וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני יהודה נגד ההתאחדות: "החלטה שערורייתית, נותנים צ'ופר לקומץ"

30.11.2017 / 15:33

במועדון זעמו על ההחלטה להשית עליהם קנס של 20 אלף שקל בעקבות הקריאות הגזעניות לאחמד עאבד: "לא עוזר להילחם בבעיה". אבוקסיס לקראת המשחק נגד סכנין: "אשים את החברות בצד"

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

בני יהודה תערער על הקנס בגובה של 20 אלף שקל שקיבלה היום (חמישי) מבית הדין של התאחדות על הקריאות הגזעניות כנגד חלוץ קרית שמונה, אחמד עבאד. כזכור, הבעלים ברק אברמוב שקל לא להופיע למחצית השנייה בעקבות אותן קריאות ובהודעה שהוציא המועדון היום תקפו המועדון והבעלים את החלטה.

"מדובר בהחלטה לא פחות משערורייתית של בית הדין של ההתאחדות לכדורגל. הרי התרענו והכנו מראש את גורמי האבטחה באצטדיון העירוני בקרית שמונה טרם שריקת הפתיחה. כמובן שברגע שנשמעו הנהמות הראשונות (בדקה ה-11) לעברו של שחקן קרית שמונה, אחמד עאבד, פנה מנכ"ל המועדון, כפיר אדרי, למנכ"ל קרית שמונה, מר יוסי אדרי וביקש ממנו לתגבר את כוחות האבטחה ביציע האוהדים שלנו".

"כמובן שגם לאחר הפעם השנייה שנשמעו הנהמות הגזעניות (בדקה ה-27) נעשתה פנייה נוספת מצד כפיר אדרי ליוסי אדרי שביקש לשלוח שוטרים למקום. רק בפעם השלישית שנשמעו הקריאות (דקה 35) עלו כוחות אבטחה ליציע והרגיעו את הרוחות. למרות המאמצים המשותפים שלנו קרית שמונה לצערנו לא השכילו כוחות האבטחה והמשטרה שנכחו במקום לעכב או לעצור אף אחד מאותם אוהדים סוררים".

"עוד חשוב לציין שרק לאחר הפעם השלישית בהן נשמעו הנהמות הגזעניות הפעיל הכרוז באצטדיון את נוהל שלושת השלבים של מנהלת הליגה ולראייה, לאחר שכוחות האבטחה עלו ליציע ונשמעה ההודעה הראשונה מצד כרוז המשחק נעלמו הנהמות".

במקום שבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגות לכדורגל יעזרו למועדונים להילחם בבעיה, הם פועלים בדיוק להיפך ומענישים את המועדונים עצמם למרות המאמצים הרבים המושקעים מצידם. איך בדיוק הקנס חסר הפרופורציות הזה יעזור לפתור את הבעיה? הפתרונים לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל".

"מועדון הכדורגל בני יהודה תל אביב והעומד בראשו, מר ברק אברמוב, יערערו על החלטת בית הדין של ההתאחדות לכדורגל שנותנים 'צ'ופר' לאותו קומץ אוהדים קטן שפוגע בענף שאנו כל כך אוהבים ובמועדון הכדורגל בני יהודה בפרט".

עוד לפני כן הבוקר, התייחס המאמן אבוקסיס לסוגייה זו במסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול סכנין: "קודם כל שיהיה ברור, בני יהודה זו הקבוצה הכי לא גזענית שיש בארץ. אימנתי כאן בעבר שחקנים מהמגזר וגם היום יש לנו כאן את עאיד חבשי שכולם אוהבים אותו וגם הקהל מעודד אותו כל הזמן. חשוב לציין שזה לא כל הקהל. יש כמות מאוד קטנה וגם במשחק בקרית שמונה זה היה משהו נקודתי וגם ההנהלה שלנו חושבת ככה וגם אנחנו חושבים ככה שזה לא משהו כולל על כל האוהדים של בני יהודה וחשוב שזה יהיה ברור לכולם". 

ברק אברמוב בעלי בני יהודה. לירון מולדובן
לא מתכוון לשתוק על הקנס. ברק אברמוב/לירון מולדובן

"קרה משהו שלא צריך לקרות במשחק נגד קריית שמונה, וההנהלה שלנו רוצה לטפל בבודדים שיש פה", הוסיף המאמן. "אני חושב שזה מבורך כי הנושא הזה עושה שם לא טוב לאוהדי בני יהודה כי 95 אחוז מהקהל כאן הוא אנטי גזענות ומקבל באהבה שחקנים ערבים ואני יודע שזה היה ככה לאורך כל השנים ובכל הנהלה שהייתה כאן, תמיד בבני יהודה היו שחקנים ערבים שהתקבלו באהבה וגם עכשיו. זה מקרה בודד שצריך לטפל בו ואני מקווה שיהיה משחק כדורגל בלי כל הדברים האלה".

אבוקסיס גם התייחס למפגש מול האקסית בני סכנין בשבת: "זה נכון שזה מועדון שעבדתי בו שנה וחצי וגם כשעזבתי נשארתי ביחסים מאוד טובים עם אנשי סכנין. נהניתי שם מאוד, אבל כמובן שבשבת כל אחד ירצה לנצח, גם אני וגם סכנין וזה יהיה משחק בין שתי קבוצות שרוצות לעלות למעלה בטבלה ונשים את החברות בצד ונבוא לשחק כדורגל".

(עדכון ראשון: 14:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully