וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום. ונורא: המדור של סקורר מכין אתכם לדרבי הגדול של חיפה

4.12.2017 / 14:30

מכבי חיפה מאיימת על השער יותר מהפועל חיפה. מבין כל קבוצות הליגה, היא בעטה הכי הרבה לשער מתוך הרחבה. אז איך הקבוצה של קלינגר כבשה שבעה שערים יותר מזו של לוזון? נדמה שהתשובה נמצאת אצל השחקן שמאיים הכי הרבה על השער בירוק. אתר סקורר מנתח את הדרבי החיפאי

שחקן מכבי חיפה, קאיו. ברני ארדוב
קאיו מסמל את מכבי חיפה/ברני ארדוב

התחלה חדשה

לאתר סקורר

*** מכבי חיפה היא אחת מבין שלוש קבוצות הליגה שטרם מצאו העונה את הרשת במהלך רבע השעה הראשונה של המשחק. אין ספק כי שער מהיר בשביל קבוצה שנתקלת לרוב בהגנה צפופה ומעובה, יכול להפוך את המשחק לפשוט יותר ולהיות המפתח לניצחון.

*** האם הירוקים יצליחו לעשות זאת דווקא בדרבי? על פי הסטטיסטיקה של היריבה הערב, זאת בהחלט הזדמנות. 8 מתוך 10 השערים שספגה עד כה הפועל חיפה, נכבשו במהלך המחציות הראשונות. אין אף קבוצה שספגה יותר ממנה במהלך הדקות 0 עד 15 (2) ורק הפועל עכו ספגה יותר ממנה במהלך 45 הדקות הראשונות.

*** לעומת זאת, אם במכבי חיפה חושבים להכריע את הדרבי בדקות הסיום, שיחשיבו שוב. הפועל חיפה היא הקבוצה היחידה בליגה שטרם ספגה במהלך רבע השעה האחרונה של המשחק.

רן קדוש שוער הפועל חיפה. ברני ארדוב
הפועל חיפה לא סופגת בדקות ההכרעה. רן קדוש/ברני ארדוב

רחבת הריקודים

לאתר סקורר

*** הפועל חיפה סופגת את שעריה מהמרחק הקטן ביותר העונה (5.5 מטרים בממוצע). נתון זה יכול להעיד על משחק הגנה נסוג, שמאפשר ליריבה להגיע עם הכדור לתוך הרחבה. שני השערים שספגו בשבוע שעבר ממכבי תל אביב, היו הראשונים העונה של האדומים מחוץ לרחבת ה- 16 שלהם.

*** מנגד, מכבי חיפה כבשה את כל 14 השערים שלה מתוך הרחבה של היריבה, כאשר רק שלוש קבוצות כבשו ממרחק קטן יותר ממנה בממוצע. שיטת משחק או חוסר בשחקנים עם יכולת בעיטה?

*** ואם כבר רחבה, השחקן שכבש את מספר השערים הגדול בליגה מתוך ה- 16, הוא לא אחר מאלון תורג'מן, לאקס הירוק שבעה שערים כאלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקן הפועל חיפה, אלון תורג'מן. שלומי גבאי
יפציץ גם מול האקסית? אלון תורג'מן/שלומי גבאי

מלכת ההתקפות המתפרצות

לאתר סקורר

*** הפועל חיפה אוהבת התקפות מעבר ובצוותא עם מכבי נתניה, כבשו האדומים הכי הרבה שערים העונה בצורה הזו (9).

*** קבוצתו של גיא לוזון סובלת העונה לא מעט מהתקפות מתפרצות, עם 7 ספיגות עד כה. ככה זה כשאתה לא כובש מוקדם, נכנס ללחץ ושולח הרבה שחקנים קדימה להציל את המולדת.

שחקן מכבי חיפה, דקל קינן. יוסי ציפקיס
הירוקים סופגים הרבה ממתפרצות. דקל קינן/יוסי ציפקיס

המאיימים והממש לא מאיימים

לאתר סקורר

*** מכבי חיפה מאיימת על השער 14.5 פעמים בממוצע למשחק, מתוכם 45% אל המסגרת (6.5). מנגד, הפועל חיפה מאיימת 13.3 פעמים בממוצע למשחק ב- 36% דיוק למסגרת. אז איך תסבירו את זה שקבוצתו של ניר קלינגר כבשה עד כה שבעה שערים יותר מזאת של גיא לוזון?

*** איכות המצבים? מבין קבוצות הליגה, מכבי חיפה היא זאת שבועטת לשער הכי הרבה פעמים מתוך רחבת ה- 16 של היריבה בממוצע למשחק (8.4). זה חוסר שקט או חוסר מזל?

*** בשביל לקבל תמונה מעט יותר רחבה, בדקנו מיהו השחקן שרשם את מספר האיומים הגדול ביותר העונה בשני הצדדים ומה יצא מזה. מצד אחד קאיו. מצד שני חנן ממן. נראה לנו שכל השאלות שעלו בסעיף הזה קיבלו תשובה.

סקורר משחק מרכזי מחזור 12. סקורר,
השוואה בין ממן לקאיו/סקורר

להזמין חילוץ

לאתר סקורר

*** לגיטימי שקבוצה שאחוז ההחזקה שלה בכדור נמוך (הפועל חיפה עם 44% במשחק), תחלץ יותר כדורים מקבוצה שאחוז ההחזקה שלה גבוה (מכבי חיפה עם 54% במשחק). לכן, זה שהפועל חיפה מחלצת שמונה כדורים יותר ממכבי חיפה בממוצע למשחק זה בכלל לא מפתיע.

*** אבל אם נוציא את הפועל חיפה מהמשוואה, הירוקים יכולים להיות מרוצים ממספר חילוצי הכדור שלהם בממוצע למשחק (49)? ממש לא. מכבי חיפה מדורגת אחרונה בליגה בפרמטר החילוצים, כאשר מכבי תל אביב, הפועל באר שבע ומכבי נתניה, שמחזיקות בכדור זמן רב יותר מהירוקים במשחק, טובות ממנה.

*** אצל מכבי חיפה, מספר חילוצי הכדור מעיד על חוסר היכולת של הקבוצה לעשות משחק לחץ ראוי. נקודת האור? דווקא במשחק הליגה האחרון שלהם, ראינו את הירוקים מפעילים לחץ רב על מכבי נתניה במהלך המחצית השנייה, מה שבסופו של דבר גם הוליד את שער השוויון.

*** בטבלה: 20 השחקנים שחילוצי הכי הרבה כדורים ב-11 המחזורים הראשונים של העונה. שלושה נציגים להפועל, אחד בלבד למכבי.

סקורר משחק מרכזי מחזור 12. סקורר,
20 השחקנים שחילצו הכי הרבה כדורים העונה/סקורר

האגף החזק

לאתר סקורר

*** שתי החיפאיות מעדיפות לבנות את ההתקפות שלהן דרך האגף הימני. בעוד שהאדומים בונים 30 התקפות בממוצע למשחק דרך אגף זה, הירוקים מתקיפים משם 31 פעמים במשחק.

*** אז איפה ההבדל בין השתיים? 13% מההתקפות של הירוקים מצד ימין מסתיימות עם בעיטה לעבר השער (האחוז הגבוה בליגה). אצל הפועל חיפה, דווקא ההתקפות שנבנות דרך הצד השמאלי מוכיחות עצמן יותר.

*** ארנסט מאבוקה, המגן הימני של הירוקים, הוא סגן מלך הבישולים של הקבוצה בצוותא עם סינטהיו סלליך (3 בישולים כ"א). בנוסף, מאבוקה הוא השחקן שרשם הכי הרבה ניסיונות הגבהה במסגרת הליגה העונה (69). מנגד, סגן מלך הבישולים של הפועל חיפה הוא שמואל שיימן, המגן השמאלי של הקבוצה (3 בישולים).

ארנסט מאבוקה שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
מגביה הכי הרבה בליגה. ארנסט מאבוקה/ברני ארדוב

מסירות מפתח

לאתר סקורר

*** למרות שמכבי חיפה מוסרת 107 פעמים יותר מהפועל חיפה בממוצע למשחק, האדומים מחלקים יותר מסירות מפתח מהירוקים (15 לעומת 13 בממוצע למשחק).

*** שני השחקנים שחילקו העונה הכי הרבה מסירות מפתח מדויקות בשתי הקבוצות: חנן ממן (שני בליגה) וגילי ורמוט (תשיעי בליגה). הראשון שחקן הרכב עם 1021 דקות. השני עם מעמד הרבה פחות בטוח ו-545 דקות.

סקורר משחק מרכזי מחזור 12. סקורר,
מסירות מפתח העונה/סקורר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully