וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו לא ההגנה. זו האיכות: סיכום ההפסד של מכבי תל אביב לצסק"א

16.12.2017 / 8:30

כולם דיברו על ההגנה אחרי שהצהובים ספגו 101 נקודות מצסק"א, אבל הבעיה שלהם היא שהם פשוט פחות מוכשרים באופן משמעותי מצמרת היורוליג – וספאחיה לא הראה אמש שיש לו פתרונות לכך

מאמן מכבי תל אביב נוון ספאחיה. GettyImages
לא באמת הגיע כדי לנצח. נבן ספאחיה/GettyImages

צסק"א מוסקבה היא עסקת כדורסל לא הוגנת כמעט לכל יריבה אירופאית. משחקים בה שני כשרונות על, ננדו דה קולו וסרחיו רודריגס, שהימצאותם הפלאית באירופה מנוגדת לכל מגמה בכדורסל העולמי, ושחקן פנים אפרורי אחד, קייל היינס, עם מעט סנטימטרים ותועפות אייקיו ואתלטיות; ומאמן אותה דימיטריס איטודיס, שמתרגם שנים ארוכות לצד ז'ליקו אוברדוביץ' לשיטת משחק שהיא בעת ובעונה אחת אטרקטיבית ויעילה - תרגילים קצרים, הרבה חופש לשחקנים והתבססות על יכולת אישית, אבל תוך שמירה על מסגרת ודגש על מסירה. אין כמעט קבוצות באירופה שיכולות לשילוב הקטלני הזה, גם כשמהרוטציה נעדרים שלושה שחקני מפתח.

מכבי תל אביב של העונה, צריך לומר ביושר, לא נבנתה כדי לדגדג אפילו את צסק"א. האמירות המפוייסות של נבן ספאחיה בתום הפסד בהפרש 15 נקודות, שבו ספגה קבוצתו 101 נקודות, מוכיחות שידע שהוא לא מגיע למוסקבה כדי לנצח. ההרכבים שבהם שיחק למשך כל הערב, ההגנות ששמר וגם הטקטיקות שנקט מעידים על כך. בהיעדר מייקל רול, ספאחיה הכניס לרוטציה את יובל זוסמן ונתן דקות ארוכות לאיש למשימות מיוחדות, דיאנדרה קיין (וכפי שמעידים המספרים של ננדו דה קולו, הוא לא הצליח במשימות האלו). גם ג'ון דיברתולומיאו וג'ייק כהן קיבלו דקות ארוכות, האחרון בשל משחק חלש ולא ממוקד של אלכס טיוס. לא נראתה אסטרטגיה הגנתית חריגה שתוציא משיווי משקל את כוכבי צסק"א והקאמבק בשלהי הרבע השלישי ותחילת הרבע הרביעי נבע בעיקר מעלייה ברמת האגרסיביות ההגנתית, יום פנטסטי של נוריס קול ובעיקר, לא נעים לומר, ירידת מתח וזלזול מסוים של המארחת.

עוד בנושא

יורוליג: מכבי תל אביב הפסידה 101:86 לצסק"א מוסקבה
נבן ספאחיה זעם על ההגנה והודה: "ההכנה שלנו הפעם לא עבדה"
נבן ספאחיה: "אנחנו לא בליגה של צסק"א, אבל יום אחד נגיע אליה"

שחקן צסק"א מוסקבה נאנדו דה קולו. GettyImages
זה כמעט לא הוגן. ננדו דה קולו/GettyImages

בקיצור: כרגע, זה פשוט לא כוחות. פערי האיכות מכתיבים גם את "הבעיה בהגנה" של מכבי שעליה דיברו כולם אמש. למכבי אין בעיה בהגנה מול צסק"א, אלא בעיית איכות. צסק"א יכולה לתרגם כל טעות התקפית של מכבי לשלשה בהתקפת המעבר. גם הנוכחות של קיין על המגרש, לצורך העניין, מסייעת לה להגביר את טור הנקודות. כך זה עובד: קיין אמנם סיים ערב התקפי מוצלח של 10 נקודות באחוזים מוצלחים, אבל חוסר האיום המוחלט שלו ממרחק של למעלה ממטר מהטבעת איפשר לאיטודיס להציב עליו את ניקיטה קורבנוב הנהדר, שנתן עזרה לכולם וייצר עצירות הגנתיות, שהובילו בתורן לריצה ולסלים בצד השני. ומול הפיק אנד רול של הרוסים, למכבי פשוט אין גבוהים ניידים וחדים מספיק כדי לעזור על גארדים מיומנים, וגם כשהצליחו לעשות זאת, החוכמה של היינס שקיבל את הכדור רחוק מהסל אחרי החסימה (שורט רול) הובילה להנעת כדור ולשלשות חופשיות.

נקודה שצריכה להטריד את ספאחיה לא פחות ממספר הנקודות שספג היא החד מימדיות בהתקפה של מכבי. לא צריך להסתנוור מ-86 הנקודות שקלעו הצהובים, שנבעו כתוצאה מהריצה המאוד לא משקפת בתחילת הרבע הרביעי. צסק"א בהנהגת רודריגס משחקת מהר ובניגוד לקבוצות אירופאיות רבות לא מאריכה פוזשנים באופן מלאכותי. כשהשחקנים שלה חופשיים, הם מיידים את הכדור לעבר הסל. במילים אחרות, צסק"א נותנת לשחק, והסקור הגבוה יחסית של מכבי הוא גם תוצאה של קצב משחק גבוה.

אלא שאיטודיס פירק די בקלות את התרגיל של מכבי שמוביל לניסיון בידוד של דשון תומאס בפוסט אפ וגם תרגיל נפוץ אחר – החסימות לקלעים (פלופי). גם פוסט אפ של גבוהים הוא לא אופציה, נוכח חוסר הרלוונטיות של פראחוסקי. זה בלט במיוחד נוכח הגיוון בהתקפה של צסק"א, שהרבתה להוריד לאותיות את הגארדים שלה ולתרגם זאת גם לנקודות קלות בצבע וגם להנעת כדור שהובילה לשלשות. התוצאה היא שמול קבוצות מיומנות עם הגנות ברמה גבוהה, כלומר גם מול פנאתינייקוס ופנרבחצ'ה שמולן תתמודד בשבוע הבא, מכבי תלויה לחלוטין ביצירתיות של פייר ג'קסון וקול. הראשון עדיין לא יציב דיו לרמה הזאת, ואף אחד לא הבטיח לספאחיה שפליט ה-NBA שלצדו ייתן תפוקה דומה גם במשחק הבא. גיוון בהתקפה מוליד זריקות טובות, ירידה טובה יותר להגנה ומונע מיריבות איכותיות לרוץ. כך שלספאחיה אין בעיה בהגנה - יש לו בעיה של איכות, עומק וכשרון. בקצרה, הקבוצה שלו הרבה פחות טובה בכדורסל מצסק"א, וגם מכל צמרת היורוליג. אבל את זה ידענו, וכנראה גם הוא, עוד לפני המשחק אמש.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully