וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי מכבי ת"א מיואשים, ג'ורדי: "הקבוצה היתה מתה פיזית ומנטלית"

6.11.2017 / 7:40

בעוד שהאוהדים משוכנעים ששום דבר טוב לא ייצא מהעונה הזו, מאמן הצהובים בונה על הפגרה ועל חזרת הפצועים: "משוכנע שתראו מכבי ת"א אחרת". אצילי מתוסכל, סושיץ', פרץ ויצחקי יעזבו?

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. קרויף משוכנע שיציג מכבי תל אביב אחרת בקרוב


המסקנה אחרי המשחק אמש (ראשון) בו ניצחה מכבי תל אביב 0:1 את הפועל רעננה לא היתה חד משמעית. אוהדי מכבי תל אביב בדעה שהקבוצה שלהם על הפנים וששום דבר טוב לא יכול לצאת מהעונה הזו. מנגד, ג'ורדי קרויף ושחקניו משוכנעים שהפגרה הקרובה, תעשה סדר בראש ותכניס אנרגיות לרגליים ואחריה, כשיחזרו גם הפצועים, יראו מכבי תל אביב שונה לחלוטין. עכשיו נשאר רק להמתין. בכל מקרה, ההחלטה של קרויף לשלוח אתמול למשחק מול הפועל רעננה שחקנים מותשים, צריכה להדאיג מאוד את אלה שלא שותפו אתמול ובעיקר את אלה שלא התלבשו.

טינו סוון סושיץ', דור פרץ, ברק יצחקי עשויים למצוא את עצמם מתלבטים אם יש בכלל טעם שיישארו בקבוצה כי אמש קרויף העדיף שחקנים שהגיעו למשחק שפוכים אחרי סדרת משחקים של ימי ראשון וחמישי ולא כאלה שהיו רעננים לגמרי. גם אם במכבי תל אביב לא יודו בכך כעת, ברור שהמחשבות כבר נתונות לחלון ההעברות של חודש ינואר שם יוכל קרויף להשתחרר מחוזים תמורת החתמת שחקנים אחרים, אך עדיין לא ברור אם יקבל אור ירוק לצירוף שחקנים שצריך לשלם על כרטיס השחקן שלהם. כך למשל, עלי מוחמד ממכבי נתניה שמאוד מעניין את קרויף. כדי לקנות אותו צריך לשלם מיליון דולר ובקיץ האחרון ניתן היה לראות בנקל שמיטש גולדהאר לא רץ לרכוש כרטיסי שחקן ומרבית השחקנים שמובאים למכבי תל אביב, עושים את דרכם לקבוצה רק אם הם שחקנים חופשיים. "אנחנו מודעים לכל ההתנהלות במכבי תל אביב", אמר גורם בסביבתו של קשר מכבי נתניה מוחמד.

"אנחנו יודעים שלא תמיד הדברים הולכים שם בצורה חלקה ולכן לא בטוח שעלי מוחמד צריך לחכות למכבי תל אביב". בסגל הזה, טוענים גורמים בסביבת מכבי תל אביב, יהיה קשה מאוד לרוץ לאליפות. אבל קרויף נשען אמש על אלה שצריכים לבוא. "מה גורם לי להאמין שניראה אחרת אחרי הפגרה? כי נקבל את אייל גולסה, אלי דסה וחוסה רודריגס", אמר. "נקבל את דור מיכה ל-90 דקות ואת ארון שוינפלד. הסגל שלנו יהיה הרבה יותר עמוק ואני משוכנע שתיראו מכבי תל אביב יותר טובה".

עוד בנושא:

מיכה: "אחד המשחקים הכי חלשים שלנו". דיווח: ריינג'רס פנתה למקלארן
אור דסה העניק למכבי תל אביב 0:1 דחוק על הפועל רעננה

אלירן עטר שחקן מכבי תל אביב עם אופיר דוידזאדה. יוסי ציפקיס
תשושים? עטר ודוידזאדה/יוסי ציפקיס

2. "הקבוצה היתה מתה פיזית ומנטלית"

אז זו כרגע החבילה שאיתה מסתובב קרויף ושאותה הוא שולח מן הסתם גם לקנדה. הסבריו בינתיים מתקבלים. "הקבוצה היתה היום מתה פיזית ומנטלית", תירץ אחרי המשחק. "כל מה שתאמרו אחרי ערב כזה יגיע לנו. כל ביקורת שתשמיעו תהיה נכונה. באנו למשחק הזה תשושים לגמרי. חסרי אנרגיה ועייפים ומכאן ששיחקנו רע מאוד. כל מערכי הקבוצה לא היו מחוברים ולא מתואמים". קרויף עצמו גם היה נראה מהיציע חסר אנרגיה לחלוטין. "דווקא עמדתי על הקו יותר מאשר בכל משחק אחר", ניסה להתגונן. "ניסיתי לכוון ולדבר אבל הקבוצה היתה באמת עייפה ולכן הפגרה כרגע באה לנו בזמן לחלוטין".

בסביבתו של קרויף אמרו אמש על ההתנהלות שלו על הקווים: "זה לא שבמשחקים אחרים ג'ורדי רץ קפץ ודירבן מהקו כמו גיא לוזון או יובל נעים. זה הסגנון שלו. יכול להיות שהיה מקום שדווקא במשחק כזה ג'ורדי יהיה יותר אנרגטי כדי להדביק קצת את השחקנים, אבל בשורה התחתונה הוא לא עשה זאת מהסיבות שלו". אמש נפוצו שמועות ולפיהן סטיב מקלארן בדרך לגלזגו ריינג'רס. במידה שאכן יעבור לשם, מכבי תל אביב תצרף מאמן אחר במקומו ולא תשאיר את העמדה שלו מיותמת.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אלירן עטר שחקן מכבי תל אביב עם עומר אצילי. יוסי ציפקיס
לא אוהב להיות שחקן ספסל. עומר אצילי עם עטר/יוסי ציפקיס

3. שחקנים במכבי טוענים: עומר אצילי מצוברח


עוד בטרם נפצע אתמול נראה היה שעובר משהו על עומר אצילי. שחקנים המכירים אותו היטב מעידים כי יושבת לו על הלב העובדה שקרויף מרבה להחליף אותו ולא לתת לו לפתוח, במיוחד במשחקים באירופה כמו מול אסטנה. קרויף ממש לא קיבל אמש את התזה שהקשר שהביא מגרנאנדה ושעליו נלחם כל כך הרבה, איבד את הדרייב בשל הפיחות במעמדו. "עומר אצילי שחקן חשוב מאוד למכבי תל אביב. הוא תרם לנו שערים ובישולים מתחילת העונה ואני לא חושב שיש איזו בעיה בעניין שלו. גם עומר יחזור יותר טוב אחרי הפגרה הקרובה. אין לי ספק בכך".

וידאר קיארטנסון שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
שוב לא כבש. קיארטנסון/יוסי ציפקיס

4. מתוסכל, מקופח אבל לא מתלונן על אספקת כדורים

וידאר קיארטנסון סיים עוד משחק בלי לכבוש שער ומול התקשורת דיבר בלי פילטרים. "אני מתוסכל מזה שאני לא מבקיע", הודה. "אני רוצה להבקיע בכל משחק. אבל אני עדיין חושב שאני משחק טוב. אנחנו לא מייצרים מספיק מצבים וזה משפיע גם עלי. בצורת לחלוץ היא משהו שלא קורה לי כחלוץ באופן בלעדי. חלוצים כמו הארי קיין ולואיס סוארס סובלים בעצמם מתקופה כזו לפעמים". קיארטנסון נשאל האם הוא סובל משיטת המשחק של מכבי תל אביב ואמר: "אין לי טענות לשחקנים שמשחקים לצדי. קיבלתי לא מעט כדורים במשחקים רבים ולא כבשתי. אני חושב שהשיטה מתאימה לי אבל פשוט צריכים להיות יותר חדים".

גם אתמול נראה היה שקיארטנסון לא מקבל את הכבוד שהוא מצפה לו מהשופטים. כמה פעמים הרגיש שאיתן שמואלביץ' מקפח אותו ולבסוף דווקא הוא קיבל כרטיס צהוב על עבירת תסכול שעשה על עלי קמארה מהפועל רעננה. "קופחתי היום לפחות שלוש פעמים כשהשופט לא שרק לפאול ברור שנעשה עלי", אמר האיסלנדי. "ומהצד השני בקושי פגעתי בבלם שלהם והשופט נתן לי צהוב. אני לא יודע למה זה כך. אני חושב שיש שופטים טובים בישראל, אבל אני לא מקבל מהם ארוחות חינם. לפעמים הם צריכים לראות כמה זה קשה להיות בין שני בלמים ותאמינו לי שאני לא מהשחקנים הצוללים כך שמגיע לי יותר שריקות לבעיטות עונשין. בכל מקרה היכולת שהצגנו הערב לא תספיק לאליפות. אנחנו צריכים להיות הרבה יותר טובים ויציבים".

אוהדי מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
מצביעים ברגליים. אוהדי מכבי תל אביב/יוסי ציפקיס

5. הקהל שבור

הקהל של מכבי תל אביב המשיך להצביע ברגליים כאשר רק 1,500 אוהדים של הקבוצה הגיעו למשחק החוץ באיצטדיון בנתניה. אלה שהגיעו עודדו ברוב שלבי המשחק, אבל לקראת הסוף לא יכלו כבר להשלים עם היכולת הנוראית ושרקו בוז. עם השריקה לסיום, ולמרות הניצחון, שריקות הבוז היו צורמות מאוד. "אני יכול להבין את האוהדים ואין לי שום טענה אליהם", אמר קרויף. "גם אני רוצה שנשחק יותר טוב אבל אני משוכנע שזה יקרה כבר אחרי הפגרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully