וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: מעמדו של קרויף התערער. המפתח בשבועיים הקרובים

3.12.2017 / 7:53

המאמן קיבל מגולדהאר אור ירוק לשינויים בינואר, אבל הישארותו תלויה בסדרת המשחקים הקשה שמצפה לו. גם השחקנים מצטרפים לביקורות נגדו, וגם: קיארטנסון עצבני, חבריו דווקא מאשימים אותו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

1. קרויף קיבל מנדט לשינויים (אם יצליח להגיע לינואר)

ג'ורדי קרויף קיים מספר פגישות עם ג'ק אנגלידיס כשהאחרון היה כאן בימים האחרונים. במכבי תל אביב סיפרו אמש כי למאמן יש אור ירוק מהבעלים מיטש גולדהאר ומיד ימינו אנגלידיס לבצע שינויים בחלון ההעברות הקרוב. אלא שקרויף ולבטח גם גולדהאר ואנגלידיס לא האמינו שמתוך שש הנקודות עליהן דיבר ההולנדי לפני שני משחקי הליגה האחרונים, מכבי תל אביב תאסוף שתיים בלבד. תוצאות התיקו מול הפועל חיפה במחזור שעבר ואמש (שבת) מול מ.ס. אשדוד עשו לקרויף נזק גדול גם בטבלה וגם באופן אישי. ההערכות במכבי תל אביב דיברו אמש על כך שהוא עדיין לא נמצא במצב בו הוא צריך לחשוש מטלפון שיקבל מקנדה, אבל מעמדו בהחלט מתחיל להתערער.

בסביבתו, אגב, הבהירו אמש כי הוא לא מתכוון בשלב הזה להרים ידיים. אבל בפני מכבי תל אביב ניצבות משוכות גבוהות בקרוב. ויאריאל ביום חמישי בליגה האירופית הוא משחק לפרוטוקול בלבד, אבל אחריו מחכות מכבי פתח תקוה ובית"ר ירושלים במשחקי חוץ בליגה והפועל באר שבע בגמר גביע הטוטו. גם אם קרויף יצלח את הימים הקרובים, שלושת המשחקים שאחרי היציאה לספרד לליגה האירופית, עלולים להיות סוף הדרך שלו במכבי תל אביב. על דבר אחד אפשר כמעט בוודאות להיות בטוחים, גולדהאר יתקשה מאוד לפטר את קרויף וגם אם יחליט שכלו כל הקיצין וצריך להיפרד, הוא ידאג לכבד את קרויף ולעשות זאת באופן שבו ההולנדי מניח את המפתחות מיוזמתו.

עוד בנושא

תיקו שני ברציפות: 1:1 מאכזב וחלש למכבי תל אביב מול אשדוד
ג'ורדי קרויף: "אם אחליט להתפטר, אגיד למי שצריך ולא קודם לכם"

ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גם השחקנים מאבדים סבלנות. קרויף/ברני ארדוב

2. קרויף רוצה מאוד את רפאלוב

ליאור רפאלוב הוא יעד מרכזי של מכבי תל אביב לחלון ההעברות הקרוב. גם אלמוג כהן מבוקש אם יחליט לעזוב את אינגולשטאדט. אבל הכוונה היא להחליף גם שחקן זר אחד. גם אתמול טינו סוון סושיץ' לא היה בסגל והוא לא אמור להיות כאן אחרי החלון הקרוב. כריסטיאן באטוקיו שקיבל אתמול מנוחה, על פי גורמים במועדון, ולא היה בסגל לא אמור להיחתך, כל עוד זה תלוי בקרויף. גורם במועדון אמר אמש: "כרגע הבעיה היא לא בשחקנים שיגיעו, אלא באלה שישנם. אייל גולסה וחוסה רודריגס היו צריכים להביא אנרגיות חדשות לקבוצה, אבל גם הם נטמעו בתוך היכולת הרעה שמאפיינת את כולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ליאור רפאלוב שחקן קלאב ברוז'. GettyImages
המושיע? רפאלוב/GettyImages

3. השחקנים כועסים על הקהל

במשך דקה ארוכה עמדו שחקני מכבי תל אביב בעיגול האמצע ולא ידעו האם הם יורדים לחדר ההלבשה או שניגשים ליציע המזרחי כדי להודות לקהל שהגיע. מרבית האוהדים כבר עזבו, אבל הבוז הצורם של כמה מאות שעוד נותרו ביציעים לימד שוב על משבר האמון שקיים בין האוהדים לשחקנים. אלא שלא רק לאוהדים יש מה להגיד. שחקנים רבים בקבוצה דיברו ביניהם על כך שהקהל חייב לדחוף ולשנות את הגישה. "שריקות הבוז לא תורמות דבר והקהל צריך להבין את זה", אמר אמש אחד השחקנים. "מילא אם זה היה גורם לנו להיראות יותר טוב, אבל זה רק מלחיץ ולא מאפשר לקבל ביטחון תוך כדי המשחק. האוהדים צריכים להבין שאנחנו צריכים אותם. ברור שזה מבאס לנסוע עד נתניה ולראות כזה כדורגל, אבל אם האוהדים רוצים לראות שינוי, הם חייבים לתמוך בנו כי השחקנים רוצים, אבל שום דבר לא הולך".

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מתיחות עם השחקנים. אוהדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

4. ביקורת של השחקנים על החילופים המאוחרים של קרויף

לפני המשחק אתמול לא היתה כמעט שום טענה באשר להרכב שהעלה קרויף. הרכב התקפי עם כל הקשרים והחלוצים המובילים שיש לו. אלא שהביקורת שנמתחה אמש גם מכיוון השחקנים התייחסה לחילופים שביצע או שאיחר לבצע מאמן מכבי תל אביב. "שוינפלד ואפילו יצחקי היו צריכים להיכנס הרבה קודם ולא בדקה ה-75", אמרו שחקנים. "ג'ורדי ראה ששום דבר לא מצליח ושהגול של בלקמן היה מאוד מקרי, אז הוא היה חייב לעשות שינויים כבר בהפסקה או לפחות בדקה ה-60. שוינפלד שיחק מעט מדי, בטח אחרי השער שלו מול קרית שמונה בגביע הטוטו".

וידאר קיארטנסון שחקן מכבי תל אביב מול קרלו ברוצ'יץ' שחקן מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
מי אשם בבצורת? קיארטנסון אמש/ברני ארדוב

5. קיארטנסון עצבני על חבריו. השחקנים לא פחות

הבצורת של וידאר קיארטנסון מתחילה להרגיז את האיסלנדי ואמש אחרי המשחק הוא נראה עצבני במיוחד. "וידאר זקוק לעזרה", אמר קרויף להגנתו של האיסלנדי. "עכשיו כשחזרו השחקנים הפצועים אנחנו צריכים לקוות שייכנסו אליו יותר כדורים ושיהיו לו יותר מצבים". לעומת קרויף הסלחן, בקרב השחקנים קיימת ביקורת כלפי השחקן היקר ובעל המשכורת הגבוהה בקבוצה, שלא תורם דבר כבר זמן רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully