וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן סטייט ניצחה 92:99 את קליבלנד בשחזור הגמר, 6 נקודות לכספי

מפגש הפיינליסטיות לא עמד בציפיות, שתי הקבוצות דייקו באחוזים נמוכים מהשדה, אבל התעלות לקראת סיום של דוראנט (25 ו-5 חסימות), תומפסון (24) וגרין (טריפל דאבל) נתנה לאלופה ניצחון. הישראלי הוסיף 2 ריבאונדים

דריימונד גרין שחקן גולדן סטייט. רויטרס
בקושי. דריימונד גרין חוגג עם עוד טריפל דאבל/רויטרס

עומרי כספי קיבל 12 דקות, הכי מעט מאז המשחק מול דטרויט ב-8 בחודש, וסיים עם 6 נקודות (2 מ-3 מהשדה, 2 מ-2 מהעונשין) ו-2 ריבאונדים.

המספר הנוסף: למרות שקלע 6 נקודות בלבד, קליבלנד היא עדיין היריבה המועדפת על כספי. ב-11 משחקים מולה לאורך הקריירה הוא עומד על ממוצע של 10.3 נקודות למשחק - יותר מכל יריבה אחרת.

לפחות קיבלנו קצת מתח: גולדן סטייט וקליבלנד נפגשו הערב (שני) לשחזור ראשון העונה של סדרת הגמר, למשחק שלפחות מבחינת כדורסל נטו, לא עמד בציפיות. שתי הקבוצות דייקו באחוזים נמוכים מאוד מהשדה ולא עמדו בסטנדרטים הגבוהים שהן הציבו בעצמן במפגשים ביניהן בשלוש השנים האחרונות. ידה של הווריירס הייתה על העליונה בסופו של דבר, עם ניצחון 92:97, אבל גם היא לא תיקח הרבה מהמשחק הזה פרט לכמה פעולות הגנתיות טובות, בעיקר של קווין דוראנט על לברון ג'יימס בדקות ההכרעה.

דוראנט רשם משחק מגוון וטוב עם 25 נקודות, 7 ריבאונדים, 3 אסיסטים ולא פחות מ-5 חסימות, קליי תומפסון הוסיף 24 ו-7 ריבאונדים ודריימונד גרין הראה את כל הארסנל שלו עם 12 נקודות, 12 ריבאונדים, 11 אסיסטים והרבה-הרבה טראש טוק (המאזן של גולדן סטייט במשחקים בהם הוא מסיים עם טריפל דאבל: 0:20). זה פחות או יותר הספיק מול יום יחסית פושר של לברון ג'יימס, שסיים עם 20 נקודות, 6 ריבאונדים, 6 אסיסטים וגם 7 איבודים, שניים מהם בשתי הדקות האחרונות. כאמור, שתי הקבוצות סבלו מיום התקפי חלש: הקאבס סיימו עם 31.8 אחוזים מזעזעים מהשדה למרות שדווקא מהשלוש קלעו באחוזים יפים (15 שלשות ב-41.7 אחוזים), אצל הווריירס זה היה בדיוק הפוך עם 46 אחוזים סבירים מהשדה אבל 27 אחוזים חלשים מחוץ לקשת, אבל מה שעשה את ההבדל לבסוף היה עצירות ההגנה על הטבעת. גולדן סטייט סיפקה 8 חסימות, לקליבלנד לא הייתה אף לא אחת.

המשחק היה צמוד והוכרע רק לקראת הסיום, בעיקר בגלל שני איבודים קריטיים של לברון, אחד מהם שנוי במחלוקת אחרי ספק עבירה של קווין דוראנט. הנקודה החיובית: שתי הקבוצות שיחקו ללא שחקנים משמעותיים (סטף קרי בגולדן סטייט, אייזאה תומאס בקליבלנד), כך שאפשר לצפות שהמפגשים הבאים יהיו לא רק מותחים, אלא גם יתעלו לרמה גבוהה.

קווין לאב, קליבלנד קאבלירס, מול קווין דוראנט, גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
נקודת האור של הקאבס. לאב/רויטרס

רבע 1

המשחק נפתח בצורה מבלבלת מצד שתי הקבוצות, אולם הקאבס נתנו את הטון והובילו 5:10 אחרי ארבע דקות, בזכות דאנק של לברון. בדקות הבאות העצבים נתנו את אותותיהם: קווין דוראנט ספג עבירה טכנית ולאחר מכן התעמת מילולית עם חוסה קלדרון, דריימונד גרין התגושש עם ג'יי קראודר בלי הכדור, אבל הקאבס המשיכו לשלוט, ושלשה של לאב קבעה 12:19 לאורחת. קליי תומפסון החזיר את הווריירס לתמונה עם שתי שלשות, ושלוש דקות לתום הרבע גם עומרי כספי נכנס. הוא הספיק להחטיא זריקה אחת, וקליבלנד הובילה 24:28 בתום הרבע.

עוד באותו נושא

חגיגת חג המולד החלה: פילדלפיה קטעה את הרצף השלילי בניו יורק

לכתבה המלאה

נתוני הרבע הראשון

רבע 2

לברון קיבל מנוחה בפתיחת הרבע, וגולדן סטייט ניצלה זאת כדי להשוות ולקבוע 31:31 מליי אפ של שון ליבינגסטון. בינתיים, עומרי כספי יצא מבלי לתרום יותר מדי. המשחק העצבני נמשך, אבל שלשה של קווין דוראנט העלתה את הווריירס ליתרון ראשון במשחק, 39:42, שלוש דקות לסיום הרבע. קליבלנד השוותה עם שלשה של קראודר, אבל עומרי כספי חתם רבע אישי טוב עם שתי נקודות מהקו וארבע נקודות בסך הכל. 44:46 לווריירס.

רבע 3

ג'ורדן בל החל את הרבע בהגנה טובה על לברון ג'יימס, קווין דוראנט המשיך במפגן החסימות שלו, ושש דקות מפתיחת הרבע, היתרון הקטן של הווריירס נשמר, 54:57. גם בדקות הבאות המגמה נמשכה, כשאנדרה איגודאלה מכניס אנרגיות מחודשות אצל האלופה עם כמה מהלכים חיוביים רצופים, כולל דאנק אימתני במתפרצת. עומרי כספי הוסיף למאזנו עוד שתי נקודות (6 בסך הכל בשלב זה), והרבע הסתיים ב-67:71 לזכות הווריירס.

אחרי שלושה רבעים: אחוזי השלשות החלשים של הווריירס

רבע 4

לברון פתח את הרבע עם שלשה חשובה, אבל דריימונד החזיר באותה מטבע, וסל נוסף של איגודלה - מהמצטיינים בשורות הווריירס במחצית השנייה - הקפיץ את היתרון של גולדן סטייט לשש, והכריח את טיירון לו להזעיק פסק זמן. שלשה של דוראנט העלתה את הווריירס ליתרון שיא של תשע נקודות, אבל שתי שלשות מהירות של לאב (שוב הוא) וקראודר - שתיהן אחרי אסיסטים נהדרים של לברון - החזירו את הקאבס לתמונה וקבעו 86:90 לגולדן סטייט, ארבע דקות לסיום. אחרי דקות פחות טובות התקפית מצד שתי הקבוצות, לברון ג'יימס קלע בחדירה והשווה, 92:92, שתי דקות וחצי לסיום. גולדן סטייט יצאה מפסק זמן עם שלשה גדולה של קליי תומפסון, 92:95 לווריירס, ובהתקפה הבאה לברון איבד. גם בפוזשן הבא לברון איבד בשריקה שנויה במחלוקת, לאחר שככל הנראה נדחף על ידי קווין דוראנט. קליי תומפסון קלע פעמיים מהקו, ושם קליבלנד הרימה ידיים. 92:99 לווריירס בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully