וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות לעולם חוזרת: הדעיכה של ייני, ונתונים נוספים לקראת המחזור

1.12.2017 / 14:00

רק סיסוקו מעכו עשה יותר טעויות שהובילו לספיגה משחקן מכבי ת"א. וגם: הדומיננטיות של באר שבע, נקודת התורפה של בית"ר והטבלה בה ערן לוי ודיא סבא מעל כולם. "סקורר" מכין אתכם למחזור ה-12

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

הפועל באר שבע (2) - עירוני קרית שמונה (6)

1. הנתון המפתיע ביותר בליגת העל שלנו, מגיע היישר מכיוונה של עירוני קרית שמונה. עד כה העונה, ספגה קבוצתו של חיים סילבס את מספר השערים הקטן בליגה (9). שני בלמי הקבוצה, מרקוס דיניז וקרלוס קוויאר, מדורגים בין חמשת השחקנים שחילצו הכי הרבה כדורים העונה. האם הם יצליחו לעצור גם את האלופה?

עוד נתונים: באתר סקורר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

2. כמו שעשתה במשחק הליגה האחרון, הפועל באר שבע מרבה לכבוש את שעריה העונה במהלך המחציות השניות (15 מתוך 20). אחת הסיבות לכך היא ההתעוררות של אנתוני וואקמה בין הדקות 45 ל-90, בהן הוא כבש את כל חמשת שערי הליגה שלו העונה.

3. לפני המשחק נגד בית"ר ירושלים, ציינו את העובדה שקבוצתו של ברק בכר, היא זאת שספגה את השערים שלה מהמרחק הגדול ביותר בליגה (12.1 מטרים). לאחר המשחק, המרחק הממוצע רק הלך וגדל, עד ל-13 מטרים לספיגה. למרות חוסר האשמה של דודו גורש בשני השערים שספג מבית"ר, בדקנו את אחוז העצירות של חיימוב וגורש, ביחס למספר הבעיטות שנבעטו נגדם עד כה העונה (76% לחיימוב, לעומת 73% של גורש).

4. רק שלוש קבוצות כבשו העונה פחות שערי זכות מאשר עירוני קרית שמונה (11). החלוץ הבכיר של הצפוניים, שובל גוזלן, מגיע למצבי הבקעה רבים (שלישי בליגה במספר האיומים), הוא נייד, משקיע הרבה מאמץ ונראה שרק עניין הדיוק פוגע בו. גוזלן כבש העונה ארבעה שערים במסגרת הליגה (לעומת שבעה בכל העונה הקודמת), כאשר ההבדל הבולט בין העונה הנוכחית לקודמת, הוא מספר האיומים של השחקן לעבר השער (44 בכל העונה שעברה, לעומת 40 עד כה העונה). מבין 20 השחקנים שאיימו הכי הרבה פעמים העונה, רק שלושה בעטו למסגרת באחוז דיוק נמוך משל גוזלן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

5. הפועל באר שבע מחזיקה בכדור 37.2 שניות בממוצע (הממוצע הארוך בליגה) ומחברת 12 מסירות רצופות (הרצף הארוך בליגה), לפני כיבוש שער. העובדה שהאלופה טרם כבשה העונה ממצב נייח (הקבוצה היחידה בליגה), בנוסף לכך שהיא מחזיקה בכדור (62%) ומוסרת הכי הרבה פעמים (583) בממוצע למשחק, מסבירה את הדומיננטיות של האדומים בצורה הטובה ביותר.

מכבי תל אביב (4) - מ.ס. אשדוד (14)

1. מ.ס אשדוד היא הקבוצה שכבשה את מספר השערים הנמוך ביותר עד כה העונה (6). הדרומיים כבשו רק פעמיים במהלך המחציות השניות (המספר הקטן בליגה), כאשר שני השערים נרשמו במהלך הדקות 60 עד 75. מלך השערים של הקבוצה הוא מאוריסיו עם שני כיבושים עד כה. מביך.

2. שבעה שערים מתוך העשרים שכבשה העונה מכבי תל אביב, נרשמו מחוץ לרחבת ה- 16 של היריבה (הכי הרבה בליגה). רק דיא סבע (4), כבש יותר שערים מחוץ לרחבה מאשר אלירן עטר, אבי ריקן ועומר אצילי (2 כ"א).

3. קבוצתו של אמיר תורג'מן מאיימת על המסגרת 2.7 פעמים בממוצע למשחק (הכי מעט בליגה העונה). אחוז הדיוק של אשדוד הוא הנמוך ביותר (27% למסגרת), בהחלט הסבר למספר השערים הדל שכבשה עד כה הקבוצה. מנגד, הצהובים פוגשים את המשקוף / קורה 0.8 פעמים בממוצע למשחק, הממוצע הגבוה בליגה העונה. אלו 20 השחקנים שפגשו את העמודים הכי הרבה פעמים עד כה. ביש מזל?

עוד נתונים: באתר סקורר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

4. רק שלוש קבוצות מחזיקות באחוז ניצחונות נמוך משל הצהובים בפרמטר מאבקים הגנתיים (54%). מבין שלושת בלמי הקבוצה (בן חיים, טיבי ובאבין), דווקא הבלם הצרפתי מנצח את אחוז המאבקים הנמוך ביותר. אגב, מבין תשע הקבוצות הראשונות בטבלה, רק בית"ר ירושלים ספגה העונה יותר שערים מקבוצתו של ג'ורדי קרויף. ככה קשה לזכות באליפות.

5. עד כה העונה, רק מוחמדו סיסוקו מהפועל עכו, עשה יותר טעויות שהובילו לספיגת שער מאשר שרן ייני. תוסיפו לכך אחוז דיוק מביך בניסיונות ההגבהה (9%) ומעט חילוצי כדור בממוצע למשחק (5), ותקבלו את מי שסומן על ידי הקהל הצהוב כחולייה החלשה של הקבוצה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפועל עכו (13) - בית"ר ירושלים (3)

1. בית"ר ירושלים היא הקבוצה שכבשה את מספר השערים הגדול בליגה במהלך רבע השעה האחרונה של המשחק (7). במשחק הליגה האחרון, רשמה קבוצתו של בני בן זקן את מספר האיומים הנמוך ביותר שלה העונה (6) ולמרות זאת הצליחה להשיג נקודה יקרה מהאלופה. ווינרים כבר אמרנו?

2. בית"ר ירושלים כובשת את שעריה מהמרחק הגדול ביותר בליגה (13.3 מטרים בממוצע). מנגד, רק הפועל באר שבע סופגת ממרחק גדול יותר מאשר הפועל עכו (11.2 מטרים בממוצע).

3. הירושלמים מחזיקים ביחס האיומים לשערים הטוב ביותר העונה (כל חמש בעיטות שער). איתי שכטר עם 20 איומים, מתוכם 10 למסגרת, כבש כבר חמישה שערי ליגה. אפס מפנדלים אם אתם שואלים.

4. הפועל עכו מאבדת את הכדור בזמן הקצר ביותר מבין קבוצות הליגה (12.3 שניות בממוצע). זאת הסיבה לכך שאחוז ההחזקה שלה הוא גם הנמוך ביותר העונה (42% למשחק).

5. רק שלוש קבוצות ספגו העונה יותר שערים מבית"ר ירושלים במשחק פתוח (12). שישה שערים מתוך ה12, הגיעו מהאגף השמאלי (הכי הרבה בליגה). במשחק נגד הפועל באר שבע, טוני וואקמה חגג משם על חשבון הצהובים–שחורים.

עוד נתונים: באתר סקורר

איתי שכטר שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
מלך האיומים. שכטר/ברני ארדוב

הפועל אשקלון (11) - מכבי נתניה (5)

1. בצוותא עם הפועל חיפה, כבשה מכבי נתניה את מספר השערים הגבוה בליגה בהתקפות מעבר (9). בנוסף, מתוך 16 שערי הזכות של הצהובים במשחק פתוח, תשעה נכבשו דרך האמצע. שיטת המשחק של דראפיץ' וברדה מוכיחה את עצמה משבוע לשבוע.

2. עד כה העונה, רק מכבי תל אביב איימה על השער יותר ממכבי נתניה (191 לעומת 190). מנגד, הקבוצה מעיר היהלומים איימה על המסגרת הכי הרבה בליגה (98). נתניה גם מחזיקה באחוז הדיוק הטוב ביותר למסגרת (45%). דיא סבע וערן לוי, הם שני השחקנים שאיימו על השער והמסגרת הכי הרבה פעמים בליגה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. להפועל אשקלון ישנה בעיה בחילוץ כדורים. רק שלוש קבוצות מחלצות פחות ממנה בממוצע למשחק, כאשר קבוצתו של יובל נעים מחלצת את הכדור במרחק של 77.4 מטרים בממוצע משערה של היריבה (רק לשלוש קבוצות מרחק גדול יותר).

4. מכבי נתניה ממשיכה להוביל את הליגה במספר מסירות המפתח בממוצע למשחק (21 ניסיונות). שלושה שחקנים של העולה החדשה, מתברגים בין עשרת השחקנים שדייקו במספר מסירות המפתח הגבוה ביותר העונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

5. קבוצה שנמצאת בתחתית ונלחמת על חייה, צריכה קודם כל שוער שיביא לה נקודות ולא להיפך. לצערה של הפועל אשקלון, דלה איינוגבה הוא השוער שעשה הכי הרבה טעויות שהובילו לספיגת שער העונה.

עוד נתונים: באתר סקורר

בני יהודה (9) - בני סכנין (8)

1. מתוך 13 שערי הזכות שכבשה העונה בני יהודה, חמישה נרשמו במהלך רבע השעה האחרונה של המשחק. על ארבעה מהם חתום נריוס ולסקיס.

2. בצוותא עם מכבי חיפה, ספגה בני סכנין את מספר השערים הנמוך בליגה במהלך המחציות הראשונות (3). לצערה של סכנין, במחציות השניות הסיפור מעט שונה והקבוצה ספגה שמונה שערים עד כה. בעיה מנטלית, פיזית או מקצועית?

3. 50% משעריה של בני יהודה במשחק פתוח, הגיעו דרך האגף הימני (6). למאור קנדיל, המגן הימני של הקבוצה, יש חלק ניכר בכך, כאשר הוא אחד מארבעת שחקני ההגנה שבישלו הכי הרבה שערים העונה (3).

4. בני סכנין היא הקבוצה שספגה הכי מעט שערים העונה בהתקפות מעבר (1). מנגד, רק שתי קבוצות ספגו יותר ממנה ממצבים נייחים (5).

5. בצוותא עם הפועל עכו, בני יהודה ובני סכנין הן בעלות אחוז ההצלחה הנמוך בליגה בכניסה עם הכדור לחצי המגרש של היריבה (53%).

שחקן בני יהודה נריוס ולסקיס חוגג. יוסי ציפקיס
ווינר. ולסקיס/יוסי ציפקיס

הפועל רעננה (12) - מכבי פתח קווה (10)

1. הפועל רעננה עדיין לא מצאה את הרשת במהלך המחציות הראשונות העונה (הקבוצה היחידה בליגה). מחסום מנטלי?

2. רק הפועל עכו ספגה יותר שערים העונה מאשר מכבי פתח תקוה (19). קבוצתו של שרון מימר ספגה הכי הרבה בליגה במהלך רבע השעה האחרונה של המשחק (7). בנוסף, הקבוצה מהמלאבס ספגה את מספר השערים הגבוה ביותר בהתקפות מעבר (8).

3. מכבי פתח תקוה רושמת את מספר האיומים הנמוך בליגה בממוצע למשחק (9). קבוצה אפורה?

4. הפועל רעננה מאבדת את מספר הכדורים הגבוה בליגה בממוצע למשחק (69). ג'ורדן פושה (12) ושמעון אבוחצירה (105) מדורגים בין עשרת השחקנים שאיבדו הכי הרבה כדורים עד כה.

5. הכישרון הגדול של הכדורגל הישראלי, מנור סולומון, ביצע את מספר הדריבלים הגדול ביותר העונה (120). 59% מתוכם היו מוצלחים (71) וסולומון מוביל את הליגה בפער ניכר בפרמטר זה. האם יש לכך קשר שקבוצתו מחלקת את מספר מסירות המפתח הנמוך בליגה בממוצע למשחק?

עוד נתונים: באתר סקורר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully