וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: כל המספרים שצריך לדעת לקראת המחזור התשיעי

מערכת סקורר

27.10.2017 / 16:33

המרחק הממוצע שממנו סופגת הפועל באר שבע הוא הגדול ביותר בליגה, מכבי חיפה היא הקבוצה שספגה את מספר השערים הרב בליגה בהתקפות מעבר. כל מה שצריך לדעת לקראת המחזור הקרוב

אנתוני וואקמה שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
יוביל את באר שבע לניצחון נוסף? וואקמה/ברני ארדוב

מ.ס. אשדוד (12) vs הפועל באר שבע (4)

1. אשדוד היא הקבוצה שכבשה את מספר שערי הזכות הנמוך ביותר עד כה (5). מנגד, רק שתי קבוצות ספגו יותר ממנה (14).

2. המרחק הממוצע שממנו סופגת האלופה הוא הגדול ביותר בליגה (11.4 מטרים). מנגד, היא מבקיעה ממרחק של 12.7 מטרים בממוצע (רק שלוש קבוצות כובשת ממרחק רב ממנה).

3. הפועל באר שבע היא אחת משתי הקבוצות שטרם כבשו העונה ממצב נייח. 50% מהשערים שכבשה האלופה הגיעו דרך האגף השמאלי. אשדוד ספגה הכי הרבה שערים מקרנות (4).

4. קבוצתו של עמיר תורג'מן עדיין מדורגת אחרונה בכמות הבעיטות ואחוז הדיוק לעבר המסגרת (2.4 במשחק ו- 26% דיוק). במחזור הקודם רשמה אשדוד את אחוז הדיוק הגבוה ביותר שלה לעבר המסגרת (57%), מה שסייע לה להשיג ניצחון ליגה ראשון העונה.

5. אף על פי שהיא בעלת אחוז ההחזקה הגבוה ביותר בממוצע למשחק העונה (62%), האלופה רשמה במחזור הקודם את אחוז ההחזקה הנמוך ביותר שלה (41%) מאז מרץ 2016 (37% החזקה ב 1-1 הביתי נגד מכבי תל אביב).

החוש השישי - הניגרי בלסינג אלקה הוא השחקן שמוביל את הליגה בכמות הכניסות למאבקים (30 בממוצע למשחק). בנוסף, אלקה מדורג שלישי בכמות ניסיונות הדריבל שלו (9 למשחק), אותם הוא מבצע ב-44% הצלחה. במחזור הליגה האחרון, הוא גם מצא את הרשת בפעם הראשונה העונה. היורש של אנתוני?

גיא לוזון מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
גיא לוזון/אדריאן הרבשטיין

עירוני קרית שמונה (9) vs מכבי חיפה (6)

1. שתי הקבוצות יגיעו למשחק לאחר שהשיגו נקודה אחת בשני המחזורים האחרונים. הירוקים טרם ניצחו העונה בחוץ, ואילו קבוצתו של חיים סילבס השיגה ניצחון ביתי אחד בלבד.

2. שתי הקבוצות טרם כבשו העונה מחוץ לרחבת ה- 16 של היריבה. המרחק הממוצע שממנו כובשת עירוני ק"ש הוא הנמוך בליגה (5.1 מטרים).

3. מכבי חיפה היא הקבוצה שספגה את מספר השערים הרב בליגה בהתקפות מעבר (6).

4. עירוני קרית שמונה מאבדת את מספר הכדורים הגבוה בממוצע למשחק (70), הירוקים מחלצים את הכמות הנמוכה ביותר בליגה (49 חילוצי כדור למשחק).

5. מכבי חיפה רושמת את אחוז הניצחונות הנמוך בליגה במאבקים התקפיים (41%). מנגד, היא מנצחת ב-59% ממאבקי הגובה שלה (האחוז הגבוה בליגה).

החוש השישי - כבר שני מחזורים ברציפות שהירוקים רושמים את כמות הבעיטות הגבוהה ביותר אל עבר המסגרת. פעם שלישית שלוש נקודות?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת הבעיטות של מכבי חיפה לשער מול בית"ר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית"ר ירושלים (2) vs הפועל אשקלון (10)

1. למרות שהיא מדורגת "רק" במקום השמיני העונה בכמות האיומים לעבר השער, בית"ר ירושלים כבשה את מספר השערים הגבוה ביותר בליגה (21). הצהובים-שחורים מצאו את הרשת 10 פעמים במהלך המחציות הראשונות (הכי הרבה בליגה) ושש פעמים בין הדקות 75 ל-90 (הכי הרבה בליגה). הפועל אשקלון כבשה תשעה מתוך 11 השערים שלה במהלך המחציות השניות.

2. קבוצתו של בני בן זקן כבשה את מספר השערים הגבוה ביותר העונה ממצבים נייחים (9). הפועל אשקלון ספגה מנייחים את הכמות הגבוהה בליגה (6).

3. בית"ר ירושלים מדורגת במקום הראשון באחוז הניצחונות שלה במאבקים (54%). הפועל אשקלון במקום האחד לפני אחרון עם 47%.

4. בית"ר ירושלים מבצעת את מספר ניסיונות הדריבל הגבוה בממוצע למשחק (35). רק להפועל באר שבע והפועל עכו אחוז הצלחה גבוה משל הירושלמים (57%).

5. למעט מכבי נתניה, בית"ר ירושלים היא בעלת אחוז הדיוק הגבוה ביותר בבעיטות אל המסגרת העונה (45%).

החוש השישי - עידן ורד אחראי העונה כבר על תשעה שערים (5 בישולים ו-4 שערים), כאשר רק דיא סבע מעורב ביותר שערים ממנו (12). טל איילה ומירקו אורמוש נמצאים גם הם במקום גבוה ברשימה עם מעורבות בארבעה שערים כל אחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עידן ורד נכנס פעמיים לעשירייה הראשונה. שערים ובישולים בליגת העל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכבי תל אביב (5) vs הפועל עכו (14)

1. מכבי תל אביב והפועל עכו הן שתיים מתוך ארבע הקבוצות שטרם הבקיעו העונה ברבע השעה הראשונה של המשחק.

2. מכבי תל אביב מחזיקה בכדור 31.6 שניות בממוצע לפני כיבוש שער (הכי הרבה בליגה), הפועל עכו רק 4.9 שניות.

3. להפועל עכו אחוז דיוק אחד יותר משל הצהובים בבעיטות אל המסגרת (34-35). הצהובים מאיימים על השער 4.6 יותר פעמים בממוצע למשחק.

4. רק מ.ס. אשדוד מאבדת את הכדור מהר יותר מהפועל עכו (12.7 שניות), כאשר רק הפועל באר שבע מחזיקה בכדור יותר ממכבי תל אביב בממוצע להחזקה (17.2 שניות).

5. בצוותא עם הפועל באר שבע, הצהובים מאבדים את מספר הכדורים הנמוך בממוצע למשחק (56). בנוסף, קבוצתו של ג'ורדי קרויף מחלצת את הכדור הכי קרוב לשערה של היריבה העונה.

החוש השישי - במחזור הליגה הקודם, צמד השחקנים בצהוב שהחליפו ביניהם את כמות המסירות הגבוהה ביותר היו צמד הבלמים, טל בן חיים וז'אן-סילבן באבין. עדיף שלא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסירות מפתח מדויקת בליגה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בני סכנין (7) vs מכבי נתניה (3)

1. שבעה מתוך שמונת השערים שספגה העונה בני סכנין נרשמו במהלך המחציות השניות. 26% מהשערים שכבשה העונה מכבי נתניה הובקעו בין הדקות 90-75.

2. המרחק הממוצע שממנו כובשת קבוצתו של סלובודן דראפיץ' העונה הוא הגבוה בליגה (15.1 מטרים). המרחק הממוצע של בני סכנין הוא 5.6 מטרים. מכבי נתניה גם אחראית על כמות הכיבושים הגבוהה ביותר מחוץ לרחבת ה- 16 של היריבה (5).

3. תשעה מתוך 15 השערים שכבשה נתניה במשחק פתוח, נכבשו בהתקפות מעבר (הכי הרבה בליגה).

4. מכבי נתניה רושמת את כמות האיומים הגבוהה ביותר בממוצע למשחק (17.1), באחוז הדיוק הטוב ביותר למסגרת (47%). בני סכנין רושמת שישה איומים פחות בממוצע (11.1) ב- 30% דיוק למסגרת.

5. מכבי נתניה אומנם מדורגת במקום החמישי בליגה במספר המסירות שלה למשחק (489), אך היא גם זו שמוסרת את כמות מסירות המפתח הגבוהה ביותר בממוצע (22 למשחק).

החוש השישי - פיראס מוגרבי ועלי מוחמד הם שני השחקנים שרשמו את כמות מסירות המפתח המדויקות הגבוהה ביותר העונה (18 כ"א).

שחקן מכבי נתניה אלחסן קייטה חוגג. שלומי גבאי
ירשמו ניצחון נוסף? שחקני נתניה/שלומי גבאי

הפועל חיפה (1) vs הפועל רעננה (13)

1. הפועל חיפה היא בעלת הפרש השערים החיובי הטוב בליגה (11+), הפועל רעננה היא בעלת ההפרש השלילי ביותר (10-). בעוד שהמוליכה ספגה את כמות השערים הנמוכה ביותר (6), יריבתה למחזור ספגה את הכמות הגבוהה ביותר (16).

2. הפועל רעננה היא הקבוצה היחידה בליגה שטרם כבשה העונה במהלך המחציות הראשונות. מנגד, מתוך 16 השערים שספגה, 14 נרשמו במהלך המחציות השניות. הפועל חיפה ספגה רק שער אחד בין הדקות 45 ל-90 (הכי מעט בליגה).

3. הפועל חיפה היא הקבוצה היחידה בליגה שטרם ספגה העונה מחוץ לרחבת ה- 16.

4. ממוצע המסירות של הפועל חיפה לפני כיבוש שער הוא הגבוה ביותר בליגה (10.5).

5. אחוז הדיוק במסירות ההתקפיות של הפועל רעננה הוא הנמוך בליגה (71%), בעוד שגם אחוז הדיוק במסירות המפתח של הפועל חיפה הוא הנמוך ביותר (39%).

החוש השישי - שש מתוך שבע הבעיטות למסגרת שבעט העונה עדן בן בסט מצאו את הרשת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבעיטות של בן בסט לשער מול סכנין/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכבי פתח תקוה (8) vs בני יהודה (11)

1. בני יהודה היא אחת משתי הקבוצות שכבשו העונה יותר שערים במהלך המחציות הראשונות (3-4). מלבד הפועל רעננה, קבוצתו של שרון מימר ספגה את כמות השערים הגבוהה ביותר ברבע השעה האחרונה של המשחק (5).

2. 22 מתוך 24 השערים שספגו העונה שתי הקבוצות נרשמו מתוך רחבת ה- 16 שלהן. מנגד, 16 מתוך 17 השערים שכבשו, נרשמו גם הם מתוך הרחבה של היריבה (בני יהודה טרם כבשה העונה מחוץ לרחבה).

3. מכבי פתח תקוה רושמת את כמות האיומים הנמוכה ביותר העונה אל עבר השער (8.5). בני יהודה מדורגת רק במקום ה-12בפרמטר זה (9.1 איומים).

4. מכבי פתח תקוה מבצעת את כמות העבירות הגבוהה בממוצע למשחק (16), בני יהודה מדורגת במקום האחד לפני אחרון עם 10.9 עבירות למשחק.

5. שתי הקבוצות מוסרות העונה באותו אחוז דיוק (81%). בני יהודה מוסרת 36 כדורים יותר בממוצע למשחק. מכבי פתח תקוה רושמת את מספר מסירות המפתח הנמוך בליגה (6 למשחק). אורך המסירות בממוצע של בני יהודה הוא הגבוה בליגה (20.8 מטרים).

החוש השישי - מנור סולומון הוא השחקן שביצע את כמות ניסיונות הדריבל הגבוהה בליגה (82). הכישרון הצעיר עושה זאת באחוזי הצלחה נפלאים (56%), אך מה עם לאיים על השער? (רק 1.1 בעיטות למשחק).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת הדריבלים של סולומון במשחק האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully