וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרבי הגדול באמת: 10 הדרבים הבלתי נשכחים של העשור הנוכחי

17.11.2017 / 18:00

הדרמות, ההשפלות, השיאים, הפסגות. לכבוד שבת הדרבים שמחכה לנו בלונדון, מדריד ורומא, עידן ויניצקי בחר את עשרת הקרבות העירוניים הכי גדולים מהעשור האחרון בליגות הבכירות של אירופה. אל תהססו לתקן אותו בתגובות

one

בווידיאו: הדרבי המדרידאי מהעונה שעברה

דרבי. מילה אחת קטנה שהיא עולם ומלואו עבור כל אוהד כדורגל. אין כמעט דבר חשוב יותר לאוהד מאשר יוקרה עירונית ויש לא מעט כאלה שיישבעו שהם מעדיפים "לקחת את כל הדרבים" מאשר לזכות באליפות (אהלן איל ברקוביץ'). ניצחון על היריבה העירונית, השכנה הכי קרובה, הוא משהו שאי אפשר להחליף, פשוט כי חיי היומיום של כל אוהד כוללים לרוב קשר כזה או אחר עם אוהדים של אותה יריבה, ואין כמו תחושת ההתעלות מעליהם אחרי דרבי מוצלח.

השבת הקרובה מציעה לחובבי הכדורגל מצב די נדיר, עם דרבי ענק בכל הליגות הבכירות של אירופה. באנגליה, ארסנל וטוטנהאם ייפתחו את המחזור בדרבי של צפון לונדון. באיטליה, המחזור ייצא לדרך באולימפיקו, עם רומא נגד לאציו בדרבי דלה קפיטלה. בספרד, משחקי יום שבת יינעלו עם מפגש אימתנים באצטדיון וונדה מטרופוליטנו החדיש, בין אתלטיקו לריאל מדריד, שתיים שהתמודדו זו מול זו פעמיים בגמר הצ'מפיונס בשנים האחרונות. גם בגרמניה ייערך סוג של דרבי, כאשר באיירן מינכן תפגוש את שכנתה הבווארית, אוגסבורג.

לכבוד השבת הגדולה, החלטנו לצאת למסע בעקבות משחקי הדרבי הגדולים ביותר. וכיוון שהאפשרויות בלתי מוגבלות, בחרנו להגביל אותן. הקריטריונים לכניסה לדירוג הם:

1) רק משחקי דרבי מהעשור הנוכחי
2) רק משחקי דרבי שנערכו במסגרת הליגה
3) רק ליגות מאירופה
4) רק דרבים "גדולים" (ולנסיה - לבנטה לא תופס)
5) רק דרבים מליגות בינוניות ומעלה (ליגת העל כן, הקרב על אנדורה בין סנטה קולומה ללוסיטאנוס לא)
6) רק דרבי בין שתי קבוצות מאותה עיר, לא מאותו מחוז או חבל ארץ וכו'

מוכנים? בואו נתחיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully