וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיי נמאס: על האכזבה הגדולה מאוסטין דיי בהפועל ירושלים

הפרצופים בחדר ההלבשה ("לא טיפוס שמסתיר את הרגשות"), היכולת על המגרש ("הגנה כמעט לא קיימת") והכתובת שהייתה על הקיר ("אם הוא אמור להיות הכוכב, הקבוצה לא תעמוד במטרה"). אוסטין דיי לא עומד בציפיות בהפועל ירושלים, שעשויה להשאיר אותו ולא מהסיבות הנכונות

one

לפני כשלושה שבועות פנתה וירטוס בולוניה, אחת הקבוצות המרגשות והמעניינות כיום בכדורסל האיטלקי, לסוכנו של אוסטין דיי ובדקה לגבי אפשרות לצרפו אליה באופן מיידי. בולוניה, שחזרה לליגה הראשונה בעונה שעברה, פתחה את העונה בצורה צולעת וחיפשה כל שחקן בכיר כדי לייצב את הספינה שכוללת גם את שחקנה של ירושלים בעונה שעברה אלסנדרו ג'נטילה. במקביל לדיי נעשו פניות גם לטייריס רייס ועוד שחקנים בולטים ביבשת, אך שמות גדולים לא הגיעו לעת עתה לבולוניה.

דיי, למרות ההכחשה שלו, אהב את האפשרות לחזור לאיטליה. הפועל ירושלים בדיוק הייתה בתקופה של חילופי מאמנים ותקופה מקצועית לא טובה והבעלים אורי אלון אף נזף בו בחדר ההלבשה במשחק נגד גלאטסראיי. בירושלים הבהירו לו כי הוא לא הולך לשום מקום, אך בסביבת הקבוצה יודעים שהדחה מאירופה עשויה לטרוף את הקלפים, ולהפוך את דיי לשחקן מבוקש ברמה השנייה של הכדורסל האירופי. העובדה הזאת מגיעה כתוצאה מהתנהלות בעייתית שלו, חוסר הצלחה של הקבוצה ובעיקר אכזבה מהיכולת ההגנתית והמנטאלית כפי שמסבירים זאת בבירה. אז איך הפך אחד השחקנים המבטיחים שנחתו הקיץ בישראל לשחקן שצפוי לא לסיים בבירה את העונה?

אוסטין דיי הפועל ירושלים. ברני ארדוב
אופי בעייתי, הגנה שלא קיימת. אוסטין דיי/ברני ארדוב

ההתחלה של אוסטין דיי בירושלים הייתה מבטיחה. הוא הגיע על תקן השם הנוצץ, "שחקן ששיחק ביורוליג בעונה שעברה, עם ניסיון NBA שיכול לעזור לנו", אמר עליו המאמן פוטיס קציקאריס. והמספרים של דיי ממשחקי ההכנה, שרובם היו רחוקים מעיני הקהל, נראו די טוב, כשבירושלים מסבירים את ההפסדים בעיקר בשל ההכנה הלקויה והחסרון של הישראלים באימונים. דיי עצמו נראה מחובר לקבוצה ולקהילה, כשהוא מרבה להסתובב עם בר טימור ולהעלות סרטונים לדף האינסטגרם שלו.

גם על הפרקט העניינים נראו בסדר, ירושלים ניצחה בליגה בפתיחת העונה ודיי רשם מספרים טובים, אלא שהשינוי הגיע באירופה. "מהר מאוד היה ניתן לראות שהמספרים שלו לא שווים כלום אם השחקנים ששומרים עליו תופסים את הימים הכי טובים של הקריירה שלהם, די בזכות משחק ההגנה שלו, שכמעט לא קיים", מספר גורם בירושלים. משחקו הטוב ביותר ביורוקאפ הגיע באופן שלא מפתיע בתבוסה לבאיירן מינכן בבית, כשהוא היחיד שמנסה להשאיר את ירושלים בעניינים. בניצחונות, על רג'יו אמיליה בחוץ וליטקבליס פוניבז' בבית, הוא לא היה דומיננטי, כששחקנים אחרים מובילים את הקבוצה, "המגמה הייתה די ברורה", מספרים בירושלים.

במקביל קרו שני דברים שהשפיעו לרעה על הקריירה של השחקן. דיי החל להראות חוסר שביעות רצון וגם חלק מהקהל איבד סבלנות לגביו, "דיי אמר כבר כמה פעמים שהוא לא מרוצה מהשימוש בו במשחק, והוא לא מרוצה מדקות המשחק, הוא לא טיפוס שמסתיר את הרגשות שלו, והפרצופים שהוא עושה זה גם באימונים, לא רק במשחקים, אם מעצבן אותו משהו,הוא יודע "לירות", יענה במהירות ובמילה שתיים עצבניות", מספר אחד הגורמים בירושלים, "גם החבר'ה בקבוצה יודעים לא 'להתעסק' איתו אם הוא עצבני, ההפסדים בטח עזרו לתכונות האלו להיות מודגשות. הוא עשה פרצופים גם לפוטיס וגם למאור".

השיא כאמור הגיע במשחק נגד גלאטסראיי, המשחק שככל הנראה יעלה לירושלים בכרטיס לשלב הבתים השני, אלא אם כן יקרה נס בלתי צפוי. במחצית, בשעה שהטורקים הולמים בירושלים, נכנס הבעלים אורי אלון לחדר ההלבשה ושטף את דיי על הגישה שלו, במהלך שסימן את סיום דרכו של פוטיס קציקאריס בקבוצה, "הגישה שלו מרתיחה את ההנהלה , יש אכזבה רבה מכך", מספרים בירושלים, "היו איתו שיחות אישיות, אמרו לו שהוא חייב להציג מחויבות, מלחמה, לב, מודי עצמו דיבר איתו, היו שיחות גם קבוצתיות, אבל זה לא עוזר".

אם בירושלים חשבו שהניעור יעבוד, הגיע המשחק ביום שבת האחרון בגן נר, בו יובש ארוכות על הספסל, ולמרות דקות סבירות שלו ברבע האחרון, החטיא שלשה על הבאזר והפסיד את המשחק, כשלפני כן הוא שוב עושה פרצופים על הספסל. "זה לא תפקידי להחליט אם זה רע או טוב כשמחליפים אותי, אבל זה מתסכל. אני שחקן שצריך זמן להיכנס לקצב וכל פעם שמחליפים אותי זה מתסכל. אני צריך להסתגל לכך שלא אקבל הרבה זריקות או דקות. אני מקווה שאף אחד לא חושב לשחק רק בליגה הישראלית כי משחק אחד בשבוע זה לא משהו שאני מחכה לו", אמר. בירושלים בינתיים מבליגים על דבריו, אבל בפעם האחרונה ששחקן העביר ביקורת על הצוות המקצועי, במקרה קרטיס ג'רלס, הוא סיים את דרכו במועדון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן הפועל ירושלים אוסטין דיי. נועם מושקוביץ
ישלם את המחיר כמו קרטיס ג'רלס? אוסטין דיי/נועם מושקוביץ

פתיחת עונה טובה והעלמות בהמשך? פרצופים בחדר ההלבשה וחוסר שביעות רצון מהמאמן? זה לא רק התיאור של אוסטין דיי בהפועל ירושלים, אלא כמעט תעתיק למה שקרה לו בגלאטסראיי אשתקד, קבוצה שהודיעה לו שבועות מסיום העונה כי הם לא מעוניינים שימשיך ואת מקומו תפסו שניים - סקוטי הופסון מיודענו ודוואן סאמרס, שחקן שהיה מועמד לירושלים ומכבי תל אביב בעברו.

"אוסטין דיי הוא אולי השחקן הכי מתסכל ששיחק בגלאטסראיי בשנים האחרונות", מספר העיתונאי הטורקי עומר סרילאן, "במחזור השני ביורוליג הוא נתן הצגה כל כך מרשימה נגד הכוכב האדום, משחק שכמובן נגמר בהפסד של גלא, ואז אתה מצפה ממנו להמשיך ולבנות על זה מומנטום ומה קורה במקום? הוא רואה את הקבוצה לא מצליחה, ומתחיל לעשות פרצופים, היכולת שלו יורדת, דקות המשחק שלו יורדות והעונה הולכת לטמיון. עד שמגיע המשחק הבא שפתאום הוא מפציץ, וזה שוב חוזר".

במהלך העונה שעברה גלאטסראיי החלה לשחרר שחקנים, גם בשל המצב הבhטחוני בטורקיה, אך בעיקר בשל הבעייתיות הכלכלית של הקבוצה, שנוטה לשחרר שחקנים במהלך העונה לא פעם, "אף אחד לא בא ושחרר את אוסטין דיי, אבל שחקנים שלנו עברו לסין, ניסו להגיע ל-NBA, עברו לקבוצות אחרות ביורוליג, ואוסטין? הביקוש כלפיו לא היה בדיוק מקבוצות הפאר של אירופה", סיפר לוואלה! ספורט אחד מאנשי גלאטסראיי, "בשלב הזה אתה נתקע עם שחקן יקר מאוד, שלא מספק את הסחורה".

בטורקיה ידעו שדיי לא ימצא את עצמו באחת מקבוצות היורוליג העונה, אך ממש לא מופתעים מהסיטואציה אליו נקלע בירושלים, "להגיד לך שהופתעתי שהניצחון הראשון של גלאטסראיי היה על הקבוצה של אוסטין דיי? ממש לא", אומר סרילאן, "ברגע שהוא אמור להיות כוכב של קבוצה, היא לא תגיע למטרות שלה. הוא לא שחקן שמנצח משחקים, הוא עושה את המספרים שלו אבל פשוט לא משפיע על המשחק".

המקום בו דיי עדיין נחשב סחורה חמה הוא איטליה, ולכן ההצעה שהגיעה מבולוניה לא מפתיעה יותר מדי. בפזארו, בעיקר בזכות השם הנהדר שלאביו היה שם, הוא נחשב לסוג של אגדה, למרות שבסך הכל עזר לקבוצה להישאר בליגה, ולא הגיע להישג משמעותי, אבל המספרים שלו וההצגות ההתקפיות גורמות לקבוצות האיטלקיות לאהוב אותו. "הסבירות הגבוהה, שאם יעזוב את ירושלים, הוא יחזור לאיטליה", מספרים בסביבתו, "אבל כרגע זה לא עומד על הפרק".

אוסטין דיי הפועל ירושלים. ברני ארדוב
"בסופו של דבר יכול להיות שדיי יישאר ולא בטוח שבזכותו"/ברני ארדוב

הפועל ירושלים תעלה הערב למשחק נגד באיירן מינכן, הקבוצה נגדה רשם אוסטין דיי את הופעתו הטובה ביותר העונה, כשהיא במצב לא טוב מבחינת הטבלה. ירושלים לא תוכל לסיים את דרכה באירופה גם אם תפסיד, אך תהיה בעמדה שבה רק שני ניצחונות בשני המשחקים האחרונים יתנו לה צ'אנס להכנס לשלב הבתים השני.

כאמור, הדחה מאירופה תגרור ככל הנראה שחרור שחקנים, אך למרות שלדיי צפוי להיות הכי הרבה ביקוש, הסיכוי כי ישוחרר הוא לא גבוה. במועדון גם לא מרוצים מהתפקוד וההתאמה של אלן אומיץ' לליגת העל, ורונלד רוברטס לא נרשם בשלב הזה לליגה בעיקר כי לאדומים יש עוד רישום אחד עד לסיום העונה. הסיכוי כי גם דיי וגם אומיץ' יעזבו לא קיים כמעט, שכן ירושלים תישאר ללא שחקני פנים זרים לליגה, "בסופו של דבר יכול להיות שדיי יישאר ולא בטוח שבזכותו", מספרים בקבוצה.

seperator

המספרים של אוסטין דיי

ליגת העל: 12 נקודות, 4.2 ריבאונדים וחטיפה ב-19.6 דקות למשחק

יורוקאפ: 13.6 נקודות, 4.6 ריבאונדים, אסיסט ו-2.1 איבודים למשחק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully