וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקובו הודיע על פרישה מכדורגל: "סימבולי שאני פורש במקום שבו פרצתי"

22.11.2017 / 12:45

חלוצה האגדי לשעבר של מכבי חיפה, שעם ראשיה הוא שוהה כעת בישראל במסגרת קידום שחקן נוער, תולה את הנעליים בגיל 35 בדיוק. יעקובו אמר לוואלה! ספורט: "כנראה שכך תכננו לי מלמעלה"

רויטרס

איגביני יעקובו נחשב לאחד הזרים הכי איכותיים ששיחקו אי פעם בליגת העל והיום (רביעי) חלוצה הניגרי של מכבי חיפה לשעבר הודיע על פרישה מכדורגל. יעקובו, שבדיוק היום חוגג יום הולדת 35, הגיע לחיפה בגיל 16 בלבד והבקיע 24 שערים ב-49 הופעות במדים הירוקים, כאשר בתווך הוא שיחק עונה אחת בהפועל כפר סבא כמושאל ב-99/00.

יש לציין כי הודעת הפרישה של יעקובו נעשתה דווקא ביום בו הוא שוהה עם מכבי חיפה בישראל. חלוץ העבר נחת היום בארץ יחד עם המגן השמאלי ארבאלוס אג'ויה בן ה-18, אחריו הוא עקב במסגרת אקדמיית יאק-ספורט בניגריה. יעקובו גם נפגש היום עם אנשי הקבוצה לקראת הצטרפותו של השחקן לאימוני קבוצת הנוער של איתי מרדכי.

שחקן מכבי חיפה, איגביני יעקובו, נגד באייר לברקוזן. GettyImages
במכבי חיפה לא ישכחו אותו. יעקובו/GettyImages

יעקובו, ששוהה במלון בחיפה, אמר לוואלה! ספורט: "התכנית שלי היתה לפרוש בגיל 35 והיום אני חוגג יום הולדת ולכן החלטתי לעשות זאת במועד הזה. כמה יפה העניין שיום הפרישה שלי מגיע בדיוק בזמן שבו אני נמצא במקום שבו פרצתי בקריירה. זה לא היה מתוכנן, אבל כמה שזה סימבולי. כנראה שכך תכננו מלמעלה".

אחרי שעזב את ליגת העל וכיכב בקמפיין המצוין של חיפה בצ'מפיונס עם המאמן יצחק שום, החלוץ יצא לקריירה ארוכה באנגליה, כאשר בין 2003 ל-2005 הוא כבש 29 שערים ב-65 הופעות במדי פורטסמות'. יעקובו, שזכור בעיקר בזכות הגולים שלו בקמפיין ליגת האלופות עם הירוקים, עבר גם במידלסבורו, אברטון, לסטר ובלקבורן לפני שיצא לסין שם שיחק בגוואנגז'ו ר.פ הקבוצה של ערן זהבי שבמדיה הוא כבש 24 שערים ב-43 הופעות. אחרי שסיים את הקדנציה שלו בסין ב-2013 חלה דעיכה קיצונית בכושרו של יעקובו ששוחרר באפריל 2014 מקובנטרי בעקבות יכולתו החלשה. החלוץ החסון רשם גם 57 הופעות בנבחרת הלאומית של ניגריה והבקיע 21 שערים עבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully