וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופת ליגת העל תתחיל את מוקדמות ליגת האלופות מהסיבוב הראשון

החל מהעונה הבאה, הדרך לצ'מפיונס תהפוך למתישה ומסובכת יותר: רק שש יעלו מהמוקדמות, שייפתחו במועד מאוחר מהנהוג עד כה. בכל שלב בו האלופה הישראלית תודח, היא תעבור לליגה האירופית

עריכת וידאו:ניר חן

ההתאחדות לכדורגל הודיעה הבוקר (רביעי) לקבוצות ליגת העל על מספר שינויים משמעותיים שביצעה אופ"א בשיטת המשחקים של ליגת האלופות, שינויים שישפיעו רבות על אלופת ליגת העל החל מהעונה הבאה (2018/19) ויהפכו את הדרך לשלב הבתים של המפעל היוקרתי להרבה יותר ארוכה ומתישה.

שני שינויים הם הבולטים ביותר ועליהם בישר לקבוצות עו"ד אמיר נבון, ראש האגף המשפטי של ההתאחדות:

1) בניגוד לשנים עברו, החל מהעונה הבאה תתחיל אלופת ליגת העל את דרכה במוקדמות ליגת האלופות כבר משלב המוקדמות הראשון, ולא משלב המוקדמות השני כפי שהיה עד כה. השינוי הזה נוצר בשל המבנה החדש של שלב הבתים של ליגת האלופות, אליו יעפילו אוטומטית ארבע הקבוצות שיסיימו ראשונות בארבע הליגות המדורגות כבכירות ביותר ביבשת. עד כה, כל אחת משלוש הליגות הבכירות הייתה שולחת ישירות לשלב הבתים שלוש נציגות. בשיטה החדשה, 26 קבוצות בסך הכול יעלו ישירות לשלב הבתים ורק שש יעפילו מהמוקדמות, בניגוד לעשר עולות כפי שהיה נהוג בשנים האחרונות.

2) בכל סיבוב במוקדמות ליגת האלופות בו תודח הנציגה הישראלית (אם לא תעפיל לשלב הבתים כמובן), היא תעבור אוטומטית לסיבוב הבא של מוקדמות הליגה האירופית. המצב החדש הוא בניגוד למה שהיה קיים עד כה, כאשר הדחה בסיבוב המוקדמות השני (הראשון בו השתתפה האלופה הישראלית), כמו גם הדחה בסיבוב המוקדמות הראשון, היה מסיים עבור הקבוצה המודחת את העונה האירופית. עד העונה, רק קבוצה שהייתה עוברת את הסיבוב השני ואז מודחת, הייתה ממשיכה לליגה האירופית, כפי שקרה להפועל באר שבע בשתי העונות האחרונות.

כדורי ליגת האלופות. יוסי ציפקיס
הדרך לצ'מפיונס הפכה למסובכת וארוכה עוד יותר/יוסי ציפקיס

עוד נכתב בהודעת ההתאחדות כי סיבוב המוקדמות הראשון יתחיל בעונה הבאה רק ב-10 וב-11 ביולי, זאת בניגוד למה שהיה נהוג עד כה, כאשר הסיבוב הראשון נערך כבר בסוף יוני. מחזיקת הגביע הישראלי תיכנס לסיבוב המוקדמות השני בליגה האירופית, שם המשחקים ייערכו ב-26 ביולי. הקבוצות שתסיימנה 2 ו-3 בליגת העל יתחילו את הליגה האירופית מסיבוב המוקדמות הראשון, כאשר גם שם הועברו המשחקים לתאריך מאוחר יותר על מנת להאריך עוד קצת את הפגרה ובמקום בסוף יוני, הם ייערכו ב-12 ביולי.

אגב, אופ"א גם פרסמה תאריכים לכל השלבים בליגת האלופות ובליגה האירופית. חצאי גמר הצ'מפיונס ייערכו ב-30 באפריל/1 במאי והגומלין ב-7 וב-8 במאי והגמר ב-1 ביוני 2019. בליגה האירופית, חצאי הגמר יהיו ב-2 וב-9 במאי והגמר ב-29 במאי. הסופרקאפ האירופי הקרוב יתקיים ב-15 באוגוסט 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully