וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאראס על מכבי תל אביב: "לא הייתי רוצה לאמן קבוצה בלי מקומיים"

מאמן ז'לגיריס, שדחה הצעות מהצהובים, מסביר (ה', 21:05, ספורט 5): "קשה מאוד לייצר כימיה כשאין שחקנים מקומיים". דייויד בלו מעלה זכרונות: "רק כששיחקתי עם שאראס, הבנתי מהי מנהיגות"

צילום: one

מכבי תל אביב תיתקל מחר (חמישי, 21:05, ספורט 5) בפרצוף מוכר: על הקווים של ז'לגיריס יעמוד שרונאס יאסיקביצ'יוס, הלא הוא שאראס, שבשנים האחרונות מוזכר כמעט מדי קיץ כמועמד לאמן את הקבוצה. גם בקיץ החולף מועמדותו עמדה על הפרק, אולם לבסוף הוא החליט שלא להיענות לחיזורים מצד מכבי תל אביב וברצלונה - שתיים מהקבוצות בהן כיכב בתור שחקן - ובחר להישאר בז'לגיריס לעונה שנייה כמאמן ראשי.

כעת, רגע לפני שהוא מתמודד מולה שוב, רכז העבר הליטאי מספק הסבר חלקי לסירוב למכבי תל אביב. "לשחקנים מקומיים תמיד יש תפקיד מפתח, בכל קבוצה. האוהדים מחוברים אליהם, הם מכירים את המועדון ואת האווירה סביבו, הם יוצרים את החיבור בחדר ההלבשה. באופן אישי, לא בטוח שהייתי רוצה לאמן קבוצה ללא שחקנים מקומיים, כי קשה מאוד לייצר כימיה ככה", אמר בראיון שפורסם הבוקר (רביעי) בתקשורת הליטאית, במהלכו נשאל על זהותה החדשה של מכבי תל אביב, שבקיץ האחרון נפרדה מגיא פניני, יוגב אוחיון וגל מקל. יחד עם זאת, המאמן סייג ואמר ש"זה נכון, יש מקרים שפשוט אין שחקנים מקומיים מספיק טובים. מה אם הם פשוט לא ברמה? מה אם המקומיים לא קיימים? זו דילמה גדולה מאוד".

עוד בנושא

נורת האזהרה שמטרידה את מכבי תל אביב
נקודת התורפה של מכבי תל אביב בעידן ספאחיה
הפועל תל אביב החתימה את טוני גפני

שארונאס יאסיקביצ'יוס מאמן ז'לגיריס קובנה. ברני ארדוב
בעד השחקן המקומי. שאראס בביקור הקודם בהיכל/ברני ארדוב

מאזן החוץ של ז'לגיריס תחת שרביטו של שאראס לא פחות ממדהים: בשתי העונות האחרונות, הקבוצה הליטאית עומדת על מאזן 9:11 במשחקי חוץ ביורוליג - המאזן הרביעי הכי טוב מבין כל הקבוצות במפעל (אחרי אולימפיאקוס, ריאל וצסק"א). לכן, לא מפתיע שגם לקראת המשחק מחר שאראס מגיע עם ציפיות גבוהות. "כמו תמיד, למכבי תל אביב יש הרבה שחקנים אמריקאים, והיא משחקת בסגנון שמזכיר יותר את ה-NBA", ניתח המאמן את יריבתו מחר. "חשוב מאוד למנוע מהם ריבאונד התקפה ולעצור את משחק הריצה שלהם, שמכניס את כל ההיכל לטירוף".

שאראס הוסיף ש"במשחק הקודם שלהם מול ברצלונה, הם ניסו לפתות את ראקים סנדרס לזרוק שלשות, והוא העניש אותם. אני מקווה שגם אנחנו נוכל לנצל את מה שההגנה שלהם תיתן לי".

אחרי תשעה מחזורים, ז'לגיריס מחזיקה במאזן של חמישה ניצחונות וארבעה הפסדים, בדיוק כמו מכבי תל אביב. בגלל הפרש סלים עדיף של הצהובים, הם מקדימים אותם ומדורגים במקום השישי בטבלה. במחזור האחרון ניצחו הליטאים 83:91 את אנדולו אפס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דייויד בלו שחקן מכבי תל אביב לשעבר. ברני ארדוב
שוב בהיכל. בלו/ברני ארדוב

בתוך כך, פרסמה מכבי תל אביב כי אחד משחקני העבר האיקונים שלה, דייויד בלו, יגיע בקרוב לישראל ויתארח בהיכל במשחק מול ולנסיה בשבוע הבא. בלו משמש כיום סוכן ביטוח בארצות הברית ובזמנו החופשי נואם בפני סטודנטים, תלמידים ומנהלים על המסע שעבר בכדורסל, וביקורו בישראל יהיה כחלק ממיזם חדש שהוא שותף לו.

בלו אף העניק ראיון קצר לאתר הרשמי של הצהובים, בו נזכר בנס ז'לגיריס. "אחד המשחקים הכי גדולים שלקחתי בהם חלק, אם לא הגדול שבהם. סאבוניס, קוטה ששיחקתי איתו ברוסיה. זה היה משחק גדול עם הרבה כוכבים ענקיים. בגלל דרק והזריקה בסוף זה משחק שנשאר תקוע במוח לנצח, ולא רק בגלל זה. זה המשחק שהביא אותנו לפיינל פור ולכן אי אפשר לשכוח", אמר. "אני זוכר את הכל לפרטי פרטים. גם ניקולה זוכר הכל. נלחמנו שם יחד בטאנוקה בירד וסאבוניס. זה היה משחק מאוד פיזי, במיוחד בסוף. ניסיתי מאוד לא לעשות פאולים טיפשיים, להיות פיזי ללא עבירות. ניסיתי למנוע מטאנוקה בירד את ריבאונד ההתקפה. זה מה שניסיתי לעשות כל הרבע האחרון, מלבד הפוזשן האחרון בו חשבתי שאני צריך לקלוע שלשה אם הכדור מגיע אליי. אבל כל הרבע חשבתי רק איך אני מרחיק אותו מלאסוף ריבאונדים".

כמו כן, סיפר בלו על זכרונותיו משאראס. "הוא היה הראשון שבאמת הראה לי מהי מנהיגות במגרש", אמר בלו. "הוא לא פחד להגיד מה הוא חושב לחבריו לקבוצה גם אם זה קשה. הוא תמיד ידע מתי להיות קשוח או רך. הוא מבין אנשים, בדומה לבלאט דרך אגב. כשחקן, לא ידעתי מהי מנהיגות עד ששיחקתי עם שאראס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully