וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטה שתביא את בית"ר ירושלים למקום הראשון?

ההצלחה של בית"ר במצבים נייחים היא היא גם הנשק החזק של הקבוצה. סקורר מכין אתכם למשחק המרכזי, כולל ההבדלים המדהימים בין שכטר וקיארטנסון, והאגף ממנו בית"ר חוטפת את רוב שעריה

צילום: יוני ריקנר, עריכה: שניר דבוש

12 שערי זכות מפרידים בין בית"ר ירושלים (33) למכבי תל אביב (21) לאחר 13 מחזורי ליגה. הנתון הזה גם שווה לירושלמים ארבע נקודות פור בטבלה על פני הצהובים מתל אביב. על פי הסטטיסטיקה העונתית של שתי הקבוצות, ניסינו להבין מה בית"ר עושה טוב יותר ממכבי תל אביב בחלק ההתקפי של המגרש.

פותחת בסערה. הקבוצה מהבירה כבשה ארבע פעמים במהלך רבע השעה הראשונה של המשחק (הכי הרבה בליגה). מנגד, התל אביבים עשו זאת רק פעם אחת, בניצחון 0:1 על הפועל רעננה. כיבוש שער מהיר, מול קבוצות שבאות להתגונן ולשחק על התקפות מעבר, הוא נשק קטלני שהופך את המשחק לפשוט יותר עבור הקבוצה העדיפה.

מדויקת יותר. אומנם מכבי תל אביב מאיימת על השער ארבע פעמים יותר בממוצע למשחק (16.4 לעומת 12.4), אך בית"ר עושה זאת באחוזי דיוק למסגרת טובים בהרבה (44% לעומת 35%). גם יחס האיומים לשערים של הירושלמים איכותי מזה של התל אביבים. בעוד שמכבי תל אביב כובשת שער כל 11 איומים, בית"ר מוצאת הרשת כל חמישה איומים בממוצע.

כאשר משווים בין שני החלוצים הבכירים של הקבוצות, מקבלים פחות או יותר את אותה תוצאה. איתי שכטר כבש עד כה העונה שבעה שערים מ- 22 איומים, ואילו וידאר קיארטנסון, כבש ארבעה שערים מ- 34 איומים. בנוסף, שכטר בעט למסגרת באחוזי דיוק גבוהים יותר, חילק יותר מסירות מפתח וביצע יותר דריבלים מהחלוץ האיסלנדי, למרות ששיחק 200 דקות פחות ממנו העונה.

מתוך: אתר סקורר

קיארטנסון מול איתי שכטר. אתר סקורר,
קיארטנסון מול שכטר. מאתר אתר סקורר/אתר סקורר

לבית"ר ירושלים יש העונה נשק קטלני. קוראים לו מצבים נייחים. 14 שערי ליגה כבשה עד כה בית"ר בדרך זו (6 מקרנות, 5 מבעיטות חופשיות, 3 מפנדלים). זה שבעה שערים יותר ממה שכבשה מכבי נתניה, השנייה בטבלה בפרמטר זה, ותשעה יותר ממה שהשיגו הצהובים מתל אביב. אגב, איתי שכטר הוא השחקן שסחט את מספר הפנדלים הגבוה בליגה העונה (4). ביום חמישי האחרון, במשחק גמר גביע הטוטו, ראינו עד כמה התקשתה מכבי תל אביב מול המצבים הנייחים של הפועל באר שבע. הערב זה יכול להיות בעוכריה.

בית"ר ירושלים היא הקבוצה שמבצעת הכי הרבה דריבלים העונה בממוצע למשחק (31). הירושלמים עושים זאת ב- 59% הצלחה (אחוז ההצלחה הגבוה ביותר). מנגד, מכבי תל אביב מדורגת רק במקום העשירי בליגה בפרמטר זה, כאשר היא מבצעת 24 דריבלים במשחק ב- 55% הצלחה.

מבין 20 השחקנים שביצעו את מספר הדריבלים הגבוה בליגה, דוד קלטינס מחזיק באחוז ההצלחה השני בטיבו (70%) ואילו אריק סאבו בשלישי (68%). גם חן עזרא נמצא בין 20 השחקנים שכדררו הכי הרבה העונה. מנגד, למכבי תל אביב רק נציג אחד ברשימה, ניק בלקמן, שרושם את אחד מאחוזי ההצלחה הנמוכים ברשימה.

אם נחזור אחורה, למשחק הראשון העונה ביו השתיים (0:3 לבית"ר), נגלה כי מכבי תל אביב החזיקה בכדור 60% מהזמן, מסרה 625 פעמים ב- 88% דיוק, לעומת 366 מסירות ב- 79% דיוק של בית"ר. ומה הירושלמים עשו יותר? דריבלים. הצהובים- שחורים רשמו 46 ניסיונות כדרור ב- 59% הצלחה, לעומת 30 ניסיונות של הצהובים- כחולים שהצליחו ב- 53% מתוכם.

ככה נראתה מפת הדריבלים של הקבוצות במפגש הקודם

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מפת חום בית"ר ירושלים מול מכבי תל אביב. צילום: אתר סקורר,
צילום: אתר סקורר/צילום: אתר סקורר

לפעמים דריבל אחד מוצלח, עדיף על 20 מסירות מדויקות שלא מקדמות את ההתקפה לשום מקום. וזה בעצם הסיפור עד כה העונה של שתי הקבוצות. מכבי תל אביב מניעה את הכדור ושולטת במשחק, אך לא מספיק קטלנית ותכליתית. מנגד, בית"ר ירושלים יודעת איזה פעולות התקפיות היא צריכה לעשות ואיך ליצור לעצמה מצבי הבקעה איכותיים.

יש גם שני הנתונים סטטיסטים שמוכיחים זאת בצורה הטובה ביותר:

*למרות שמכבי תל אביב מאיימת על השער יותר פעמים בממוצע למשחק, רק 46% מהבעיטות שלה נבעטות מתוך רחבת ה- 16 של היריבה, לעומת 55% מהבעיטות של הירושלמים.

*אומנם בית"ר מוסרת 491 פעמים בממוצע למשחק, לעומת 600 מסירות של מכבי, אך היא מחלקת יותר מסירות מפתח מאשר קבוצתו של ג'ורדי קרויף (15 לעומת 13 בממוצע למשחק).

אז מה בכל זאת מכבי תל אביב עושה טוב יותר מאשר בית"ר ירושלים? ה ג נ ה!

מתוך: אתר סקורר

עמית ביטון הפועל עכו. צילום: אתר סקורר,
קונטה גרם לשש ספיגות בבית"ר. מאתר אתר סקורר/צילום: אתר סקורר

הצד החלש:

ערב המחזור ה- 14, רק שלוש קבוצות ספגו העונה יותר שערים מבית"ר ירושלים (19). מנגד, אי אפשר לשבח את משחק ההגנה של מכבי תל אביב, אך היא ספגה "רק" 15 שערים עד כה (רק שלוש קבוצות ספגו פחות ממנה). למרות זאת, הצהובים מתל אביב ספגו שני שערים יותר מהירושלמים במהלך רבע השעה האחרונה של המשחק (5-3).

אז מהיכן הגיעו רוב הספיגות של בית"ר ירושלים? מהאגף השמאלי. האגף עליו אחראי המגן הימני של הקבוצה. שמונה מתוך 14 שערי השדה שספגה העונה הקבוצה הגיעו דרך שם. אז מיהו בכלל המגן הימני של בית"ר? לא ברור. בהתחלה זה היה אריק סאבו, אחרי זה עופר ורטה, מעט דוד קלטינס ועכשיו זה אנטואן קונט. בקיצור, זו נקודת התורפה של הצהובים- שחורים. אלירן עטר, שמעת?

ומה לגבי מכבי תל אביב? היא דווקא אוהבת לספוג דרך האמצע. שבעה מתוך 12 שערי השדה שספגה קבוצתו של ההולנדי הגיעו דרך שם. אין ספק כי חזרתו של חוסה רודריגז להרכב הפותח היא קריטית עבור מרכז השדה ומשחק ההגנה של הצהובים, שאמור כעת להיות פיזי ויציב יותר.

אם נשווה את הנתונים הסטטיסטים של רודריגז, לאלו של קודמיו בתפקיד (ייני ובאטוקיו), נגלה כי הקשר הספרדי מנצח יותר מאבקים, מתקל יותר פעמים ומחלץ יותר כדורים מהם בממוצע למשחק.

אגב, בכל אחת מהקבוצות, יש שחקן אחד שאשם בשש ספיגות העונה. אחד מהם כבר איבד את מקומו בהרכב הפותח, השני פשוט לא שיחק בעמדה הטבעית שלו.

מתוך: אתר סקורר

עידן ורד שחקן בית"ר ירושלים לפני עומרי בן הרוש שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
היצירתיות שלו תחסר לבית"ר. עומר ורד/ברני ארדוב

נרגיש בחסרונם:

לצערנו, חובבי הכדורגל, שני השחקנים המוכשרים והיצירתיים ביותר שיש לקבוצות הללו להציע ייעדרו מהמפגש הערב עקב פציעות. אצל בית"ר מדובר בעידן ורד, מלך הבישולים של הליגה (6), ואילו אצל הצהובים, מדובר בעומר אצילי, מלך שערי הליגה של הקבוצה (5).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully