וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סר אלכסיי: מד המאני טיים של היורוליג עם הפריחה של אלכסיי שבד

19.11.2017 / 12:30

מדור מד המאני טיים מגיע לבדיקה ראשונה בליגה הטובה באירופה –הכוכב של חימקי, הגארד האמריקאי המפתיע ממלאגה, הגבוה היחיד שלא מפחד לקחת אחריות, אקס מכבי תל אביב שנמצא בצמרת, והנציגים של הצהובים בעשירייה הפותחת

פייר ג'קסון מכבי תל אביב מול אלכסיי שבד חימקי מוסקבה. GettyImages
מככב. שבד/GettyImages

לפני שבועיים פרסמנו בוואלה! ספורט את מד המאני טיים של ליגת העל והיום אנחנו חונכים גם את מד המאני טיים של היורוליג. שמונה מחזורים עברו עד כה בליגה הבכירה של אירופה, וזה הזמן לבדוק מי השחקנים שמנצחים את המשחקים הצמודים, מי אלה שלא מפחדים לברוח מאחריות, ובעיקר למי כדאי לשים לב שהשעון מתחיל להסתיים. המעקב מהשלב הזה יהיה על בסיס חודשי, וננסה לבחון את התמורות במד.

כדי לעשות כך בחנו את כל המשחקים שבהם הרבע האחרון לא היה גארבג' טיים ארוך, קרי שהתוצאה בשלב מסוים במהלכו עמדה על הפרש חד ספרתי. התוצאות, לא פחות ממרתקות.

מבחן 1 - מי מככב ברבע האחרון?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערות למבחן 1 - רק שחקנים ששיחקו לפחות חצי מהמשחקים, ארבע מתוך שמונה עד כה, נכנסו לרשימה, כך שקרטיס ג'רלס, שהממוצע שלו עומד על 15 נקודות בשני משחקים בלבד, לא נמצא ברשימה. כמו כן, קבוצות מסוימות נהנו ממשחקים שנכנסו להארכה, או יותר מכך, וכך לשחקנים יש הזדמנות לשפר את ממוצע הנקודות.

ריי מקולום ממלאגה רשם את הממוצע שלו בחמישה משחקים, כשבשלושה משחקים הרבע האחרון של מלאגה היה גארבג' טיים. ההצגות הגדולות שלו הגיעו דווקא בהפסדים של קבוצתו. לטיילור רוצ'סטי אין משחק אחד בספרות כפולות ברבע הרביעי, ופייר ג'קסון נמצא בחמישייה בעיקר בזכות ההצגה הגדולה בבאמברג, מאז לא הצליח להתקרב ליכולת הגבוהה ברבע האחרון. לוקה דונצ'יץ' רשם שתי הצגות ברבע האחרון, אך בשני משחקים נוספים קלע ביחד רק נקודה אחת.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

מבחן 2 - אילו הצגות לא נשכח?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערות למבחן 2 - רק משחקים שלא נכנסו להארכה נכנסו למבחן, על מנת לא להציג תמונה מוטעית, וכך ההצגה של קרטיס ג'רלס נגד ולנסיה מיום שלישי האחרון, בה קלע 22 נקודות ברבע האחרון ובהארכות, לא נכנסה.

פייר ג'קסון ואלכסיי שבד מובילים את הטבלה, במשחקים שלא היו קרובים לשחזר לאחר מכן. מתוך עשרת ההצגות הגדולות, רק שחקן אחד לא הצליח להוביל את קבוצתו לניצחון, היה זה ריי מקולום שבמחזור השלישי התפוצץ עם 13 נקודות במלאגה, אך זה לא עזר לקבוצתו. כל השחקנים האחרים הובילו את קבוצותיהם לניצחונות.

מבחן 3 - מי מתפוצץ כשהמשחק על הקו?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערות למבחן 3 - רק שחקנים ששיחקו בחצי מהמשחקים, ארבעה מתוך שמונה, נכנסו לרשימה. רק משחקים שבהם בשתי הדקות היה משחק, קרי ההפרש עמד על מקסימום 8 הפרש, נספרו. אם משחק נכנס להארכה, נספרו הנקודות ב-2 הדקות האחרונות של הזמן החוקי וכן הנקודות ב-2 הדקות האחרונות של ההארכה.

מתוך שמונת השחקנים ברשימה, ארבעה קלעו בארבעה משחקים צמודים בשתי הדקות האחרונות - וונמייקר, שבד, קול ובייליצה, שלושה קלעו בשלושה משחקים - ריי מקולום, מתוכם בשני משחקים 6 נקודות במאני טיים, רוצ'סטי וסלוקאס, ורק ולינסקאס מז'לגיריס קלע את כל 11 הנקודות שלו ב-2 הדקות האחרונות במשחק החוץ במוסקבה, כולל שלוש שלשות גדולות שכמעט והפכו את המשחק.

מבחן 4 - מי לא מפחד לקחת אחריות בסוף משחקים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערות למבחן 4 - רק שחקנים ששיחקו בחצי מהמשחקים, ארבעה מתוך שמונה, נכנסו לרשימה. רק משחקים שבהם בשתי הדקות היה משחק, קרי ההפרש עמד על מקסימום 8 הפרש, נספרו. אם משחק נכנס להארכה, נספרו הזריקות ב-2 הדקות האחרונות של הזמן החוקי וכן הזריקות ב-2 הדקות האחרונות של ההארכה.

חמישה שחקנים ברשימה לקחו זריקות בחמישה משחקי מאני טיים - שבד, וונמייקר, בייליצה, סלוקאס ורוצ'סטי. רק שני שחקני הכוכב האדום היו היחידים שזרקו בסיום המשחק בכל המשחקים הצמודים של קבוצותיהם. ברוק מוטום מאפס אנדולו הוא השם המפתיע ביותר ברשימה, הוא גם מחזיק בשיא הזריקות בשתי הדקות האחרונות כשלקח 6 זריקות בהפסד למלאגה במחזור החמישי, וקלע רק 5 נקודות.

מבחן 5 - אז מי הם מלכי המאני טיים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערות למבחן 5 - רק שחקנים ששיחקו בחצי מהמשחקים, ארבעה מתוך שמונה, נכנסו לרשימה. המד נותן חשיבות יתרה לנקודות בשתי הדקות האחרונות, כששחקנים מקבלים גם נקודות על זריקות בשתי הדקות האחרונות ועל הגעה לקו, ונקודות יורדות להם על החטאות עונשין. כמו כן, שחקנים קיבלו ניקוד כפול על ניצחונות מאשר על הפסדים.

אלכסיי שבד מוביל את הרשימה, בעיקר בזכות הנתון המדהים הבא - עד ההפסד למכבי תל אביב ביום חמישי, חימקי מוסקבה ניצחה בחמישה משחקים צמודים, מתוך חמישה משחקים שהגיעו למאני טיים, כשבשני המשחקים שלא נספרו להם הובסו בגארבג' טיים בדקות הסיום. הנתון הזה, ביחד עם הנקודות הרבות שקלע בדקות האחרונות, עזר גם לג'יימס אנדרסון להכנס לעשרת הגדולים. פנרבחצ'ה/אולקר, כמו גם באמברג, נכנסה לשמונה משחקים צמודים ברבע הרביעי, מתוכם, שישה משחקים שהגיעו למאני טיים, נתונים שעזרו לוונמייקר, סלוקאס ווסלי להכנס לעשירייה. וסלי הוא אגב השחקן היחיד מעמדות הפנים שנכנס לרשימה.

מכבי תל אביב שולחת שני נציגים, כשג'קסון עושה זאת לא מעט בזכות הצגה בבאמברג, והמשחק הטוב נגד חימקי, ונוריס קול בזכות ההתעלות במחזור השני נגד באסקוניה בבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully