וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונצנזוס של אנטי: אורן יוסיפוביץ על סיום דרכו של גיא לוזון במכבי חיפה

10.12.2017 / 11:30

אף מאמן מכבי חיפה לא קיבל כל כך הרבה ועשה עם זה כל כך מעט, ואף מאמן לא ספג כל כך הרבה אש, גיפים וחגיגות על חשבונו, ואת כל אלו גיא לוזון הביא על עצמו. אורן יוסיפוביץ על איש האנדרדוג שהלך לעולם של פייבוריטים וגילה - בדרך הכי כואבת - שזה לא העולם שלו

צילום: אדריאן הרבשטיין

קונצנזוס כזה של אנטי שמור רק למאמני נבחרת כושלים, ונראה שאתמול גיא לוזון שבר כל שיא. כאילו לא היו אמש אוהדי מכבי חיפה או הפועל באר שבע או מכבי תל אביב או בית"ר ירושלים או הפועל תל אביב או הפועל חיפה; כולם היו גוף אחד. או יותר נכון - גיף אחד. כולם נגד לוזון. כל האינטרנט ואחותו הגיבו לסוף דרכו של המאמן, והגיבו בעוז.

(טוויטר —> חיפוש "גיא לוזון"—>פופקורן)

"למה-ככה?" הרי לוזון לא אדם רע. אני, למשל, לא מכיר יותר מדי אנשים שלוזון הזיק להם באופן מכוון, או פגע פעם אישית. בי, למשל, הוא אף פעם לא פגע; בשיחות הבודדות שהיו לנו הוא אפילו היה "אחלה גבר", כמו שיותר מדי אנשים מעידים עליו. אז מדוע התגובות הללו, מה שמתפרש בעיני אנשים כ"שמחה לאיד"? התשובה: כי לא צריך לשנוא את השחקן בשביל לשנוא את המשחק. ואוהדי הכדורגל בישראל שונאים את המשחק, ואפשר להבין אותם.

המשחק הוא שאפשר לגיא לוזון להגיע לאן שהגיע, לעיתים בזכות…-
("אובג'קשן, יור הונור! הקונסלור עדין מדי";
"ססטיין. נא לשנות בפרוטוקול את הניסוח ל'לרוב'")

המשחק הוא שאפשר לגיא לוזון להגיע לאן שהגיע, *לרוב* בזכות קשרים על פני כישורים. אין בכך שום דבר פסול, אבל כשמשיגים משהו בזכות קשרים, הכישורים צריכים להיות בשמיים. ספוילר: הם לא היו בשמיים.

עם ישרואל לא אהב את מסלול חייו של לוזון ג'וניור. לא כשקיבל את הקבוצה הבוגרת של מכבי פתח תקוה בגיל 26, לא כשקיבל את הפועל תל אביב מוקדם כל כך, ולא שאחרי בני יהודה קיבל את הנבחרת הצעירה - דווקא בעת שדוד שלו סידר את אליפות אירופה U21 בארץ הקודש.

עם ישרואל לא אהב שבמסיבת העיתונאים הרשמית של הנבחרת, רגע לפני הטורניר, הסוכן האישי דודו דהאן ישב עמו מאחורי השולחן כדי לבשר שהקליינט חתם בסטנדרד ליאז'. עם ישרואל לא חשב שגיא לוזון מספיק מוכשר בשביל הבלגים - הרי בישראל אפילו לא ליקט תואר; עם ישרואל הניח שקשריו של הסוכן עם הבוס דושאטלה הם שהנחיתו את לוזון בגולה. עם ישרואל הניח שלאחר שפוטר מליאז', קשריו של הסוכן עם דושאטלה הנחיתו את הקליינט בקבוצה השנייה של הבוס, צ'רלטון. עם ישרואל לא גרס שהרזומה של לוזון הולם את תפקיד מאמן מכבי חיפה.

המשחק, עם ישרואל לא אהב את המשחק.

עוד בנושא

היום שאחרי: רשימת המועמדים של מו אלאך להחלפת לוזון
מכבי חיפה הודיעה: גיא לוזון סיים את דרכו כמאמן הקבוצה
גיא לוזון נפרד: "ניסיתי לעשות את המקסימום, זה לא עבד"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מאמן מכבי חיפה גיא לוזון. ברני ארדוב
כשמשיגים משהו בזכות קשרים, הכישורים צריכים להיות בשמיים. גיא לוזון/ברני ארדוב
זו לא שמחה לאיד, זה המשחק. אנחנו שונאים את המשחק, שונאים שעובדים עלינו, שונאים קיצורי דרך חסרי בסיס, בטח כשהם קורים לאחרים ולא לנו

ככה זה. אף אחד לא אוהב לקבל את העל-טבעי. מאותה סיבה ספג אברם גרנט את כל החרא בצ'לסי. עיתונאי ואוהדי אנגליה סירבו לקבל את קיצור הדרך הבלתי-טבעי-חד-פעמי הזה, זה לא ישב טוב בבטן. רק הצלחה משגעת יכולה למחוק תחושות כאלו, ותארו לכם שאפילו הפסד-פנדלים בגמר הצ'מפיונס לא סייע לאברם להרגיע את המעיים של הבריטים. ולוזון? גם אם תורידו את קנה המידה במיליארדי אחוז, הוא לא מתקרב להישג כזה. "גמר הצ'מפיונס" של לוזון, במקרה הטוב, הוא ניצחון ליגה חסר חשיבות על עשרה שחקנים של הפועל באר שבע.

"המשחק" זו גם גניבת הדעת. הפרנויה המשפחתית לפיה שופטים את לוזון בגלל שם משפחתו, הפרנויה הקבוצתית לפיה שופטים את מכבי חיפה אחרת משאר הקבוצות. השופטים לקחו לו משחקים, החלוצים החמיצו מצבים בטוחים, בכדורסל זה היה 20 הפרש, לא מכיר קבוצות שהיו חוזרות מ-2:0 (מול מכבי פתח תקוה, כן?), מדקה 30 עד 90 זה היה המשחק הכי טוב שלנו העונה, אם לא נשחק טוב עד המחזור הרביעי תערפו לי את הראש, הם לא עברו את החצי, הם לא הגיעו למצב, הם והם והם. גיא לוזון אימן את מכבי חיפה באופן גרוע, אבל את עצמו ניהל אף גרוע מכך, ולכן לא רק שלא היה לו צ'אנס לשרוד אלא שעם ישרואל כולו נראה כשמח לאיד עם לכתו.

זו לא שמחה לאיד, זה המשחק. אנחנו שונאים את המשחק, שונאים שעובדים עלינו, שונאים קיצורי דרך חסרי בסיס, בטח כשהם קורים לאחרים ולא לנו. וכשיש כאלה קיצורי דרך, התוצאות צריכות להיות נהדרות, בומבסטיות, נפלאות. וכשאתה מסיים כמאמן הרביעי הכי גרוע בתולדות מכבי חיפה כולה, המשחק אוכל גם אותך.

39.5% עם סגל כזה? כל אחד מכם יכול

ועדיין, למרות החגיגות ברחבי המדינה, אי אפשר לטעון שלוזון לא קיבל את שמגיע לו. באופן מקצועי, קר, נקי, אפילו מלא ברחמים (באמת): גיא לוזון עשה עבודה רעה מאוד במכבי חיפה. "אף מאמן לא הצליח שם מאז האליפות האחרונה אז למה אתם באים בתלונות ללוזון?", ישאלו אנשים. נכון, זו עובדה, אבל אף מאמן לא קיבל כל כך הרבה ועשה כל כך מעט. עטר (25.9%) קיבל רק תשעה משחקים, בנאדו (56.7%) קיבל רכש מצומצם, סטנויביץ' (42.2%) ומולנסטיין (43.9%) מקבלים הנחת זר, בלבול (49.2%) קיבל רק תקן של פקק, רוני לוי (49.1%) הביא גביע ובעבר גם שלוש אליפויות.

גיא לוזון קיבל גם זמן חימום בעונה שעברה, ועדיין, סיים קדנציה עם 27 משחקים ב-39.5% הצלחה, 14 מתוכם בלי גול (!), 12 הפסדים על האפס, הפרש שערים שלילי (32:30) אפס שחקנים שהתקדמו, אפס רגעי שיא. העונה, רשם לוזון ארבעה ניצחונות: על עשרה שחקנים של באר שבע, על רעננה, על עשרה שחקנים של אשדוד, על עשרה שחקנים של סכנין. וכן, הוא רשם גם תיקו 0:0 יוקרתי מול עשרה שחקנים של מכבי תל אביב וחזר מ-2:0 ל-2:2 מול עשרה שחקנים של מכבי פתח תקוה.

תחת לוזון רשמה מכבי חיפה את הבצורת הארוכה בתולדות המועדון (643 דקות בלי גול) ואת הסיבוב הראשון הרע ביותר מאז 1987/88 (ואז זה היה בצל טראומת אבי רן ז"ל). תחת לוזון רשמה מכבי חיפה הפסד ראשון אי פעם להפועל עכו, ואתמול, כשירת הברבור, חילק לוזון את הנקודה הראשונה אי פעם להפועל אשקלון (טריוויה: לפני הגול של איבנשיץ' כבש רק שחקן אשקלון אחד לרשת מכבי חיפה בליגת העל; שמו: דודו דהאן).

לפי ניצן ליבנה, רק עטר (25.9% ב-2012), מנסל (39.2% ב-1982-83) וספאסוב (39.4% ב-1960-65) היו רעים יותר בתולדות מכבי חיפה. אבל לוזון קיבל יותר מהם, הרבה יותר, בכל אספקט. הוא גם קיבל את הקיץ הכי חזק של שחר זה שנים, והגיע במצב בו שחר כל כך לא רצה לפטר, וגם כשהיה צריך לקבל את המגף, הוא קיבל אוויר לנשימה בדמות אלאך. ההולנדי לא רצה לזעזע עם הגעתו, אבל גם לו לא היתה ברירה. שאלתי בטור הקודם ואענה בטור זה: אני באמת מאמין שלוזון רצה, וניסה, ועבד, אבל אני גם באמת מאמין שכל אחד מכם, לרבות אמא שלי, לרבות קוף-מחשב שקובע הרכבים באקראי, היה מסיים עם לפחות 39.5% הצלחה - לו היה מקבל את אותו הצ'אנס ואותו הסגל. עצוב, אבל אני באמת מאמין בזה. כנראה שגם יענקל'ה.

גיא לוזון מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
הטעות הגדולה היתה לנטוש את הספינה הטובעת של הפועל תל אביב. גיא לוזון/ברני ארדוב

געגועיו לחודורוב

הגענו לפינאלת הבדיעבד.

ובדיעבד, הטעות הגדולה של לוזון היתה לנטוש את הספינה הטובעת של הפועל תל אביב. לוזון הוא איש אנדרדוג עם רזומה של אנדרדוג, טבע של אנדרדוג וכדורגל של אנדרדוג. במובן הזה, הפועל המפורקת התאימה לו באופן מושלם. לא בכדי, דווקא בחודורוב ספג רגעי חן ואפילו אהבה מהקהל. גישת "כל העולם נגדנו" היתה בדיוק הדבר שהפועל ההיא היתה צריכה, ובהרכבים-לא-הרכבים הצליח להוציא אפילו נקודה בטרנר.

וכשהעסק נהיה רע יותר וקודר יותר, איש האנדרדוג היה צריך להישאר ולהילחם יותר חזק. שם ממילא לא היה נשפט על כדורגל אלא על גירוד תוצאות. אבל לוזון ברח לעולם של פייבוריטים, וזה, כפי שראינו במהלך קריירה של 16 שנה, לא העולם שלו. וכל עוד אלי טביב לא יעשה אלי טביב, במינוי הבא יחזור לוזון להיות האנדרדוג - וכל העולם ימשיך להיות נגדו.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully