וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא עשה טעות, לא היה לו סיכוי": כיצד נדחק כרם משעור לפאתי הספסל של מכבי תל אביב?

שיחות הרגעה עם ספאחיה ("פציעות הן הבעיה היחידה שלו"), דאגה בסביבה הקרובה ("נראה מדוכדך"), פרגון מהחברים ואזהרות משחקני עבר ("זה היה הדבר הכי צפוי בעולם"). חצי שנה אחרי שנחשב לאחד הישראלים הבכירים והמבוקשים, הפורוורד מנסה להיחלץ מהתקופה הקשה בקריירה שלו

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס
במכבי תל אביב מעידים על כמה וכמה שיחות אישיות שספאחיה יזם עם משעור לאחרונה. "אל תדאג", אמר המאמן למשעור באחת מהן. "ברגע שתתאושש מהפציעה, אתן לך לשחק יותר"

לפני כעשרה ימים נועד כרם משעור לשיחה עם נבן ספאחיה. "אל תדאג", ניסה מאמן מכבי תל אביב להרגיע את הפורוורד, "ברגע שתתאושש מהפציעה, אתן לך לשחק יותר". ספק אם משעור באמת נרגע. בשבועות האחרונים הוא הביע בפני מקורביו כי לא יזכה לדקות משחק משמעותיות העונה. זו לא הייתה השיחה היחידה שערך המאמן עם השחקן. בקבוצה מעידים על כמה וכמה שיחות כאלה, שבהן ניסה ספאחיה לנסוך בו ביטחון.

רק לפני שנה, בדצמבר 2016, הוכתר משעור לשחקן החודש בליגת העל. הוא הצעיד את בני הרצליה לניצחון מרשים על הפועל ירושלים, בו העמיד 18 נקודות ו-12 ריבאונדים, והממוצע שלו באותו חודש - כמו בעונה כולה - עמד על דאבל-דאבל. הערב (ראשון, 21:00, ספורט5) ישוב הפורוורד לארנה, ויקווה לצאת איכשהו לדרך חדשה. הוא ייכלל בסגל של מכבי, אבל אחרי שקלע 11 נקודות בחמשת משחקי הליגה בהם שותף - ולאור העובדה שהוא עדיין ממתין לשניית המשחק הראשונה שלו ביורוליג, גם הוא יופתע כנראה אם יצליח לנפק תצוגה משמעותית. הפציעות שפקדו אותו, תחילה בקרסול וכעת שבר באפו, שבגינו הוא נאלץ להתאמן עם מסכה, מקשות עוד יותר על השתלבותו.

אפשר להבין את הלחץ בו שרוי משעור בן ה-26. צומת הדרכים אליו נקלע עשוי להשפיע על כל הקריירה שלו. אחרי שנבחר לפני שנתיים לתגלית העונה ואשתקד נכלל בחמישיית העונה של הליגה, הוא אחד מאותם שחקנים שקיבלו חוזה שמן ביד אליהו כשעליהם התווית המחייבת של "הדבר החם הבא"; הוא לא רוצה להיות אחד מאלה שמצאו עצמם לבסוף בפאתי הספסל הצפוני בהיכל.

התסמינים כבר כאן: אם בתחילת העונה זכה השחקן לקרדיט ונראה טוב בגביע ווינר (חמש נקודות ושישה ריבאונדים לערב), אט אט הוא החל לקבל פחות ופחות דקות. השפל נרשם כאשר ביום חמישי האחרון, מול ז'לגיריס קובנה, הוא לא נכלל בסגל. משעור נראה נבוך למדי כאשר במרבית שלבי הרבע השלישי המתין בסבלנות ביציע לפעולת שיווק שנערכה יחד עם אחד האוהדים הצעירים. שפת גופו שידרה חוסר נוחות מהסיטואציה. לאחר הניצחון על הליטאים הוא אף היה בין הראשונים לעזוב את חדר ההלבשה, מיד בתום הנאום הקצר של ספאחיה.

עוד בנושא

21:00, ספורט 5: משעור ומכבי תל אביב אצל הפועל ירושלים
טרנס קינזי, ארט פראחוסקי ודיאנדרה קיין לא נרשמו למשחק
כהן: "לא צריך להיות ותיק במכבי כדי להבין כמה המשחק הזה גדול"

כרם משעור, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הדבר החם הבא" כבר מתקרר. משעור ביציע מול ז'לגיריס/ברני ארדוב
ישראלי ששיחק בעבר במכבי תל אביב: "כשאני רואה את משעור מאחורי הספסל, פשוט נהיה לי לא טוב. זה היה הדבר הכי צפוי בעולם. אמנם הפציעה זירזה את הכול, אבל מסיטואציה שאתה לא מתלבש בקבוצה כמו מכבי קשה מאוד לצאת"

"כרם היה מודאג וקצת מדוכדך בתקופה האחרונה", מספר גורם בסביבתו של משעור. "הוא בחור צנוע מאוד, שלא אוהב להתלונן ונזהר עם מי הוא מדבר על זה, אבל הוא הביע חשש בפני כמה מהאנשים הכי קרובים אליו שהוא ילך אחורה כתוצאה מהמצב, ואולי לא ישחק".

מקורבים למשעור אף מתרפקים כבר על היחס הבונה והמטפח לו זכה בקבוצתו הקודמת. "בהרצליה קיבל משעור בעונה שעברה המון דקות וחופש פעולה. זה חיוני בעבורו כדי להתפתח. גם כשהוא טעה, הוא לא ירד לספסל. הוא נשאר על המגרש ולמד מזה, וכך צבר ביטחון. במכבי זה לא קורה".

שחקן ישראלי שמכיר היטב את הסיטואציה, ושיחק במכבי תל אביב בשנים האחרונות, מודאג אף הוא מהשפעת המדיניות של המועדון על התפתחותו המקצועית של משעור. "כשאני רואה את משעור מאחורי הספסל, פשוט נהיה לי לא טוב. זה היה הדבר הכי צפוי בעולם. אמנם הפציעה זירזה את הכול, אבל מסיטואציה שאתה לא מתלבש בקבוצה כמו מכבי קשה מאוד לצאת, במיוחד כשאתה מראש לא אמור להיות הכוכב של הקבוצה. בעוד שכולם משחקים באירופה ובליגה, אתה משחק רק במפעל אחד, וזה לא כיף".

גם במכבי מודעים לסכנה שמשעור ייפול קורבן לסטטיסטיקת הנושרים. "כרם אדם סגור, וחבל יהיה לאבד אותו", אמר גורם במועדון. "עקבנו אחרי ההתפתחות שלו. באימונים הוא מאוד משתדל ונכנס עכשיו שוב לכושר, אבל הוא סבל מפציעות והקבוצה רצה. ספאחיה ישלב אותו לאט לאט".

המאמן שוחח כאמור כמה פעמים עם משעור מאז פציעתו כדי לחזק לו את הביטחון. "הבעיה היחידה של משעור היא הפציעות", מבהיר ספאחיה. "הפציעות הן ששמו אותו בצד. הוא אדם מדהים. במקרים רבים זה עניין של סבלנות, הוא בדרך חזרה ויחזור כמה שיותר מהר".

מה הסיכוי של משעור להצליח ביורוליג? בינתיים קשה לראות כיצד הוא ישתלב במסגרת האינטנסיבית הזו, וספאחיה לא רוצה להתחייב. "בליגה הישראלית הוא יהיה בסגל, וגם יקבל דקות משמעותיות. הוא מתאושש ומשתפר בכל יום", הסכים לומר הקרואטי.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נבן ספאחיה מאמן מכבי תל אביב עם כרם משעור. ברני ארדוב
יתן יותר דקות? ספאחיה עם משעור, משמאל/ברני ארדוב
"דווקא החתימה של ספאחיה במכבי עודדה את משעור, כי הוא שמע שהוא בעד פיתוח של שחקנים ישראלים צעירים, כמו ליאור אליהו", אומר הגורם בסביבתו

רק לפני חודשים ספורים נראה היה שמכבי תל אביב והפועל ירושלים עומדות לנהל קרב איתנים על הזכייה בשירותיו של משעור לעונה הזו. הוא היה בצמרת רשימת הקניות של שתי הקבוצות הגדולות והעשירות של הכדורסל הישראלי, אולם לשחקן עצמו היה ברור לאן הוא רוצה להגיע.

הצהובים הקדימו את האלופה ונכנסו עימו למשא ומתן לא קל, שבסיומו חתם משעור על חוזה שבמסגרתו ישתכר 275 אלף דולר לעונה הראשונה ו-300 אלף לעונה השנייה. בתום העונה השנייה למכבי תהיה אופציית יציאה. "דווקא החתימה של ספאחיה במכבי עודדה אותו, כי הוא שמע שהוא בעד פיתוח של שחקנים ישראלים צעירים, כמו ליאור אליהו", אומר הגורם בסביבתו של משעור.

ג'ייק כהן, שנאבק כיום אף הוא על הישרדותו במכבי, מספר: "כרם בחור נהדר, נחמד, עובד קשה וגם מוכשר. הוא התחיל את העונה טוב, אבל הוא סבל מחוסר מזל עם הפציעות ועכשיו הוא רק חוזר לשחק. הוא סבל מהקרסול ומהאף, אבל הוא קשוח ואני בטוח שהוא יחזור ויהיה נהדר".

כהן מדגיש את חשיבות החוסן המנטלי: "דיברתי עם כרם כמה פעמים, אמרתי לו שהוא צריך להישאר חיובי, זה לא משהו שיסתדר מיד, הוא חייב להיות סבלני ולהמשיך לעבוד קשה. דברים טובים לוקחים זמן והסבלנות תשתלם, זה מה שאמרתי לו. הוא מקשיב. אני מרגיש שאני יכול לעזור לו בכך כי אני בעצמי הייתי בסיטואציות האלו. כרם הוא בחור נהדר ומוכן להקשיב וללמוד".

במכבי מעידים כי משעור הוא אדם שקט, חייכן ונעים, בעל חוש הומור משובח. הוא מגיע לפני ואחרי האימונים כדי לעבוד על הקליעה, כפי שנהג לעשות בהרצליה. "כולם עוברים זמנים קשים, וכרם מתנהג כמו מקצוען", מפרגן ג'ון דיברתולומאו, "הוא נראה נרגש לעבוד באימונים, והוא יראה את היכולת שלו. הוא עובד מאוד קשה כל יום, מוכן לעבוד ולא צריך עידוד מבחוץ. הוא ממשיך לדחוף הלאה. הוא בחור נחמד שלא שואל הרבה. פשוט שחקן טוב".

ג'ון דיברתולומאו מכבי תל אביב. קובי אליהו
הוא עובד מאוד קשה כל יום, מוכן לעבוד ולא צריך עידוד מבחוץ. הוא ממשיך לדחוף הלאה. הוא בחור נחמד שלא שואל הרבה. פשוט שחקן טוב". דיברתולומאו/קובי אליהו
איתי שגב: "במצב כזה מנסים לשמור על מורל. אתה שחקן מקצוען, קורה שאתה פצוע ובצד - אבל במצב נתון כזה לא מדברים על זה יותר מדי, ועושים מה שצריך כדי לחזור. כשזה יבוא, זה יבוא"

אך כדי לברוח מהמדרון החלקלק של הנסיגה, משעור יזדקק לא רק להומור אלא גם לכוחות. האם הוא יצליח לגייס אותם?
שחקן ישראלי שהיה בסיטואציה הזו אינו אופטימי לגבי סיכוייו להיחלץ מהמשבר: "הסיכוי היחידי שיש היום לישראלי להצליח במכבי זה להתחיל טוב מאוד, ולהיות חלק מההצלחה כבר מההתחלה. כרם פצוע, הקבוצה פחות או יותר רצה בסדר, ויש שחקנים לפניו ברוטציה. האמת שגם אם מכבי הייתה מתחילה לא טוב, לשחקן שמגיע אחרי פציעה זה כמעט בלתי אפשרי להיכנס לקבוצה לא מצליחה, כי יש פתאום לחץ. לקבוצה כזאת אתה חייב להיכנס טוב, והוא פשוט סובל מחוסר מזל, כמו לא מעט שחקנים לפניו".

לדברי השחקן, "אם הוא היה שואל אותי לפני שחתם, הייתי אומר לו לא ללכת. לפני מעט שנים הייתה ידיעה באחד האתרים על זה שמכבי מעוניינת בשחקן מוביל של קבוצה אחרת, שחקן בשל, אבל לא בגיל מתקדם בכלל. הרמתי אליו טלפון, זה היה כבר מספיק זמן אחרי שסיימתי במכבי. אמרתי לו 'שמע, תראה מה קורה לכל שחקן שמגיע לשם. מעטים מצליחים לשקם את הקריירה שלהם. אתה עוד לא בגיל של לעשות את החוזה הגדול האחרון, יש לך קריירה ארוכה'. הוא הקשיב לי. הייתי אומר גם לכרם, לך למכבי בגיל 30 או 31, לא עכשיו.

"הקהל של מכבי רוצה את הישראלים, שאף אחד לא יטעה, אבל הוא רוצה גם הצלחות. את החיבור האמיתי הוא ירגיש עם השחקנים הביתיים - איתי שגב ויובל זוסמן. כרם מראש נתפס כמישהו שבא מבחוץ".

קפטן מכבי, איתי שגב, מנסה לשמור על אופטימיות זהירה: "במצב כזה מנסים לשמור על מורל. אתה שחקן מקצוען, קורה שאתה פצוע ובצד - אבל במצב נתון כזה לא מדברים על זה יותר מדי, ועושים מה שצריך כדי לחזור. כשזה יבוא, זה יבוא".

שגב ממשיך בנימה אישית יותר: "התחברנו מאוד, לא הכרתי אותו לפני. הוא עובד מאוד קשה. החוכמה היא לדעת לקום מזה. הוא מראה תוצאות באימונים, ואני מאמין שנראה את זה גם במגרש בקרוב מאוד. הטיפ שלי אליו? להישאר חיובי, כי אתה לא יכול לדעת מה יקרה".

דגן יבזורי מכבי תל אביב. קובי אליהו
גם לו היה אופי חזק, אבל זה לא עזר. יבזורי/קובי אליהו
בבני הרצליה מספרים: "כרם בחור זהב, אבל אני חושב שאם הוא היה פה קצת יותר שנים, הוא לא היה הולך למכבי תל אביב"

בקבוצתו הקודמת של משעור מפרגנים לו, אך מעריכים שיתקשה לקפוץ על העגלה הצהובה. אחד מאנשי בני הרצליה סיפר: "כרם בחור זהב, אבל אני חושב שאם הוא היה פה קצת יותר שנים, ועם יותר ניסיון בכדורסל הישראלי, הוא לא היה הולך למכבי תל אביב. ממה שאנחנו יודעים, ספאחיה מאוד אוהב אותו, אבל זה לא תמיד מספיק. להצליח במכבי תל אביב זו משימה שמעט מאוד שחקנים הצליחו בה, ועוד פחות מכך שחקנים ישראלים".

הגורם בהרצליה מוסיף: "השאלה הגדולה לגביו כרגע היא העמידות שלו. לכרם יש אופי מיוחד, אבל זה נכון גם לגבי עוד שחקנים ישראלים שהיו במכבי. אני זוכר שדגן יבזורי אמר שתהיה לו הסבלנות, ובאמת הוא לא שיחק באירופה ובסוף עזב. בכל מקרה, הדלת של בני הרצליה תמיד תהיה פתוחה בפניו אם הדברים לא יסתדרו, אבל גם אנחנו רוצים שהוא יצליח שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully