וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניב סידי: "אנשי צוות בכו עם דמעות כשמוטי איוניר עזב"

האדומים אומנם מושלמים בעידן רפואה, אך מבינים שהקבוצה רחוקה מלהרשים, המאמן: "חוץ משלוש נקודות אני לא לוקח כלום מהמשחק". כח ההרתעה אבד ועוזרו של איוניר משוכנע: "מיהרו לפטר אותו"

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: מתן חדד
קובי רפואה מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
עדיין מושלם אבל מה עם היכולת? קובי רפואה/ברני ארדוב

עוד לפני שנגיע למשחק החדש של ההתאחדות לכדורגל והוא: "איך נגרום להפועל תל אביב לשחק בלי קהל העונה", ועל הדרך המבאסת לעכו, אתמול אי שם בצפון, בסיום המשחק, עמד לו איש נחמד העונה לשם ניב סידי הרבה יותר מבואס מכולם בסיום המשחק. סידי בן ה-29 התמנה בקיץ והפך להיות עוזר המאמן של מוטי איוניר. לא רבים יודעים, אבל בהפועל תל אביב סימנו את סידי הצעיר שעבד במספר קבוצות במחלקת הנוער האדומה, כאיש שאמור להוביל את האדומים מתישהו בשנים הבאות. צעיר מוכשר, אדום בנשמה, ואיש כדורגל מבריק. אלא שכבר בגילו הצעיר, הבין סידי הצעיר עד כמה אכזרי המקצוע שבחר. אחרי חודשים ספורים בתפקיד, מצא את עצמו עוזר המאמן של איוניר בכלל בהפועל מרמורק.

את הנחמה היחידה אתמול הוא מצא דווקא בחדר ההלבשה האדום. שם הוא התחבק ודיבר עם כל עובר ושב, ובעיקר ניסה להבין איך הוא לא כבר לא חלק ממה שהוא בנה. "מוזר, היה לי ממש מוזר", שיתף סידי את תחושותיו בסיום המשחק. "זו פעם ראשונה שאני משחק נגד הפועל תל אביב בכל גיל או מסגרת. הייתי אוהד הפועל ואשאר אוהד הקבוצה. במשחק כמובן שרציתי שהקבוצה שלי תנצח, אבל זה קשה. לפחות כולם במרמורק גם אוהדי הפועל תל אביב".

עוד בנושא:

בשיניים: הפועל תל אביב ניצחה את מרמורק ועלתה למקום השני
הפועל תל אביב תנסה להאריך את חוזהו של דגני לפני תוצאות הבוררות

מאמן הפועל תל אביב, מוטי איוניר. מגד גוזני
פוטר מוקדם מדי? מוטי איוניר/מגד גוזני

ההחלטה להיפרד מאיוניר, שגם הביאה אותך לעזוב הקבוצה, הייתה נמהרת מידי או במקום לאור התוצאות והעובדה שהקבוצה הייתה צריכה זעזוע?

"אני לא הייתי ממהר במקומם. אני לא מנסה להיכנס לנעליים של אף אחד, אבל אני לא הייתי ממהר לקבל את אותה. כולם הופתעו, גם השחקנים וגם אני שקראתי על זה קודם בתקשורת. לא חושב שזה יותר מידי יעזור להפועל תל אביב. אני באמת מאחל בהצלחה לצוות החדש ואני מקווה שהוא יצליח לבנות את הקבוצה".

תנסה להסביר איך זה הגיע למקום של פיטורים כל כך מהר?

"היה המון לחץ במועדון וגם סבלנו מפציעות וגם חוסר מזל לדעתי. היו משחקים שהיינו לא טובים וניצחנו והיו משחקים שהיינו בהם יותר טובים ולא ניצחנו, אז התחילו הלחצים והקהל יצא נגד מוטי וקרא לו מכביסט ובהנהלה זרמו עם זה מהר מידי לדעתי".

הסממן הראשון של מאמן מפוטר הוא בדרך כלל איבוד חדר ההלבשה, פה זה לא המקרה.

"אני יכול להגיד שכל השחקנים, כמעט בלי יוצא מן הכלל, אמרו לי כשעזבתי: 'פעם ראשונה שיש זעזוע ואנחנו מתים שהמאמן יישאר'. גם כאלה שלא שיחקו, לא אמרו מילה נגד מוטי. יותר מזה, אנשי צוות בכו עם דמעות שמוטי עזב מרוב שהיה חיבור טוב. אם היו נותנים לזה להמשיך, אני בטוח שזה היה מתחבר על המגרש הרבה יותר טוב. אבל זה הכדורגל וכבר התחלפו 16 מאמנים בשתי הליגות הראשונות, לא יכול להיות שכל כך הרבה נכשלו בחודש וחצי".

בטוח שזה מה שאתה רוצה לעשות שתהיה גדול?

"אני כבר חזק בתוך זה. הייתי מחוץ לכדורגל שבוע ורציתי כבר למות. לא עברו הימים".

אוראל דגני הפועל תל אביב. אדריאן הרבשטיין
הציל את הפועל תל אביב ממבוכה. אוראל דגני, מימין/אדריאן הרבשטיין

אז כמו שכבר הבנתם או ראיתם אמש אין יותר מידי חדש תחת השמש בהפועל תל אביב חוץ מהצוות המקצועי. במישור הניהולי, המנכ"ל החדש, רובי רגב, נכשל באתגר הראשון שלו בקבוצה, והקבוצה שהיו לה שלושה שבועות לפחות להיערך ולמצוא מגרש שיארח אותה ברדיוס, הצליחה לעשות זאת בסך הכל ארבעה ימים לפני המשחק. לפחות האדומים ביציע כבר התרגלו לטייל בארץ בשעות מוזרות מאוד העונה. גם סוג של נחמה, אם כבר לאומית.

בדומה למישור הניהולי, על הדשא גם שלושה שבועות של פגרה לא עזרו ועדיין הפועל תל אביב רחוקה מלהרשים אפילו מול מרמורק הקטנה. "חוץ מהשלוש נקודות, אני לא לוקח כלום מהמשחק הזה", אמר רפואה בסיום המשחק. "יש הרבה בעיות בקבוצה ואני יודע בדיוק מה הן ואני בטוח שנראה אחרת בהמשך העונה".

"יוצאים עם ניצחון חמוץ", היטיב לתאר טל בנש את תחושות האדומים בסיום המשחק. "אנחנו הולכים הביתה אומנם עם ניצחון, אבל בהרגשה לא שלמה. זה חשוב וטוב לכולם במיוחד שכפר סבא ואחי נצרת הפסידו, אבל לא מעבר. אלה התחושות של חלק גדול מהשחקנים שלא מרוצים בכלל איך שנראינו ואפשר להבין".

איך אחרי שלושה שבועות של פגרה ועבודה עם מאמן חדש, לא ממש רואים שינוי?

"זה לא פשוט להנחיל שיטה ולהנחיל דרך עבודה בשלושה שבועות. לא כזה פשוט. אפשר להביא מוטיבציה ורצון אבל להנחיל את הדרך שלך בזמן כזה קצר, קשה להאמין שאפשר לעשות את זה על הצד הטוב ביותר. אני מאמין שהדברים יסתדרו לטובה כי יש דרך. טוב שאנחנו צריכים לתקן עם שלוש נקודות ביד".

העובדה שאתם לא מצליחים לשקם את כוח ההרתעה שלכם בלאומית, גם במשחק כזה, ישחק לידי היריבות שלכם.

"הוא לא ישחק הוא כבר עכשיו משחק לרעתנו. כשהפועל ירדה לליגה הלאומית, לפני שהתחילה העונה הייתה מן יראת כבוד כזו שפעלה לטובתנו ואני יכול להגיד שבתחילת העונה אפילו שלא הצגנו יכולת טובה, החלק הזה עבד לטובתנו והביא לנו נקודות גם לפעמים. עם הזמן קבוצות התחילו לפחד קצת פחות והציגו כדורגל קצת יותר אמיץ נגדנו, ועכשיו אנחנו נצטרך להביא את עצמנו יותר טוב והצד הזה לא ישחק תפקיד במשחקים הקרובים".

מאמן בני יהודה ניסן יחזקאל. ברני ארדוב
עושה חיים במרמורק. ניסן יחזקאל/ברני ארדוב

דווקא בצד השני, המפסיד, נשמעו הרבה יותר מעודדים. מרמורק היא עדיין סוג של חידה גם עבור הליגה הלאומית. הקבוצה שהייתה מפעל חייו של חנן עדני, עברה שינוי גדול ונחתה בידיים של יליד השכונה, אייל גולן ושינו זוארץ שניהל שנים את מכבי פתח תקוה. את התפקיד לשרוד לפחות עונה בלאומית, קיבל ניסן יחזקאל בקיץ. אותו יחזקאל שמקורב מאוד לגולן גם בחיים האישיים. לעומת העונה שעברה בבני יהודה, שם היה תחת מתקפה רוב העונה והיה צריך לקבל את תכתיבי ההנהלה ולבסוף התפטר, במרמורק, למרות המיקום בטלה, נראה כי המאמן פורח מחדש.

לפחות פה אתה לא מקבל הוראות מהיציע?

"תענוג. אני חושב שאין עוד מאמן בשתי הליגות הראשונות שיש לו שקט כמוני. יושב אחד (זוארץ) שהיה 13 או 14 שנה המנהל של מכבי פתח תקוה ולעולם לא התערב למאמנים שם ויושב אייל גולן שרק רוצה ליהנות מהבייבי שלו וסומכים עליי. נותנים לי את כל הביטחון והבמה כדי להוכיח שאני מאמן ראוי ולא החברות איתם. אני באמת נהנה משקט תעשייתי וזה רחוק מלהיות קלישאה במרמורק".

אתה יוצא קצת מאוכזב מהמשחק, לא?

"אם יש דבר שאני שונא זה לצאת עם מחמאות. עשינו יותר מידי כבוד בהתחלה להפועל תל אביב. ראיתי שהפועל קצת איבדה את המשחק במחצית השנייה, נבהלה והלכה אחורה. השוויון שלנו היה באוויר, אבל אני שונא להישאר עם המחמאות. אני שואב מהמשחק הזה הרבה ביטחון להמשך, השחקנים שלי נתנו משחק הקרבה אדיר, ככה אני רוצה לראות את מרמורק".

מלבד לשרוד בליגה, יש עוד מטרות למרמורק העונה?

"המטרה שלנו היא אך ורק להישאר בליגה. גם אייל גולן וגם שינו זוארץ קבעו את המטרות. אני הצבתי מטרה אחרת והיא פלייאוף עליון. בליגה שוויונית כזו אפשר עם שיפורים בינואר זה אפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully