וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן נפרדו דרכיהן: על הכדורסל החיובי של מכבי ת"א לעומת מילאנו

3.11.2017 / 9:23

הכדורסל העצל ששיחקה הקבוצה של סימונה פיאניג'יאני, שחוותה קשיים דומים למכבי בעונות האחרונות, רק הדגיש עד כמה מורכבת המשימה של נבן ספאחיה: לגרום ל-12 שחקנים חדשים לשחק באותה שיטה ודרך. גם אם אפשר להתווכח עם כמה מהבחירות שלו, אי אפשר לערער על העקביות

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

מכבי תל אביב וארמאני מילאנו כרתו בשתי העונות האחרונות ברית קבוצות תאומות. שתיהן אספו מאמנים כושלים שהדריכו אוסף שחקנים מפונק, עצל ונטול חיבור, ואלו המיטו בושה על מועדונים בעלי עבר אירופאי מפואר. שתיהן סבלו גם מאותן בעיות יסוד של מדינות הכדורסל שבהן הן פועלות: בסיס מקומי רעוע ולא רלוונטי, שאילץ אותן להתבסס באופן מוחלט על זרים ולבנות קבוצה מאפס מדי קיץ. אחרי עונת אימים אשתקד, שתיהן עשו זאת גם בפגרה האחרונה. וכאן נפרדו דרכיהן.

עוד בנושא:

כששגב השאיר אבק לספאנוליס: הלילה בו מכבי תל אביב גילתה את אזור הצבע
נבן ספאחיה: "היינו מדהימים בריבאונד, התכוננו למשחק היטב"

שחקן מכבי תל אביב אלכס טיוס. יוסי ציפקיס
שלט בריבאונד. אלכס טיוס/יוסי ציפקיס

הכדורסל המזעזע שמילאנו שיחקה אמש כמו הוזמן במיוחד על ידי נבן ספאחיה כדי להוכיח עד כמה קשה לגרום לסגל חדש לשחק כקבוצה. לאיטלקים יש סממנים של קבוצה – הם לובשים את אותן גופיות ואפילו למדו כמה תרגילים – אבל אלו רק מאפיינים חיצוניים ושטחיים. אף שמרבית אנשי המקצוע באירופה היו מעדיפים ככל הנראה את שחקניו המנוסים והמוכרים יותר של סימונה פיאניג'יאני על פני אלה של ספאחיה, ההתקפה של האיטלקים אנוכית ולא חכמה, שפת הגוף מיואשת ועצבנית, סף השבירה מתחת לאפס ובכל קטגוריה שדורשת מאמץ נרשם הפסד בנוק אאוט. הניצחון 49:30 של מכבי בריבאונד, לרבות 19 כדורים חוזרים בלתי נתפסים מתחת לסל האיטלקי, הוא עדות למחויבות ולאגרסיביות המקומית, כמו גם לחדות של אלכס טיוס, אבל בעיקר למשחק הנרפה של היריבה.

על כל ההסתייגויות המתחייבות – מכבי נהנתה מהגרלה נוחה וגברה עד עתה על שלוש קבוצות במשבר, ששתיים מהן כבר ביצעו שינויים משמעותיים, על הקווים ובסגל – המאמן הקרואטי מוכיח עד עתה שיש לו שיטה בדרך, ובניגוד לכמה מקודמיו בתפקיד הוא גם מצליח לעמוד במשימה המורכבת ביותר של מאמן כדורסל: להנחיל אותן ל-12 שחקנים בעלי אגו, שהגיעו מרקע שונה, תרבויות שונות והורגלו בשיטות משחק שונות. במהלך העונה, אחרי ההפסדים שעוד יבואו, נתווכח כנראה עם חלק מהבחירות המקצועיות של ספאחיה: עם הרוטציה הרחבה, עם הסירוב לשחק בהרכבים ההתקפיים החזקים שלו ביחד, עם קצב המשחק האיטי יחסית, עם היעדר לקיחת הסיכונים במשחק הריצה ומיעוט הזריקות לשלוש (רק 12 אתמול).

בכלל, אם ניתן להגדיר את הכדורסל של ספאחיה במילה אחת, היא תהיה ללא ספק "שמרני". בניגוד למגמות המקובלות באירופה ובעיקר ב-NBA, הליגה בה עבד בשנים האחרונות, ספאחיה מאמין בשליטה בקצב המשחק, בניסיון למצות את האפשרויות לזרוק מ-2 לפני שמעיפים שלשה ובעיקר בהגנה שממעטת לבצע חילופים אוטומטיים אופנתיים. תחתם הוא בוחר בטקטיקה מסורתית יותר של עזרה וחזרה בפיק אנד רול. שמרני או לא – ספאחיה מצליח לצעוד בנתיב מסוים יחד עם 12 שחקנים שמאמינים בו ומחויבים אליו. וזה בכלל לא טריוויאלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאמן מכבי תל אביב, נוון ספאחיה. ברני ארדוב
חיבר קבוצה מאפס. נבן ספאחיה/ברני ארדוב

מעבר לביטחון שספאחיה מפגין בשיטה שקודמת לשחקן כזה או אחר – ביטחון שבא לידי ביטוי בדקות משחק ליובל זוסמן ואיתי שגב ברגעים קריטיים ובמשחק משמעותי – חשוב להבהיר שבמקביל ההכנה של מכבי למשחקים ספציפיים מדוקדקת ועמוקה. זה בלט אמש בעיקר בעבודה על אנדרו גאודלוק, בייחוד של דיאנדרה קיין ובניסיון לגרום לשחקן מכבי אשתקד להוריד כדור לרצפה בכל הזדמנות; ובכך שניכר היה ששחקני מכבי הכירו בעל פה את תרגילי היריבה. בכל פעם שג'ורדן תיאודור, למשל, ביצע תרגיל פיק אנד רול שרק היווה התחלה של תרגיל חסימה לקלעים, השומר של החוסם לא התנפל עליו מתוך הבנה שהחסימה לרכז אינה הפואנטה. אז נכון, מכבי אפורה ונטולת הברקות, אבל היא מוכנה, מחויבת וחיובית. החבורה שהתקבצה העונה ביד אליהו עונה להגדרה "קבוצת כדורסל". אחרי עונות האימים שעברו עליה, ואחרי שחוזים בקשיים של האחות האיטלקית הסוררת, אסור לזלזל בכך לרגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully