וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאציו עלתה עם חולצות של אנה פרנק, הבעלים הוקלט: "לגמור עם ההצגה הזאת"

אחרי התקרית והסערה, שחקני לאציו לבשו חולצות עם הכיתוב "לא לאנטישמיות" והמשחק אף נפתח בדקת דומיה לזכר השואה, אבל הבעלים הוקלט בהסתר ועורר שערוריה נוספת

שחקני לאציו עולים לדשא עם חולצה של אנה פרנק. האתר הרשמי של לאציו, אתר רשמי
"לא לאנטישמיות". לאציו/אתר רשמי, האתר הרשמי של לאציו

לאציו עלתה היום (רביעי) לחימום עם חולצות שעליהן תמונה של אנה פרנק והכיתוב "לא לאנטישמיות" לפני משחקה של הקבוצה מול בולוניה במסגרת הליגה האיטלקית. לפני המשחק עמדו שתי הקבוצות על עיגול האמצע לזכר השואה. כזכור, השבוע חלק מאוהדי הקבוצה עוררו סערה אנטישמית באיטליה, כשהפיצו תמונה של אנה פרנק לבושה במדי רומא, וזאת במסגרת ניסיון להקניט את היריבה העירונית בעלת הזהות היהודית.

עוד בנושא

בעקבות הסערה האנטישמית: נשיא ושחקני לאציו הניחו זר פרחים בבית כנסת ברומא
ראש ממשלת איטליה לשעבר קורא: "לשים מגן דוד על חולצת הקבוצה במקום סמל של הספונסר"

נאינגולן שחקן רומא עם היומן של אנה פרנק לפני משחק הקבוצה. AP
קפטן רומא עם היומן של אנה פרנק לפני המשחק של קבוצתו/AP

עם זאת, הבעלים של לאציו קלאודיו לוטיטו נקלע היום למבוכה ציבורית בעקבות הקלטה שהודלפה, שבה הוא נשמע אומר "בואו נגמור כבר עם ההצגה הזאת" בעודו מבקר השבוע בבית כנסת בשם הקבוצה בעקבות התקרית האנטישמית. לוטיטו ושני שחקנים של לאציו ביקרו השבוע בבית כנסת בעיר רומא על מנת להניח זר פרחים סמלי, וזאת בניסיון להתנצל על התנהגותם של האוהדים, אבל הוקלט ותועד אומר דברים שנויים במחלוקת.

לוטיטו הכריז בביקורו בבית הכנסת שהקבוצה שלו פועלת למיגור הגזענות והאנטישמיות, ואף הצהיר כי המועדון ישלח בכל שנה 200 אוהדים לאושוויץ על מנת ללמד אותם היסטוריה, אבל בהקלטה סודית הוא נשמע מעט אחרת. "רק סגן הרבי יהיה שם?", נשמע אומר לוטיטו, "זה לא שווה כלום, אתה רואה עם מה אנחנו מתמודדים? הרבי בניו יורק, זה רק הסגן רבי. אז בוא נגמור עם ההצגה הזאת, אתה מבין למה אני מתכוון?".

נשיא לאציו קלאודיו לוטיטו מניח זר בית כנסת רומא. AP
זעם בקהילה היהודית. לוטיטו בבית הכנסת/AP

לאחר מכן הוא הסתבך בעוד תקרית, הפעם בראיון טלוויזיוני. "הלכתי אתמול למסגד כדי להניח בשמנו זר", אמר לוטיטו, ומיד תוקן על ידי המראיין. "לא מסגד, זה בית כנסת", אמר לו המגיש, "תנסה גם לא להתבלבל בין רומא ללאציו".

אגב, בקהילה היהודית ברומא ראו בהנחת הזר כמחווה חסרת משמעות, והפרחים נמצאו זרוקים בנהר הסמוך. כמו כן, המשטרה עצרה מספר אוהדים שחשודים במעורבות בהפצת המדבקות, וביניהם שלושה נערים בגיל 16, 17 ו-13.

במסגרת המחזור בליגה האיטלקית נרשמו עוד מחוות במלחמה באנטישמיות, כאשר כל המשחקים הערב נפתחו בדקת דומיה, וקפטנים של הקבוצות הקריאו קטע מהיומן של אנה פרנק.

מדבקה עם כיתוב בליגה האיטלקית: "כולנו איתך אנה פרנק". רויטרס
"כולנו איתך אנה פרנק". מסר שהופץ ביציעי הליגה האיטלקית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully