וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מו אלאך: "רוצה להחזיר את מכבי חיפה למקומה הראוי"

13.12.2017 / 12:30

המנהל המקצועי החדש ערך מסע"ת ראשונה: "האוהדים מתגעגעים לקבוצה של פעם, צריך להחזיר את התקווה אבל זה ייקח זמן". על גיא לוזון: "הוא עבד קשה מאוד עד הרגע האחרון ולא הרים ידיים"

שלומי גבאי

מנהלה המקצועי של מכבי חיפה, מו אלאך, כינס היום (רביעי) מסיבת עיתונאים בעקבות השינויים בצוות המקצועי של המועדון, ובראשם הפרידה מגיא לוזון. הירוקים חתמו סיבוב ראשון מאכזב מאוד, אותו סיימו במקום השמיני בלבד ועם ארבעה ניצחונות ב-13 מחזורים, והם מקווים לצאת לדרך חדשה תחת ההולנדי.

עוד בנושא

מו אלאך לשחקני מכבי חיפה: "מקווה שנצליח לעבוד בשיתוף פעולה"
למרות עזיבת גיא לוזון: מכבי חיפה לא תשנה את ההחלטה בנוגע לקפטנים
אלאך הזרזיר אצל העורב? על הדרך שבה פוטר גיא לוזון, סיכום מחזור

מו אלאך, המנהל המקצועי של מכבי חיפה. שלומי גבאי
יוצאים לדרך חדשה. מו אלאך/שלומי גבאי

אלאך התייחס בפתח דבריו לפרידה מגיא לוזון ואמר: "יש לי הערכה כלפי גיא לוזון, הוא עבד מאוד קשה ומגיע לו הערכה על מה שהוא עשה במועדון. אני מכיר הרבה מאמנים שעבדו תחת לחץ ובמצב כזה היו מרימים ידיים. הוא לא הרים ידיים ועבד קשה כל יום על מנת לתת את העבודה. כמובן שהסיבות לעזיבה שלו יישארו בתוך המועדון".

על הפילוסופייה שלו בכדורגל אמר: "חונכתי בבית הספר ההולנדי לכדורגל. אני אוהב כדורגל התקפי ומהנה, חשוב שהאוהדים יהנו מהמשחק. חשוב שאוהדי מכבי חיפה יראו כדורגל התקפי ועל זה אני מתכוון לשים את הפוקוס. בארבעת השבועות הראשונים שאני נמצא פה למדתי את המצב של הקבוצה".

על המעבר לישראל: "יש לי פה יחסים אישיים ורקע במדינה הזו. אני גם מרוקאי וזה גם תרם. אני מרגיש שאני איש עשיר שאני יכול ללמד את הילדים שלי להיות אנשים טובים ולספוג את הערכים פה".

על עמדת המאמן הראשי: "לפני שאחפש מאמן ראשי צריך לקבוע את העקרונות, את שיטת העבודה ומבנה הארגון ורק אז אעסוק בחיפוש מועמדים. מילת המפתח היא זמן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מו אלאך, המנהל המקצועי של מכבי חיפה. שלומי גבאי
מו אלאך/שלומי גבאי

"ראיתי כמה משחקי בית וראיתי שיש געגוע אצל האוהדים לזמנים של פעם. שמתי לב שמצלמים אותי הרבה מאוד במסעדות אוהדים. צריך למצוא את הדרך להצלחה ובשביל זה צריך עבודה קשה וזמן. הסגל והצוות מחוייב למועדון. מכבי חיפה היא קבוצה בכירה שזקוקה לחזון ודרך ורק אחרי התהליך נראה אילו אנשים חדשים יגיעו וחשוב שהם ירגישו חלק מהמועדון. המטרה הראשונה שלי היא להחזיר את התקווה למועדון הזה".

"כמנהל מקצועי יש שלושה סוגים של אחריות. בטווח הקצר זה קצב ההישגים, הבינוני זה סקאוטינג והארוך יותר הוא אקדמיה. כל זה מבוסס על החזון כשכרגע מה שמעסיק אותי זה סגנון המשחק".

על המטרות: "כמובן שאי אפשר לדבר על אליפות בעונה הזו. ברור שנרצה להחזיר את התקווה למועדון, אבל לא יכול להתחייב על הזמן שזה ייקח. רוצה להחזיר את חיפה למקומה הראוי. יש לחץ במכבי חיפה ואני מרגיש את זה".

על חלוקת הסמכויות: "באתי לכוון ולעזור, אבל חופש הפעולה של המאמן הוא מוחלט. הוא מקבל את ההחלטות המקצועיות על כר הדשא. הדבר העיקרי שצריך לעשות זה למצוא את ה-DNA של מכבי חיפה".

מו אלאך המנהל המקצועי של מכבי חיפה. שלומי גבאי
צילום: שלומי גבאי/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully