וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוביצקי ובוגדנוביץ' הבאים וגם בלאט וזוסמן: כוכבי אליפות אירופה לעתודה במעקב

19.12.2017 / 8:00

הכניסה של זוסמן לחמישייה במכבי, הפריחה של בלאט בחולון, ובעיקר הצלפים מאוקראינה, גרמניה וסרביה. דירוג ההשתלבות של כוכבי אליפות אירופה לעתודה מהקיץ שעבר בכדורסל הבוגרים, ולאן נעלמו האלופים היוונים? וגם: חמש הערות לסיכום המחזור

one

בווידאו: תקציר המשחק בין בני הרצליה למכבי ראשון לציון

10. טריגבי הליאנסון (איסלנד) - סנטר (20, 2.15) - ולנסיה

מה עושה עד עכשיו - חמישה משחקים בלבד במדי הכתומים ביורוליג, ולא שותף בכלל בליגה. 2.8 נקודות למשחק.

בכמה מילים: עד לתחילת העונה, נחשב הענק האיסלנדי למועמד לסיבוב ראשון בדראפט. נכון לעכשיו הוא בסוף סיבוב שני, כשחוסר דקות המשחק בולנסיה פוגעות בו.

9. סנטי יוסטה (ספרד) - גארד-פורוורד (20 1.98) - ריאל מדריד

מה עושה עד עכשיו - נהנה מהפציעות של חבריו. 12 דקות למשחק בליגה עם 4.4 נקודות וגם כמה דקות ביורוליג בארבעה משחקים.

בכמה מילים: בריאל החליטו להחזיר אותו לסגל אחרי שנתיים בהן הושאל ועשה עבודה נהדרת באוברדיורו. בינתיים הוא זוכה לדקות רק בזכות מכת הפציעות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן. GettyImages
לא יכול לבוא בטענות על חוסר הזדמנויות. יובל זוסמן/GettyImages

8. יובל זוסמן (ישראל) - גארד (19, 1.99) - מכבי תל אביב

מה עושה עד עכשיו - עד השבוע שיחק בעיקר בליגה (5.1 נקודות ו-2.4 ריבאונדים ו-18.3 דקות למשחק), השבוע פתח נגד צסק"א מוסקבה ביורוליג במקומו של מייקל רול וסיפק 4 נקודות במשחק טוב.

בכמה מילים: לפחות ברמת הליגה זוסמן מקבל דקות, אולי לא כמו שיכל לקבל בקבוצה אחרת, אבל אין לו מה לבוא בטענות על חוסר הזדמנויות.

7. עומר יורטסבן (טורקיה) - סנטר (19, 2.11) - נורת' קרוליינה סטייט

מה עושה עד עכשיו - פורץ במדי המכללה, אמנם לא כזאת שנחשבת השנה לאחת הטובות, אבל בהחלט מרשים עם 12.4 נקודות ו-7.1 ריבאונדים.

בכמה מילים: יוסטרבן היה אחד משלושה כוכבים טורקים באליפות אירופה, וכשיש לו עוד שנתיים של משחק במכללות, אפשר לראות כיצד עוד נפיל טורקי יהפוך בשנים הבאות לכוכב ברמה האירופית.

6. פורקאן קורקמאז (טורקיה) - גארד (20, 2.02) - דלאוור

מה עושה עד עכשיו - אולי השם הבולט ביותר ששיחק באליפות אירופה האחרונה, אליה הגיע אחרי שנבחר 26 בדראפט על ידי פילדלפיה. בינתיים נשלח לליגת הפיתוח, ומשחק די טוב.

בכמה מילים: אחת ההבטחות הגדולות של הכדורסל האירופי מבלה בינתיים בליגת הפיתוח, שם אמור להעביר את רוב העונה הקרובה. אם יצליח להשתחל לסגל המאוד מוכשר של פילדלפיה, יקפוץ עד המקום הראשון.

שחקני הפועל חולון תמיר בלאט, חנן קולמן. ברני ארדוב
יהיה מעניין לעקוב. תמיר בלאט חוגג עם חנן קולמן/ברני ארדוב

5. תמיר בלאט (ישראל) - הפועל חולון

מה עושה עד עכשיו - הפציעה של טו הולוואי פינתה את עמדת הרכז הפותח בחודשיים האחרונים בהפועל חולון, ובלאט הצעיר השתלט על העמדה עם 6.1 נקודות ו-5.5 אסיסטים בליגת האלופות ו-10.4 נקודות ו-4.8 אסיסטים בליגת העל.

באליפות אירופה: אם ישראל הייתה מנצחת בגמר, בלאט הקטן היה זוכה בתואר ה-MVP וזה אומר הכל. בשני משחקים באליפות בלאט לא היה בשיאו, נגד איטליה בשמינית הגמר, ובמשחק סולידי בגמר נגד היוונים כשסיים בסופו של דבר עם 10 נקודות ו-7 אסיסטים. הוא המטיר 19 שלשות ב-43 אחזוים וסיים עם 16 נקודות ו-10.1 אסיסטים. השורה המרשימה ביותר באליפות.

בכמה מילים: המבחן הגדול של בלאט יהיה לאורך העונה. הוא לא פוטנציאל NBA בעיקר בגלל הגודל שלו, כי חוכמת המשחק, ויכולת הקליעה היא אולי הטובה ביותר לגילו. ובכל זאת, כשדקות המשחק יהודקו עם חזרתו של הולוואי, בלאט עלול ללכת אחורה ויהיה מעניין לעקוב אחרי זה לאורך זמן.

אמין נואה, כדורסלן, נבחרת צרפת. GettyImages
פוטנציאל גדול. אמין נואה/GettyImages

4. אמין נואה (צרפת) - פורוורד (20, 2.00) וילרבאן

מה עושה עד עכשיו: אחרי כמה שנים בהן בוילרבאן חיכו לפריצה שלו, הגיע הפורוורד ונראה נהדר עם 10.3 נקודות למשחק בליגה, ו-8.9 נקודות ו-4.6 ריבאונדים ביורוקאפ.

באליפות אירופה: יש שיגידו שההצלחה הישראלית הגדולה ביותר הייתה בעצירתו של נואה בחצי הגמר. הכוכב הצרפתי סיים את האליפות עם 12.9 נקודות ו-7.9 ריבאונדים למשחק כולל 46 אחוזים מחוץ לקשת, אך בחצי הגמר נגד ישראל, במאני טייים, נתקע על 8 נקודות ו-2 ריבאונדים בלבד ב-35 דקות.

בכמה מילים: פוטנציאל גדול, ובניגוד למה שהתרגלנו מהפורוורדים הצרפתים לאורך השנים, מדובר בשחקן שיש לו גם קליעה, ולא רק אתלטיות בלתי נגמרת. נואה מקבל דקות באחת הקבוצות היותר מסוקרות בכדורסל הצרפתי, כשלצידו שחקן אחריו עוקבים בכל העולם, אלפא קאבה, שנראה בשלב הזה פחות טוב ממנו באופן משמעותי. NBA? אל תהמרו נגד זה.

סבטוסלב מיחאיליוק, כדורסלן, אוקראינה, מכללת קנזס,. AP
בארצות הברית למדו לאהוב אותו. סבטיוסלב מיכליוק/AP

3. סבטיוסלב מיכליוק (אוקראינה) - גארד - פורוורד (20, 2.03) - קנזס

מה עושה עד עכשיו: אחד השחקנים הכי משמעותיים של אוניברסיטת קנזס הגדולה עם 15.8 נקודות ו-3.7 ריבאונדים בממוצע למשחק. מכללה המדורגת 12 כיום בכל ארצות הברית.

באליפות אירופה: אוקראינה נכשלה באליפות אירופה לעתודה, אבל זה ממש לא הפריע לסקאוטים שבאו לראות את מיכליוק הנהדר שהפציץ וזרק, זרק והפציץ. 17.7 זריקות למשחק הוא הרים, שתורגמו ל-20.4 נקודות למשחק. אוקראינה סיימה בסופו של דבר במקום העשירי, אבל העובדה שהיא לא ירדה לדרג ב' רשומה בעיקר על הכוכב שלה.

בכמה מילים: לא עוד גאנר מזרח אירופאי. בארצות הברית למדו לאהוב מאוד את האוקראיני, כשרואים מולם ענק שמשחק בעמדות הגארד ועושה התקדמות משמעותית ממשחק למשחק. ההערכות הן שהוא ייבחר בסיבוב השני בדראפט הקרוב, ואם ימצא קבוצה שתאמין בו, ייתכן שנראה אותו רק מעבר לים.

2. וניה מרינקוביץ' (סרביה) - גארד (20, 2.00) פרטיזן בלגרד

מה עושה עד עכשיו: אחרון הצעירים שמקבלים את המפתחות לאימפריה לשעבר וכיאה למעמד מוכיח את עצמו נהדר עם 15.2 נקודות בליגה האדריאטית ו-12.1 נקודות למשחק ביורוקאפ.

באליפות אירופה: הסיבה היחידה שסרביה לא הגיעה למעמד שניבאו לה, משחק הגמר נגד יוון, הייתה ההופעה הרעה מאוד של מרינקוביץ' ברבע הגמר נגד צרפת. אחרי 20.5 נקודות בארבעת המשחקים הראשונים הוא השתולל עם 3 מ-15 מהשדה נגדה הצרפתים סיים עם 8 נקודות וראה את סרביה מסיימת רק במקום החמישי.

בכמה מילים: שחקן שעוקבים אחריו ביבשת לא מהיום, ואמור להפוך בסקאלה בה גדל גם בוגדן בוגדנוביץ'. סביר מאוד להניח שהבחירה שלו בסיבוב השני בדראפט, שם הוא מדורג כעת, לא תמשוך אותו לארצות הברית בשלב הראשון, ובעונה הבאה נראה אותו מככב ביורוליג, אם מגמת השיפור מפרטיזן תמשיך.

שחקן מכללתץ מישיגן, מוריץ ואגנר. GettyImages
ההשוואת לנוביצקי כבר התחילו. מוריץ ואגנר/GettyImages

1.. מוריץ ואגנר (גרמניה) - פורוורד (20, 2.11) מישיגן

מה עושה עד עכשיו - הופך לכוכב הגדול של הוולברינס, מכללה עם עבר מפואר, בעונה קצת פחות טובה. 15.6 נקודות, 7.6 ריבאונדים ו-38 אחוזים מחוץ לקשת ב-27 דקות למשחק.

באליפות אירופה: לואגנר לקח זמן להתחמם. בשלושת המשחקים בשלב הבתים הוא קלע רק 8 נקודות למשחק, אלא שבשמינית הגמר הוא רשום על ההפתעה הגדולה כשהמטיר 23 נקודות שהדיחו את טורקיה. הוא סיים את הטורניר עם 16.1 נקודות למשחק, כשהנתון הבולט אצלו, קליעה מבחוץ, לא בא לידי ביטוי עם 16 אחוזים בלבד.

בכמה מילים: פורוורד ענק גרמני שיורה לשלוש וחזק בריבאונדים? ההשוואות לנוביצקי מזמן כבר שם, אבל המבחן הגדול יהיה כשייצא מהמכללה, כשעל פי כל הסימנים זה צפוי להיות כבר השנה. ואגנר מדורג 28 כרגע במוק דראפט, והמניה שלו נמצאת בעלייה.

בולטים בהעדרם - ואסיליוס חרלמבופולוס ואנטוניוס קוניאריס: שני הכוכבים הגדולים שהובילו את יוון לזכייה בתואר אלופת אירופה לנבחרות עתודה נקברים מתחילת השנה על הספסל של פאוק סלוניקי. בעוד חבריהם מככבים בכל אירופה, דווקא היוונים שנהנו בעבר מאשראי של קבוצות, מתייבשים.

יחזקאל סקוורר שחקן גלבוע/גליל. לילך וייס, מערכת וואלה!
חמישה ניצחונות בשישה משחקים. שחקן גלבוע/גליל יחזקאל סקוורר/מערכת וואלה!, לילך וייס

חמש הערות לסיכום המחזור

1 – מחזור שהחל ביום שלישי בשבוע שעבר ונגמר שישה ימים לאחר מכן. נכון שיש אילוצים, אבל זה לא צריך לקרות.

2 – גלבוע/גליל עם חמישה ניצחונות בשישה משחקים, כשבאף אחד מהם לא היו עם הסגל המלא המתוכנן שלהם. טובים יותר בחלקים.

3 – ג'ייסון סיגרס פתח לראשונה בחמישייה של מכבי ראשון לציון והמטיר 15 נקודות במחצית הראשונה. מסר ברור לשמוליק ברנר.

4 – הפועל אילת כבר הובילה ב-32 הפרש על מכבי אשדוד וב-5 דקות האחרונות הפער הצטמצם עד 10 נקודות. אם הפרש הסלים יקבע, אילת עוד תאכל את עצמה.

5 – בני הרצליה לא רק נמצאת במקום האחרון בטבלה, היא גם נראית כרגע כמו קבוצה שבורה. המאמן החדש שיגיע יצטרך לעשות קסמים כדי להשאיר את הקבוצה הזאת בליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully