וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבלדזה הלך על פחות: מדד הכיסא החם, מחזור 12

אם ג'ורדי קרויף היה המנהל המקצועי של מכבי תל אביב הזו, הוא כבר היה מפטר את המאמן שלה. החל מהיום הוא במוד הישרדות, לא רק על העונה אלא על המורשת. אורן יוסיפוביץ עם מדד הכיסא החם, כולל: חלוקת הדקות של בניון וההארה המתבקשת של אבוקסיס

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

רגע לפני השריקה קשה היה לפספס את הקולות. במובן מסוים, זה היה כאילו בני ישיבה יצעקו "תתפטר!" לאלוהים. הרי אם הייתם אומרים לאוהד מכבי תל אביב בקיץ 2015 שבחורף 2017 הוא יצעק לג'ורדי קרויף "תתפטר!", הוא היה צוחק עליכם, ומוסיף: יא חבורה של כופרים. עבור מכבי תל אביב, ג'ורדי המנהל המקצועי היה צדיק יותר מהאפיפיור, משה רבנו ההולנדי-קטלאני. גם כשהחזיר לכאן את אוסקר גרסיה, גם כשהעיף את פאקו אחרי טרבל, גם כשהנחית את מרבאל וראדוניץ'. ג'ורדי אולי לא תמיד צודק, כך גרס ההמון, אבל הוא בטח שלא טועה. קדוש, קדוש, קדוש, קרויף צבאות.

המעמד נסדק - קלות! - עם קמפיין בתי הצ'מפיונס השחון שהצביע על רכש לוקה, ובצל העובדה שמקיץ 2014 לא הצליח לבחור את המאמן הנכון, ועם האימפוטנציה לנוכח תקומת האימפריה הבאר-שבעית, ואבדן האליפויות, ושתי העונות הריקות. עדיין, גם כשהחל להישרט, זה היה באופן קל. תמיד נמצא אשם גדול יותר: מיטש ששחרר את זהבי, שוטא ה"חלש", ליטו ה"הזוי". לכו דברו סרה במנהל המקצועי שהביא את מכבי לתור הזהב אחרי העשור השחור.

עוד בנושא

מעמדו של קרויף התערער, גם השחקנים מצטרפים לביקורות נגדו
ג'ורדי קרויף: "אם אחליט להתפטר, אגיד למי שצריך ולא קודם לכם"
תיקו שני ברציפות: 1:1 מאכזב וחלש למכבי תל אביב מול אשדוד

ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
?במצבים שכאלה עדיף להיפרד ולהמשיך קדימה?, אמר קרויף אחרי שפיטר את שוטא. ועכשיו?/ברני ארדוב
צריך לעשות עבודה רעה מאוד כמאמן כדי לאבד חסינות כמו שהיתה לקרויף, ולצערו ולצער אוהדי מכבי תל אביב כך זה נראה בינתיים. הצהובים משחקים כדורגל פתטי ואף שחקן לא מתעלה או מככב, וזה לא רק אשדוד אתמול

אבל בקיץ האחרון, אחרי אבדן הגביע לבני יהודה, האל קרויף בחר לוותר על חיי הנצח ולהפוך לבשר ודם. "זה סיכון מבחינתי להיכנס לתפקיד המאמן", אמר לי כששאלתי אותו לגבי ההחלטה - עוד בעונה שעברה, כממלא מקום של ארבלדזה. "היה לי יותר מה להפסיד מלהרוויח", הוסיף, "אבל אני מאמין שזה חלק מהפרויקט שלי כאן". כשהונחת ליטו - ואין סיכוי שזה קרה אחרת - קרויף זז הצדה עם מאזן פסיכי בליגה. כשהועזב ליטו - ההולנדי קפץ על הצ'אנסה. ולכל אלו שאומרים שמדובר במלכודת, תנו לג'ורדי קרדיט; הוא שטוען שכל דבר נעשה לפחות בידיעתו ולרוב ביוזמתו - הוא שיישא בתוצאות ולא יסתתר מאחורי 'אמרו לי'. אם רצה, יכול היה לקום וללכת. לדרוש להישאר בתפקיד בו עלה לגדולה, או לנטוש. את הסיבות לכך שחפץ בתפקיד אפשר לנחש, אבל הוא אכן חפץ בו. חפץ מאוד - גם כשהזהירו אותו, התעלם. זכותו. אבל כשסופרמן מוותר על הכוחות שלו, הוא פגיע, ולא רק מקריפטונייט ארור - גם מגול בטן של מאוריציו.

צריך לעשות עבודה רעה מאוד כמאמן כדי לאבד חסינות כמו שהיתה לקרויף, ולצערו ולצער אוהדי מכבי תל אביב כך זה נראה בינתיים. הצהובים משחקים כדורגל פתטי ואף שחקן לא מתעלה או מככב, וזה לא רק אשדוד אתמול ולא רק השבועות האחרונים - מה עשתה עד כה מכבי העונה פרט לפעמיים 0:0 מול מכבי חיפה וויאריאל?

למזלה, פתיחה חלשה כוללת הביאה לכך שרוב הסיכויים שהיא תהיה רחוקה רק חמש נקודות מהפועל באר שבע הערב, אבל כל עוד וואקמה לא יעזוב, העסק מרגיש סגור. כרגע, מכבי לא נראית קרובה לבאר שבע וגם לא לקבוצת כדורגל. כרגע, קרויף המאמן אחראי לתקופה הכי גרועה של הצהובים מאז שקרויף המנהל המקצועי הגיע לישראל. ואם ההולנדי לא ינצח את מכבי פתח תקוה במחזור הקרוב, זה גם יבוא לידי ביטוי במאזן: 24 נקודות היו לשוטא בתום סיבוב אחד, וההולנדי צבר עם מכבי 22, במשחק פחות. ואחרי מכבי פתח תקוה מחכה בית"ר בטדי. זו שקרעה אותו בסיבוב הראשון עם 0:3, זו שפיטרה את ארבלדזה בחורף שעבר. "במצבים שכאלה עדיף להיפרד ולהמשיך קדימה", אמר קרויף לאחר שהגיאורגי הלך הביתה - אז, נקודת השפל של מכבי בתקופת ג'ורדי. אבל אתמול הגיעה מכבי לנקודת שפל חדשה, והמזל של ג'ורדי הוא שהוא ג'ורדי, כי שוטא הלך על פחות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

14. ג'ורדי קרויף, 61% הצלחה

אחד כמו ג?ורדי לא צריך לגמור כמו שנמני גמר וכמו שמוטי גמר, אסור שפרויקט כמו שהתחיל ייגמר ככה, אבל הספקנו ללמוד שמיטש גולדהאר עוסק בביזנס ולא ברגשות

זו היתה בסך הכול אשדוד. מנמושות הליגה. זו שהפסידה בשני המחזורים האחרונים גם לרעננה החלשה וגם לעכו הנוראית. זו שכבשה הכי מעט בליגה ערב המחזור. זו שלא הצליחה לנצח את מכבי תל אביב בחוץ מ-2004. בווינר נתנו לניצחון צהוב יחס של 1.10. רצו לומר - אל תהמרו אפילו, זה באנקר מארץ הבאנקרים, אם זה טוטו זה מחוץ לטופס. קרויף הלין על שעת המשחק בחוסר פאסון, אבל זה תירוץ, והוא צריך לומר תודה שמעל לרבבת צופים הגיעה - רק בגלל השעה הנהדרת. הוא גם נהנה מסגל בריא יחסית בו גולסה, רודריגס ומיכה איישו את הקישור. וכלום, נאדה, נישט, רק אלתור של בלקמן סחט נקודה.

בשבועות האחרונים, ובמיוחד לפי הצעקות שעלו אתמול מהטריבונות של נתניה, קרויף הספיק להבין את הקלישאה "אתה טוב כמו המשחק האחרון שלך". הטרילוגיה שלו כמנהל מקצועי לא תימחק מהספרים אבל היא כבר לא רלוונטית. זה עידן בו מי שחי בעבר מת בהווה. תשאלו היום אמריקאים על פיל ג'קסון ותראו כמה מעט יזכירו את האליפויות עם ג'ורדן והבולס כמאמן וכמה הרבה יציינו את הניהול המחורבן כבוס כדורסל בניקס. תשאלו את חובבי ה-UFC איך נראה קונור מקגרגור המתאגרף לעומת השד מהאוקטגון. תשאלו את אוהדי מכבי חיפה על יוסי בניון, או על רוני לוי. תשאלו את אוהדי מכבי תל אביב איזה אוסקר הם אוהבים - הראשון או השני. וגם המעטים שעדיין יזכרו חסד לטרילוגיה - מה שלוש אליפויות רצופות באר-שבעיות אחרי ארבעים שנות מדבר יעשו לטריו צהוב לאחר עשור? פתאום, אפילו העבר מתפנצ'ר לו, ומה שנשאר זה מאמן עם עם 61% הצלחה בליגה - פחות מבני בן זקן; מאמן שרחוק 90 דקות מקביעת שיא שלילי היסטורי משוגע של אפס כיבושים בשלב הבתים של הליגה האירופית.

אחד כמו ג'ורדי לא צריך לגמור כמו שנמני גמר וכמו שמוטי גמר, אסור שפרויקט כמו שהתחיל ייגמר ככה, אבל הספקנו ללמוד שמיטש גולדהאר עוסק בביזנס ולא ברגשות. ולכן היום בבוקר קרויף צריך להיכנס למוד הישרדות. לא רק על הג'וב אלא על המורשת. לנער את החבר'ה, בעיקר את עצמו, וכן, לתהות ביחד איתנו מה לעזאזל תורמים הפרח מריאל והמקלארן מבריטניה. רצית להיות מאמן? קדימה, תאמן.

"כשאעזוב, אני רוצה שאנשים יסתכלו לאחור ויגידו 'הוא עשה עבודה טובה, הוא עזר לנו'", אמר בראיון לוואלה! ספורט לאחר האליפות של סוזה. האמת הכואבת, נכון לתחילת דצמבר 2017, היא שאוהדי מכבי - צבא שלם של מאמינים בדימוס - לא מסתכלים לאחור, לעבר המפואר שיצק. הם מסתכלים קדימה, ובעתיד אותו הם רואים אין מקום לג'ורדי קרויף.

שחקן מכבי תל אביב ברק יצחקי מאוכזב. ברני ארדוב
גםהמעטים שעדיין יזכרו חסד לטרילוגיה של ג'ורדי - מה שלוש אליפויות רצופות באר-שבעיות אחרי ארבעים שנות מדבר יעשו לטריו צהוב לאחר עשור?/ברני ארדוב

3. יוסי אבוקסיס, 47%

הטריו אתמול מול סכנין - הגנה, איפה, פליקס? - צריך להוות סימן עבור קואץ' אבוקסיס: אפשר גם ככה, אטרקטיבי, פתוח יותר, מבדר יותר. מעמדך מבורזל יותר משל הבעלים, אז יאללה, פתח כפתור בחולצה, שחרר חגורה, תן לאוהדיך ליהנות קצת. גם ככה מחירי הכרטיסים בעלייה.

13. בני בן זקן, 62%

20, 27, 2, 32, 20, 0, 12. אלו הן מנות הדקות של יוסי בניון בבית"ר ירושלים מאז שבב"ז מונה לתפקיד, ומרגיש שאם בניון היה מאמן את המשחקים הללו ובן זקן משחק את הדקות הללו, בית"ר ירושלים היתה נראית אותו הדבר. וזו גם הסיבה העיקרית לכך שהקהל קורא "תתפטר" למאמן שבמקום הראשון. וטביב המצונן שותק, ואוחנה כמובן שותק. ובן זקן מתראיין בגבורה, ומספר שהכל מקצועי ושהקבוצה במקום הראשון אז כנראה הכול מוצדק. ואם כך מעמדו הציבורי-בית"רי בפסגת הטבלה, נראה שבקרוב מאוד יגלה בב"ז את מה שגילה בניון: שלא משנה אם באת מליברפול או מעפולה - בית"ר ירושלים תדרוס גם אותך.

בני בן זקן שחקן בית"ר ירושלים. אדריאן הרבשטיין
טביב המצונן שותק, ואוחנה כמובן שותק. בן זקן סופג הכל/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully