וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ההתקפה של בית"ר ירושלים היא רק מזל? ונתונים נוספים לקראת מחזור 13

8.12.2017 / 17:10

הירושלמים מדורגים רק במקום השישי בליגה במספר האיומים לשער למשחק (12.6). מנגד, הקבוצה כבשה את מספר השערים הגדול ביותר העונה (30). אתר "סקורר" מנסה לפענח את החידה. וגם: האם להפועל חיפה יש אופי של אלופה?

צילום וידאו: שלומי גבאי, עריכת וידאו: מתן חדד

מכבי חיפה (8) vs הפועל אשקלון (11)

1. כמו שעשתה העונה בלא מעט מחזורים, מכבי חיפה שוב הייתה הקבוצה שאיימה על השער הכי הרבה פעמים במחזור הליגה האחרון (18 איומים, 9 למסגרת). לצערו של גיא לוזון, רק לשלוש קבוצות יחס איומים לשערים גרוע משל קבוצתו עד כה (שער כל 14 איומים).

2. מלבד הפועל רעננה, הירוקים הם היחידים בליגה שטרם כבשו העונה במהלך רבע השעה הראשונה של המשחק. במידה ולא יעשו זאת גם מול קבוצתו של יובל נעים, סביר להניח שככל שיעברו הדקות, הירוקים יתקשו לפצח את המערך המעובה של הכחולים יותר ויותר. למעשה, רק שתי קבוצות ספגו העונה פחות שערים מהפועל אשקלון בין הדקות 45 עד 90.

3. מבין 11 שערי השדה שספגה העונה מכבי חיפה, רק אחד נרשם דרך האמצע. שישה שערים הגיעו דרך האגף הימני (האגף שבו משחק המגן השמאלי של הקבוצה) וארבעה נוספים דרך האגף השמאלי (האגף שבו משחק המגן הימני של הקבוצה).

4. את עמדת המגן השמאלי במכבי חיפה, מאייש העונה לרוב עמרי בן הרוש המושמץ. האם יש הצדקה לכך שסומן על ידי הקהל הירוק והצוות המקצועי כאחד הגורמים המרכזיים לחוסר ההצלחה של הקבוצה עד כה?

ערכנו השוואה סטטיסטית בין עמרי בן הרוש לבין הממוצע של כל 15 המגנים השמאליים ששיחקו העונה בליגה העל. המספרים לפניכם

עמרי בן הרוש. סקורר, אתר רשמי
עמרי בן הרוש/אתר רשמי, סקורר

5. היתרון הגדול ביותר שצפוי למכבי חיפה בהתמודדות הוא במאבקי הגובה. בעוד שהירוקים מחזיקים באחוז הניצחונות הגבוה בליגה בפרמטר זה (58%), הכחולים נועלים את הטבלה עם 44%.

אליסון דוס סנטוס מדורג במקום העשירי בליגה במספר המאבקים שניצח עד כה, אך רק שחקן אחד מתוך העשירייה הפותחת עשה זאת באחוזים טובים ממנו. אחת מנקודות האור של הירוקים העונה?

עוד נתונים: באתר סקורר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מאבקי גובה, סקורר. אתר סקורר, אתר רשמי
מאבקי גובה, סקורר/אתר רשמי, אתר סקורר

בני סכנין (9) vs הפועל באר שבע (2)

1. רק קבוצה אחת כבשה העונה פחות שערים מאשר בני סכנין במהלך 45 הדקות הראשונות (3). מנגד, אין אף קבוצה שכבשה יותר שערים מאשר הפועל ב"ש במהלך המחציות השניות (16). אם סכנין חולמת על לצאת עם משהו מהמשחק, היא תהייה חייבת לעלות ליתרון מוקדם שילחיץ את האלופה.

2. עד כה העונה, קבוצתו של ברק בכר כבשה 22 שערי שדה (הכי הרבה בליגה). 12 מתוכם הגיעו דרך האגף השמאלי, האגף של אנתוני וואקמה האדיר. אין אף קבוצה בליגה שהגיע למספר דו ספרתי של כיבושים דרך אחד האגפים או מהמרכז.

3. סיבה לאופטימיות עבור פליקס נעים? בני סכנין היא הקבוצה שספגה את מספר השערים הנמוך בליגה דרך האגף השמאלי (2). האם עלי עותמאן יצליח לעצור גם את הניגרי?

4. הפועל באר שבע ממשיכה לטפס מעלה בפרמטר מסירות המפתח וכעת רק מכבי נתניה מחלקת יותר מסירות ממנה בממוצע למשחק (17). בנוסף, מלבד דור מיכה, מאור מליקסון מוסר את מספר מסירות המפתח המדויקות הגבוה בליגה בממוצע ל- 90 דקות (2.7). לצורך השוואה, איסאק קואנקה מחלק 0.29 מסירות מפתח מדויקות בממוצע של אותו פרק זמן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

5. בני סכנין מחזיקה בכדור 113 פעמים בממוצע למשחק. הבעיה של האדומים היא שרק ב- 53% מהמקרים הם מצליחים להיכנס עם הכדור לחצי המגרש של היריבה ולהחזיק בו (אחוז ההצלחה הנמוך בליגה העונה). הסיבה לעונה המאכזבת?

עוד נתונים: באתר סקורר

בית"ר ירושלים (3) vs הפועל רעננה (12)

1. מצד אחד בית"ר, הקבוצה שכבשה הכי הרבה פעמים העונה במהלך 45 הדקות הראשונות (16). מצד שני רעננה, הקבוצה היחידה בליגה שטרם כבשה במהלך המחציות הראשונות. האם המפגש יוכרע כבר בפתיחה?

2. רעננה היא הקבוצה שכבשה את שעריה מהמרחק הקטן ביותר העונה (4.9 מטרים בממוצע לכיבוש). בנוסף, הקבוצה מהשרון טרם מצאה את הרשת בבעיטה מחוץ לרחבה. לרעננה יש כלים התקפיים מאוד מוגבלים. מנגד, בית"ר ירושלים כבשה את שעריה מהמרחק הגדול ביותר העונה (13.7 מטרים בממוצע לכיבוש).

3. בית"ר ירושלים מדורגת רק במקום השישי בליגה במספר האיומים שלה לשער בממוצע למשחק (12.6). מנגד, קבוצתו של בני בן זקן כבשה את מספר השערים הגדול ביותר העונה (30). יחס איומים לשערים של שער כל חמש בעיטות. מזל או איכות?

4. כל עוד הפועל רעננה לא תוריד את ממוצע איבודי הכדור שלה במשחק היא תישאר עמוק בתחתית. 69 איבודים במשחק זה הרבה יותר מידי, בטח לקבוצה שמחזיקה בכדור רק 44% מהזמן בממוצע למשחק.

5. בית"ר ירושלים מחזיקה באחוזי ההצלחה הגבוהים בליגה בשני פרמטרים חשובים, דריבלים (58%) ותיקולים (65%). כפי שניתן לראות, דויד קלטינס המצוין הוא הסיבה העיקרית לכך.

עוד נתונים: באתר סקורר

תיקולים, סקורר. סקורר,
תיקולים, סקורר/סקורר

מכבי נתניה (5) vs בני יהודה (6)

1. שתי הקבוצות אוהבות לכבוש העונה במהלך רבע השעה האחרונה של המשחק, בייחוד בני יהודה שכבשה שישה שערים מתוך ה- 16 שלה בדקות אלה. ככה שעל הנייר צפוי לנו משחק דרמטי ומותח.

2. תשעה מתוך 16 שערי השדה שכבשה העונה מכבי נתניה הגיעו דרך האמצע (הכי הרבה בליגה). על הנתון הזה אחראי יותר מכל עלי מוחמד, אחד השחקנים המצטיינים של הסיבוב הראשון. על פי הנתונים הסטטיסטים בלבד, הקשר המרכזי הוא אחד המתקלים, המוסרים והדריבלסטים הטובים העונה בליגה שלנו.

עלי מוחמד, סקורר. סקורר,
עלי מוחמד, סקורר/סקורר

3. מחצית מהשערים שספגה העונה בני יהודה הגיעו דרך התקפות מעבר (6). רק לשלוש קבוצות אחוז ספיגה גבוה יותר מאשר לבני יהודה בדרך זו.

4. כולנו כבר יודעים שמכבי נתניה היא זאת שמאיימת על השער הכי הרבה פעמים בממוצע למשחק העונה (16.4), לא מעט בזכותו של דיא סבע, מלך שערי הליגה של הסיבוב הראשון. אז ככה, סבע איים על השער 50 פעמים העונה (רק ערן לוי איים יותר ממנו), כבש 11 שערים ובישל עוד שניים. בנוסף, סבע מדורג ראשון באיומים למסגרת ובמסירות מפתח מדויקות. מה נאחל לו לקראת הסיבוב הבא?

5. רק שתי קבוצות מחלקות פחות מסירות מפתח מדויקות במשחק מאשר בני יהודה (4.8). מנגד, מכבי נתניה מובילה את הליגה בפרמטר זה עם תשע מסירות מדויקות בממוצע.

עוד נתונים: באתר סקורר

מועדון ספורט אשדוד (13) vs הפועל חיפה (1)

1. קבוצתו של עמיר תורג'מן היא אחת משתי הקבוצות שכבשו העונה יותר שערים במחציות הראשונות מאשר בשניות (2-5).

2. הפועל חיפה ספגה שמונה שערים מתוך העשרה שלה סה"כ במהלך 45 הדקות הראשונות. קבוצתו של ניר קלינגר היא היחידה בליגה שטרם ספגה בין הדקות 75 עד 90. אופי של אלופה?

3. לאחר השער שחטפה במחזור הקודם ממכבי ת"א, אשדוד היא הקבוצה שספגה את שעריה מהמרחק הגדול ביותר בליגה העונה (12.2 מטרים בממוצע לספיגה). בעיה בין הקורות?

4. הפועל חיפה היא הקבוצה שספגה את מספר השערים הקטן ביותר עד כה העונה (10). בנוסף, האדומים גם ספגו הכי מעט שערי שדה בליגה (7). הרבה בזכות הבלם המצטיין שלהם, גבריאל תמאש, שמחזיק בנתונים סטטיסטים מרשימים (76% ניצחון במאבקים, 76% הצלחה בניסיונות התיקול ו- 8.5 חילוצי כדור במשחק).

גבריאל תמאש, סקורר. סקורר,
גבריאל תמאש, סקורר/סקורר

5. ויקטור גנב, בלמה הזר של אשדוד, אחראי העונה כבר על חמש טעויות שהובילו לספיגת שער. במשחק הליגה האחרון של הקבוצה נגד מכבי ת"א, גנב לא שותף והקבוצה הצליחה לצאת עם נקודות יקרות.

עוד נתונים: באתר סקורר

עירוני קרית שמונה (7) vs הפועל עכו (14)

1. שתי הקבוצות כבשו העונה מספר זהה של שערים (12), כאשר ההבדל המשמעותי בין השתיים הוא במספר השערים שכל אחת ספגה (25 ספיגות לעכו, 12 לקרית).

2. הפועל עכו רושמת 1.6 מסירות ומחזיקה בכדור 4.9 שניות בממוצע לפני כובש (רק להפועל רעננה רצף מסירות נמוך משל הפועל עכו לפני כיבוש).

3. רק לשתי קבוצות אחוז דיוק למסגרת נמוך מזה של עירוני קרית שמונה (30%).

4. עמית ביטון ומוחמדו סיסוקו הם שני השחקנים שביצעו העונה הכי הרבה טעויות שהובילו לספיגת שער (7 כ"א). שניהם מהפועל עכו

5. עירוני קרית שמונה מאבדת 65 כדורים בממוצע למשחק (רק שתי קבוצות מאבדות יותר ממנה העונה). שובל גוזלן ונייג'ל האסלביינק "מככבים" בפרמטר זה.

עוד נתונים: באתר סקורר

איבודי כדור, סקורר,. סקורר,
איבודי כדור, סקורר,/סקורר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully