וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת בניון: כל הדרך לשיחה המכריעה השבוע

5.12.2017 / 14:30

הסיפור המקצועי מאחורי הספסול. הבאזז השלילי שהוביל אחרי זה לנתק. האנשים שלוחשים על אוזנו של הכוכב והפגישה הקריטית שאמורה להתרחש השבוע. הבלוג של אופיר סער עם כל מה שצריך לדעת על סיפור בניון בבית"ר ולמה כל הצדדים צריכים להצטרף לדרישת האוהדים

צילום: בני בן סימון עריכת וידאו: מתן חדד

1. בפגרה האחרונה טסו לסופשבוע באמסטרדם שלושת השחקנים המובילים של בית"ר ירושלים - איתי שכטר, עידן ורד ויוסי בניון. כשהשלושה חזרו לארץ, סיפרו ורד ושכטר לאנשי בית"ר על קבלת הפנים שקיבלו מאיאקס עת ביקש בניון לבקר במתקניה וב"אמסטרדם ארינה". נהג מיוחד אסף אותם והם קיבלו שם כבוד של מלכים. חודשים ספורים שיחק בניון בקבוצת הנוער של איאקס, אך עד היום הם לא שוכחים זאת, מתברר. לפני שהישראלים הלכו, סיפר להם אחד האנשים הבכירים במחלקה: "אנחנו עדיין אוכלים את הלב שנתנו לך לחזור לישראל ולא נלחמנו כדי שתישאר כאן. כל השנים ששיחקת בספרד ואנגליה לא הפסקנו לדבר על זה".

זו רק דוגמה קטנה לבאזז שיוצר יוסי בניון בכל מקום אליו הוא מגיע. פעם זה באייאקס, ופעם זה בבית"ר. תוסיפו לזה את החזרה של אלי אוחנה למועדון, את האפשרות שיוסי בניון חווה את העונה האחרונה בקריירה שלו בצהוב, ותבינו היטב כמה אקשן יש בטדי העונה. האקשן הזה הדליק את האוהדים, גרם לאנשים לחשוב שבית"ר מסתכלת לגדולות בלבן של העיניים, האקשן הזה הרים את המועדון מבחינה תדמיתית, אבל לפעמים הוא גם יוצר בעיות. הבאזז הזה שיוסי בניון מביא איתו לכל פינה משפיע לא מעט על המצב שלו בבית"ר, כפי שתכף תראו.

עוד בנושא

מי בבית"ר ירושלים מנסה להראות ליוסי בניון את הדרך החוצה?
אוהדי בית"ר שוב קיללו את בן זקן שענה: "כל ההחלטות מקצועיות"
עיריית ירושלים הכריזה: קירוי אצטדיון טדי יושלם בחודשים הקרובים

יוסי בניון שחקן בית"ר ירושלים על הספסל (במרכז) בין ציון צמח לבין עמיר עגייב. אדריאן הרבשטיין
המינוי של בן זקן שלח אותו לקצה הספסל. יוסי בניון/אדריאן הרבשטיין

2. אלי אוחנה וגם אלי טביב הבינו מהר מאוד בהתחלה כמה הבאזז סביב צירוף בניון תורם לקבוצה. גם מקצועית הייתה שביעות רצון מלאה כאשר כבר ב-30 דקות הראשונות שלו נגד ואשאש במוקדמות הליגה האירופית, בניון שינה את המשחק והיה הגורם המשפיע ביותר במהפך במושבה והניצחון 3:4.

הכל נראה ורוד עד המשחק בבורגס נגד בוטב פלובדיב. איכשהו אחרי המשחק המסרים שהתחילו להגיע לבניון הם כאלה שאלי טביב מתנגד לכך שיפתח בהרכב. לאחר פיטורי מימר הדברים אמנם נרגעו, בניון חזר לעניינים ואף פתח וכבש במחזור השני בניצחון 1:4 על מ.ס אשדוד, אבל אז נוצרה לו בעיה חדשה: משחק ההגנה הגרוע של בית"ר לא משתפר. לאט לאט בבית"ר התחילו להבין שאנטואן קונטה לא בדיוק רוצה להיות בלם ומעבר לכך, יש יותר מדי בעיות הגנתיות. בבית"ר החלו לחשוב איך לאייש את ההרכב בכמה שיותר שחקנים בעלי אופי דפנסיבי.

ברגע שבני בן זקן מונה, הבעיה הזו של בניון רק גדלה. מקצועית, בן זקן שאף לשלישיית קישור בעלת אופי כמה שיותר הגנתי. בניון יצא לגמרי מתמונת ההרכב, כאשר לאורך זמן הדברים הגיעו למצב בו הוא כלל לא נספר כאופציה ל-11. התסכול גבר בשבועיים האחרונים כאשר בניון נשאר מחוץ להרכב ואף לא שובץ כמחליף ראשון במשחקים בהם שחקנים מובילים כמו עידן ורד וחן עזרא אינם כשירים. ואם זה לא מספיק, יש יותר מדי "נשמות טובות" מסביב שמטפטפות כל פעם סיפורים לגבי הדמות שעומדת מאחורי המהלכים ולא רוצה לראות אותו משחק.

בני בן זקן. ברני ארדוב
"נשמות טובות" מטפטפות סיפורים לגבי הדמות שלא רוצה לראות את בניון משחק. בני בן זקן/ברני ארדוב

3. הסיפור עם בניון הוא מקצועי ביסודו וקשור למשחק ההגנה של בית"ר, אבל בהכנות למשחק מול מכבי חיפה נוסף נדבך אחר לסיפור. אותו משחק מול מכבי חיפה, והמתח סביב בניון שקדם לו, היה בעצם נקודת הקיצון בפרשה. עוד מיום שלישי במהלך אותו השבוע בניון ביקש כי במידה ולא יפתח, יאפשרו לו להיות מחוץ לסגל. אוהדי מכבי חיפה וסמי עופר זו נקודת תורפה שלו והוא רצה לחסוך מעצמו ישיבה על הספסל, מה שבבית"ר לא הסכימו לקבל.

שני הצדדים עשו טעות גדולה שלא פתרו את העניין עוד באותו יום והכול נמרח עד ליום שבת עת שהה עם הקבוצה במלון לקראת המשחק. בסופו של דבר בניון הגיע למלון, הצטרף לקבוצה ואף נכנס לדקות האחרונות של המשחק, אך התחושות סביב אותו אירוע היו לא בריאות עבור המועדון. אפשר לומר שמאז אותו אירוע לבניון אין את אותו קרדיט ודחיפה בתוך המועדון לראות אותו על המגרש. מאותה נקודה נוצר איזשהו נתק שפוגע גם בשחקן וגם במועדון.

אוהדי בית"ר ירושלים. אדריאן הרבשטיין
אצלם הוא קונצנזוס. אוהדי בית"ר/אדריאן הרבשטיין

4. כאן נכנס הקהל של בית"ר לתמונה. כיום יש קונצנזוס בקרב אוהדי בית"ר ירושלים על כך שבניון צריך לשחק יותר ולהישאר במועדון. האוהדים הם הלקוחות של בית"ר ירושלים ואי אפשר ללכת נגדם ולזלזל בתחושות שלהם. לא מדובר בקומץ שעושה נזק, אלא בדעה רווחת של מרבית הקהל, מה שמחייב את בית"ר לתת את הדעת על כך. האוהדים לא אמורים להשפיע על ההרכב או הסגל, אך גם אי אפשר לעבוד עליהם. אין חובה לתת לבניון לפתוח בהרכב, אך הצדדים כן חייבים לתקשר ולנסות לראות איך שומרים את החיבור הזה במקום בריא.

בבית"ר גם צריכים להיות ריאליים: הם לא באמת יוכלו להיאבק עם הפועל באר שבע על האליפות. הפערים המקצועיים גדולים מדי, אבל הם כן צריכים לשמור על קבוצה חזקה ומסקרנת, כזאת שהקהל מתחבר אליה, ימשיך ללוות אותה ולמנוע ממצב בו טדי מתחיל להתרוקן. הישארות של יוסי בניון היא חלק מזה.

זה, אגב, גם הרצון האמיתי של בניון. הוא יודע היטב שאת האהבה שהוא מקבל מהקהל בבירה, קשה יהיה לו למצוא במקום אחר. זאת יכולה להיות שנת פרישה אדירה עבורו. אין אופציה טובה יותר בשוק. אם בניון היה סגור על זה שהוא חותך בינואר, הוא כבר היה מודיע זאת לבית"ר ומפסיק להתאמן. מנגד, גם בבית"ר מבינים היטב שלא יהיה חכם לאבד אותו ולייצר עוד כאוס בעונה הכל כך מתוסבכת הזאת.

פגישה או שיחה משמעותית אמורה להתקיים בימים הקרובים, במטרה לאחד את הרצונות האלה. זו יכולה להיות גם פגישה זוגית, משולשת, או סתם שיחת טלפון מכרעת. המטרה: לשים סוף לרכילויות, לחדד את השיקול המקצועי מאחורי הספסול של הכוכב ולדבר על הבאזז והמתחים הלא בריאים שנוצרים תוך כדי העונה. אם הכותרת שתצא מאותה פגישה לא תרמוז על אווירה חדשה ורצון טוב, שני הצדדים יפסידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully