וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע ה"ניצחנו-את-באר-שבע": על זכיית מכבי תל אביב בגביע הטוטו

הצהובים אמנם גברו על הפועל באר שבע ב' עם הגנה של הפועל באר שבע ג', אבל השמחה המתפרצת של קרויף והשחקנים מובנת לאור מצבם העגום וזהות היריבה. אורן יוסיפוביץ עם מסקנות שבכל זאת אפשר לגרד מגמר גביע הטוטו, כולל: איש מקצוע בשם וידאר ועוד מסר של בכר

ברני ארדוב

1. גביע הטוטו לא חשוב. הוא לא מפעל שנספר. אנחנו לא מחשיבים אותו ברזומה, לא באמת. לא בסטטיסטיקה של שחקנים - תמיד סופרים את הליגה, לעתים את הגביע, לפעמים מוסיפים נתונים מאירופה. אבל גביע הטוטו? כמעט ולא. זה מפעל של מחליפים, מפעל של נבחנים. גם אתמול רצו על הדשא 32 שחקנים - פיקציה של כדורגל. הידעתם שב-2006/07 זכתה בגביע מכבי הרצליה? נשבע. היא ניצחה את הפועל כפר סבא. הידעתם שלרן בן שמעון יש כבר חמש זכיות בגביע הזה? שלוש בליגת העל ושתיים בלאומית? באמת שכן. אבל אנחנו לא זוכרים את זה. כי גביע הטוטו זה סתם. אנחנו מדברים עליו כשאחת הגדולות זוכה בו, או שהוא משלים טרבל, וגם אז - לזמן קצר (זה אולי לא מקצועי מצדי, אבל אתוודה: שכחתי שבאר שבע זכתה בגביע הזה בשנה שעברה), ובטווח הארוך, הוא לא נספר גם בקבוצות עצמן. ב-2 בפברואר 2016 זכה בן שמעון בגביע הזה עם מכבי פתח תקוה. בסוף החודש הוא כבר לא היה מאמן הקבוצה. גביע הטוטו זה סתם אחד גדול.

אז האם החגיגות של מכבי תל אביב אמש היו מוגזמות, ילדותיות, לוזריות? ממש, אבל ממש לא. כי מכבי תל אביב לא חגגה אמש זכייה בגביע הטוטו - היא חגגה זכייה בגביע ה"ניצחנו-את-הפועל-באר-שבע".

עוד בנושא

מכבי תל אביב זכתה בגביע הטוטו אחרי 0:1 מול הפועל באר שבע
אכזבה בהפועל באר שבע מרמת האגרסיביות: "ההפסד - נורת אזהרה"
ג'ורדי קרויף חוגג: "תמיד הרגשתי שהאוהדים מאחוריי, לא נעלבתי מהבוז"
ציוני המשחק: קיארטנסון ובלקמן 7, אלחמיד 3 ומה עם ג'ורדי קרויף?

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. ברני ארדוב
מוצדק, לא ילדותי. שחקני מכבי תל אביב חוגגים/ברני ארדוב

2. ונכון, זו לא היתה הפועל באר שבע. זו היתה הפועל באר שבע ב' עם הגנה של הפועל באר שבע ג'. את השער של וידאר קיארטנסון - אליו עוד נגיע - ספגו שוער משנה, מגן ימני מחליף, בלם מחליף, בלם מחליף של הבלם המחליף ומגן שמאלי שאיבד את המקום בהרכב בחודש שעבר. במחצית המשחק היה ברור שברק בכר עצבני על מה שראה משחקניו, אבל גם חצי רוצה לבדוק את הגבול: כאילו אמר לעצמו "בוא נראה עד כמה אני יכול לתת לג'ורדי וזה לא יעלה לי. אין לי את ויטור, אין לי את וואקמה - שני השחקנים הטובים בישראל - בוא נוציא גם את השלישי". אז הוא הוציא גם את אוגו. וכשגם טהא גמר סיפור, הסיפור באמת נגמר. כי בדקה ה-75 גם ג'ורדי הצטרף למשחק, כאילו אמר לעצמו "שיחקתי 75 דקות עם שני חצאי-חלוצים; בוא נראה מה יקרה אם על ההגנה המחליפה הזו אני שם איש מקצוע". אז הוא הכניס איש מקצוע, ווידאר ענה לו בגביע.

הגול אתמול לא מכסה על התקופה הרעה של קיארטנסון, ושוב, לא בכל משחק ליגה הוא יתמודד מול הגנה כזו. אבל וידאר הוא איש מקצוע. הוא חלוץ אמיתי. ואם אין את החילוף הזה, מכבי לא כובשת, כי רודריגס יכול להגביה נהדר עוד אלף פעם, אבל הכדור לא יפגוש את המצח שיידע מה לעשות איתו. המצח של קיארטנסון ידע. ועכשיו גם קרויף יודע, בתקווה, שיש לו סגל של כמה חלוצי כדורגל אבל איש מקצוע אחד.

3. בסרטון זימה שהופץ באינסטגרם נצפה רץ ג'ורדי בחדר ההלבשה הצהוב, כשמכל עבר נזרקים עליו בקבוקים ותכשירים. השחקנים חגגו בטירוף ונתנו משנה חשיבות לגביע שביום רגיל היו מאפסנים מחוץ לארון. במבט ראשון אם-כן זה נראה מוגזם, אבל אפשר בהחלט להבין את עוצמות הפסטיביות. כפי שכבר נכתב, זה לא סתם גביע אלא על חשבון באר שבע, האימפריה הנוכחית בכדורגל הישראלי - זו שזכתה בשתי האליפויות האחרונות ומובילה בשבע נקודות על מכבי כרגע; זו שחגגה לצהובים אליפות "על הראש" (זו בכל זאת נתניה); זו שניצחה אותם בעשרה שחקנים רק לפני חודשיים. קרויף התייחס לכך אתמול במסיבת העיתונאים: "להפסיד בעשרה שחקנים - חשבתי שזה מביך, אני הרגשתי נבוך, אני בטוח שגם השחקנים. זה היה בלתי מתקבל".

גביע הטוטו לא חשוב אבל הניצחון הזה כן חשוב עבור שחקני מכבי, ספגו מפלות מכל עבר בחודשים האחרונים. וכשאין ציפור שיר, אתם יודעים מה זמיר. הניצחון היה חשוב במיוחד עבור קרויף. ההולנדי, שבכל ראיון בשבועות האחרונים סימני הלחץ והייאוש כמעט נשפכים לו מהאוזניים, קיבל כמה דקות של נחת. הפסד רציני בטדי וכל השדים שוב יתרוצצו בין האוזניים, אבל אתמול סוף סוף הוא קיבל צ'אנס לחגוג רגע ראשון חיובי כמאמן קבוע. ובאינסטגרם, בלועזית, גביע זה גביע - אף אחד לא יודע שהוא טוטו.

השחקנים שלו רצו אליו מיד עם השריקה, וקיארטנסון אף הוסיף "השחקנים ניצחו היום בשביל ג'ורדי". נכון, בחייו של מאמן הכי חשובה זו היכולת, אבל סעיף המשנה לאריכות ימים בתפקיד היא שהשחקנים יהיו איתך. ונראה שכרגע אותם עדיין ג'ורדי לא איבד. נתראה בטדי.

מאמן מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. ברני ארדוב
תזכה לאריכות ימים. קרויף/ברני ארדוב

4. כמעט 20 שנים ו-30 תארים מפרידים בין ברק בכר לז'ליקו אוברדוביץ', אבל העונה בכר מראה שהוא לא רק חזק בענייני טקטיקה אלא גם בפסיכולוגיה תוך עונתית. הוא יוצר משברים מכוונים, מראה לשחקניו שאף אחד לא חסין (בראון-אוגו במשחק כזה? באמת?), מתבטא נגד קבוצתו (ולא בפעם הראשונה - גם בזמן המחצית).

"יש לי עוד שעתיים משחק פה בנתניה", אמר לאחר ההפסד, והראה מה באמת חשוב לו, אבל נראה שאתמול היה חשוב לו שוב לשדר עוד מסר. גם לשחקניו - הוא דיבר על רכות, על הרוח של מכבי שניצחה והצטער שלא יכול היה לעשות יותר חילופים - אבל גם למקבלי ההחלטות (כולל הוא עצמו): למרות המקום הראשון העסק לא מספיק טוב, לא מספיק דופק, אין יותר מדי כלים וינואר הזה הוא הינואר הכי קריטי מאז שהגיע לתפקיד.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully