אביב? היא הרי מחזיקה בכדור 5% פחות מהאדומים בממוצע למשחק ו- 2% פחות מהצהובים. למרות זאת, הירוקים עדיין מדורגים אחרונים בליגה בפרמטר זה.

    *** ומה בנוגע לאיבודים? גם הפעם, שלוש הקבוצות שמחזיקות בכדור הכי הרבה זמן נועלות את הטבלה. רק מכבי תל אביב מאבדת פחות כדורים מאשר הפועל באר שבע בממוצע למשחק (57), בעוד שרק שתיהן מאבדות פחות ממכבי חיפה (59).

    לאתר סקורר

    ג'ון אוגו שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
    מה עדיף? ג'ון אוגו/ברני ארדוב

    בלם או קשר?

    *** ואלו הם השחקנים שחילצו ואיבדו הכי הרבה פעמים בשתי הקבוצות עד כה העונה. בבאר שבע – אוגו (91 חילוצים) ו-וואקמה (109 איבודים). בחיפה דוס סנטוס (104 חילוצים) וסלליך (117 איבודים)

    *** שתי הקבוצות מוסרות העונה באחוז דיוק זהה (85%) ומדורגות במקום השני והשלישי בליגה בפרמטר זה, כאשר רק למכבי תל אביב אחוז דיוק גבוה משלהן (86%). האדומים מוסרים 32 פעמים יותר בממוצע למשחק (544-576).

    *** השחקן שמסר עד כה הכי הרבה פעמים בשורות האלופה הוא ג'ון אוגו (820), כאשר אליסון דוס סנטוס עשה זאת אצל הירוקים (794). האחד קשר, השני בלם. מה עדיף?

    לאתר סקורר

    אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
    אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

    בין מאבוקה לקנדיל

    *** מתוך 576 המסירות שמחלקת באר שבע במשחק, 18 הן מסירות מפתח (50% דיוק). מנגד, מכבי חיפה מחלקת 13 מסירות מפתח (56% דיוק) מתוך 544 מסירות.

    *** רק לשלושה שחקנים יש יותר מסירות מפתח מאשר למאור מליקסון (58 מסירות, 29 מדויקות). בצד הירוק, סינטיהו סלליך (18 בליגה) חילק הכי הרבה מסירות כאלה מבין שחקני הקבוצה (26 מסירות, 13 מדויקות).

    *** וישנו גם פרמטר אחד, בו שחקן של מכבי חיפה נמצא בראשות הטבלה - הגבהות. ארנסט מאבוקה הגביה פי שניים יותר כדורים מכל שחקן אחר העונה. עד כה, הקמרוני רשם 97 ניסיונות הגבהה, מתוכן רק 28 היו מדויקות (29%). הבא אחריו ברשימה הוא מאור קנדיל, מגנה הימני של בני יהודה, שהרים 46 פעמים, מתוכן דייק ב- 16 (35%).

    *** מכבי חיפה היא מלכת ההגבהות של הליגה. הקבוצה מגביהה 19 פעמים בממוצע למשחק ב- 28% דיוק. באר שבע מדורגת שנייה בפרמטר זה עם 17 ניסיונות למשחק ב- 25% דיוק.

    *** מאבוקה, מנקודות האור של הירוקים העונה, הוא סגן מלך הבישולים של הקבוצה במסגרת הליגה (3). זו מפת ההגבהות של מאבוקה מהמשחק בסיבוב הקודם. 5 הגבהות, 2 מדויקות. (עיגול ירוק- בישול, לבן- מדויקות).

    לאתר סקורר

    מפת ההגבהות של מאבוקה במחזור הקודם

    סקורר 3. סקורר, צילום מסך
    סקורר 3/צילום מסך, סקורר

    הילד עוד לא ענק

    ** ואיך אפשר בלי מאור בוזגלו, שיחזור הערב לטרנר. מצד אחד, מוקדם עדיין להשוות ברצינות בין בוזגלו האדום לזה הירוק. מצד שני, אפשר אולי היה לצפות למעט יותר מבוזגלו במכבי חיפה. מאז ששב למגרשים, רשם הקשר ארבע הופעות במסגרת הליגה, בהן השיג אפס שערים או בישולים ואחוזי דיוק והצלחה מביכים במספר פרמטרים שונים.

    אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
    אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

    הרכבי הקבוצות

    שופט: ארז פפיר
    אצטדיון: טרנר
    קהל: 15417

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      4
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully