וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קווין דוראנט: "הוכחתי את עצמי, אני באותה רמה של לברון ג'יימס"

כוכב גולדן סטייט דרוך לקראת קליבלנד (22:00, ספורט5). לברון שוב הילל את לוס אנג'לס והודה: "אם לא הייתי מרגיש כלום לקראת הווריירס, לא הייתי אנושי". פול וקאפלה בספק לת'אנדר

צילום: נועם אשל, עריכה: מתן חדד

באופן מסורתי, אחד הימים הגדולים של עונת ה-NBA הוא חג המולד, בו בדרך כלל נקבעים מבעוד מועד כמה מהמשחקים הטובים ביותר שיש לליגת הכדורסל הטובה בעולם להציע. ככה זה ייראה הערב (שני) והלילה (בין שני לשלישי):

19:00: ניו יורק - פילדלפיה
22:00: גולדן סטייט - קליבלנד
00:30: בוסטון - וושינגטון
3:00: אוקלהומה סיטי - יוסטון
5:30: לוס אנג'לס לייקרס - מינסוטה

באופן טבעי, רוב העיניים יופנו למפרץ, שם תארח האלופה את סגניתה לשחזור סדרת הגמר של שלוש השנים האחרונות. הווריירס יחסרו את סטפן קרי הפצוע, קליבלנד תופיע כמובן פעם נוספת ללא אייזאה תומאס, והקרב בין לברון ג'יימס וקווין דוראנט עתיד להיות גדול.

"לשחק בחג המולד, ובגולדן סטייט, זו מתנה עבור האוהדים שלנו", אמר קינג ג'יימס. "דוראנט משחק ברמה גבוהה כל כך הרבה זמן, הוא הוכיח שוב ושוב שהוא אחד הטובים בעולם. הוא לא צריך להוכיח את עצמו בפני אף אחד, הוא עשה את ההבדל בסדרת הגמר של השנה שעברה. לשחק מול אותה קבוצה בשלוש סדרות גמר ואז לעלות מולה שוב ולא להרגיש כלום - זה אומר שאתה לא אנושי".

כשנשאל אילו משחקי חג המולד בהם שיחק - 12 במספר - היו האהובים עליו, אמר (ואולי רמז פעם נוספת על מה שעתיד להגיע): "לשחק בסטייפלס סנטר זה תמיד כיף. הייתי שם כמה פעמים, זה תמיד כיף להיות בלוס אנג'לס, מול הקהל הזה, עם האווירה הזו".

אייזאה תומאס לא ישחק הערב, אבל לאט לאט הוא חוזר לעניינים:

דוויין וייד הוסיף: "זה יהיה המשחק ה-13 שלי בחג המולד. זה מרגיש מבורך לשחק כל כך הרבה ביום הזה, זה אומר שהייתי בקבוצות גדולות. אני מקווה לחוות את היריבות עם גולדן סטייט ביוני, אני לא בטוח שהיא תבוא לידי ביטוי הערב, בעיקר כשלא כל השחקנים ישחקו. תהיה אווירה נהדרת, אבל היריבות האמיתית תהיה אם ניפגש שוב ביוני".

טיירון לו אמר לקראת המשחק: "הם מכירים את התרגילים שלנו ואנחנו את שלהם. נראה איך השחקנים החדשים יגיבו ליריבות הזו. שיחקנו את הכדורסל הכי טוב שלנו מול גולדן סטייט, כך שזה יהיה אתגר טוב עבורנו. נצטרך למנוע את הסלים הקלים של דוראנט וקליי תומפסון".

נעבור לאלופה - בגולדן סטייט אישרו שסטפן קרי ייעדר מהמשחק החגיגי בשל הפציעה, ומלבד זאת הודיעו כי שון ליבינגסטון, קוון לוני וזאזה פאצ'יולה בספק להתמודדות. "הבחור אפילו לא השתתף במשחקי 3 על 3" אמר סטיב קר על הרכז הפצוע שלו, "אם לא היינו לפני משחק מול קליבלנד בחג המולד, והייתי מספר לכם את זה 48 שעות לפני כל משחק אחר, הייתם אומרים 'אה, סטף לא עומד לשחק'. רק בגלל גודל המשחק כולם רוצים לדעת. אי אפשר לתת לזה להשפיע על שיקול הדעת שלנו. הוא לא יכול לשחק, וזה יהיה מאוד לא אחראי לתת לו לשחק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
לברון ג'יימס קליבלנד קאבלירס מול קווין דוראנט גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
אנחנו כבר לא יכולים לחכות. לברון ודוראנט/רויטרס

מנגד, גם דוראנט דרוך לקראת המפגש עם לברון, אך שום דבר ממה שג'יימס עושה העונה לא מפתיע את כוכב גולדן סטייט. "אני מצטער, מעולם לא הסתכלתי על גיל כעל ביג דיל. תמיד חשבתי שג'ורדן עשה דברים דומים בגילו. אתה נשאר חד, אתה נהיה חכם יותר, אתה יודע איך לשחק. לברון ברמה הזאת, והשנה לא שונה מכל אחת אחרת, למען האמת".

על ההשוואות ללברון, ולגדולים ביותר, אמר KD: "כבר ראו אותי משחק ברמה הגבוהה ביותר, נגד מישהו שאומרים שהוא הטוב אי פעם. אני מרגיש שהוכחתי את עצמי. אני לא יכול לדבר על מורשת ודברים כאלה. אבל בכל הנוגע לכדורסל? אני באותה רמה".

לפחות מבחינה סטטיסטית, לדוראנט יש יתרון קטן על לברון במפגשים האישיים: ב-18 משחקי עונה סדירה שקיימו, KD קולע יותר נקודות (28.9 לעומת 28.8), כשבפלייאוף הוא גם קולע יותר (32.9 לעומת 31.1), וגם באחוזים גבוהים יותר (55.2 לעומת 52). עם זאת, גם כוכב הווריירס יודע: "אי אפשר לעצור שחקנים גדולים. אי אפשר לשתק אותם. אני לא הולך לשתק את לברון עד שלא יהיה אפקטיבי כלל.

קווין דוראנט גולדן סטייט ווריירס מתעמת עם לברון ג'יימס קליבלנד קאבלירס. GettyImages
שני הכוכבים הגדולים מוכנים. לברון ודוראנט/GettyImages

* עדיין לא ברור האם כריס פול יעמוד לרשות יוסטון במפגש המרתק עם אוקלהומה סיטי. הרכז סובל מפציעה קלה בירך, זכר לפגיעה שספג בסיום המשחק מול לוס אנג'לס לייקרס, שגרמה לו להחמיץ גם את המפגש מול הקליפרס. שחקן נוסף שנמצא בספק מסוים להתמודדות הוא קלינט קאפלה, הסובל מפציעה בעקב.

* קבוצה נוספת שתצטרך להסתדר ללא הרכז שלה בחג המולד היא הלייקרס. לונזו בול סובל מפציעה בכתף שתשבית אותו לשבוע לכל הפחות, והוא עלול להחמיץ את חמשת המשחקים הקרובים של הקבוצה מלוס אנג'לס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully