וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקריירה סופסוף זאזה: סימונה זאזה מגשים את הפוטנציאל בוולנסיה

25.11.2017 / 7:00

הפנדל ביורו 2016, שהפך אותו לבדיחה של איטליה ועולם הכדורגל כולו, השאיר את סימונה זאזה בטראומה. רק "שתי סטירות" והתערבות של בת הזוג התוססת שלו החזירו אותו לעניינים. המרוויחה הגדולה: ולנסיה, שבזכות האיטלקי חזרה להיות רלוונטית. המטרה הבאה: ברצלונה

one

בווידיאו: השלושער של זאזה מול מלאגה

לורנצו אינסינייה כבש מהנקודה הלבנה, וטוני קרוס חיקה אותו. הבועט הבא בדו קרב הפנדלים בין איטליה לגרמניה ברבע גמר היורו האחרון, בתקופה בה האזורי עוד היו עולים לטורנירים גדולים, היה סימונה זאזה.

החלוץ המוכשר עלה מהספסל של אנטוניו קונטה במיוחד בשביל הבעיטה הזו. הוא החליף בדקה ה-121 את ג'ורג'יו קייליני וכעת, לקח את הכדור, הניח אותו על הנקודה הלבנה, הסתכל למנואל נוייר בלבן של העיניים והלך כמה צעדים לאחור. ואז, זה התחיל. זאזה פצח בסדרת צעדי ריצה קטנים, קטנטנים. עוד כמה, ועוד, ועוד, ועוד ובסופו של דבר, כשסוף כל סוף הגיע לכדור, הוא שלח אותו לשמיים ומיד הפך לבדיחה בינלאומית ולאויב האומה האיטלקית (אפילו שהפנדל של גרציאנו פלה באותו משחק היה לא פחות גרוע).

איטליה הפסידה בתום דו קרב פנדלים מטורף (5:6 אחרי 18 בעיטות) ועפה מטורניר בו הייתה יכולה לזכות והממים ברחבי הרשת מיהרו לצחוק על זאזה וה"ריקוד" שלו. זה היה רק עוד רגע של שפל בתקופה של סיוט אחד גדול עבור סימונה זאזה וכרגיל, מי שהתייצבה לצדו הייתה בת הזוג שלו, בלוגרית האופנה המפורסמת/אושיית הרשת, קיארה ביאסי.

כשגולש בטוויטר תייג אותה וכתב: "אם סימונה זאזה עושה אהבה כמו שהוא בועט פנדלים, אני רק רוצה לומר 'קיארה ביאסי, את מסכנה'", היא ענתה לו בחדות: "תהיה רגוע, הוא תמיד מכניס פנימה במיטה. יש כאלה שנכשלים פעם אחת, ויש כאלה שנכשלים כל חייהם". למרות התמיכה, לזאזה היה קשה להתאושש מאותו פנדל, אבל היום הוא כבר נראה שחקן ובן אדם אחר לגמרי, כזה שסוחף את ולנסיה להיות היחידה שעדיין מתמודדת מול ברצלונה בליגה הספרדית. בשבת, הוא מארח את בארסה ומקווה לספק עוד הצגה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

הרשת הייתה מלאת בדיחות אחרי אותו פנדל זכור ביורו

זאזה, בן 26, נולד בפוליקורו, עיירת תיירות לחופי הים היוני בדרום איטליה, אבל את תחילת הקריירה המקצוענית שלו עשה בכלל בצד השני של המדינה, במדי אטאלטה שגילתה אותו בגיל 15 והעלתה אותו לבוגרים ב-1 במרץ 2009. משם הוא התגלגל לסמפדוריה, אך בקושי זכה לדקות משחק ויצא לכמה השאלות. באחרונה מביניהן, במדי אסקולי מליגת המשנה, סיים את עונת 2012/13 עם 18 שערים, מה שמשך את תשומת הלב של יובנטוס וססואולו.

יובה רכשה אותו תמורת 3.5 מיליון יורו ומיד שלחה אותו לקבוצה מאזור מודנה במסגרת בעלות משותפת. בססואולו הוא הפך סופסוף לשחקן סרייה A לגיטימי, עם 20 שערים בשתי עונות ובסופו של דבר, הגברת הזקנה ניצלה את סעיף הרכישה מחדש שלה, שילמה לססואולו לא פחות מ-18 מיליון יורו וצירפה את זאזה ביולי 2015, חודש בלבד אחרי ההפסד בגמר ליגת האלופות מול ברצלונה.

בתיאוריה, החלוץ האיטלקי אמור היה לעזור להחליף את קרלוס טבס, ארתורו וידאל ופרננדו יורנטה, שעזבו באותם ימים את המועדון. בפועל, הוא לא מצא את עצמו לרגע ונשאר תקוע הרחק מאחורי שתי הרכישות הנוצצות של יובה, פאולו דיבאלה ומריו מנדז'וקיץ'. הגברת הזקנה פתחה את העונה נורא, התאוששה וזכתה בדאבל (התארים היחידים בקריירה של זאזה עד כה), אבל החלוץ המבטיח שלה, שכבש בבכורה, ב-1:1 המשפיל בבית מול פרוזינונה, אכזב בגדול. אחרי שמונה שערים בלבד ב-24 הופעות, הוא נשלח בהשאלה לווסטהאם ומשם, העסק באמת החל להידרדר.

סימונה זאזה שחקן יובנטוס. AP
יובה הימרה, ונפלה. גם ווסטהאם/AP

זמן קצר לפני שהצטרף לפטישים, זאזה החמיץ את אותו פנדל ובאנגליה הוא רשם חצי עונה מזעזעת, עם אפס שערים ב-11 הופעות בכל המסגרות. בשלב מסוים הוא נפצע ומאותו רגע והלאה, בווסטהאם כבר התעלמו לחלוטין מקיומו והמאמן סלאבן ביליץ', הודה בלי בושה: "בעיקרון הוא שחקן שלנו, עד שיילך למקום אחר, אבל בגלל הסיטואציה סביב החוזה שלו, סימונה הוא שחקן גמור כאן".

"2016 החלה טוב עבורי, אבל ממש לא הסתיימה בצורה טובה", אמר זאזה לפני כמה חודשים, "בואו רק נאמר שהסיפור שלי הסתבך, בערך באמצע אותה שנה. הפנדל מול גרמניה היה בעיה, הוא הכניס אותי לטראומה גדולה ובגלל זה לא יכולתי לתפקד כמו שצריך בווסטהאם. האמת? אם אמשיך לדבר על זה עכשיו, זה שוב יכניס אותי לבעיות.

"אחרי שהיורו נגמר, הייתי במצב ממש רע. איבדתי כל כך הרבה משקל בקיץ ההוא. הסרטונים שצחקו עליי לא היו מה שפגע בי. עכשיו אני אפילו יכול לצחוק בעצמי על ה'ריקוד של זאזה'. אבל האנשים שציירו לי תדמית לא נכונה, הם אלה שגרמו לי לסבול. אמרו עליי שבעטתי בצורה יהירה, אבל האמת היא שבכל החודש שקדם למשחק ההוא, לא החטאתי אף פנדל באימונים. אפילו בפנדל הזה, זרקתי את נוייר לכיוון הלא נכון. פשוט הבעיטה הלכה גבוה מדי. אחרי המשחק וההחמצה, הראש שלי היה מבולגן לגמרי. התחלתי לדבר עם החברה שלי והיא עזרה לי מאוד. היא נתנה לי שתי סטירות, וככה התאוששתי. אני מצטער שאכזבתי את העם האיטלקי. זה נטל שאשא איתי לנצח".

וכאן הסיפור חוזר לקיארה ביאסי. בינואר האחרון, אחרי אותה קדנציה מזעזעת בווסטהאם, החליטה ולנסיה להמר על זאזה. הסיכון לא היה גבוה מדי: שני מיליון יורו דמי השאלה שעברו ליובנטוס, וכמו במקרה של הפטישים, סעיף שמחייב את העטלפים לרכוש את זאזה (תמורת 16 מיליון יורו) במקרה שהוא מגיע לכמות הופעות מסוימת עד הקיץ. אם זה לא היה עובד, ולנסיה הייתה זורקת אותו מכל המדרגות, בדיוק כמו שעשתה ווסטהאם. אבל זה עבד.

ב-19 בפברואר, זאזה סופסוף מצא את הרשת, מול בילבאו, שערו הראשון מאז ה-1 במאי, תשעה חודשים וחצי. במשחק הבא הוא כבש שער אדיר והוביל את ולנסיה ל-1:2 על ריאל מדריד וב-10 באפריל, הקבוצה כבר מימשה את אותו סעיף קנייה, שילמה ליובה והפכה את זאזה לשחקן שלה. את חצי העונה הראשונה שלו בוולנסיה הוא סיים עם שישה שערים ב-20 הופעות והיה בטוח שהנה, הוא חוזר לעצמו בשעה טובה והופך להיות הכוכב שכולם ציפו שיהיה. אבל אז שוב הגיעה נפילה, עד שקיארה נחלצה לעזרה.

תחת המאמן החדש והססגוני של ולנסיה, מרסליניו, זאזה לא מצא את עצמו בפתיחת העונה. הוא אומנם כבש את השער היחיד בניצחון על לאס פלמאס במחזור הראשון, אבל אחרי 2:2 בחוץ מול ריאל ו-0:0 ביתי נגד אתלטיקו, הוא פתאום מצא את עצמו על הספסל בדרבי נגד לבנטה במחזור הרביעי ונכנס רק בדקה ה-73. בסיום המשחק, זאזה ירד כעוס מאוד לחדר ההלבשה, במקום לערוך את ריצת השחרור שמקיימים בוולנסיה כל המחליפים ואלה שלא שיחקו כלל. מרסליניו נאלץ לרדת לחדר ההלבשה ולשלוף משם את זאזה והיחסים בין השניים ניצבו בפני פיצוץ, כאשר המאמן אמר במסיבת העיתונאים: "סימונה ישחק כשאני אחשוב שהוא צריך לשחק, זה הכל".

לוולנסיה היו רק שלושה ימים בין הדרבי למשחק הבא שלה, בבית מול מלאגה וביאסי הרגישה שהיא צריכה להביע את דעתה, במהרה: "אם אתה רוצה אנשים עם אופי חזק, אתה חייב לדעת איך לנהל אותם ומעל הכל, אתה חייב למצוא את הביצים שלך. אל תשאיר את הביצים שלך במגירה, בלי שום סיבה", היא כתבה בחשבון האינסטגרם שלה ולמרות שטענה בדיעבד שהמסר לא כוון למרסליניו, כל העולם חשב אחרת.

בכל מקרה, המאמן התרצה וזאזה פתח מול מלאגה. הוא העלה את ולנסיה ל-0:2 בדקה ה-55, ל-0:3 בדקה ה-60 ול-0:4 בקה ה-63. שמונה דקות בגן עדן. זה היה השלושער הכי מהיר של ולנסיה במשחק ליגה מאז דויד וייה תוך חמש דקות מול בילבאו ב-2006 והשלושער הרביעי בלבד אי פעם של שחקן איטלקי בליגה הספרדית. חשוב מכך, הוא החל את התקופה הטובה בקריירה של סימונה זאזה.

תקציר: ולנסיה - מלאגה 0:5, סימונה זאזה שלושער. one
פתח מול מלאגה, סיפק שלושער נדיר ולא נעצר. זאזה/one

במשחק הבא של ולנסיה, החלוץ האיטלקי קבע 2:3 דרמטי בדקה ה-85 בחוץ מול סוסיאדד ושבוע לאחר מכן, כבש ראשון ב-2:3 בבית על בילבאו. במחזור הבא הוא סיפק את השער החמישי ב-3:6 המדהים בחוץ נגד בטיס, שכמעט חזרה מפיגור של ארבעה שערים בדקות הסיום, לפני שזאזה סגר עניין. עוד מחזור עבר וזאזה אומנם נשאר קצת בצילו של גונסאלו גדש הפורח, אך כבש גם ב-0:4 הביתי הגדול מול סביליה ולקינוח, הוא הרשית את הראשון ב-1:2 בחוץ על אלאבס: "אני מקווה שזה לא ייגמר אף פעם", הוא אמר ואילו אנדו גפני מ"יאהו" החמיא: "זאזה הפך תוך שנה מפלופ בפרמיירליג לדבר הכי חם בליגה הספרדית".

בסך הכל, שישה מחזורים רצופים עם כדור ברשת, השחקן השלישי בלבד בתולדות ולנסיה שמגיע להישג כזה וה-12 בלבד שעושה זאת בעשור האחרון בליגה הספרדית. ברשימה המכובדת הזו ניצב זאזה בין היתר לצד מסי, רונאלדו, סוארס, בנזמה, גריזמן ופורלאן. לא רע בשביל שחקן שהיה גמור לפני קצת פחות משנה.

השאלה הגדולה היא מה הלאה. ולנסיה תתייצב במסטאייה לקרב המוליכות מול בארסה כשהיא עם שמונה ניצחונות רצופים ובשיאה של תקופה אותה לא חוותה כבר שנים, אבל זאזה שוב נאלץ להתמודד עם סוג של טראומה אישית. עד שהצליח לפלס בחזרה את דרכו לנבחרת איטליה אחרי שנה, השאירה אותו פציעה מרגיזה מחוץ לצמד משחקי הפלייאוף מול שבדיה ואת המונדיאל הקרוב הוא ייאלץ לראות מהספה ולא יזכה לתקן לעיני כל עולם הכדורגל את הרושם שהשאיר בטורניר עם אותו פנדל ביורו. יחד עם זאת, אם הוא ו-ולנסיה ימשיכו ככה, אולי התיקון הזה יושלם בדרך שזאזה לא ציפה לה. במקרה הכי גרוע, קיארה שוב תיכנס לעניינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully