וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון "מחק" גם את התרגיל של לו: "החלטתי ללכת איתו ולא להתנגד"

פלאשבקים לימי בלאט: כוכב הקאבס דרש מהמאמן לשנות תרגיל לפני התקפה מכרעת מול הקינגס, לו נעתר. הפרשנים נפעמים מהשיפור בקליעה של ג'יימס, שמתרברב: "השומרים שלי לא מבינים מאיפה זה בא להם"

צילום: נועם אשל עריכה: מתן חדד

לברון ג'יימס עשה זאת שוב: בדיוק כמו במשחק 4 המפורסם מול שיקגו בחצי גמר המזרח לפני שנתיים, בו "מחק" לדיוויד בלאט תרגיל בהתקפה מכריעה וקלע שלשה, גם הלילה (בין רביעי לחמישי) ג'יימס ביטל תרגיל מתוכנן של מאמנו, וקבר את הזריקה המנצחת מול ב-95:101 על סקרמנטו. 20 שניות לסיום המשחק, כשהקאבס ביתרון שתי נקודות, טיירון לו החל לשרטט תרגיל. ג'יימס קטע אותו ודרש לבצע את תרגיל "שיקגו", על שם אותו מהלך מול הבולס ב-2015. וכך היה. לו איפשר לג'יימס להחליט בעצמו איזה מהלך להריץ, וזכה בכל הקופה.

הפעם, בניגוד לתקדים דיוויד בלאט, הוא ולא לברון (שבזמנו בישר לעיתונאים ש"מחק" את התרגיל של בלאט) היה זה שסיפר על כך לעיתונאים. "תכננתי שנעשה מהלך אחר לחלוטין, אבל אז לברון אמר, 'אני רוצה שנעשה שיקגו'. אמרתי 'אוקיי', והלכתי איתו. בסוף כמובן שהוא קלע זריקה ענקית".

ג'יימס, שסיים את המשחק עם 32 נקודות, 11 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, נזכר בסיום בערגה באותו מהלך מפורסם מול הבולס. "אני לא זוכר הכל לפרטי פרטים, לא בטוח איך זרקתי, אבל זה היה אלתור של ממש. שרטטנו את התרגיל הזה מהראש, ואני זוכר שמתיו דלבדובה נתן לי מסירה נהדרת, ושהצלחתי להתרומם מעל ג'ימי באטלר ולקלוע", סיפר. "מאז ועד היום המהלך הזה נקרא 'שיקגו'. יש למהלך עוד אופציות חוץ מזריקה שלי, אבל היום נותרו חמש שניות על השעון והייתי חייב לקחת את הזריקה".

עוד בנושא

ניצחון 13 ברצף לקליבלנד, בוסטון הזיעה, מילווקי גברה על דטרויט
ללא קרי: גולדן סטייט ניצחה 87:101 בשארלוט, טריפל דאבל לדוראנט
שיר הקונטרה: יוסטון הופכת לקבוצה קטלנית בשני צדי המגרש

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
זכרונות מ-2015. לברון מחלק הוראות/GettyImages

השלשה המכרעת הזו הייתה המשך ישיר לידית המשופרת שלברון מציג העונה. הלילה הוא קלע חמש שלשות משמונה ניסיונות, וסגר שמונה משחקים מתחילת העונה שבהם הוא קולע שלוש שלשות ומעלה. האחוז העונתי שלו - 43 - הוא הגבוה בקריירה. לשם השוואה, הממוצע העונתי הגבוה ביותר של לברון מחוץ לקשת עד כה היה בעונת 2012/13, כשחקן מיאמי, אז דייק ב-40.6 אחוזים מהשלוש.

"אני בסך הכל מנסה להמשיך לשפר את המשחק שלי", אמר ג'יימס כשנשאל כיצד הפך לקלע אמין לפתע, בגיל 32. "אני מנסה להשתפר מדי שנה, וקליעה מבחוץ זה פחות או יותר הדבר הכי חשוב ב-NBA כרגע, כך שהייתי חייב להשתפר באספקט הזה. השקעתי המון מאמצים בפגרה ועכשיו אני מנסה להביא את זה גם למשחקים שלנו".

לברון מצטיין בעיקר בשלשות מתוך כדי כדרור כשהוא לוקח צעד לאחור. עד כה העונה, הוא קלע 8 שלשות כאלה מ-11 ניסיונות, אחת מהן בזריקה המכרעת הלילה. "הרבה קבוצות לא מצפות שאקח כאלה זריקות מבחוץ, אבל אני מרגיש איתן נוח לפחות כמו שאני מרגיש באזור הצבע. אני מנסה לתפוס את השומרים שלי ברגע של חוסר שיווי משקל ולעלות לזריקה בדיוק בשבריר השנייה הזה. הם לא מבינים מאיפה זה בא להם", אמר.

גם חבריו של לברון נפעמים מהיכולות החדשות שהוא מגלה, ובעיקר מהמנהיגות שלו ברבעים אחרונים, שהפכו לזמן החביב עליו במשחקים. "הוא פשוט דורש את הכדור, הוא נותן לך את התחושה שתנצח לא משנה מה", אמר קייל קורבר. "כבר שיחקתי לצד כמה שחקנים גדולים במהלך השנים. שיחקתי עם דרק רוז כשהוא היה MVP, עם אלן אייברסון בשיאו, עם שחקנים שעשו דברים מדהימים...אבל לברון לוקח את זה לרמה אחרת לגמרי. מדהים לראות את זה מקרוב ולא בתור צופה מהצד, אבל בתור שחקן שממש נמצא לידו על המגרש. אני פשוט מאושר שנפלה בחלקי ההזדמנות לשחק איתו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס, עם קווין לאב. GettyImages
שוב צדק. לברון אחרי השלשה המכריעה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully