וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליניב ברדה: "תודה על התמיכה". מאור מליקסון: "הכל בסדר עם ראש העיר"

7.11.2017 / 18:00

חלוץ הפועל באר שבע שהתמוטט באימון ועבר החייאה וצנתור פרסם פוסט מבית החולים בו הוא מאושפז, חברו ביקר אותו. ראש המערך הקרדיולוגי: "ברדה ניצל בזכות אנשי מגן דוד אדום"

עריכה: יוסי אלטר

"תודה לכולם על התמיכה, תודה לצוות הנפלא של בית החולים סורוקה, לגיא ממד"א ואהבה גדולה לדימה הגדול (דמיטרי טרשצ'נקו, חובש הקבוצה), אוהב אותך!", כך כתב הערב קפטן הפועל באר שבע אליניב ברדה המאושפז בבית החולים "סורוקה" אחרי שהתמוטט באימון, עבר החייאה וצנתור במחלקה הקדיולוגית.

מוקדם יותר התייחס פרופ' דורון זגר, מנהל המערך הקרדיולוגי בבית החולים סורוקה, למצבו החלוץ ואמר: "אליניב ברדה הגיע אלינו בשעות אחר הצהריים, אחרי שבמהלך אימון של קבוצתו נפגע בחזהו מכדור שנבעט לעברו. הפגיעה הזו גרמה להפרעות קצב קשות של הלב. זו פגיעת ספורט מוכרת נדירה מאוד, אבל מוכרת שבה כדור פוגע בחזה במהירות גבוהה מאוד ברגע קריטי במחזור הלב ויכול לגרום להפרעות קצב וסכנת חיים. הפרעות הקצב שנגרמו באותו הרגע בהחלט היוו סכנת חיים מיידית והוא ניצל בזכות פעולה מהירה נכונה ויעילה של הצוות שהיה במקום, החובש של הקבוצה, ובהמשך צוות מד"א שהגיע למקום.

הרופא הבכיר הוסיף: "הצוות של מד"א ביצע בו החייאה קצרה, הוא נזקק למספר מכות חשמל. הוא הגיע לבית החולים במצב יציב ובהכרה, עבר צינתור דחוף על מנת לשלול פגיעה בכלי הדם של הלב. הצינתור הזה היה תקין והוא כרגע נמצא ביחידה לטיפול נמרץ להשגחה ומרגיש טוב, הוא במצב יציב ונקווה שהוא יוכל להשתחרר מבית החולים בימים הקרובים.

ברדה איבד את ההכרה במהלך אימון באר שבע, ופונה לבית חולים. ברדה ספג כדור בחזה והתמוטט, וניידת טיפול נמרץ שהוזעקה למקום ביצעה בשחקן החיאה, כולל ארבע מכות חשמל. ממד"א נמסר ש"הענקנו לברדה טיפול מציל חיים".

ברדה הובהל לבית החולים סורוקה, ועבר בדיקות על מנת לוודא שלא נגרם לו נזק. מבית החולים סורוקה נמסר: "על מנת לשלול כל חשש החליט הצוות הרפואי בבית החולים לבצע אבחון נוסף באמצעות צנתור אבחנתי, שאישר כי אין כל נזק ומצבו של ברדה תקין".

עוד בנושא:

באר שבע חוזרת לעצמה: "זה כבר מזכיר את הקבוצה של העונה שעברה"
ברק בכר: "ככל שקשה יותר, השחקנים שלנו מוציאים מעצמם יותר"
ליגת העל: הפועל באר שבע ניצחה 0:2 את מכבי פתח תקוה

הפוסט של אליניב ברדה אחרי שעות של חרדה

פרופ' דורון זגר, בית חולים סורוקה, מעדכן על מצבו של אליניב ברדה. בני בן סימון
מסר מרגיע. פרופ' זגר/בני בן סימון

בעקבות האירוע הייתה בהלה גדולה בקרב שחקני הקבוצה, כשחלקם יצאו מבוהלים מחוץ למתחם האימונים על מנת לכוון את האמבולנס. "זה היה מפחיד מאוד", אמר שחקן בקבוצה לוואלה! ספורט. בעלי הקבוצה אלונה ברקת התייחסה לאירוע וצייצה: "רגעים של חרדה אמיתית עברו עלינו היום. הקלה גדולה ואנחת רווחה לאחר שהתבשרנו כי הכל בסדר עם אליניב. אוהבים אותך ומחכים שתחזור למגרש קפטן".

מהפועל באר שבע נמסר כי "מצבו של אליניב ברדה טוב, הוא בהכרה מלאה, מתקשר באופן מלא ונמצא כרגע בבירור בבית החולים סורוקה. במהלך אימון הבוקר איבד ברדה את הכרתו לאחר שכדור שנבעט פגע בו בבית החזה. הוזעקה למקום ניידת טיפול נמרץ וביחד עם הצוות הרפואי של הקבוצה בוצעה החיאה קצרה והשחקן שב להכרה לאחר זמן קצר. כאמור, ברדה בהכרה מלאה, מתקשר, ונמצא בבדיקות בבית החולים".

אביו של אליניב ברדה. בני בן סימון
אביו של אליניב ברדה בבית החולים/בני בן סימון

ממד"א נמסר: "בשעה 12:50 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על גבר כבן 35 מחוסר הכרה במגרש כדורגל בדרום. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי מציל חיים ולאחר ששב להכרתו פינו אותו לבי"ח סורוקה כשהוא בהכרה מלאה".

פראמדיק מד"א גיא שדה סיפר: "היינו קרובים מאוד למקום האירוע כשקיבלנו את הקריאה, ובתוך דקות בודדות הגענו למגרש. ראינו גבר כבן 35 מחוסר הכרה כשהוא מטופל על ידי צוות רפואי שנכח במקום. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שבמהלכו הוא חזר להכרה מלאה ופינינו אותו לבית חולים תוך המשך טיפול רפואי כשהוא מתקשר איתנו".

שרת הספורט מירי רגב שוחחה לפני דקות אחדות עם אדווה ברדה, רעייתו של השחקן, התעדכנה במצבו ואיחלה לו בריאות איתנה.

לדברי השרה: "אני מאחלת לאליניב בריאות והחלמה מהירה. אני פה בעבורכם בכל שעה. אני אוהבת את אליניב וכולנו רוצים לראות אותו בחזרה במגרשים ובע"ה כמה שיותר מהר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully