וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשלים המושלם: עומרי כספי נכנס למצעד הכוכבים הבינלאומיים ב-NBA

27.11.2017 / 15:00

כשהוא מוקף סוף סוף בשחקנים טובים ונהנה משיטה אמיתית, הישראלי הראשון בליגה הטובה בעולם ממציא את עצמו מחדש בתור השחקן המשני האידיאלי, ומראה צדדים שרבים לא הכירו. דירוג המצטיינים הבינלאומיים של השבועיים האחרונים חוזר, עם ג'ואל אמביד המפלצתי בפסגה

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

* כל הנתונים בכתבה מתייחסים לשבועיים שחלפו מאז פורסם הדירוג האחרון

1. ג'ואל אמביד - פילדלפיה, קמרון

המספרים מאז ה-14 בנובמבר: 25.6 נקודות, 12 ריבאונדים, ארבעה אסיסטים ב-30.7 דקות משחק. מאזן הקבוצה - 1:4. דירוג אחרון: 4

אמרו לכם שזה לא נכון שמעולם לא ראינו שורה סטטיסטית כמו זו שהעמיד הסנטר הקמרוני מול הלייקרס - 46 נקודות, 15 ריבאונדים, שבעה אסיסטים ושבע חסימות. זאת מפני שווילט צ'מברליין ודאי השיג את המספרים האלה, אלא שבזמנו לא ספרו חסימות. אז אמרו. זו רק דרך מאוד עקיפה וקטנונית לפרגן לאמביד, שנתן משחק בלתי נשכח שכזה, מהסוג שמכריח אותנו להתחקות אחר ההתפתחות הכרונולוגית של עמודי הבוקס-סקור.

אבל אלה לא רק ההצגות שנתן מול שתי הקבוצות של עיר המלאכים - והיו מי שנתנו להשתלטות הזמנית שלו על הסטייפלס סנטר את הכותרת "הסאבלט" - נכון לעכשיו אמביד מבסס את עצמו בתור הסנטר הכי טוב ב-NBA. כשהוא בריא, כמובן. הכוכבית הזו תמשיך ללוות כל שיחה עליו, אחרי כל ניצחון משכנע, אחרי כל משחק היסטורי, לפחות בשנים הקרובות. אבל זו רק סיבה נוספת לחגוג את הדומיננטיות של הביגמן הכריזמטי, שמוצא את עצמו תמיד במרכז, על המגרש ומחוצה לו.

ג'ו-ג'ו יכול להבטיח לעצמו בונוס של כמה עשרות מיליונים עם יצליח להשתחל לחמישיית העונה, או אם יזכה בתואר השחקן המצטיין. בינתיים הוא בדרך הנכונה, עד כמה שהזוי לדבר ככה על שחקן שעדיין לא נראה קרוב לכושר האידאלי שלו, ועוד לומד את רזי המשחק בעונתו השנייה בלבד.

עוד בנושא

יאניס אנטטוקומפו התעמת עם עוזר מאמן מילווקי: "אזיין אותך"
גאסול סופסל ברבע הרביעי בהפסד ממפיס: "אני עצבני ומתוסכל"
סטיב קר: "כספי משפיע לטובה על כולם, הוא ממש עוזר לסטף וקליי"

ג'ואל אמביד, פילדלפיה סיקסרס. AP
מפחיד לחשוב שהוא רק בתחילת הדרך. אמביד/AP

2. בן סימונס - פילדלפיה, אוסטרליה

המספרים: 21 נקודות, 8.8 ריבאונדים, 8.3 אסיסטים. מאזן הקבוצה - 1:3. דירוג אחרון: 3

המפלצת הדו-ראשית של הסיקסרס משתלטת על המצעד, ושאר הליגה צריכה לתפוס מחסה. הרוקי ממשיך להרשים בקלות שבה הוא מסתגל למשחק המקצועני, ומוכיח שהצירוף של חכמת המשחק עם הכלים הפיזיים שלו הופך אותו לאולסטאר כבר עכשיו. לסימונס אין אפילו אשליה אופטית של ג'אמפ-שוט מחוץ לצבע, ורק מעטים מאיתנו חשבו שיוכל להגיע לטבעת כל עוד ההגנה יודעת שאין לא מה למכור מכל טווח אחר. סימונס בז לתחזיות האלה, מגיע לסל כאוות נפשו, וליריבות פשוט אין תשובה לכוח המתפרץ שלו. השומר שלו יכול לעבור מתחת לחסימות כמה שהוא רק רוצה - הוא רק סולל לסימונס נתיב לטבעת. כשסימונס פוגש מחדש את גופו של המגן בתוך הצבע, הוא דוחה אותו מעליו כמו פיל שמתעטש על זבוב טורדני.

ההגנה הייתה סימן השאלה המרכזי סביבו, אך סימונס שומר על כל עמדה, אפילו על רכזים דוגמת סטפן קרי וקיירי אירווינג, ועומד במשימות בכבוד, למרבה ההפתעה. זה מאפשר לפילי להציג הרכבי ג'מבו אימתניים שחונקים את היריבות ועפים להתקפות מעבר. היכולת של האוסטרלי להוריד ריבאונד בהגנה, להוביל כדור, לשנות כיוון ללא התראה, כל זאת תוך שהוא רואה את כל המגרש, הופכים אותו לאחד מהשחקנים הכי קטלניים בליגה בהתקפות מתפרצות, אותן הוא מייצר כרצונו בקצב מטורף. כבר עכשיו סימונס נראה כמו שהמצדדים הכי נאמנים שלו קיוו שיראה בעוד כמה שנים.

בן סימונס, פילדלפיה סיקסרס. AP
המחסור בקליעה מבחוץ לא עוצר אותו. בן סימונס/AP

3. יאניס אנטטוקומפו - מילווקי, יוון/ניגריה

המספרים: 23.8 נקודות, 11 ריבאונדים, 38.2 דקות. מאזן הקבוצה - 3:1. דירוג אחרון: 2

ההליום מתחיל לברוח מהבלון של יאניס, אבל אם ככה נראית התקופה הרעה שלו, השם ירחם. היווני אמנם לא עושה נקודות באותה יעילות פסיכית שאפיינה את תחילת העונה שלו, אז הוא מתמקד בשליטה בריבאונד. העברתו של גרג מונרו תמורת אריק בלדסו אמורה לפתוח לו דקות של ממש בעמדת הסנטר, ואנטטוקומפו מוכיח שגם האתגר הזה לא גדול ממידותיו. הבאקס כישרוניים ממש כמו שהם ארוכים, אך טרם נשמע הקליק המיוחל, שיזניק אותם לטופ של המזרח. הקבוצה של ג'ייסון קיד עודנה רחוקה מלגבש זהות שתאפשר לה לשמור על יציבות ממשחק למשחק. עם סופרסטאר בן 22 וצוות מסייע שהוא לכל הפחות מסקרן, השינוי הבא עשוי לבוא על חשבון צוות האימון.

יאניס אנטטוקומפו מילווקי באקס מול ג'יי קראודר קליבלנד קאבלירס. AP
עכשיו גם בתור סנטר. יאניס/AP

4. קריסטאפס פורזינגיס - ניו יורק, לטביה

המספרים: 22 נקודות, שבעה ריבאונדים, 2.6 חסימות. מאזן הקבוצה - 2:3. דירוג אחרון: 1

החד-קרן ממשיך לספק את הסחורה עבור קבוצה שמבטיחה יותר לבאות ממה שהיא מקיימת כאן ועכשיו. הלטבי פחות או יותר הבטיח לעצמו מקום באולסטאר, ונשאר רק לראות אם ההייפ של התפוח הגדול יקפיץ אותו לפתוח בחמישיית המזרח. הוא קולע סלים בצרורות, מבפנים, מבחוץ ובין לבין. אוהדי הגארדן יכולים רק לדמיין בסיוטים שלהם איך התקפת הקבוצה הייתה נראית בלעדיו. השלב הבא יהיה להקיף אותו בשחקנים משלימים שיאפשרו לכישרון שלו לפרוח.

5. ניקולה יוקיץ' - דנבר, סרביה

המספרים: 16 נקודות, 10 ריבאונדים, 4.2 אסיסטים. מאזן הקבוצה - 2:3. דירוג אחרון: 6

יוקיץ' ממשיך לעשות את דרכו בחזרה לכושר של העונה שעברה, ואיתו הקבוצה כולה. פציעתו של פול מילסאפ מכריחה אותו לתפוס פיקוד אפילו יותר מבעבר. הג'וקר אפילו מראה אגרסיביות חדשה בכל הקשור ליצירת נקודות, וחבריו לקבוצה שמחים לראות אותו לוקח יותר מהנטל ההתקפי על כתפיו.

ניקולה יוקיץ', דנבר נאגטס. AP
יותר אחריות, יותר מספרים. יוקיץ'/AP

6. אל הורפורד - בוסטון, הרפובליקה הדומיניקנית

המספרים: 11.1 נקודות, 7.7 ריבאונדים, 5.4 אסיסטים. מאזן הקבוצה - 1:6. דירוג אחרון: 5

עם הורפורד זה אף פעם לא המספרים האישיים שמביאים אותו לרשימות מהסוג הזה. הסטטיסטיקות המתקדמות אמנם מתארות תמונה מדויקת יותר לגביו (מדד פלוס/מינוס 13.4+), אך רק מי שרואה אותו בפעולה מסוגל להבין מה האפקט שלו על המשחק. הורפורד הוא הדבק שמחבר את הקבוצה שנמצאת בכושר הכי טוב בליגה. בהגנה הוא סותם יותר חורים משפכטל, ובהתקפה הוא לא צריך לקחת את הכדור מאירווינג והאחרים בשביל להשפיע. מעולם לא היה שחקן שזיגזג באופן עקבי כל כך בין תפקידים של רול-פלייר לתפקידים של כוכב, ובשלב הזה צריך לתת לו קרדיט גם על התמרון עצמו. צריך הרבה שכל ומעט אגו כדי לעשות את מה שהורפורד עושה.

7. גוראן דראגיץ' - מיאמי, סלובניה

המספרים: 17.7 נקודות (48.5 אחוזים מחוץ לקשת), 4.2 אסיסטים, 3.2 חטיפות, 4.3 ריבאונדים. מאזן הקבוצה: 2:4. דירוג אחרון: לא דורג

הסלובני היה כוכב הניצחון על בוסטון בשבוע שעבר, עם 27 נקודות שקטעו את רצף 16 הניצחונות של הסלטיקס. הקייס של הרכז לאולסטאר ראשון בקריירה הולך וצובר ראיות. בגיל 31 הדרקון לא מראה שום סימני האטה, והוא מוביל את ההתקפה המאוזנת של אריק ספולסטרה בדרך לעוד מאבק עיקש על מקום בפלייאוף.

גוראן דראגיץ', מיאמי היט, מול שיין לארקין, בוסטון סלטיקס. AP
עצר גם את בוסטון. דראגיץ'/AP

8. יוסוף נורקיץ' - פורטלנד, בוסניה

המספרים: 14.1 נקודות, 8.6 ריבאונדים, שלושה אסיסטים. מאזן הקבוצה - 2:5. דירוג אחרון: לא דורג

הבוסני שסירב לקבל על עצמו את תפקיד המחליף של יוקיץ' מוכיח שיש לו מקום בליגה כסנטר פותח. "נורק" השיל קילוגרמים רבים באוף-סיזן, והגיע בכושר שיא לעונה האחרונה שלו בחוזה הרוקי, אחריה יהיה שחקן חופשי מוגבל. הוא יהיה אחד מהשחקנים הכי מרתקים בשוק משום שמדובר בכישרון נהדר, אולם ההתאמה שלו למשחק המודרני ברמות הגבוהות ביותר מוטלת בספק.

9. קארל אנתוני טאונס - מינסוטה, הרפובליקה הדומיניקנית

המספרים: 20.4 נקודות, 12 ריבאונדים, 2.3 אסיסטים. מאזן הקבוצה: 3:4. דירוג אחרון: 8

הסנטר של הזאבים עדיין לא מטפס לגבהים אליהם הגיע במחצית השנייה של העונה שעברה. כך או כך, קשה להתווכח עם מספרים כמו אלה שהוא שם על הלוח ערב אחרי ערב. טאונס משחק עם שני שחקני כנף שלא יכולים להיות אפקטיביים כמוהו בלי הכדור בידיים, ובמובן הזה אפשר שהגיוון שלו מחבל מעט בתפוקה האישית שלו. זה הסבר אחד לתופעה. הסבר אחר הוא שטום תיבודו פשוט לא עושה את העבודה שלו אם שחקן בקליבר של טאונס מוצא את עצמו כגלגל שלישי בהתקפה. בהגנה, מי שאמר על טאונס שהוא נראה כמו חתול שרודף אחרי נקודת לייזר לא בהכרח טעה, גם אם ההשוואה עצמה אכזרית משהו.

שחקן ברוקלין רונדי הוליס ג'פרסון, שחקן פורטלנד יוסוף נורקיץ'. רויטרס
נכנס לעניינים. נורקיץ' בהגנה/רויטרס

10. עומרי כספי - גולדן סטייט, ישראל

המספרים: 6.6 נקודות, 5.4 ריבאונדים, 55.6 אחוזים מהשדה. מאזן הקבוצה - 2:3. דירוג אחרון: לא דורג

תקראו לנו פרובינציאליים, לא אכפת לנו! כמה הזדמנויות יהיו לנו להתמוגג משני משחקים מעולים של עומרי כספי בחמישייה של אחת מהקבוצות הכי טובות בהיסטוריה? כבר אמרנו שהמקום העשירי שמור לחביב הקהל, והילד מיבנה בהחלט עונה להגדרה. הפורוורד מציג משחק קבוצתי מופתי בתור רול-פלייר מושלם בשיטה של גולדן סטייט, והוא סוחט מחמאות מכל מי שנשאל עליו. בנוסף, כספי הוא לא בהכרח הכישרון הכי גדול שהצמיח הכדורסל הישראלי, אך הוא כבש פסגות שאף צבר אחר לא זכה אפילו לראות, וכעת הוא גם ממציא את עצמו מחדש. כנראה שככה זה כשאתה מוקף בשחקנים מצוינים ובשיטה מנצחת.

seperator

בגזרת המקופחים אפשר למצוא את מארק גאסול הספרדי, שבהיעדרו של מייק קונלי לקח על עצמו גם חלק מהתפקידים שלו (14 אסיסטים מול דנבר), אבל זה פשוט לא הספיק לניצחון מאז הטור הקודם. הרוקי הפיני לאורי מארקנן בונה לעצמו מוניטין, חבל שכל זה קורה בבית הקברות לכדורסל שהוקם בשיקגו. הקנדים אנדרו וויגינס וג'מאל מורי פשוט יצטרכו להראות יותר מזה, כי הפוטנציאל כבר שם.

עומרי כספי גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
שחקן חמישייה לעת מצוא. כספי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully