וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה אחרי 21 שנה: אין מאמן הולנדי בארבע הליגות הגדולות

התרסקות במעמד המאמן ההולנדי. אחרי יונקר, קומאן ודה בור, הגיע תורו של פטר בוס. ביומיים האחרונים בלבד פוטרו שלושה מאמנים הולנדים באירופה (ואחד מהם כבר מועמד למכבי חיפה)

צילום וידאו: קובי אליהו, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: מאמן הולנדי שעדיין מחזיק בתפקיד

הפיטורים של פטר בוס מבורוסיה דורטמונד אתמול (ראשון) קבעה תקדים של יותר מ-20 שנה. לראשונה מאז מאי 1996, אין מאמן הולנדי באחת מארבע הליגות הגדולות באירופה (אנגליה, ספרד, איטליה, גרמניה).

הפעם האחרונה בה זה קרה הייתה ב-18 במאי 1996, כשיוהאן קרויף פוטר מברצלונה אחרי 1:1 בדרבי נגד אספניול, שני מחזורים לסיום עונת 1995/96 בספרד. חודשיים לאחר מכן רוד חוליט מונה למאמן-שחקן צ'לסי ובהמשך הוב סטבנס קיבל את שאלקה. מאז ועד אתמול תמיד היה לפחות מאמן הולנדי אחד בליגות הגדולות.

העונה הנוכחית התחילה עם ארבעה מאמנים הולנדים בליגות הגדולות; שניים בגרמניה ושניים באנגליה. פרנק דה בור פוטר מקריסטל פאלאס מהפרמיירליג ב-11 בספטמבר ואנדריס יונקר פוטר מוולפסבורג הגרמנית בדיוק שבוע אחריו. רונאלד קומאן פוטר מאברטון ב-23 באוקטובר ואתמול כאמור הגיע תורו של פטר בוס.

בעבר המאמנים ההולנדים היו מצרך מבוקש, אבל כעת נראה שהערך שלהם נמצא בירידה מסוימת. זה לא נגמר בליגות הגדולות בלבד. אלברט סטייפנברח שמוזכר כעת כמועמד למכבי חיפה, פוטר אתמול מגנק הבלגית ומריו בין פוטר ביולי מאפואל ניקוסיה אחרי חודשיים בתפקיד. שלשום גם הונבד ההונגרית פיטרה את מאמנה ההולנדי, אריק ואן דר מר.

המאמן ההולנדי הבכיר הפעיל הבכיר היום הוא יאפ סתאם, שאחרי עונה מצוינת עם רדינג מהצ'מפיונשיפ האנגלית, חווה עונה שנייה לא מוצלחת. מאמנים הולנדים נוספים ניתן למצוא בליגות בדנמרק, איחוד האמירויות, קפריסין, מלטה וכמובן ג'ורדי קרויף בישראל.

פרנק דה בור מאמן קריסטל פאלאס. רויטרס
פוטר כבר באמצע ספטמבר. דה בור/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully