וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד מותר: דונובן מיטשל מראה ניצוצות של סופרסטאר ביוטה ג'אז

13.12.2017 / 16:00

המחסור החמור בסקוררים בסגל של יוטה נותן לו רשיון לזרוק ולקלוע הרבה יותר מבני המחזור שלו, אבל גם מבלי להתחשב בנסיבות המקלות, דונובן מיטשל נראה כמו הדבר האמיתי. מדור הרוקיז מגיע לכוכב העולה של הג'אז

AP

טעות אחת קטנה וחוסר מזל גדול, זה כל מה שצריך כדי להרוס תהליך בנייה מושלם. ב-2014 הנהלת יוטה בחרה לא להציע לגורדון הייוורד, אז שחקן טוב ומגוון שלא ברור אם יהיה מסוגל לבצע את קפיצת המדרגה לדרגת אולסטאר, חוזה מקסימום לחמש שנים. היא נתנה לו להפוך לשחקן חופשי מוגבל ולחתום על הצעה משארלוט אותה יוטה השוותה. בהצעה הזו הייתה אופציית יציאה מהחוזה אחרי שלוש שנים, בקיץ 2017.

בכל מצב אחר, יוטה לא הייתה אמורה לדאוג שהייוורד יברח לה אחרי עונה בה הקבוצה הייתה אחד הכוחות העולים בליגה, ניצחה 51 משחקים והגיעה לסיבוב השני בפלייאוף. אבל זה לא היה כל מצב אחר. זה היה הקיץ שלאחר המעבר של קווין דוראנט לגולדן סטייט, מהלך שגם יצר מחסום בלתי עביר במערב לעתיד הנראה לעין וגם נתן לגיטימציה לשחקנים לעזוב קבוצות טובות כדי להצטרף לקבוצות יותר טובות. זה גם היה הקיץ בו תהליך הבנייה בבוסטון הגיע לשיאו והסלטיקס מיצבו את עצמם כקבוצת ההווה והעתיד, עם מקום פנוי לחוזה מקסימום וגם עם המאמן האהוב של הייוורד מהקולג'.

העזיבה של הייוורד הפכה רק לעוד יותר מתסכלת בעקבות הברקת הקיץ של הג'נרל מנג'ר דניס לינדזי. בערב הדראפט הוא שלח את טריי ליילס ואת הבחירה ה-24 לדנבר ובתמורה קיבל את הבחירה ה-13, בה בחר את דונובן מיטשל. פחות מ-30 משחקים כמקצוען הספיקו למיטשל כדי לבסס את עצמו כאחד מכוכבי המחזור וכיחיד שאולי יצליח לתת פייט לבן סימונס על תואר רוקי העונה. אפשר לחשוב על מיטשל כתחליף מיידי להייוורד שמחזיר את יוטה לרלוונטיות, אך אפשר גם לדמיין את הקבוצה שהייתה יכולה להיבנות סביב הייוורד, מיטשל ורודי גובר, שלוש אבני בניין שלינדזי וקודמו קווין אוקונור בחרו במקומות 9, 13 ו-27, והמאמן הנהדר קווין סניידר.

עוד בנושא

קוואי חזר והפסיד, 17 אסיסטים ללברון, ציון דרך לפורזינגיס
לברון ג'יימס מפתיע: "יש לא מעט קווי דמיון ביני ובין לונזו בול"
"כבר עכשיו אפשר לקבוע שכספי הוא אחת מגניבות העונה ב-NBA"

דונובן מיטשל, יוטה ג'אז, חוגג. AP
יורש ראוי לגורדון הייוורד. דונובן מיטשל/AP

מיטשל בן ה-21 הוא גארד נמוך, 1.91 מטר, אך עם מבנה מוצק ומוטת גפיים עצומה לגודלו של 2.08 מטר שגורמים לו להיראות גבוה יותר. לקח לו כשבועיים להיכנס לעניינים, אך מהרגע שהתפוצץ הוא לא מסתכל אחורה וכבר תפס מקום בטוח בחמישייה. מאז תחילת נובמבר הוא מספק 20.1 נקודות ב-42.9 אחוזים מהשדה, 2.9 שלשות למשחק ב-39 אחוזים, 3.4 הליכות לקו העונשין אותן הוא קולע ב-83.8 אחוזים, 3.6 ריבאונדים, 3.5 אסיסטים על 2.5 איבודים ו-1.6 חטיפות. העניין התקשורתי בו גבר לאחר משחק של 41 נקודות מול ניו אורלינס, אך זו היציבות שלו שמרשימה במיוחד: ב-15 מ-20 המשחקים בתקופה הזו מיטשל קלע לפחות 15 נקודות, בשישה מהשמונה האחרונים הוא קלע יותר מ-20.

זה השלב בו אין ברירה אלא להזכיר שמדי פעם גארדים פורצים עם עונת רוקי מרהיבה ואז דועכים בהמשך. הדוגמה הבולטת היא של טייריק אוונס, לכן אולי לא כדאי למהר לקשור כתרים לראשו של הלהיט החדש. אבל ברוב המקרים שחקן שפותח באופן כזה את קריירת ה-NBA נמצא בדרך למשהו גדול. ומעבר לכך, מיטשל נותן תחושה חזקה של משהו אמיתי. זה קשור לגישה שלו, לשיפור המתמיד גם תוך כדי העונה, לאופן בו הוא משיג את הנקודות שלו וגם לכך שהוא מוביל את יוטה לניצחונות. מיטשל נמצא בסיטואציה חריגה בה הוא שחקן ההתקפה החשוב ביותר בקבוצת פלייאוף לגיטימית. בדרך כלל כאשר רוקי מקבל רישיון חופשי לירות זה קורה בקבוצה שנמצאת בתחילת תהליך בנייה ולא מנסה לנצח. ביוטה יש למיטשל אחוזי שימוש גבוהים מאוד בקבוצה שנמצאת במקום השמיני במערב, שההתקפה שלה מדורגת איכשהו במקום ה-12 בליגה (שלושה מקומות מעל בוסטון, 12 מקומות מעל OKC) ושהנט רייטינג שלה הוא השביעי הכי טוב בליגה.

במחזור הרוקיז הנהדר הזה נדמה שלכל אחד יש מאפיין ייחודי שבדיוק כמוהו עוד לא היה. אצל מיטשל זה השילוב בין מהירות לחדות התנועה, יש לו יכולת להפוך את התנועה הבאה להמשך ישיר של הקודמת, בעיקר כשהוא מקבל מסירה אך גם כשהוא מכדרר, באופן שמאפשר לו לפעול הרבה יותר מהר מהרגיל ולתפוס את השומרים שלו לא מוכנים לכך. העלייה שלו לקליעה מהירה מאוד ומספיק לו רגע של היסוס כדי לקחת צעד הצידה ולעלות לזריקה. יכולת החדירה שלו מתבססת על צעד ראשון חד שאפקטיבי במיוחד כאשר הוא מקבל כדור לאחר חדירה, במצבים כאלה נראה כאילו הוא מתחיל את התנועה עוד לפני שהכדור מגיע אליו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טייריק אוונס, סקרמנטו קינגס. AP
גם הוא נראה מרשים במיוחד בעונת הרוקי. טייריק אוונס/AP

במילים אחרות, למיטשל יש יכולת יוצאת דופן להשיג לעצמו יתרון התחלתי. ככל שהעונה מתקדמת הוא משכלל את היכולת להשתמש ביתרון הזה. הסיומת שלו בצבע הולכת ומשתפרת בזכות כמה מהלכים יעילים שהוא מפתח. בולטת במיוחד הסיומת שלו עם יד אחת רחוק מהגוף, הוא עושה זאת עם יד ימין גם מצד שמאל, פרט לכך הוא בקיא ברזי היורו סטפ ומסוגל לשנות כיוון בחדות כדי למצוא זווית פנויה לליי-אפ. יכולת המסירה שלו משתדרגת ממשחק למשחק, הוא לומד לזהות שחקנים פנויים ולמצוא את זוויות המסירה הנכונות. המסירות שלו לא תמיד מדויקות, אבל בדרך כלל הוא מזהה את המהלך הנכון.

מכיוון שמיטשל אפקטיבי במיוחד כשהוא מקבל כדור ממסירה, הוא נהנה מאוד ליצור מתוך השטף ההתקפי, מתוך ה-motion offense של סניידר. הוא מהווה דוגמא מצוינת לחשיבות של שיטה התקפית שיוצרת את היתרונות ההתחלתיים הקטנים עבור הכוכבים שלה. אבל העובדה שפעמים רבות הוא השחקן היחיד של הג'אז שמסוגל ליצור לעצמו מצב זריקה מכריחה אותו ליזום גם ממצבים קשים יותר, בעיקר בסוף שעון ובמאני טיים. הרבה יותר קשה לו ליצור מצב זריקה טוב מפיק נ' רול סטנדרטי או מבידוד, וכאשר לוחצים עליו עם שני שחקנים הוא מרבה לאבד כדורים. אלה בדיוק המצבים בהם הוא צריך לצבור נסיון ולהשתפר כדי להתפתח למוביל כדור בכיר ב-NBA, ובמקביל החזרה הצפויה של רודני הוד וג'ו ג'ונסון מפציעות תוריד ממנו חלק מהעול ההתקפי העצום שהיה עליו בשבועות האחרונים.

ההבטחה שגלומה במיטשל נראית גדולה במיוחד מאחר וגם בהגנה הוא מראה פוטנציאל ראשוני גבוה מאוד. הוא מבין הגנה ומשחק בצד הזה בנחישות יוצאת דופן, הוא מוכן להילחם בחסימות ולהיאבק על עמדה בפוסט, הרגליים שלו זריזות מאוד במצבי אחד על אחד ויש לו חוש לחטיפות שהידיים הארוכות שלו מאפשרות להוציא לפועל. יוטה היא קודם כל קבוצת הגנה איכותית, על כך גאוותה ובכך כוחה, מיטשל משתלב בטבעיות בהגנה החמישית בליגה כרגע.

בשבוע שעבר הג'אז פגשו את OKC ואת יוסטון. למרות שהוא משחק לצד ריקי רוביו וג'ו אינגלס, שנחשבים לשומרים טובים מאוד על שחקני חוץ, סניידר מרבה לתת למיטשל לשמור על הכוכבים היריבים. הוא שמר דקות ארוכות על ראסל ווסטברוק וג'יימס הארדן, הם כמובן קלעו עליו לא מעט אך היו לו גם כמה פוזשנים הגנתיים מרשימים ולשניהם הוא חטף כדורים. הוא כפה על הארדן הרבה זריקות קשות, אבל המזוקן קלע חלק גדול מהן כי זה מה שהוא עושה השנה.

דונובן מיטשל, יוטה ג'אז, חוגג. AP
נראה ניצוצות גם בהגנה. מיטשל/AP

עבור סניידר, מאוד יכול להיות שעוד יותר מהגארדים, הוא נהנה לראות את ההגנה של הרוקי שלו על פול ג'ורג'. מיטשל קיבל את ג'ורג' מפתיחת המשחק ועשה עליו עבודה נהדרת. הידיים הארוכות ומבנה הגוף שלו אפשרו לו לשמור בהצלחה על סקורר איכותי שגבוה ממנו ב-15 סנטימטרים. אם מיטשל יוכל לשמור על שחקני כנף באופן עקבי, ונראה שזה הכיוון, זה יאפשר לסניידר להעלות אותו לצד רכז טהור כמו רוביו ולהשתמש בו בחילופים האוטומטיים שיוטה מרבה לבצע.

יש למיטשל עוד עבודה רבה לפני שנוכל להכריז עליו כיורש של הייוורד ביוטה, אבל כל הסימנים מעידים שהוא בדרך לשם. בכל מקרה, הוא הופך את העתיד של יוטה ללא הייוורד להרבה יותר מבטיח. הוא וגובר הם שני העוגנים העתידיים של הג'אז, וניתן להניח שהשנתיים הקרובות של דניס לינדזי יעמדו בסימן נסיון להוסיף להם צלע שלישית. יהיה ליוטה מקום להחתמות משמעותיות בשנתיים הקרובות ויש לה שחקנים שאמורים לעניין קבוצות אחרות, בעיקר דריק פייבורס שאמור להיות בסופו של דבר סנטר פותח איפשהו. יהיה קשה ללינדזי להביא שחקן בסדר הגודל של הייוורד, בין היתר כי יש מעט מאוד כאלה, אבל גורם המשיכה של גובר ומיטשל עשוי להוביל שחקנים איכותיים למדינת המורמונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully