וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו שעון שוויצרי: קלינט קאפלה, הכוח השקט שמאחורי ההצלחה של יוסטון

25.12.2017 / 15:15

הכוכבים הנוצצים של יוסטון מרכזים את כל הפוקוס אליהם, והסנטר מנצל זאת עד תום כדי למצב את עצמו כאחד הסנטרים הטובים והיציבים ב-NBA. מצעד הבינלאומיים חוזר עם כמה הופעות בכורה, כולל של ניקולה מירוטיץ' המשודרג ודריו שאריץ', הרבה יותר מסתם שחקן נשמה

צילום: נועם אשל, עריכה: מתן חדד

* הדירוג מתייחס לשבועיים האחרונים

1. יאניס אנטטוקומפו - מילווקי, יוון/ניגריה

המספרים מאז ה-11 בדצמבר: 28.4 נקודות, 11 ריבאונדים, 5.2 אסיסטים, 40.1 דקות למשחק. מאזן הקבוצה: 4:2. דירוג אחרון: 1

כאבים בברך ימין אמנם מנעו ממנו לשחק בשבת מול ההורנטס, אך הגריק פריק ממשיך לנפק מספרים אל-אנושיים שמצטרפים למקבצי היילייטס חסרי כל הגיון בדרך להתמודדות לגיטימית על תואר ה-MVP. יאניס כובש את המקום הראשון בפעם השנייה ברציפות, ובשבועיים שחלפו הוא עושה יותר מהכל - יותר ריבאונדים, יותר אסיסטים, יותר חטיפות. הוא הקווטרבק בהתקפה של מילווקי, ובהגנה הוא השוער. כל מי שצפה בבאקס בחמשת המשחקים האחרונים מבין בדיוק למה ג'ייסון קיד מרגיש שהוא לא יכול לגרד לו אפילו 8 דקות מנוחה בערב.

2. קארל אנתוני טאונס - מינסוטה, הרפובליקה הדומיניקנית

המספרים: 22.3 נקודות, 12 ריבאונדים, 3 אסיסטים, מדד פלוס-מינוס 7.8+. מאזן הקבוצה: 2:4. דירוג אחרון: לא דורג

החתול מתייצב אט אט, אחרי פתיחת עונה עמוסת עליות וירידות. טום ת'יבודו עומד איתן אל מול המדע, ושומר על המוניטין שלו בתור מנהל משמרת קשוח במיוחד. טיבס דורש מטאונס 39.9 דקות למשחק בששת המשחקים האחרונים. הביגמן מקנטאקי עושה את שלו מתחת לסל, ומוסיף שתי שלשות ב-48 אחוזי הצלחה. המספרים הנפלאים, בשילוב עם החזרה היחסית של הזאבים לרלוונטיות מספיקים כדי להחזיר את הדומיניקני לדירוג, היישר למקום השני.

עוד בנושא

בין דיסני לשייקספיר: עלייתו ונפילתו העצובה של פני הארדוויי
יוצאים לאור: השחקנים שמככבים במפתיע בעונתם השנייה ב-NBA
דמעות של מלכים: על הפיוס של מג'יק ג'ונסון אייזאה תומאס

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקן מילווקי באקס יאניס אנטטוקומפו. AP
עוד קצת מהכל. יאניס/AP

3. ניקולה מירוטיץ' - שיקגו, ספרד

המספרים: 19.4 נקודות, 8.9 ריבאונדים, 2.6 שלשות ב-46.2 אחוזי הצלחה. מאזן הקבוצה: 2:5. דירוג אחרון: לא דורג

התפקיד שלנו, ושל התקשורת בכלל, בעצם, הוא להסביר את ההיתכנות של תופעות שאנחנו רואים, כמו גם לתת להן פרשנות וקונטקסט. בתיאוריה. עכשיו לך תסביר איך שחקן חוזר למגרשים אחרי שחברו לקבוצה שבר לו את הפנים, והקבוצה הזו - אחת מנמושות הליגה - קורעת את היריבות בהנהגת שניהם, בדרך לרצף הניצחונות הכי לא סביר שראינו העונה. כן כן, בניגוד לכל מה שחשבנו שאנחנו יודעים, הבולס מנצחים לאחרונה כמעט את כל המשחקים, תוך שהם פוגעים משמעותית בסיכויי הדראפט שלהם. הרבה בזכות מירוטיץ', שחורך רשתות מכל כיוון וטווח בדרך להופעה ראשונה במדור.

בין אם הוא עולה מהספסל ובין אם הוא חלק מהחמישייה, מירוטיץ' צובר נקודות בקצב היסטרי בזכות הידית הנהדרת שלו. זו לא הפעם הראשונה שהוא מתחמם לתקופה של שבועיים-שלושה, זה בדרך כלל לא נמשך הרבה מעבר לכך. אפילו אם זה המצב גם הפעם - ובוסטון בהחלט הורידה את שיקגו ארצה קצת ביום שבת - את המקום שלו בטור הזה אי אפשר לשלול ממנו.

אגב, בובי פורטיס, שהיה הצד השני של אותו אגרוף ידוע לשמצה, מספק גם הוא את הכדורסל הטוב בחייו, לעתים בהרכבים שכוללים את מירוטיץ'. אבל זה כבר מחוץ לגבולות המדור.

4. קלינט קאפלה, יוסטון, שוויץ

המספרים: 19.8 נקודות, 12 ריבאונדים, 2.8 חסימות. מאזן הקבוצה: 0:4. דירוג אחרון: לא דורג

הופעת בכורה גם לסנטר האתלטי, שמוכיח את עצמו בתור השחק המשלים האידאלי לקו האחורי של יוסטון. הרוקטס משחקים כמו הקבוצה הטובה בליגה, כשג'יימס הארדן וכריס פול זוכים לכותרות, ובצדק. אבל אל לנו לשכוח את הביגמן בעונתו השלישית, שמבצע קפיצה נוספת, בדיוק בזמן.

בהתקפה, השוויצרי בן ה-23 צריך רק לחסום להארדן או פול, ולהתגלגל אל הסל כמה שיותר מהר. כשהוא לא מקבל כדורים שהוא יכול לנגוח פנימה, הנוכחות שלו בצבע פותחת מסירות לשלשות חופשיות, או נתיב לטבעת לכוכב שעם הכדור. כמה שזה נשמע פשוט, ככה זה בלתי ניתן לעצירה. בארבעת המשחקים האחרונים של הרוקטס, קאפלה קולע 9 זריקות למשחק מתוך 10.5 שהוא לוקח - 85.7 אחוזים מהשדה! ידענו שהחיים שלו יהיו קלים יותר עם הגעתו של פול, אחד הרכזים הטובים בהיסטוריה, אבל חייבים לתת לו קרדיט על היעילות שבה הוא מנצל את ההזדמנויות שלו.

יוסטון גם מציגה את אחת ההגנות הטובות בליגה, הרבה בזכות קאפלה שמתגלה כעוגן נהדר בהרכבים המסורתיים של ד'אנתוני. יחד עם האינטנסיביות המפורסמת של פול, הסנטר עוזר לאזן את החולשות של הארדן וריאן אנדרסון בצד הזה של המגרש.

קלינט קאפלה, יוסטון רוקטס. AP
הנשק הסודי של הרוקטס. קלינט קאפלה עם הארדן/AP

5. ניקולה יוקיץ' - דנבר, סרביה

המספרים: 18.6 נקודות, 8.8 ריבאונדים, 4 אסיסטים. מאזן הקבוצה: 2:3. דירוג אחרון: לא דורג

הג'וקר חוזר לגרוב שהיה לו בעונה שעברה והמספרים האישיים מעידים על כך. ההתקפה של דנבר מטפסת חזרה למקום שיועד לה לפני תחילת העונה בטופ 10, גם אם היא עדיין לא ברמת הכוריאוגרפיה האמנותית שאפיינה אותה ב-2016/17. הסרבי מוכיח שהוא השחקן החשוב בקבוצה, והיא תלך לאן שהוא ייקח אותה.

6. ג'מאל מארי - דנבר, קנדה

המספרים: 18.9 נקודות, 4.9 ריבאונדים, 3.3 אסיסטים. מאזן הקבוצה: 3:4. דירוג אחרון: לא דורג

גם הקנדי בן ה-20 מראה סימני חיים בקולורדו, והוא מצליח לראשונה לפרוץ את דרכו לעשירייה. הוא עדיין לא יוצר כמו מוביל כדור מרכזי (רק 3.3 אסיסטים ל-36 דקות), ויהיה נחמד אם ימצא דרכים להגיע לקו קצת (3.5 זריקות ל-36 דקות). עם זאת, הפוטנציאל של מארי בתור כוכב - ולמארי בהחלט יש פוטנציאל להיות כוכב - יקום ויפול על היכולת שלו לקלוע שלשות מכדרור, ונראה שהוא בכיוון הנכון. בשבועיים האחרונים מארי דליק במיוחד, עם שלוש שלשות לערב ב-51.2 אחוזי הצלחה.

ניקולה יוקיץ', דנבר נאגטס. AP
חוזר לעצמו. יוקיץ'/AP

7. דריו שאריץ' - פילדלפיה, קרואטיה

המספרים: 17.2 נקודות, 8.2 ריבאונדים, 4.2 אסיסטים. מאזן הקבוצה: 5:1. דירוג אחרון: לא דורג

הופעת בכורה נוספת במצעד, הפעם לקרואטי החביב, שממלא את מקומם של הצמד הקבוע מפילי - ג'ואל אמביד ובן סימונס, שסבלו משבועיים בינוניים ומטה בסטנדרטים הנעלים שלהם. שאריץ' הוא הרבה יותר משחקן נשמה - הוא חכם, יצירתי, ומוכשר עם הכדור בידיו. אבל למצעד שלנו הוא נכנס כי הוא שחקן נשמה.

8.קריסטאפס פורזינגיס - ניו יורק, לטביה

המספרים: 20 נקודות, 6.8 ריבאונדים, 2.3 שלשות ב-39.1 אחוזי הצלחה. מאזן הקבוצה: 1:3. דירוג אחרון: לא דורג

הלטבי אמנם נתן משחק "בייגל" לראשונה העונה - כשחזר מפציעה בברך עם הופעה זוועתית של 0 מ-11 מהשדה בניצחון על בוסטון - אבל פרט לאותו לילה מסויט הוא ממשיך לעשות את שלו עבור הקבוצה של ג'ף הורנסק. הוא מרוויח בחזרה את מקומו במצעד אך בקושי, הרבה בזכות 37 נקודות ו-11 ריבאונדים בניצחון נוצץ על הלייקרס.

דריו שאריץ', פילדלפיה סיקסרס. AP
אמביד וסימונס בירידה, הוא בעלייה. שאריץ'/AP

9. סרג' איבקה - טורונטו, קונגו/ספרד

המספרים: 18.2 נקודות, 7.7 ריבאונדים, 1.5 חסימות. מאזן הקבוצה: 1:5. דירוג אחרון: לא דורג

הקו האחורי האמריקני של הראפטורס הוא הסיבה המרכזית להצלחה שלהם, אבל אם קייל לאורי ודמאר דרוזן יסתכלו סביבם הם יראו שהם מוקפים ליגיונרים. איבקה נמצא בראש הרשימה שכוללת גם את יונאס ולנצ'יונאס (ליטא), הרוקי או.ג'י אננובי (אנגליה), יאקוב פלטל (אוסטריה) ופסקל סיאקם (קמרון). הקונגלזי-ספרדי מתגלה כצלע שלישית נהדרת לגארדים שצריכים את הכדור בידיהם, והוא חם במיוחד בשבועיים האחרונים.

10. מריו הזוניה - אורלנדו, קרואטיה

המספרים: 14.7 נקודות, 4.5 ריבאונדים, 2.3 שלשות ב-48.3 אחוזי הצלחה. מאזן הקבוצה: 6:0. דירוג אחרון: לא דורג

הופעת בכורה שישית ואחרונה. סופר-מאריו בפירוש לא הרוויח את מקומו על חשבון כמה מהמתדפקים על הדלת - אבל אחרי שנתיים קשות, שהסתכמו בדחיית האופציה של הקבוצה עליו לשנה הבאה, חייבים לשמוח מעט בשמחתו. אין ספק, ציפינו ליותר מהבחירה החמישית של דראפט 2015, אבל לא נסרב לכמה שבועות בחמישייה (בחסות פציעות) ומספר משחקים שבהם הוא מתפוצץ באופן אקראי לחלוטין.

מתדפקים על הדלת

את אמביד (קמרון) וסימונס (אוסטרליה) כבר הזכרנו, וגם אל הורפורד (הרפובליקה הדומיניקנית) נכנס תחת הקטגוריה המתהווה של מקופחים שבדרך כלל נמצאים בעשירייה. חוץ מהם חייבים לתת כבוד לשגריר שלנו בסן פרנסיסקו. עומרי כספי (ישראל!) עושה שפטים בגוים וצריך לקבל כבר מצעד משלו - רק דוראנט יכול לעכב את ההתפתחות שלו בשלב הזה.

סרג' איבקה, טורונטו ראפטורס. AP
הולך ומשתפר. איבקה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully