וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף חוגג: "תמיד הרגשתי שהאוהדים מאחוריי, לא נעלבתי מהבוז"

15.12.2017 / 7:01

מאמן מכבי תל אביב שחרר קיטור אחרי הזכייה בגביע הטוטו: מעמדו ("מבין שהכיסא רותח"), חשבון הנפש עם ראדי, וואקמה ומליקסון ("תפסיקו לחפש דברים לא נכונים") וזהבי ("לא קיבל את הפרס רק בגלל פוליטיקה"). וגם: קיארטנסון שמח מהספסול, דור פרץ קנה מקום בהרכב?

ברני ארדוב

1. "לא נעלבתי כשהקהל קרא לי להתפטר"

למסיבת העיתונאים שאחרי ה-0:1 על הפועל באר שבע והזכייה בגביע הטוטו אמש (חמישי) הגיע ג'ורדי קרויף אחרי מקלחת חמה בחדר ההלבשה. המשקאות האיזוטוניים והאנרגטיים נשפכו עליו מיד עם השריקה לסיום גמר גביע הטוטו והוא היה חייב להתקלח ולהחליף בגדים. אחד השבועות הקשים בחייו הסתיים אמש בטעם מתוק מאוד. תואר ראשון של מכבי תל אביב מזה שנתיים וחצי ותואר ראשון שלו כמאמן טרי. היה מספיק לראות מהיציע את חבורת האנשים שקפצה עליו בסיום, כדי להבין שבקרית שלום ידעו בימים האחרונים שגורלו של קרויף כמאמן הקבוצה תלוי גם במשחק הזה.

"אני לא אחד שאוהב לחגוג יותר מדי", הצטנע קרויף. "אני שמח בשביל השחקנים, בשביל הקהל שהיה מאחורי השחקנים וסוף סוף מצא לעצמו רגעי אושר ושמחה. אני בטוח שהמשחק האחרון בטרנר ישב בראש של השחקנים. זה היה מביך איך שהפסדנו שם לעשרה שחקנים של באר שבע. זה היה בלתי מקובל ואני מרגיש שהשחקנים נתנו האקסטרה. השאלה היא למה אנחנו לא נותנים את זה בכל משחק? למה צריך להשקיע כך רק במשחק אחד ולא בכל שבוע? הגביע הזה היה חשוב כי מעבר לזה שמדובר בתואר ראשון אחרי שנתיים וחצי, אנחנו גם הפסדנו בשלושה גמרים בתקופה הזו. הפסדנו פעמיים את גביע המדינה, הפסדנו באלוף האלופים. תמיד הרגשתי שהאוהדים עומדים מאחורי, אבל כשאתה יורד לספסל אתה צריך לזכור שהספסל הוא כיסא רותח והתוצאות יקבעו מי אתה, מה אתה וכמה תישאר. לא נעלבתי כשהקהל קרא לי להתפטר. בכל המדינות החמות כמו ישראל או ספרד ביום אחד אתה גיבור וביום אחר אתה אפס. הבנתי את האכזבה של האוהדים שקראו לי להתפטר. הניצחון הזה ייתן ביטחון לשחקנים. יש לנו איכות, אבל לא היה מספיק מאמץ ולא הייתה מספיק השקעה. אני מקווה שזו התחלה של הבנה שאנחנו צריכים לתת 200 אחוז בכל משחק".

עוד בנושא

מכבי תל אביב זכתה בגביע הטוטו אחרי 0:1 מול הפועל באר שבע
קרויף: "לא המשחק הכי טוב שלנו העונה, תרופה קטנה להרגשה רעה"
ברק בכר: "הרבה דברים לא עבדו אצלנו היום, נעבוד על זה"
ציוני המשחק: קיארטנסון ובלקמן 7, אלחמיד 3 ומה עם ג'ורדי קרויף?

מאמן הפועל באר שבע ברק בכר עם מאמן מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. ברני ארדוב
מוציא הרבה אוויר. קרויף עם בכר/ברני ארדוב

2. מליקסון, ראדי, וואקמה. חשבון הנפש של קרויף

אחת הביקורות שמופנות כלפי קרויף היא שהוא במו ידיו בנה את הפועל באר שבע כאשר שחרר את מהראן ראדי, לא הצליח להביא את מאור מליקסון ולא רצה את טוני וואקמה. אמש זה היה זמן לחשבון נפש והיה לו הרבה מה להגיד על הנושא.

"מאור מליקסון מעולם לא היה אופציה עבורנו לא כי לא רצינו, אלא כי הוא היה 'ילד באר שבע'", אמר. "זו היתה חתונה שהיה ברור שתתקיים כי הוא רצה לשחק שם. לגבי וואקמה, אני לא יודע מאיפה כל הסיפורים המוזרים מגיעים. נכון שהוא הוצע לי, אבל היה לי על אותו תפקיד את טל בן חיים עם אותם נתונים של שערים ואסיסטים. וואקמה הוא שחקן נפלא שגם מתפתח, אבל גם טל היה שחקן מצוין שנתן לנו מספרים. לא יכולתי להביא את וואקמה כשיש לי את בן חיים. לגבי מהראן ראדי, כולכם יודעים מה היה בעונה האחרונה שלו כאן. הוא רצה לשחק בכל משחק וכשהוא שיחק פחות הוא ביקש לעזוב. אתם גם זוכרים מה היה עם חלק מהקהל שהיה נגדו. אני מעריך את מהראן כל כך ואם יש שחקן שאני שמח בשבילו שהוא הצליח אחרי שהוא עזב אותנו, זה מהראן. תפסיקו לחפש את הדברים הלא נכונים. יש לבאר שבע אצטדיון ביתי שמביא להם נקודות, דבר שלנו אין. גם ברק בכר אומר את זה. אנחנו איבדנו את ערן זהבי שהוא השחקן הישראלי הטוב ביותר ואם הוא לא קיבל השנה את הפרס, זה רק בגלל פוליטיקה. ערן זהבי פי שלושה טוב יותר מהשחקן הישראלי הבא אחריו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן מכבי תל אביב וידאר קיארטנסון, סטיב מקלארן. ברני ארדוב
גם הוא הוציא הרבה לחץ. קיארטנסון עם מקלארן/ברני ארדוב

3. קיארטנסון: "השחקנים ניצחו גם בשביל ג'ורדי"

מיד אחרי קרויף, אין ספק שהסיפור המרכזי של אמש היה זה של וידאר קיארטנסון. "זה כבר כמה שבועות שהקבוצה לא משחקת טוב ואני באופן אישי. השער הזה ייתן לי הרבה ביטחון", אמר החלוץ אמש. "ג'ורדי כל הזמן דיבר איתנו על זה שאנחנו צריכים להביא יותר אישיות למשחק שלנו. דרך האישיות נוכל להביא את מכבי תל אביב למקום אחר". קיארטנסון הורד לספסל במשחקים האחרונים: "זה היה טוב", הוא אמר. "כשאתה לא משחק טוב, זה בסדר להיות קצת על הספסל כדי לנקות את הראש וכדי להתרענן. הייתי גם קצת עייף. אני יודע שהחברים שלי מנסים למצוא אותי כפי שחוסה רודריגס מצא אותי היום. בעונה שעברה היה לי יותר ביטחון ויותר אמונה בעצמי. אני מקווה שהשער הזה יחזיר לי את זה. השחקנים ניצחו היום בשביל ג'ורדי. זה התואר הראשון שלו כמאמן. השחקנים הרגישו שכל האשמה נופלת עליו ורצו לנצח גם בשבילו".

אופיר דוידזאדה, מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"הוכחנו שאנחנו יכולים להתמודד מול באר שבע". דוידזאדה/יוסי ציפקיס

4. דוידזאדה: "אני צריך להשתפר"

גם אופיר דוידזאדה דיבר על קרויף בסיום המשחק: "ג'ורדי הוא בן אדם לפני שהוא מאמן והוא מאחורינו תמיד. אף אחד לא יודע כמה הוא תומך בנו בתקופה הזו. הוא הגב שלנו ואני שמח שלקחנו את התואר הזה גם בשבילו". דוידזאדה משוכנע שמכבי תל אביב לא פספסה את הרכבת בליגה: "סיימנו רק סיבוב ראשון ויש עוד הרבה נקודות בקופה. הניצחון הזה ייתן לנו דחיפה מורלית. הראנו שאנחנו יכולים לנצח את הפועל באר שבע". דוידזאדה מודע לכך שהוא יכול לתת יותר בעיקר בחלק הקדמי כשהוא כבר מגיע ל-16 של היריב ולא מוציא כדור עם כתובת נכונה. "אני מסכים שאני צריך להשתפר בהרמות שלי. יש לי ביקורת עצמית מאוד גבוהה ואני יודע שאני צריך לעשות את הדברים יותר טוב. בכל מקרה שינוי המערך והשיטה החדשה עשו לנו טוב. ברגע שנמשיך לתרגל אותה ניראה הרבה יותר טוב".

שחקן מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ' חוגג. ברני ארדוב
למרות הניצחון, הבעיות בהגנה מטרידות. ראיקוביץ' חוגג/ברני ארדוב

5. חושך: כיסוי הקרנות והנייחים. אור: דור פרץ

במכבי תל אביב יודעים שעם כל הכבוד לניצחון והשאיפה לפתוח דף חדש בליגה, הם חייבים לתת את הדעת למשחק הראש הנוראי של הקבוצה בכדורים נייחים ובעיקר בקרנות. גורמים בקבוצה הודו אמש שרק בנס הפועל באר שבע לא הבקיעה אמש מכדור קרן או מבעיטה חופשית שהורמה אל הנוגחים שלה. "אנחנו חייבים לשפר את זה ולעבוד על הנקודה הזו הרבה", אמרו במועדון. לעומת נקודת החושך הזו, נקודת האור אמש הייתה דור פרץ שרשם את משחקו הטוב ביותר במכבי תל אביב. פרץ הועדף בתפקיד הקשר האחורי ועשה עבודה מצויינת. הוא חילץ המון כדורים ונתן מאבק חזק מאוד לג'ון אוגו במרכז המגרש. אם ימשיך כך, אמרו במכבי תל אביב, יהיה קשה מאוד לקרויף להוציא אותו מההרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully