וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימנו אותו: המהלך התקשורתי של דני פרנקו התפוצץ לו בפנים

14.11.2017 / 10:30

ההתקפה החשודה על ג'ף אלן בשידור הטלוויזיה, הציטוטים התמוהים נגד שחקנו בתקשורת, המחליף שלא הגיע והרכש הזמני בלבד. המדור של אור שקדי על המשבר של הפועל תל אביב. וגם: חמש הערות לסיכום המחזור

one

בהפועל תל אביב המשברים לא קשורים בהכרח לתוצאות. לרוב מדובר במאבקים על רקע גילויי האלימות של האוהדים, אבל לא רק. ארז אדלשטיין לא המשיך בקבוצה למרות שהוביל אותה לעונה הטובה ביותר שלה מאז שחזרה לליגת העל. רמי הדר בחר לשחרר את ריצ'רד האוול ולאחר מכן גם את דרל וויליאמס, כל זאת כשהקבוצה הייתה חזק בתמונת הפלייאוף, וחיסל לה את העונה שעברה. כשמסתכלים על התמונה ככה, אפשר לתהות האם במועדון הזה פשוט אוהבים סקנדלים. אחרת קשה להבין את מה שעבר השבוע על הקבוצה, אחרי שעלתה למאזן חיובי ורשמה ניצחון שני ברציפות.

"מי שבאמת בר דעת מבין שעם ג'ף אלן לא נגיע רחוק, כמו שאף קבוצה שלו לא הגיעה. אני חושב שאם באמת היה בו הרבה מעבר לזה, הוא לא היה מגיע עד ספטמבר שאף קבוצה מליגה שנייה לא לוקחת אותו", אמר דני פרנקו למדור "סגור לי ת'פינה" של עירד צפריר, כתב עיתון "הארץ". פרנקו הכחיש שידע שהתראיין, אבל אפילו אם הוא אכן חשב שלא מדובר בראיון עיתונאי, הדברים שבחר לומר תמוהים, בלשון המעטה.

עוד בנושא

הפועל תל אביב הפסידה בבית 88:86 לגלבוע/גליל
רביב לימונד שנפצע ייעדר כשבועיים מהמגרשים
הפורוורד רונאלד רוברטס חתם בהפועל ירושלים
משחק בלאומית נדחה לאחר שקבוצה לא מצאה אולם

מאמן הפועל תל אביב דני פרנקו. ברני ארדוב
הקהל ידע את האמת. דני פרנקו/ברני ארדוב

הפועל תל אביב ודני פרנקו ניסו לצייר בהגעה של המאמן לקבוצה תמונה רומנטית - חזרה של המאמן שגדל במועדון הביתה. חלק מהאוהדים ממש לא קנו את זה. הם זוכרים את ישיבת העמותה במהלך העונה שעברה בה סיפר היו"ר רמי כהן על כך שפרנקו לא רצה להגיע אחרי פיטוריו של שרון אברהמי. "ובכלל הקהל שלנו לא אוהב אנשים שמזוהים עם התקשורת, ופרנקו אחרי שנה כפרשן ולא מעט משחקים בדרייב אין, מזוהה עם התקשורת", מספר אחד מאנשי הקבוצה. בשידור המשחק מול הרצליה הועברה ביקורת על התנהלותו של אלן, ומיד לאחר מכן העביר פרנקו ביקורת דומה. אחרים טוענים כי נהג לתקוף בכוונה את הכדורסל של שרון אברהמי בשנה שעברה.

אלא שבהפועל תל אביב בונים על המתווה הפשוט של הצלחה על המגרש שתוביל לסיפור אהבה. בדיוק למקום הזה נכנס ג'ף אלן. בהפועל התקשו בבניית הסגל, אם מסיבות לגיטימיות כמו השוק הקשה והחלטות לא קלות שהיו צריכים לקבל, ואם זה פשוט בפספוס של שחקנים. וכך הגיעה הקבוצה לחודש ספטמבר עם שני זרים בלבד. בשלב הזה הודיעו על החתמתו של אלן, ששיחק במועדון בשתי קדנציות קודמות, עם אופציית יציאה אחרי חודשיים מהחוזה.

אלן משחק בישראל מהיום בו הפועל תל אביב עלתה לליגה הראשונה ולקחה אותו אליה. מאז הספיק להיות מורחק מהליגה אחרי שנתפס על סמים במדי מכבי חיפה, להיות מושעה מספר פעמים במדי הפועל עפולה מהליגה הלאומית, לספוג עבירות טכניות על ימין ועל שמאל גם בקדנציה השנייה בהפועל תל אביב וגם בהפועל באר שבע בליגה הלאומית בעונה שעברה. "המוניטין שלו הלך לפניו, מי שלוקח אותו, לא יכול לרגע להתלונן", אומר אחד מאנשי המקצוע שעבד איתו בשנים האחרונות.

אז מה עמד בבסיס ההחלטה של מאמן הפועל תל אביב להחתים את אלן? "זה היה ברור לכל שהוא מביא שחקן עד שימצא מישהו טוב יותר במקומו", מספר בכיר בשוק השחקנים, "הפועל לרגע לא הפסיקה לחפש שחקן גבוה אחר". לפחות בהתחלה הוא גם הגן על אלן, "הוא הבטיח לי שהוא השתנה בשיחה הראשונה בינינו. השופטים רואים אותו ומתחילת המשחק מסמנים אותו", אמר המאמן בסיום המשחק הראשון של העונה נגד הפועל חולון. במקביל לכך פרנקו החל להתייאש מההתנהגות של אלן, סיפר לבכירי המועדון כי הוא רוצה לשחרר אותו, ואף הוא הוצע בעקיפין לקבוצות מהליגה הלאומית. אלא שאז התברר כי מאט האוורד לא יכול לחזור בקרוב, והכל השתבש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן הפועל תל אביב ג'ף אלן עם שחקן הפועל ירושלים אוסטין דיי. קובי אליהו
התבטאות נדירה של המאמן נגד שחקנו. ג'ף אלן/קובי אליהו

מסיטואציה שברור שג'ף אלן נמצא כאן עד שיהיה מישהו יותר טוב, הפועל תל אביב הפכה להיות תלויה בו, כגבוה הזר היחיד שלה, ועל פי הדיווחים השונים, ההתנהלות שלו בסיטואציה הזאת גרמה להרבה עצבים במערכת. "דני לא יכול לסמוך עליו, וזה שיגע אותו שהוא נכנס לתסבוכת שהשחקן שהוא לא יכול לסמוך עליו, הוא שחקן המפתח שלו", מספר מקורב למערכת.

בסיטואציה הזאת, של מאט האוורד לא כשיר, וג'ף אלן מורחק נגד בני הרצליה במשחק קריטי, לדני פרנקו כבר נמאס והוא יצא על אלן גם בראיון שלאחר המשחק. במקביל הפועל תל אביב החלה במגעים מתקדמים להחתמתו של האקים ווריק, שחקן פנים בכיר שהיה אמור להגיע למועדון עוד בחודש אוגוסט, אך למרות הצעה של יותר מ-150 אלף דולרים, לא הגיע. ביום שני בלילה היה נראה כי ווריק בדרך למועדון. המדור על פרנקו ב"הארץ" פורסם במהלך יום שלישי, ככל הנראה תחת התחושה שווריק יגיע וניתן יהיה להסתדר ללא אלן, אלא שהעסקה נפלה, ושוב מעמדו של אלן עלה.

וכך בבוקר יום חמישי הפועל תל אביב חזרה להתאמן אחרי יומיים של חופש, דני פרנקו התבטא בצורה בוטה נגד אלן, שאופציית סיום חוזהו פגה ביום לאחר מכן. זר איכותי במקומו של מאט האוורד או אלן לא נראה באופק, והמשחק נגד גלבוע/גליל התקרב בצעדי ענק. בסופו של דבר מי שנחלצה לעזרת פרנקו היא הנהלת הקבוצה שלא פעלה בפזיזות והשאירה את אלן במועדון, כשלא ברור כיצד יתפקד אחרי השבוע האחרון, ופעלה להחתמת הסנטר האמריקאי אחמד ניבינס, שלא שיחק אמש.

אין ספק כי ניבינס הוא סיכון גדול עבור האדומים, אחרי עונה רעה מאוד מבחינתו וכשלא שיחק במשך שמונה חודשים. אלא שבהפועל תל אביב בחרו שוב להתפשר, בעוד קבוצות הליגה מחתימות מאז הגעת אלן גבוהים טובים יותר, ובעיקר בטוחים יותר, כמו טיירון נאש ורג'י באקנר. "יכול להיות שהייתי מביא את נאש אם זה היה תלוי בי", אמר פרנקו אחרי שהפסיד לגלבוע/גליל. "אני מסכים לחלוטין שנכנסנו לעונה לא טוב, היה לנו טרום עונה עם קבוצה אחת, ועכשיו אנחנו עם קבוצה אחרת. עם מה שיש לנו, אנחנו עושים עבודה יפה מאוד".

בהפועל תל אביב מספרים כי שחקנים כאלה לא היו מגיעים עם אופציית יציאה כשהאוורד ישוב, אבל זה רק מוכיח כי גם על ניבינס במועדון לא בונים לאורך זמן, ואם הסנטר הפצוע, שעליו בנו כל כך הרבה, ישוב לכשירות, ניבינס ואלן אמורים לפנות את מקומם לגבוה זר איכותי, אם יימצא כזה בזמן.

מאמן מכבי אשדוד, מאיר טפירו. לירון מולדובן
המפוטר הראשון העונה? מאיר טפירו/לירון מולדובן

חמש הערות לסיכום המחזור:

1) הכסא החם – מיקי גורקה הגיע למחזור עם כסא רועד, יצא ממנו קצת יותר בטוח ורואה את מאיר טפירו בדרך להיות זה שיקבל ראשון את הבעיטה.

2) מחליף לרגע - הרצליה מצאה מחליף לחליל קנאסביץ' – טים קמפטון ג'וניור, אלא שזה שבר ככל הנראה את ארובת העין במשחקו הראשון, ויעזוב.

3) מה יהיה עם חיפה? באקנר ערך הופעת בכורה, הירוקים שלטו עם יתרון דו ספרתי על נהריה, ויצאו עם הפסד חמישי בשישה מחזורים. מתי יגיע השחקן שבאמת ישנה להם את העונה?

4) יריב יצקן ישב ביציע, לשמוליק ברנר לא היה עוזר מאמן לידו, ואם היה מורחק נגד הפועל חולון, כנראה שיצחק פרי היה מנהל את המשחק. עם איך שמכבי ראשון לציון שלו נראתה, אולי היה עדיף שפרי היה משחק.

5) פציעה שלישית לאדם אריאל נגד מכבי תל אביב תוך פחות מעונה. עם חוסר המזל שיש לגארד-פורוורד המוכשר כבר אי אפשר להתווכח. זה אולי נראה כמו קוריוז, אבל את בראד גרינברג זה ממש לא מצחיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully