וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורש של סוארס: מקסי גומס, חלוץ העתיד של אורוגוואי שגזל נקודות מברצלונה

3.12.2017 / 7:30

הוא מעריץ את לואיס סוארס, אבל מקסי גומס כבש עד כה יותר ממנו בעונת בכורה חלומית בסלטה ויגו, ואתמול הכניע את בארסה בקאמפ נואו. העתיד נראה ורוד, אבל המועדון זומם למכור אותו לסין ולהרוס את החלום

one

צפו במקסי גומס וסלטה ויגו עוצרים את ברצלונה עם 2:2 דרמטי

אתמול (שבת) היה המשחק הגדול והמרגש בקריירה של מקסי גומס. החלוץ האורוגוואי בן ה-21 לא רק הגיע לקאמפ נואו לראשונה בחייו, אלא גם התכבד להתמודד מול אלילו הגדול. "אני מעריץ את לואיס סוארס ומנסה לחקות אותו. אני מסתכל כיצד הוא עובד, כיצד הוא משתחרר מהשמירה, כיצד הוא מבצע תנועה אלכסונית. הוא פשוט מדהים", אמר גומס לא מכבר. והנה - הם היו על הבמה הגדולה ביחד וסיימו את הקרב בתיקו שכולו ניצחון עבור האורח הצעיר.

סוארס חוזר בהדרגה לכושר הבקעה סביר, ואתמול מצא את הרשת פעמיים מול סלטה ויגו, אם כי שער אחד שלו נפסל בטענה שגויה לנבדל. ואולם, גומס עשה רושם חזק אפילו יותר. הסקורר החצוף נעצר בדקה ה-20 כאשר מארק-אנדרה טר שטגן ביצע הצלה מרהיבה, ויאגו אספאס המשיך את הריבאונד פנימה. בארסה עשתה מהפך ונראתה בדרך לשלוש נקודות, אבל לגומס היו תוכניות אחרות. בדקה ה-70 הוא קיבל אסיסט נהדר מאספאס, התלהב להרגיש חופשי משמירה ברחבה, והפעם הכניע ללא בעיות את השוער הגרמני. בכך הוא שמר על מעמדו ככובש האורוגוואי הפורה ביותר בספרד העונה, עם שבעה כיבושים, לצד כריסטיאן סטואני הוותיק מג'ירונה אשר ראוי להתייחסות נפרדת. סוארס רק שלישי עם שישה כיבושים.

עוד בנושא

צפו בתקציר: מקסי גומס קבע 2:2 דרמטי בין ברצלונה לסלטה ויגו
אומטיטי ייעדר כחודשיים, יחמיץ את הקלאסיקו. גם אינייסטה נפצע
סרחיו ראמוס שבר את שיא ההרחקות, זידאן: "העונה אין לנו מזל"
צפו ב-0:0 העצבני של ריאל מדריד אצל אתלטיק בילבאו

מקסי גומס שחקן סלטה ויגו. GettyImages
האורוגוואי הפורה ביותר בספרד העונה. מקסי גומס/GettyImages

צמד במשחק הבכורה

איך שלא תסתכלו על זה, הפתיחה של גומס בליגה הספרדית פנומנלית. הוא כבש צמד נגד ריאל סוסיאדד בבכורה במחזור הראשון, ומצא את הרשת גם במשחקו השני במגרשה של בטיס (אם כי השער נרשם בסופו של דבר כעצמי). בשני המקרים סלטה הפסידה אחרי שלא הצליחה לשמור על היתרון, אז האורוגוואי הבקיע גם במשחק השלישי, והפעם הביא ניצחון 0:1 על אלאבס. כאשר נרכש הקיץ מדפנסור ספורטינג תמורת 4 מיליון יורו בלבד, הוא לא העלה בדעתו שזה יהיה היבול כבר בפתיחה. "אני יודע שאזדקק לזמן על מנת להתאקלם באירופה", הוא אמר אז. ואולם, למאמן חואן קרלוס אונסואה לא היו ספקות. "מקסי הוא בדיוק החלוץ לו היינו זקוקים", הוא הצהיר.

והרי אונסואה מצטיין בעבודה עם חלוצים, במיוחד עם סוארס. כעוזרו של לואיס אנריקה בקאמפ נואו, הוא היה אחד האחראים הבכירים להצלחת שלישיית MSN, ורבים העריכו כי הוא ראוי לרשת את הבוס שסיים את הקדנציה בתום העונה שעברה. בארסה העדיפה את ארנסטו ואלוורדה, ולכן גם עבור אונסואה היה אתמול הביקור בבירת קטלוניה פיקנטי מאוד וחשוב מבחינה אישית. הוא השתוקק להראות את כישוריו לאלה שלא בטחו בו, והתפקוד הטקטי של גומס היה נהדר. הסקורר הצדיק את הכינוי שהדביקו לו במולדתו - "סוארס החדש". זו היתה הכותרת בעיתון "אובסיון" כבר בחודש מרץ, והיא הדגישה את הנסיקה המטאורית של הכוכב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקן ברצלונה לואיס סוארס. רויטרס
הולך בעקבותיו. לואיס סוארס/רויטרס

"אין גבול לפוטנציאל שלו"

לפני שנתיים אף אחד לא הכיר אותו. גומס שיחק במילואים של דפנסור ספורטינג בליגה החמישית, וגם אוהדיהם השרופים של הסגולים לא ידעו על קיומו. באוקטובר 2015 קידם אותו לפתע המאמן חואן טחרה לסגל הבכיר, וזרק אותו למים העמוקים כמחליף בגומלין שמינית גמר קופה סודאמריקנה נגד לאנוס הארגנטינית. המשחק הלך לפנדלים, והבוס קיבל החלטה מטורפת לחלוטין - הנער חסר הנסיון שובץ כבועט החמישי. אפילו אחיו ריצ'רד אמר שלא היה מעז לתת לו אחריות כה גדולה, אבל ההימור הצליח. גומס ביצע את המשימה בקור רוח, והעלה את דפנסור לרבע הגמר.

מאז הוא לא הסתכל לאחור, עם בטחון עצמי נדיר לגילו. עונת הבכורה בליגה הראשונה הניבה 14 שערים ב-21 משחקים, והמאמן אדוארדו אסבדו, מחליפו של טחדה, היה מאושר. "מקסי יכול להיות החלוץ המושלם, אין גבול לפוטנציאל שלו. הוא חזק מאוד, עם נוכחות עצומה ברחבה, אבל גם טכני עם טיפול נהדר בכדור. הוא חכם, נייד וערני, מסוג השחקנים שעושים לשחקני ההגנה חיים קשים. אי אפשר לחזות את תנועותיו, אי אפשר לשמור עליו, הוא מסוגל להבקיע בכל רגע", הוא אמר. בחודשים הראשונים של 2017, הפציץ גומס 10 שערים ב-12 משחקי ליגה בלבד באורוגוואי, הוגדר על ידי הפרשנים כחלוץ המקומי הטוב ביותר, וסלטה שמה את הצ'ק על השולחן. במונחי השוק הנוכחי, מדובר במחיר מגוחך. גניבה של ממש.

חאבי פואגו שחקן אספניול מול מקסי גומס שחקן סלטה ויגו. GettyImages
גניבה של ממש. מקסי גומס במדי סלטה ויגו/GettyImages

נרגש לחלוק חדר הלבשה עם אגדות

אוהדי דפנסור ספורטינג, שהיו מאוהבים בו, איחלו לו הצלחה, והפריחה המהירה בספרד הביאה גם לזימון לנבחרת. למאמן אוסקר טבארס אין מצוקת שחקני חוד, כאשר סוארס ואדינסון קבאני משתפים פעולה, מגובים על ידי סטואני, דייגו רולאן ואבל הרננדס. ובכל זאת, אי אפשר היה להתעלם מיכולותיו של חלוץ העתיד, אשר עשוי לרשת את כוכבי העל. גומס ישב על הספסל בשני המשחקים האחרונים במוקדמות המונדיאל, שותף כמחליף בשני משחקי ידידות בנובמבר, והיה נרגש מעצם הכללתו בסגל לצד המודל לחיקוי.

"אומרים שאני היורש של סוארס, ואני מקווה שזה באמת יכול לקרות. בינתיים, זו זכות גדולה מאוד לחלוק את חדר ההלבשה עם האגדות האלה", אמר גומס. כאשר נשאל על האפשרות להשתתף בגביע העולם ברוסיה, הוא היה נרגש אפילו יותר: "זה החלום שלי מאז הילדות. אעשה הכל על מנת להיות בסגל". הוא לא ידע אז שהחלום הזה יהיה בסכנה מכיוון לא צפוי באופן קיצוני. בעוד אוהדי סלטה מתמוגגים מביצועיו, אונסואה משבח אותו, והעתיד בליגה הספרדית נראה ורוד, שוקלת ההנהלה בחיוב אפשרות להפוך את המציאה למזומן כבר עכשיו ולשלוח את הכוכב הצעיר לסין.

מקסי גומס שחקן נבחרת אורוגוואי. GettyImages
מעבר לסין ישאיר אותו מחוץ למונדיאל? מקסי גומס במדי אורוגוואי/GettyImages

עסקה הזויה עם הסינים תהרוס את הכל?

גומס עצמו היה המום כאשר שמע על ההצעה של בייג'ינג גואן אשר מוכנה לפי הדיווחים בגליסיה לשלם תמורת 20 מיליון יורו. החלוץ סירב בתוקף, אבל בשבועות האחרונים הופעל עליו לחץ מאסיבי מצד ראשי סלטה, סוכניו, וגם דפנסור ספורטינג - קבוצתו לשעבר תקבל לפי הסיכום 20 אחוזים מסכום ההעברה העתידית. לקראת המפגש מול בארסה, הופיעו בעיתונות המקומית פרסומים לפיהם גומס מתחיל להתנדנד ומתפתה לקבל שכר שנאמד בכ-5 מיליון יורו לעונה. נשיא סלטה קרלוס מוריניו אישר: "יש לנו הצעה סינית, ואנחנו בוחנים אותה בשקט וביסודיות".

אם העסקה תצא לפועל, היא תהיה גרועה לכל המעורבים למעט בייג'ינג. זו עלולה להיות מכה אנושה להתפתחות הקריירה המבטיחה של גומס ולשאיפותיו להיות היורש של סוארס. המהלך יחסל את סיכוייו להיות בסגל של טבארס במונדיאל, ואולי אף יוציא אותו לחלוטין מרשימת המועמדים הפוטנציאליים לנבחרת לקראת הקמפיינים הבאים. עבור סלטה ודפנסור ספורטינג, יהיה זה פספוס כלכלי בקנה מידה בלתי נתפס, כי גומס שווה כבר עכשיו הרבה יותר מ-20 מיליון. רק המופע בקאמפ נואו העלה את ערכו בסכום נכבד. תנו לו עוד שנה וחצי בוויגו, והוא עשוי להיות אחד השמות הלוהטים ביותר בשוק. רק מועדון שזקוק נואשות לכסף נזיל מסוגל לחשוב על מכירה כה הזויה. האם זה המצב בסלטה?

האוהדים המתוסכלים מקווים שהחגיגה בברצלונה תגרום להנהלה להתעשת ולגזול את התוכנית ההרסנית. אם כך יהיה, גומס בהחלט מסוגל להיות מדורג לפני סוארס בטבלת הכובשים גם בסיום העונה. מנגד, אם יימכר לסינים, ייתכן שזו ההזדמנות האחרונה שלכם לקרוא עליו.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully