וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגיגה של פארטיי: תומאס פארטיי הופך לשחקן מרכזי באתלטיקו מדריד

18.11.2017 / 6:30

אחרי שנים של המתנה, הקשר הגנאי לא רק מתבסס בהרכב, אלא גם הפך לכובש המוביל של סימאונה. אברהם גרנט טיפח אותו באליפות אפריקה וקובע: "תומאס יכול להפוך לכוכב בספרד או באנגליה, יש לו הכל"

one

אתלטיקו מדריד טרם הפסידה העונה בליגה הספרדית, אבל מצב הרוח במועדון לקראת הדרבי הגדול מול ריאל מדריד בשבת עגום. האוהדים לא זוכרים ימים כה מאכזבים בעידן דייגו סימאונה, והסטטיסטיקה מדברת בעד עצמה. הקבוצה סופרת רצף של תשעה משחקים בכל המסגרות בהם לא הצליחה למצוא את הרשת יותר מפעם אחת, והוא כולל באופן מתסכל שני מפגשים מול קרבאח בליגת האלופות. האדומים -לבנים כשלו פעמיים מול אלופת אזרבייג'אן, ואחרי 0:0 בחוץ אף נקלעו לפיגור ביתי. שער של תומאס פארטיי, בבעיטה מרהיבה ממרחק, לפחות הציל נקודה בתיקו 1:1 ומנע בושה גדולה יותר, גם אם הסיכויים להעפיל לשמינית הגמר נותרו אפסיים.

עוד בנושא:

21:45: הדרבי הגדול של מדריד
ריאל מדריד: מתיחות בין סרחיו ראמוס לכריסטיאנו רונאלדו
בספרד חושפים: כל הסיבות לדרישת העזיבה הפתאומית של רונאלדו
החל מהעונה הבאה: טכנולוגיית VAR תיכנס לשימוש בליגה הספרדית
עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

שחקן אתלטיקו מדריד תומאס פארטיי. GettyImages
מלך השערים המפתיע של אתלטיקו/GettyImages

גריזמן מקרטע, תומאס מציל את המצב

והנה לכם הסנסציה – פארטיי הוא הכובש המצטיין של אתלטיקו העונה, לצד החלוץ הארגנטיני הצעיר אנחל קוריאה. בעוד אנטואן גריזמן לא מאופס, קווין גמיירו ופרננדו טורס בקושי רואים דשא, ורוב שחקני מרכז המגרש לא ממש תורמים התקפית בינתיים, הפך הקשר הגנאי לשחקן מפתח. בשבועות האחרונים, הוא המוציא העיקרי לפועל. אחרי נגיחה מדויקת בגביע מול אלצ'ה, הגיע הטיל מול קרבאח, ובמחזור האחרון בליגה העניק פארטיי לקבוצתו 0:1 על לה קורוניה עם כדור חופשי מדוד בזמן פציעות. הניצחון הזה הבטיח כי אתלטיקו תגיע לדרבי בשיוויון נקודות עם היריבה העירונית.

תוסיפו את הכיבוש המרהיב מול לאס פלמאס בתחילת העונה, ותקבלו ארבעה שערים לגנאי. זה מספיק כדי להיות השחקן הפורה ביותר של סימאונה, והיעילות חשובה אף היא, כי היו אלה ארבע הבעיטות היחידות של הקשר למסגרת במשך על העונה. 100 אחוזי דיוק, בדיוק כמו שהמאמן הארגנטיני אוהב. תומאס, כפי שכולם במועדון קוראים לו בשמו הפרטי (בדרך כלל אפילו במלרע כאילו היה ספרדי), הוא נקודת האור הבולטת ביותר של הקולצ'ונרוס העונה, ותרומתו ממש לא מוגבלת לשערים חשובים. אחרי הפרישה של טיאגו, ולאור הירידה בכושרו של גבי בן ה-34, הוא הפך לשחקן מפתח במרכז המגרש, עם 11 משחקים בהרכב בליגה הספרדית ובליגת האלופות. לשם השוואה, בשתי העונות הקודמות הוא שיחק בהרכב 10 פעמים בלבד במצטבר במפעלים אלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אנטואן גריזמן, אתלטיקו מדריד. רויטרס
"בעוד אנטואן גריזמן לא מאופס, קווין גמיירו ופרננדו טורס בקושי רואים דשא, ורוב שחקני מרכז המגרש לא ממש תורמים התקפית בינתיים, הפך הקשר הגנאי לשחקן מפתח"/רויטרס

הצטיין עם תומר חמד באלמריה

"תומאס משתפר, ויש לו המון מוטיבציה. אני מקווה שהמגמה תימשך, כי הוא צעיר ועבד קשה", אמר סימאונה בספטמבר כאשר פארטיי נבחר לשחקן המצטיין בתיקו מאופס מול ולנסיה. צעיר? תלוי איך מסתכלים על זה. קוקה בן ה-25 הוא באנקר במערך בכל עידן סימאונה, מאז תחילת 2012. סאול בן ה-22 פילס את דרכו להרכב לפני יותר משנתיים. פארטיי כבר בן 24, אבל הגישה כלפיו היתה עד כה שונה בתכלית, על אף שהוגדר כעילוי כאשר חתם באקדמיה של המועדון ב-2011.

חבייר באניוס, מאמן הקבוצה הצעירה של אתלטיקו, הבחין בו מיד במהלך משחק האימון בו נטלו חלק מספר שחקנים מאפריקה אשר אותרו על ידי הסקאוטים. "הוא לא זז מכאן", הוא קבע כבר אחרי מספר דקות, ופארטיי היה היחיד שהרשים אותו בסופו של דבר. בעוד כל היתר המשיכו למבחנים נוספים ולא הוחתמו, הגנאי נשאר וסומן ככוכב העתיד. הוא הצטיין בקבוצת המילואים, הפגין יכולת גבוהה בליגה השניה בעונת ההשאלה במיורקה, וב-2014/15 שיחק בקביעות בהרכב אלמריה בליגה הראשונה, לצידו של תומר חמד. זה הסתיים בירידה, אבל הקשר עצמו הלהיב בביצועיו. "תומאס מבין כדורגל נהדר, הוא עוצמתי ורב גוני. השתמשתי בו בכל עמדה בקישור, והוא אף פעם לא איכזב. צ'ולו אוהב שחקנים כאלה", אמר סרג'י, כוכב ברצלונה לשעבר שאימן אז את אלמריה.

שחקן נבחרת ישראל תומר חמד. יוסי ציפקיס
שחק עם פארטיי באלמריה. תומד חמד/יוסי ציפקיס

"הקשר המודרני – פיזי, נייד, טכני"

פארטיי שמח לקבל נסיון קבוע על בסיס שבועי, אך עם חזרתו ל-2015 תמה מבחינתו תקופת ההשאלות, וסימאונה התעקש להשאירו במדריד, על אף שמיעט להשתמש בשירותיו. אברהם גרנט לא היה מרוצה מהמצב כמאמן נבחרת גאנה. "היה קשה לעקוב אחרי תומאס, כי הוא לא שיחק באתלטיקו, ורק נכנס לפעמים כמחליף. הפעלתי לחץ וביקשתי שישאילו אותו ויתנו לו לשחק, אבל זה לא הצליח. סימאונה רצה אותו בסגל למטרת גיבוי", מספר גרנט לוואלה! ספורט. המאמן הישראלי היה הראשון שזימן את תומאס לפני שנה וחצי, ובספטמבר 2016 אף הגיע לקאמפ נואו כדי לחזות בו משחק 17 דקות בתיקו 1:1 מול ברצלונה. בעקבות כך, נסע הקשר לאליפות אפריקה בינואר, והפך לשחקן מרכזי מאוד במערך.

"לו היה משחק באופן סדיר, תומאס היה מוכר הרבה יותר כיום. הוא פיזי, שולט מצוין בכדור, מחלץ כדורים, נייד וטכני. יש לו הכל. הוא הקשר המודרני – רב גוני שיודע למלא מגוון תפקידים. ברבע גמר, כאשר שיחקנו מול קונגו החזקה, הצבתי אותו כחלוץ שני בגלל בעיית פציעות, והוא סיפק משחק ענק. גם בחצי הגמר בו הפסדנו לקמרון הוא היה טוב מאוד. מדובר בבחור עם אופי מצוין, שממלא הוראות טקטיות בקפידה. היתה לנו נבחרת נמוכה יחסית, ולכן חששתי ממצבים נייחים של היריבות וביקשתי לא לבצע עבירות – והוא אכן עשה זאת", מספר גרנט.

הישראלי לא מופתע מההתקדמות הגדולה של פארטיי העונה וצופה לו עתיד גדול. "תומאס עובד קשה באימונים ומלטש את כישוריו. הוא לא ידע לבצע נכון את הבעיטות, עבדתי איתו הרבה על כך – וכעת רואים את התוצאה. הוא התחיל להבקיע מטווחים ארוכים. הוא השתפר מאוד גם באיכות המסירות קדימה, אם כי כדאי לו להעז יותר ולחדור לרחבה, כי הוא עשוי להיות מסוכן ליד השער. אמרתי לו שיש לו פוטנציאל אדיר. הוא בהחלט מסוגל להפוך לכוכב בליגה הספרדית, ומתאים גם לליגה האנגלית בזכות האתלטיות שלו", קובע גרנט.

שחקן אתלטיקו מדריד תומאס פארטיי. GettyImages
היורש של מייקל אסיין? תומאס פארטיי/GettyImages

מייקל אסיין החדש?

ההצלחה המסחררת באליפות אפריקה ביססה את פארטיי כשחקן קריטי עבור גאנה, ובספטמבר הוא הביא גם את יכולות הכיבוש החדשות שלו לידי ביטוי בהדרכת המאמן החדש-ישן ג'יימס אפיה. הכוכבים השחורים לא הצליחו להעפיל למונדיאל, אבל תומאס להט מול קונגו עם שער שיוויון מאוחר ב-1:1 ביתי, ושלושער ב-1:5 בחוץ ארבעה ימים מאוחר יותר. הדומיננטיות שלו והבעיטות החזקות הביאו להשוואות לאחד השחקנים הטובים בתולדות גאנה. יש הטוענים כי תומאס עשוי להיות "מייקל אסיין החדש", והקפטן אסמואה ג'יאן הצהיר: "צריך להיות מיוחד כדי להשתייך לקבוצה כמו אתלטיקו. אני מאמין שתומאס יהיה שחקן ענק".

בשבועות האחרונים נראה כי הדרך לתהילה עשויה להיות קצרה. פארטיי מאושר עד הגג, וממש לא כועס על המאמן על תקופת ההמתנה הארוכה על הספסל. "סימאונה איפשר לי להתפתח והיה סבלני. הוא ניהל איתי שיחות רבות, הסביר לי את הכל, ועכשיו אני משחק הרבה יותר. רק צריך להתמיד בתנופה", הוא אומר.

האם הצעד המשמעותי הבא יהיה בדרבי. המשחק מול ברצלונה לפני חודש היה אחד הבודדים העונה בו הותיר סימאונה את תומאס על הספסל ושילב אותו רק בדקות האחרונות. לפיכך, הקרב מול ריאל עשוי להיות משחק הצמרת הראשון בחייו בהרכב הפותח, והוא מוכן להתמודד מול הקישור האימתני של הלבנים. "פארטיי יכול להיות שחקן טוב יותר מקסמירו כי הוא מגוון הרבה יותר", אומר גרנט. אם יחליט סימאונה לתת לגאנאי את המושכות בקרב המדרידאי הראשון באיצטדיון ואנדה מטרופוליטנו, נוכל לראות אם התחזית הזו נכונה כבר כעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully