וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין שערים, אבל יש מסירות: הנתונים המפתיעים של מכבי תל אביב

11.12.2017 / 16:50

הצהובים מוסרים הכי הרבה פעמים בממוצע למשחק (588) ועושים זאת הכי מדויק בליגה (86%). מה זה אומר על הביקורת על קרויף? סקורר מכין אתכם למשחק המרכזי בין מכבי תל אביב למכבי פתח תקוה

צילום וידאו: קובי אליהו, עריכת וידאו: מתן חדד

סיומת דרמטית?

*** אף קבוצה בליגה לא ספגה יותר שערים ממכבי פתח תקוה במהלך רבע השעה האחרונה של המשחק (7 מתוך 19 סה"כ). מנגד, מכבי תל אביב ספגה שליש מהשערים שלה בדקות אלה (5 מתוך 15 סה"כ). האם צפויה לנו סיומת דרמטית גם הערב (שני)?



לאתר סקורר

עוד בנושא

מכבי פתח תקוה - מכבי תל אביב (21:00, ספורט 5)
ג'ורדי קרויף מתלבט בין ארון שוינפלד לאלירן עטר
קרויף התראיין לפודקאסט איראני, הוצג כ"מאמן קבוצה במזרח התיכון"

מאמן מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. קובי אליהו
11 שערים בהתקפה מסודרת. קרויף/קובי אליהו

סגנונות שונים?

*** מבין 16 שערי השדה שכבשה העונה קבוצתו של ג'ורדי קרויף, 11 הושגו בהתקפות מסודרות. רק הפועל באר שבע כבשה יותר בדרך זו. בנוסף, מחצית משערי השדה של הצהובים הגיעו דרך האמצע (8).

*** לעומת זאת, קבוצתו של שרון מימר כבשה עד כה תשעה שערי שדה, חמישה בלבד בהתקפות מסודרות (רק ארבע קבוצות כבשו פחות ממנה בדרך זו). השוני העיקרי בין הקבוצות, הוא ששמונה מתוך תשעת שערי השדה של הכחולים הגיעו דרך אחד האגפים ואילו רק שער אחד דרך האמצע.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שרון מימר, מאמן מכבי פתח תקוה. אדריאן הרבשטיין
רק חמישה שערים בהתקפה מסודרת. מימר/אדריאן הרבשטיין

אמצע רך?

*** את ההבדלים בין ג'ון אוגו מבאר שבע לחוסה רודריגז, השחקן עליו ג'ורדי קרויף ביסס את הקישור האחורי החדש שלו, ניתן לראות מעט בנתונים. פציעותיהם של רודריגז ואיל גולסה כבר בתחילת העונה השאירו את הקישור של הצהובים מופקר וכזה שכל קבוצה מצליחה להתמודד איתו ואף להתעלות עליו. 7 מתוך 12 שערי השדה שספגה מכבי תל אביב הגיעו דרך האמצע הרך, כאשר רק שתי קבוצות בליגה ספגו יותר ממנה בדרך זו (באר שבע ספגה אחד בלבד, אם כבר שאלתם). האם חזרתם של השניים להרכב תצליח לשנות את העונה העגומה עד כה של הצהובים?

סקורר 11.12. סקורר, אתר רשמי
סקורר 11.12/אתר רשמי, סקורר

מחיר המהפכה?

לאתר סקורר

*** ערב המחזור ה-13, רק שתי קבוצות ספגו יותר שערים מאשר מכבי פתח תקוה (19). חשוב לציין כי את העונה שעברה סיימו הכחולים עם מאזן של 34 ספיגות, כאשר רק מכבי תל אביב והפועל באר ספגו פחות מהם.

*** המלאבסים ספגו עד כה את מספר השערים הגדול בליגה מהתקפות מעבר (8). מה אפשר לצפות מקבוצה שהחליפה ארבעה מתוך חמשת שחקני ההגנה הפותחים שלה בעונה שעברה (עמוס, דוס סנטוס, קוויאר ואלו).

שחקן מכבי פתח תקוה, תומאש סיבוק. אדריאן הרבשטיין
ההגנה של מכבי פתח תקוה סופגת הרבה בהתקפות מעבר. תומאש סיבוק/אדריאן הרבשטיין

איום סרק?

*** בנוסף למשחק ההגנה הבעייתי, גם בפן ההתקפי, הדברים לא הולכים למכבי פתח תקוה. הלוזונים רושמים העונה את מספר האיומים הנמוך בליגה בממוצע למשחק (9), כאשר ערב המחזור רק לשלוש קבוצות פחות שערי זכות במאזנן (12). מנור סולומון ולידור כהן הם מלכי השערים והבישולים של הקבוצה העונה (3 שערים ו- 2 בישולים לכל אחד). המספרים שלהם אומרים הכל.

שחקן מכבי פתח תקוה מנור סולומון עם שחקן הפועל באר שבע איסק קואנקה. ברני ארדוב
מלך השערים. מנור סולומון/ברני ארדוב

יותר מדויק, פחות מאיים?

*** תשעה משחקים רצופים בכל המסגרות בהם וידאר קיארטנסון לא מוצא את הרשת במדים הצהובים. זו הבצורת הארוכה ביותר שלו מאז שהגיע למכבי תל אביב.

*** החלוץ האיסלנדי כבש עד כה ארבעה שערי ליגה והוא מעמיד ממוצע של 0.33 שערים ל- 90 דקות (שער כל 260 דקות). לצורך השוואה, בעונה שעברה היו לוידאר 19 שערי ליגה, ממוצע של 0.66 שערים ל- 90 דקות (שער כל 136 דקות).

*** האם ניתן ללמוד משהו על המשבר של האיסלנדי מהנתונים שלו? תלוי בעיני המתבונן. מי שחושב שקיארטנסון של העונה לא מופעל מספיק, יכול אולי להיאחז בדבר הבא: בכל העונה שעברה האיסלנדי איים על השער 98 פעמים ב- 34% דיוק למסגרת (34). מנגד, עד כה העונה, הוא איים על השער 33 פעמים ב- 45% דיוק למסגרת (15).

וידאר קיארטנסון שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
תלוי בעיני המתבונן. קיארטינסון/קובי אליהו

שיטת משחק מוצלחת?

*** תתפלאו לשמוע, אבל הנעת הכדור של מכבי תל אביב העונה היא טובה. על פי הסטטיסטיקות היא הכי טובה בליגה. הצהובים מחזיקים בכדור 109 פעמים במשחק, למשך 18.2 שניות בממוצע להחזקה. זה הממוצע הגבוה בליגה. בשכלול הסופי זה יוצא 59% החזקה בכדור בממוצע למשחק. רק באר שבע מחזיקה יותר.

*** בנוסף, הצהובים מעמידים את אחוז ההצלחה הגבוה בליגה בכניסה עם הכדור לחצי המגרש של היריבה (67%), כאשר רק להפועל באר שבע אחוז הצלחה גבוה יותר משל הצהובים בכניסה עם הכדור לרחבת ה- 16.

*** נתון נוסף המלמד אותנו על הנעת הכדור המוצלחת של הצהובים הוא אחוז הדיוק שלהם במסירות. קבוצתו של ג'ורדי קרויף מוסרת העונה הכי הרבה פעמים בממוצע למשחק (588) והיא עושה זאת באחוז הדיוק הגבוה בליגה (86%).

שחקן מכבי תל אביב כריסטיאן באטוקיו. יוסי ציפקיס
אחוז גבוה בכניסות לחצי המגרש של היריב עם כדור. באטוקיו בפעולה/יוסי ציפקיס

כדרורים מיותרים?

*** מנור סולומון הוא השחקן שביצע הכי הרבה ניסיונות דריבל בליגה (135). הכישרון הגדול של הכדורגל הישראלי אומנם גם ביצע את מספר הדריבלים המוצלחים הגבוה בליגה (80), אך האם זה פוגע במשחק הקבוצתי של הכחולים? יכול להיות. מכבי פתח תקוה היא הקבוצה שמחלקת את מספר מסירות המפתח הקטן בליגה בממוצע למשחק (7). נקודה למחשבה.

סקורר 11.12. סקורר, אתר רשמי
סקורר 11.12/אתר רשמי, סקורר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully