וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושער, שני בישולים והיסטוריה: 10 שנים לקונצרט של יוסי בניון

בליברפול נזכרים היום ב-0:8 על בשיקטאש. הישראלי כבש את השער ה-500 של המועדון באירופה, הבקיע שלושה שערים ב-24 דקות וגרם לקראוץ' לפסוק: "אם תיתן ליוסי שטח, הוא יהרוג אותך"

יוסי בניון עם אנדריי וורונין בשנת 2008. GettyImages
הצגה שתיזכר שנים ארוכות. בניון עם וורונין/GettyImages

יוסי בניון כבש שלושער לא פעם בקריירה. נבחרות מלטה וסן מרינו ספגו ממנו שלישיות וב-2005 הוא אפילו הכניע את גוסטבו מונואה שלוש פעמים בריאזור, כשראסינג סנטאנדר הביסה את דפורטיבו לה קורוניה 1:4. אבל השלושער הכי מהולל שלו היה במדי ליברפול, נגד בשיקטאש, בדיוק לפני 10 שנים.

התאריך היה ב-6 בנובמבר 2007 וליברפול הייתה בצרות. אחרי שלושה מחזורים בליגת האלופות הייתה לה נקודה בודדה ולפני שבועיים בלבד היא הפסידה לבקישטאש 2:1 בחוץ. איבוד נקודות נגד הטורקים באנפילד כנראה היה מחסל את הסיכוי של רפא בניטס ושחקניו להמשיך לשמינית הגמר, אבל ההצגה כבר חיכתה מעבר לפינה.

יוסי בניון בשנת 2008. GettyImages
גמר את המשחק. בניון/GettyImages

41,143 צופים באנפילד ראו את פיטר קראוץ' מעלה את ליברפול ל-0:1 בדקה ה-19 ואז התחיל הקונצרט של בניון. בדקה ה-32 הוא קיבל מסירה מאנדריי וורונין, עצר ובעט מהאוויר פנימה - 0:2 לליברפול והשער ה-500 של האדומים. ואז בדקות 53 ו-56 עוד שניים אחרי ריבאונדים. אלו היו השערים הראשונים של יוסי בניון בליגת האלופות ואילו שערי בכורה; שלושער בתוך 24 דקות.

בניון שהיה אז בשיאו, הוסיף שני בישולים עד הסיום, הראשון לריאן באבל והשני לפיטר קראוץ'. ליברפול ניצחה 0:8, חזרה לחיים והמשיכה באותה עונה עד חצי הגמר.

בניון סיכם את אותו ערב בדיפלומטיות ("זה ערב מיוחד לכולם. אני שמח שכבשתי, אבל מה שחשוב זה שניצחנו"), אבל קראוץ' היה נחרץ יותר: "אני לא חושב שניצחתי 0:8 מאז שהייתי בבית הספר. יוסי שחקן פנטסטי, הוא כבש שלושער, אבל מעבר לכך - הוא היה מעורב בכל מהלך במשחק. אם אתה נותן לו שטח, יוסי בניון יהרוג אותך. והם נתנו לו שטח".

זה היה השלושער הראשון של בניון בליברפול, אבל לא האחרון. בינואר 2008 הוא עשה זאת מול הבאנט אנד ווטרלוויל בגביע האנגלי ובספטמבר 2009 הבקיע שלוש פעמים לרשת של ברנלי בליגה. עד היום יוסי בניון נותר השחקן היחיד בהיסטוריה שכבש שלושער בשלושת המפעלים הללו: הפרמיירליג, הגביע האנגלי וליגת האלופות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully