וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוביניו ייכנס לתשע שנות מאסר על תקיפה מינית? לא כל כך מהר

הברזילאי הורשע בבית משפט איטלקי, אך מחזיק בשלל אפשרויות, שככל הנראה ישאירו אותו חופשי: ערעורים באיטליה שיכולים לקחת שנים, החוקה הברזילאית שמונעת הסגרה של מקומיים ועוד

רויטרס

עולם הכדורגל סער אמש (חמישי), לאחר פרסום הידיעות לפיהן רוביניו, כוכב נבחרת ברזיל לשעבר, נענש בתשע שנות מאסר בגין תקיפה מינית שביצע יחד עם ארבעה גברים נוספים בצעירה אלבנית במועדון לילה במילאנו, ב-22 בינואר 2013. אלא שמאחורי הכותרות המפוצצות, נראה שדרכו של רוביניו אל מאחורי הסורגים עוד ארוכה מאוד וספק גדול אם הוא יישב בכלא מתישהו.

רוביניו הורשע באיטליה, שם התבצעה העבירה שלו, אולם בימים אלה הוא שוהה בכלל בברזיל, בתור שחקנה של אתלטיקו מיניירו. לאיטליה וברזיל אומנם יש הסכם הסגרה ביניהן, אך מעליו, מבחינה חוקתית, ניצבת החוקה הברזילאית, הקובעת כי אדם שנולד בשטח ברזיל (דוגמת רוביניו כמובן) לא יוסגר למדינה אחרת, בשום מצב.

לכן, גם אם כל הערעורים שמתכוונים עורכת דינו האיטלקייה של השחקן להגיש בשמו לבתי המשפט בארץ המגף לא יצליחו ובסופו של התהליך, שעשוי להימשך כמה שנים טובות, השחקן עדיין יישאר מורשע בעבירה (באיטליה, עד שכל הערעורים בדרגים השונים לא מסתיימים, העבירה לא "נחשבת" וגזר הדין ממתין), הרי שהאפשרות היחידה שתוביל אותו למאסר באיטליה היא אם הוא ישהה במדינה אחרת, שאיננה ברזיל ושתסכים להסגירו לרשויות האיטלקיות.

עוד בנושא:

בית משפט איטלקי קבע: תשע שנות מאסר לרוביניו על תקיפה מינית

שחקן סנטוס, רוביניו. GettyImages
קשה להאמין שהוא באמת יישב בכלא. רוביניו/GettyImages

אפשרות אחת שכזו, למשל, יכולה להתרחש במקרה שרוביניו ייצא עם אתלטיקו מיניירו למשחק חוץ בגביע הליברטדורס או באחת התחרויות הבינלאומיות האחרות (או עם נבחרת ברזיל כמובן, אולם הופעתו האחרונה במדי הסלסאו הייתה בינואר וספק אם הוא יזומן שוב), אך גם במקרה כזה, תהליך בקשת ההסגרה מטעם איטליה ייקח כמעט בוודאות זמן ארוך יותר מהזמן שרוביניו יעביר באותה מדינה, מחוץ לברזיל.

בברזיל ישנה אפשרות לשפוט אזרחים מקומיים על פשעים שהם ביצעו מחוץ למדינה וכך, במקום להסגירם למדינה בה בוצעו הפשעים, לשים אותם בבית הכלא בברזיל עצמה, אולם גם כאן רוביניו "מכוסה", שכן משפטים מסוג זה יכולים להתנהל רק על פשעים נגד האומה, נגד האנושות, נגד הנשיא הברזילאי או במקרה של רצח עם: "המקרה של רוביניו לא נכנס לאף אחת מהקטגוריות הללו", אמרה עורכת דינו.

אם כך, נראה כי השחקן בן ה-33, שלאורך הקריירה עבר בין היתר בסנטוס, ריאל מדריד, מנצ'סטר סיטי, מילאן, גוואנגז'ו אברגרנדה וכעת, באתלטיקו מיניירו ורשם 100 הופעות ו-28 שערים בנבחרת ברזיל הבוגרת, לא ייכנס לכלא אם יתנהל בתבונה מבחינתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully