וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגע החשוב אי פעם בפרמיירליג: 25 שנה למעבר של קאנטונה ליונייטד

ב-26 בנובמבר 1992 רכשו השדים האדומים מהאלופה לידס את החלוץ הצרפתי תמורת 1.2 מיליון ליש"ט. זה נגמר עם ארבע אליפויות, אינספור רגעי גאונות וכמובן, בעיטת קונג פו מיתולוגית

היום (ראשון) מציינים באנגליה 25 שנים בדיוק לאחד הרגעים החשובים בתולדות הפרמיירליג: המעבר של אריק קאנטונה מלידס למנצ'סטר יונייטד, ב-26 בנובמבר 1992.

המעבר הבלתי נשכח הגיע כמה חודשים בלבד לאחר שקאנטונה עזר ללידס לזכות באליפות על חשבונה של אותה יונייטד, האליפות האחרונה באנגליה לפני הקמת הפרמיירליג. העסקה התאפשרה לאחר שיו"ר האלופה הטרייה, ביל פות'רבי, התקשר ליו"ר של יונייטד באותם ימים, מרטין אדוארדס, כדי לבדוק את אפשרות רכישתו של דניס אירווין.

אדוארדס היה בפגישה עם אלכס פרגוסון הצעיר והשניים החליטו שאירווין לא למכירה וניצלו את השיחה כדי לשאול לגבי קאנטונה, לאחר שכשלו בניסיונם באותה פגרה לרכוש את דייויד הירסט משפילד וונסדיי, מאט לה טיסייה מסאות'המפטון ובריאן דין משפילד יונייטד. העסקה נסגרה במהרה, יונייטד שילמה 1.2 מיליון ליש"ט (סכום שעלה ל-1.6 לאחר מכן בגלל בונוסים) והשאר היסטוריה.

קאנטונה והצווארון המורם שלו שיחקו ביונייטד חמש שנים. במהלך העונות הללו, הצרפתי כבש 82 שערים ב-185 הופעות והיה האיש המרכזי בארבע אליפויות של השדים האדומים, שהשתלטו לחלוטין על הפרמיירליג. הוא זכה עם יונייטד גם בשני גביעים ושלוש פעמים במגן הקהילה, כל זאת לפני פרישתו המפתיעה בקיץ 1997, בגיל 30 בלבד.

אריק קאנטונה שחקן מנצ'סטר יונייטד. David Cannon, GettyImages
חצי עשור בלתי נשכח. קאנטונה/GettyImages, David Cannon

במהלך עונותיו ביונייטד, לצד אינספור רגעי גאונות ושערים מדהימים, קאנטונה נקלע גם לכמה אירועים פחות נעימים ובראשם, בעיטת הקונג פו המיתולוגית ששלח ב-25 בינואר 1995 לעבר מת'יו סימונס, אוהד של קריסטל פאלאס, שירד 11 שורות ביציע על מנת להתקרב לקאנטונה ולקלל אותו. האירוע החמור הוביל לכך שקאנטונה הואשם בתקיפה אלימה ונענש בשבועיים בכלא, אך שוחרר בערבות ולא ישב מאחורי הסורגים. לבסוף, הוטלו עליו 120 שעות עבודה למען הקהילה והוא הושעה לשמונה חודשים וספג קנס כבד.

במסיבת העיתונאים שקיים זמן קצר לאחר התקרית האלימה, סיפק קאנטונה את הציטוט המפורסם ביותר שלו: "כשהשחפים עוקבים אחרי הסירה, זה בגלל שהם חושבים שהסרדינים עוד מעט ייזרקו לים. תודה רבה לכולכם", אמר, ועזב חדר מלא בעיתונאים המומים, כשהוא שולח עקיצה לעבר פאלאס, שהכינוי שלה הוא "השחפים". מתוך חמש עונותיו ביונייטד, זו הייתה היחידה בה הקבוצה לא זכתה באליפות (הפסידה אותה במחזור האחרון לבלקבורן).

סר אלכס פרגוסון, לאורך השנים, הרעיף מחמאות על קאנטונה וכינה את ההחתמה שלו לפני 25 שנים: "החלק שהיה חסר לפאזל שלי ביונייטד". סטיב ברוס סיפר ברייאון ל-ESPN: "כולנו זוכרים את היום בו אריק חתם אצלנו. אף אחד מאיתנו לא האמין שהוא יגיע לאולד טראפורד, אבל מהרגע בו הוא נכנס והרים את הצווארון שלו, הוא הרגיש 'וואו, זה בדיוק בשבילי'. רוב השחקנים שנכנסים לאולד טראפורד נכנסים להלם, אבל הוא הרגיש שזו הבמה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully