וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: אבי ריקן יקבל בקרוב הצעה להאריך את חוזהו

19.12.2017 / 7:00

קרויף מרוצה מהקשר: "הוא שחקן קבוצתי אמיתי". קיארטנסון צפוי לחזור להרכב במשחק הבא, המאמן מקבל מחמאות ("יצא מבור עמוק") אך לא יוצא מגדרו: "ניצחנו את הקבוצה השנייה הכי טובה בישראל". דיווח בשבדיה: הקשר האחורי אוסקר לויצקי במגעים עם מכבי תל אביב

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

1. המערך החדש ששינה את כל הקבוצה

משהו טוב אחד יצא למכבי תל אביב מההופעה הכושלת שלה בליגה האירופית. ההחלטה של ג'ורדי קרויף ושל סטיב מקלארן לעבור ולשחק במערך של 2:5:3 מול ויאריאל, עשתה את השינוי הגדול ביותר עבור הקבוצה. גם אם קרויף ידקלם שוב ושוב אמירות על מוטיבציה, נחישות ואופי, המערך שהוא שיחק מפתיחת העונה, אותו 3:3:4 מוכר ומעייף, היה כבר שחוק ומעצבן. קרויף התעקש לגביו במשך שבועות ארוכים עד המשחק האחרון בליגה האירופית שם, רק מתוך מחשבה על כך שהוא רוצה שני חלוצים ניידים יותר כדי לנסות ולעשות סוף סוף גול במפעל, שינה את כל התפיסה של הקבוצה.

פתאום יש למכבי תל אביב שלושה שחקני הגנה חזקים ולא משנה מי משחק, פתאום יש שני שחקני כנף שתומכים בהתקפה ושלושה שחקני קישור שמתנפלים על כל כדור וביחד איתם יותר מחץ עם שני חלוצים. בתוך שבוע וחצי מכבי תל אביב שינתה חלק גדול מפניה וגם אם זה היה באופן מקרי התוצאה היא מצויינת מבחינתה. "ניצחנו את הקבוצה הטובה במדינה ביום חמישי", אמר אמש קרויף על הפועל באר שבע. "הערב ניצחנו את הקבוצה השנייה הטובה במדינה. ואנחנו? אנחנו עוד לא עשינו דבר. אנחנו בסך הכל צריכים להדביק את כל הנקודות שהפסדנו בסיבוב הראשון של העונה".

עוד בנושא

במגמת התאוששות: מכבי תל אביב ניצחה 1:2 את בית"ר בטדי
אלי דסה: "יותר משאנחנו רוצים להצליח, חשוב לנו שג'ורדי יצליח"
בן זקן: "לפני המשחק הרגשנו טוב, אבל גול אחד טרף את הקלפים"
ראש בראש: עטר התעקש לא להצטרף לחגיגה, שכטר היה הרע במיעוטו

מאמן מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף עם סטיב מקלארן. ברני ארדוב
שינו שיטה, ויצאו מהמשבר. קרויף ומקלארן/ברני ארדוב

2. קרויף התרומם מהמקום הכי נמוך

אלה הימים של ג'ורדי קרויף ויש לו מספיק ניסיון כדי לא לסגור בינתיים חשבונות עם התקשורת או האוהדים ששלחו אותו הביתה. אמש הוביל את מכבי תל אביב לניצחון במגרש שקשה לה לא רק מול בית"ר ירושלים אלא גם בשני גמרי הגביע האחרונים ובכל זאת, העדיף מאמן מכבי תל אביב לשמור על איפוק ורק ציין כי יש לו 200 אחוז של תמיכה ממיטש גולדהאר, כולל ברגעים שהוא עשה טעויות. "ועשיתי", הוא הודה. "גם בהחלטות שקיבלתי על הבאת שחקנים". במכבי תל אביב היה מי שפירגן לו ולא רק מכיוון השחקנים. "היה הרבה לחץ על ג'ורדי בתקופה האחרונה", אמר גורם במועדון. "זה לא אומר שמשהו כרגע התהפך לגמרי. עדיין יחשיבו לו הצלחה רק אם הוא יביא אליפות, אבל עם הגב אל הקיר ג'ורדי ידע לצאת מהבור העמוק והכי חשוב מבחינתו זה שהשחקנים היו מאחוריו והאמינו בדרך שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שחקני מכבי תל אביב וידאר קיארטנסון, ז'אן-סילבן באבן, עומר אצילי. יוסי ציפקיס
יחזור לעניינים בקרוב? קיארטנסון, במרכז/יוסי ציפקיס

3. קיארטנסון יחזור להרכב במשחק הבא

קרויף התייחס לכמה שחקנים באופן אישי במסיבת העיתונאים אחרי המשחק. על וידאר קיארטנסון, שלא שיחק למרות שכבש בחמישי מול הפועל באר שבע, אמר: "בטוח שאקרא לו לשיחה. הוא בטח שואל את עצמו איך יכול להיות שהבקעתי את השער שהביא למכבי תל אביב את גביע הטוטו ומשחק אחרי זה אני לא מקבל דקה. וידאר הוא כובש השערים הכי טוב שלנו ויכול להיות שהוא היה מבקיע הערב את השלישי ומרגיע אותנו, אבל הוא ישחק עוד הרבה". ההערכה במכבי תל אביב היא שכבר במשחק הבא מול קרית שמונה בשבת יהחלוץ האיסלנדי יפתח בהרכב. על אלי דסה אמר קרויף: "הוא נתן הופעת בכורה מדהימה בהרכב. הוא יוסיף לנו הרבה אנרגיות. הקהל של בית"ר ירושלים צריך לזכור שהמועדון קיבל הרבה כסף על המעבר שלו למכבי תל אביב. הוא עלה לנו לא מעט".

גם דור פרץ קיבל התייחסות אישית אחרי ששידרג את מעמדו: "לדור פרץ יש נתונים גופניים מצויינים וחוכמת משחק. הוא נמצא כרגע במקום הנכון". ואחרון היה אבי ריקן עליו אמר קרויף: "אבי הוא שחקן קבוצתי אמיתי. בכל מקום שצריך אותו במגרש, הוא יהיה. הוא נותן לנו ממד של כיבוש שערים ממרכז השדה וזה משהו ששווה הרבה".

שחקני מכבי תל אביב אלי דסה, דור מיכה, אייל גולסה, אלירן עטר חוגגים. ברני ארדוב
"אוהדי בית"ר צריכים לזכור שהוא נרכש בהרבה כסף". דסה חוגג/ברני ארדוב

4. ריקן יקבל הצעה לחוזה חדש

"אנחנו חייבים לשמור מעכשיו על יציבות", אמר אמש אבי ריקן. "להביא מהרוח הזו שהבאנו בשני המשחקים האחרונים. להרוויח כדורים באמצע, להמשיך לשמור כמה שיותר על השער ומנגד להבקיע יותר בעצמנו". ריקן מסיים חוזה בתום העונה וקרויף ימליץ להאריך לו אותו. מבחינת השחקן שיכול לשחק במגוון של עמדות מדובר בטיימינג המושלם. "כבר אמרתי בעבר שאני יכול לתרום הרבה יותר לקבוצה כקשר ולא כמגן", אמר מי שפתח אתמול שוב כקשר וכבש אחרי פחות מדקה. "אני מכיר את העמדה הזו מצוין. שיחקתי קשר בצעירותי והבקעתי הרבה שערים לבית"ר ירושלים מהעמדה הזו".

אבי ריקן שחקן מכבי תל אביב עם ניק בלקמן. ברני ארדוב
תגמול ליכולת הטובה. אבי ריקן חוגג/ברני ארדוב

5. דסה שחקן הרכש הכי טוב של החלון הקרוב

השחקנים של מכבי תל אביב הרימו את אלי דסה ולקחו אותו לעבר היציע הדרומי בסוף המשחק. דסה היה ללא ספק נרגש. אחרי ארבעה חודשים וחצי של מאמץ עם חששות שאולי זו תהיה פציעה שיהיה קשה להתאושש ממנה, הוא פתח אתמול בהרכב וכנראה שמדובר ברכש הכי טוב שמכבי תל אביב היתה יכולה להביא לקראת חלון ההעברות של חודש ינואר. דסה רענן, רעב, נחוש וכשתרד לגמרי החלודה, מכבי תל אביב תתחיל לקצור את הפירות.

אוסקר לויצקי שחקן נבחרת שבדיה. GettyImages
בדרך לקרית שלום? אוסקר לויצקי/GettyImages

6. רכש משבדיה בדרך?

על פי דיווח בשבדיה, מכבי תל אביב נמצאת במגעים עם אוסקר לויצקי, קשר אחורי בן 25 שסיים את חוזהו במאלמו. לויצקי, ששיחק במחלקת הנוער של באיירן מינכן ורשם 14 הופעות בנבחרת שבדיה, מבוקש על פי הדיווח גם ב-MLS וגם על ידי לגיה ורשה הפולנית. בשלוש השנים בהן לבש את מדי מאלמו הוא כבש ארבעה שערים ב-106 משחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully